Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

<<

caribbeanlover

Bericht 08 Apr 2016 14:09

Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Ik probeer het zoveel mogelijk, maar merk dat ik regelmatig fouten maak en dat vind ik dom van mezelf.
Heb eergister een geur gekocht en had eigenlijk wel moeten weten dat die niet PDV is aangezien het een bekend merk is. Plastic zit eer nog omheen, heb de bon nog dus kan het terug brengen.
Heb een geur gehad van een collega van mijn man die ik overigens het jaar ervoor ook heb gehad. Had ik die terug moeten geven? Dat is ondankbaar.
Ik eet Nutella en draag leer omdat ik lastige voeten heb dus ander materiaal ademt niet goed. Heb nu nog steeds last van wintertenen.
Vind het lastig om zo te leven en ik wil het zo goed mogelijk doen. Ik ben ook maar een mens en maak dus ook fouten.
Alles is ooit op dieren getest ook water.
Dmv verschillende sites waar de een zegt dat Yves Rocher wel PDV en de ander niet maakt dat het er niet gemakkelijker op. Wat is waar?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2016 14:16

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Wat zeggen ze bij Yves Rocher?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Apr 2016 14:31

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Lieve cbl ik denk dat jij heel erg streng voor jezelf bent, en het jezelf erg moeilijk maakt door zo zwart/wit te denken. Er is geen algemeen bepaald 'goed', er is wel een 'goed' dat je zelf kunt bepalen. En als jij kijkt wat je in jouw leven aan kunt passen om een beetje diervriendelijk te leven, dan is dat toch al 'goed'? Niemand hoeft jou te beoordelen over hoe je dat aanpakt, behalve jijzelf, en je doet al zoveel dus als ik jou was zou ik mezelf een schouderklopje geven en me niet teveel zorgen maken.
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Apr 2016 15:13

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Ik kan het altijd beter doen, maar zelfs met vakanties uitzoeken vind ik het lastig. We zijn ooit naar een super hotel in Mexico geweest die toen geen dolfijnen op het terrein had. We wilde graag eens terug, maar hierdoor weiger ik. Door naar een zusterhotel te gaan draag ik er ook iets aan bij dan wel indirect. Het geld van toeristen wordt immers ook besteed aan de dolfijnen zodat ze daar kunnen gehouden worden.

Een andere keten heeft ze ook, een zusterhotel weer niet wat echt een hotel voor mij is. Het wordt zo lastig gemaakt, ik kan amper zonder.

Zo weiger ik al met Air France te vliegen omdat zij apen vervoeren die bestemd zijn voor dierproeven. Dus door met KLM zelf te vliegen draag ik daar ook aan bij (sorry Marin).

Zo kan ik wel even doorgaan natuurlijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Apr 2016 15:24

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Yadira schreef:Wat zeggen ze bij Yves Rocher?


Geen idee? Op proefdiervrij.nl staat in hun dat ze het zijn en op naoki.nl niet. Heb die meid die die site beheerd gemaild en gezegd dat haar lijst niet klopt volgens mij. Zij zegt dat proefdiervrij de lijst al jaren niet meer bijhoud wat ik raar vind, want ze willen mensen voorlichten. Ga hun zelf ook even een bericht sturen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Apr 2016 15:24

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Ja maar dat bedoel ik pop, je focust vooral op wat je niet 'goed' doet terwijl je ook wel mag kijken naar wat je wel 'goed' doet en daar trots op mag zijn. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk :)
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Apr 2016 15:28

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Dank je lief van je. Mijn man eet alles dus vlees is altijd in huis en ik kijk ertegen aan vooral met uit eten. Van mij mag hij geen ganzen/eendenlever eten, maar als het in een verrassingsmenu zit kan hij dat ook niet weten.

Verder houd ik rekening met veren met de koop van een jas die ik niet wil. Dekbedden en kussen bevatten bij ons geen veren. Op vakantie vind ik het dubbel als producten/materialen het wel bevatten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Apr 2016 18:01

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

caribbeanlover schreef:Dank je lief van je. Mijn man eet alles dus vlees is altijd in huis en ik kijk ertegen aan vooral met uit eten. Van mij mag hij geen ganzen/eendenlever eten, maar als het in een verrassingsmenu zit kan hij dat ook niet weten.

Verder houd ik rekening met veren met de koop van een jas die ik niet wil. Dekbedden en kussen bevatten bij ons geen veren. Op vakantie vind ik het dubbel als producten/materialen het wel bevatten.


Ik doe het op dezelfde manier als jij. Eet vegetarisch, koop geen dons, gebruik proefdiervrije producten, gebruik wel leer en ga niet naar bijvoorbeeld het dolfinarium.

Cadeau's die je krijgt van anderen zou ik niet teruggeven en merken waarvan ik niet zeker zou weten of het nou wel of niet pdv is zou ik gewoon dan maar niet kopen.

Het enige waar het voor mij heel lastig is, is deodorant. Bij mij werkt het al gauw niet goed. De enige waar ik echt tevreden over ben is nivea. Die gebruik ik dus ook. Heel rot voor de dieren maar ik wil ook niet stinkend rondlopen.

Moraal van mijn verhaal: ik vind dat je goed bezig bent! :thumbup:
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 08 Apr 2016 18:18

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Daar zat ik pas ook mee inderdaad. Zelfs de hevigste antiperspirants uit Amerika helpen mij niet. En er 1 maar 1 antiperspirant merk wat niet op dieren test. Veel deoderants zijn wel proefdiervrij maar die helpen bij mij helemaal niet. :/
AfbeeldingAfbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2016 02:09

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Ik heb het parfum terug gebracht. Had het niet nodig, maar vond het erg lekker ruiken en nu was die in de aanbieding. Ik ga eerst maar eens de geuren op maken die ik heb die lang niet allemaal pdv zijn :redface: .
De geuren die te koop zijn die dat wel zijn vervagen vaak zo snel waardoor je extra moe sprayen.

Ik heb ooit gehoord dat eau de toilette minder sterk is dan parfum. Ik merk het verschil niet zo, want als ik s'ochtend een geur op spray is het tegen 15.00 niet heel goed meer te ruiken volgens mijn man. Ik spray op de dagen dat ik werk extra op voordat ik weg ga. Wil niet dat anderen het idee krijgen dat ik niet fris ruik. Best wel wat collega's ruiken niet fris dus wil ik zelf niet zo zijn. Laatst nog hing een jongen zijn vest naast mij op en daar kwam me toch een walm vanaf!
Zou me kapot schamen. Het lijkt wel of sommigen geen douche hebben, zich amper douchen en kleding hetzelfde verhaal.....................gatverdamme. Ga serieus regelmatig bijna over mijn nek het is echt te ranzig voor woorden!
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2016 16:41

Re: Moeilijk om volledig proefdiervrij te leven.

Zie ik zonet een leuk hotel in Mexico hebben ze naast het hotel dolfijnen. Het is van hun uit, want de naam van het hotel staat erbij. Nou lekker dan, die streep ik ook maar af!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers