Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoevaak de "ongewone" dingen?

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Apr 2016 14:09

Re: Hoevaak de "ongewone" dingen?

Spencer schreef:Ik heb eens even onder onze tafels gekeken maar dat is gewoon schoon. Ik stond wel met mijn blote voet op een stuk kiwi dus misschien kan ik mijn tijd beter besteden aan stofzuigen.


haha!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem149

Bericht 09 Apr 2016 14:46

Re: Hoevaak de "ongewone" dingen?

Gijs. schreef:
Bliss schreef:Wow. Ik kan volgens mij bijna overal 'nooit' invullen. Ik ben een slechte huisvrouw :shock:

Haha, je bent niet alleen! Ik heb ook wel betere dingen te doen dan de onderkant van het tafelblad schoonmaken. Netflixen ofzo.

:hulde:

al vind ik het bakje van de wasmachine wel vies als ik dat niet regelmatig schoonmaak.
<<

anoniem203

Bericht 09 Apr 2016 19:55

Re: Hoevaak de "ongewone" dingen?

Zeefjes in de vaatwasser - wekelijks
Bakje voor wasmiddel in de wasmachine - als ie vies is
Binnenkant (zeef) van de droger - doe ik gelijk als ik er nieuwe natte was in doe (2-3 keer in de week)
Doucheputje aan de binnenkant - 1-2 keer in de week
Plinten - 1 keer per maand
Onderkant van het strijkijzer - geen idee mijn (schoon)moeder strijkt hier 1-2 keer in de week een mandje weg
Binnenkant van de kasten - 1 keer per jaar
Achter de verwarmingen - 1 keer per jaar als we na de zomer de verwarmingen weer gaan gebruiken
De matrassen van het bed - ik draai ze 2 keer per jaar, reinien nooit ik gebruik altijd ern molton en hoeslaken.
Achter en onder het bed - om de 2 weken als ik boven moet stofzuigen
Drempels en deurposten van de buitendeuren - 1 keer per week
Bovenkant van de deuren - ehh nooit
Achter de tv - 4-5 keer per week
Onder de tafels en de poten van de tafel - onder de poten nooit en onder de tafel (vloer) iedere dag.
Onder de stoelen en de stoelpoten - stoelpoten 1 keer per week, onder stoelen nooit
Filters van de afzuigkap - 1 keer per maand in een sopje. Onze afzuigkap geeft het aan als ze te vies zijn.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 10 Apr 2016 15:17

Re: Hoevaak de "ongewone" dingen?

Zeefjes in de vaatwasser Ik heb geen vaatwasser
Bakje voor wasmiddel in de wasmachine Ik gebruik dat bakje nooit, ik heb van die bolletjes waar ik het wasmiddel in doe en die gooi ik in de trommel
Binnenkant (zeef) van de droger Ik heb geen droger
Doucheputje aan de binnenkant 1x per jaar
Plinten 1 a 2x per jaar
Onderkant van het strijkijzer Ik heb geen strijkijzer
Binnenkant van de kasten Dat heb ik denk ik 1x gedaan sinds ik hier woon (4 jaar) en dan nog geen eens alle kasten. Staat wel op mijn lijstje om te doen
Achter de verwarmingen Nooit
De matrassen van het bed Ik ben me nu aan het afvragen hoe je een matras schoonmaakt....
Achter en onder het bed 1x per jaar
Drempels en deurposten van de buitendeuren 1x per jaar
Bovenkant van de deuren Nooit
Achter de tv 1x per maand
Onder de tafels en de poten van de tafel Onder de tafel nooit, de poten van de tafel 1x per jaar
Onder de stoelen en de stoelpoten Ik heb doorzichtige stoelen en die neem ik denk ik 1x per maand af
Filters van de afzuigkap Ik heb geen afzuigkap
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 11 Apr 2016 14:44

Re: Hoevaak de "ongewone" dingen?

Zeefjes in de vaatwasser
Wij hebben geen vaatwasser meer maar in ons vorige huis maakte ik hem schoon als ik zag dat 'ie vies was
Bakje voor wasmiddel in de wasmachine
Euh..nooit :redface: Maar ik gebruik het bakje alleen voor wasverzachter, waspoeder doen we in zo'n bolletje
Binnenkant (zeef) van de droger
Wij hebben geen droger
Doucheputje aan de binnenkant
Als het water niet meer goed wegloopt :laughcry:
Plinten
We wonen hier pas 2 maand dus nog nooit gedaan maar het zijn plinten die bij het laminaat horen (dus niet die standaard witte)
Onderkant van het strijkijzer
Nog nooit gedaan..
Binnenkant van de kasten
Ook nog nooit gedaan omdat we hier net wonen haha maar normaliter doe ik dat 2-3x per jaar.
Achter de verwarmingen
Bijna nooit
De matrassen van het bed
Euhhh..niet :redface: Ik stofzuig het matras wel elke maand maar écht reinigen nooit..we gebruiken altijd een hoeslaken
Achter en onder het bed
Elke week
Drempels en deurposten van de buitendeuren
Nooit
Bovenkant van de deuren
Ook nooit haha
Achter de tv
Elke keer als ik stof afneem dus 1-2x per week
Onder de tafels en de poten van de tafel
Onder de tafels elke keer als ik stofzuig (4-6x per week) en de poten bijna nooit
Onder de stoelen en de stoelpoten
Stoelpoten nooit en onder de stoelen elke keer als ik stofzuig
Filters van de afzuigkap
Als ik zie dat het vies is haha in ons vorige huis deed ik dat om de 2/3 maand zoiets :)
Wat als het lukt
<<

Anoniem321

Bericht 11 Apr 2016 15:00

Re: Hoevaak de "ongewone" dingen?

[quote="Pannetoet"]Zeefjes in de vaatwasser
Mijn vriend doet dat zo nu en dan.
Bakje voor wasmiddel in de wasmachine
Bijna nooit, maar ik ben nu wel op een idee gebracht haha.
Binnenkant (zeef) van de droger
Wij hebben geen wasdroger.
Doucheputje aan de binnenkant
Doet mijn vriend iedere maand ongeveer.
Plinten
Kan vaker, gister viel mij op dat die best wel stoffig zijn, dus met de volgende poetsbeurt neem ik ze mee.
Onderkant van het strijkijzer
Nooit. Maar ik strijk ook bijna nooit dus dat scheelt.
Binnenkant van de kasten
Te weinig.
Achter de verwarmingen
Als mij opvalt dat daar stof achter zit, en dat valt me bijna nooit op.
De matrassen van het bed
Niet :redface:
Achter en onder het bed
Iedere week.
Drempels en deurposten van de buitendeuren
Die neem ik mee als ik de ramen zeem.
Bovenkant van de deuren
Nooit. Kan ik wel eens doen.
Achter de tv
Iedere week.
Onder de tafels en de poten van de tafel
Bijna nooit.
Onder de stoelen en de stoelpoten
Bijna nooit.
Filters van de afzuigkap
Te weinig.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Apr 2016 15:36

Re: Hoevaak de "ongewone" dingen?

Forumster schreef:
Zeefjes in de vaatwasser: Doet mijn man als het er vies uit ziet, het water blijft staan of de afwasmachine stinkt.
Bakje voor wasmiddel in de wasmachine: Nooit, ik ben gaan kijken, maar niks vies aan te zien, misschien omdat ik ook regelmatig azijn er in gooi?
Binnenkant (zeef) van de droger: Voor elke droogbeurt, dat geeft de machine ook bijna altijd aan halverwege anders.
Doucheputje aan de binnenkant: Daarvoor moeten we dat ding echt los schroeven, meestal doet mijn man dat als het water niet goed meer weg loopt.
Plinten: Elke keer als ik stofzuig, wij hebben plinten van 14cm hoog en ik denk 1 cm breed, daar blijft veel op liggen, bij afgeronde hoeken zou ik het minder vaak doen waarschijnlijk. De plakplintjes rond de kozijnen doe ik 1 keer in de maand denk ik, op mijn knieën met een sopje, ik heb het idee dat vuil aan de kit blijft plakken.
Onderkant van het strijkijzer: Ik strijk eigenlijk nooit, dus dat doe ik ook niet, ook niet vies overigens.
Binnenkant van de kasten: Als het nodig is, de bestekla bijvoorbeeld vrij regelmatig omdat daar nog weleens kruimels in vallen, ook de bakjes in de keuken waar de kruiden en bloem in staan bijvoorbeeld, maar de kledingkast echt alleen als ik er veel stof in zie liggen, misschien nu 1 keer gedaan in 3 jaar.
Achter de verwarmingen: Niet, maar dat doen de schoonmakers wel, ik weet alleen niet hoe vaak ze het doen.
De matrassen van het bed: Niet, ik was alleen de vaste hoes weleens.
Achter en onder het bed: Elke keer als ik stofzuig, dat was ook de reden waarom ik geen boxspring meer wilde, ik wilde het bed gewoon even snel aan de kant kunnen trekken.
Drempels en deurposten van de buitendeuren: Uhm nu 1 keer gedaan in 3 jaar, maar onze voordeur is binnen ( appartement) dus wordt niet vies van opspattende regen of vuil of zo.
Bovenkant van de deuren: Nog nooit gedaan en ben ik ook niet van plan.
Achter de tv: Gewoon elke keer als er gestoft wordt, hij staat op een kastje en ik veeg er gewoon achter langs.
Onder de tafels en de poten van de tafel: Onder de tafel alleen waar onze zoon zit en met zijn vieze handjes komt
Onder de stoelen en de stoelpoten: Onder de stoelen nooit, zie ik het nut ook niet van in, onder de stoelpoten ook nooit, hooguit een keer zuigen als er stof/haren aan zitten.
Filters van de afzuigkap: Vrij regelmatig, als ze wat gelig ogen, maar ik kan ze gewoon in de afwasmachine zetten, dus dat is ook geen moeite.


We hebben om de week een schoonmaakduo die een uurtje komen, dus twee uur in totaal voor een appartement, zij doen echt het grote stof en poets werk.

Ik heb eerlijk gezegd ook echt geen tijd om al deze dingen regelmatig te doen met een baan voor 32 uur in de week, een man die veel meer dan full-time werkt en een zoon van nog geen 1,5. Dan besteed ik mijn tijd inderdaad liever aan mijn zoon, man, lekkere maaltijd op tafel zetten of gewoon tijd voor mijzelf. Ons huis is ook gewoon schoon, ik zie hier niet echt de meerwaarde van in.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem237

Bericht 13 Apr 2016 18:12

Re: Hoevaak de "ongewone" dingen?

minoessepoes schreef:Dan besteed ik mijn tijd inderdaad liever aan mijn zoon, man, lekkere maaltijd op tafel zetten of gewoon tijd voor mijzelf. Ons huis is ook gewoon schoon, ik zie hier niet echt de meerwaarde van in.

Ik word er blij van als alles schoon is en rustig in m'n hoofd als ik schoonmaak dus voor mij heeft het wel degelijk meerwaarde. Daarnaast besteed ik ook genoeg tijd aan mijn man hoor. :P
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers