Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wasmachine: zolder of badkamer

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Apr 2016 12:17

Wasmachine: zolder of badkamer

En een eventuele droger uiteraard. Je hebt geen bijkeuken in deze situatie :smile:

Als ruimte geen issue is, waar zou je dan je wasmachine willen?

Ik vind enerzijds het idee van een volledig weggewerkte wasmachine echt heel fijn. 's Avonds/'s nachts je wasmachine aan zonder dat iemand er last van heeft dus dan zou ik kiezen voor de zolder. Anderzijds zie ik op tegen het gesjouw met wasmanden. Omkleden doe je immers in de badkamer/slaapkamer, waar waarschijnlijk ook je kledingkasten hebt enzovoorts.

Hoe is jullie was-situatie? :angel:
L2014 & H2017
<<

Anoniem185

Bericht 08 Apr 2016 12:19

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

In dit geval zou ik als het past kiezen voor de badkamer, naar bij ons zou dat niet passen. Nu staat onze wasdroger onder de trap in de voorraadkast.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Apr 2016 12:25

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

In mijn huidige woning staan de wasmachine/droger in een inbouwkast in de woonkamer :palm:. De boiler is daar ook in weggewerkt, dus I feel your pain.
L2014 & H2017
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Apr 2016 12:27

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Ik zou echt voor de zolder kiezen. In ons vorige huis hadden wij een wasmachine en droger in de badkamer. Ik vond het zo vochtig.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem281

Bericht 08 Apr 2016 12:29

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

In de waskamer. Vriend heeft er een aansluiting gemaakt, dat kon makkelijk omdat de kleine kamer boven de keuken zit.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 08 Apr 2016 12:34

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Bij ons staat het op de 'zolder'. Eigenlijk is het gewoon de 2e verdieping. Ik vind het echt ideaal. Heb er ook een waslijn. Als het ware is die verdieping gewoon mijn wasruimte. Wassen/drogen/strijken/opvouwen. Daarna een verdieping lager in de kasten maken.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 08 Apr 2016 13:15

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Mijn wasmachine en droger staan op zolder. Ik vind het ideaal. Ik heb het dan ook nog nooit als gesjouw ervaren om even met een wasmand naar boven of beneden te lopen.
<<

Anoniem171

Bericht 08 Apr 2016 13:24

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Kajaka88 schreef:Bij ons staat het op de 'zolder'. Eigenlijk is het gewoon de 2e verdieping. Ik vind het echt ideaal. Heb er ook een waslijn. Als het ware is die verdieping gewoon mijn wasruimte. Wassen/drogen/strijken/opvouwen. Daarna een verdieping lager in de kasten maken.


Wij hebben dat ook en ik vind het ideaal! Ook een groot voordeel is dat ik de vieze kleding op de zoldertrap gooi/ leg/ naar boven breng en dat het meteen uit zicht is. Niet de hele tijd die uitpuilende wasmanden in het zicht. Als er iets nats bij zet hang ik dat even op het droogrekje voordat het de was in gaat.
<<

Anoniem159

Bericht 08 Apr 2016 13:25

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Absoluut de zolder! Ik zou er dan ook fijn een waslijn maken (of een wasrek neer zetten) en zorgen voor een plaats waar je de was op kunt vouwen.

Wij hebben de wasmachine en de droger nu in de badkamer en ik vind het echt vreselijk, heb nooit mn badkamer netjes door alle was(manden) en ik vind het ook gewoon lelijk staan. Maar ik geloof dat Marin het achter een muurtje had in de badkamer en dat vond ik wel weer mooi.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2016 13:34

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Onze wasmachine zit keurig weggewerkt in de badkamer, achter een muurtje, waar aan de andere kant weer de wastafels aan staan. Kijk maar.

Afbeelding

De wasmachine en droger staan daar allebei.

De was wordt nu nog gedroogd (op droogrekken voor wat niet in droger mag) in de voorkamer, de kamer links van de badkamer op het plattegrond. Maar dat wordt hopelijk op den duur babykamer dus dan moet het droger van de was op zolder. Idealiter zou ik beide dingen op één verdieping hebben, maar denk dat we dus de droogrekken naar zolder zullen verplaatsen.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Apr 2016 13:40

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

In jouw situatie zou ik echt kiezen voor de wasmachine op de zolder. Ik vind wasmachines in badkamers zo lelijk (tenzij mooi weggewerkt zoals bij Marin). En daarbij, het is ook erg vochtig in de badkamer. Bij ons ging de wasmachine na verloop van tijd roesten aan de onderkant.

Overigens moet ik wel toegeven dat ik veel slechter de was bijhoud nu de wasmachine bij ons in de bijkeuken staat, maar ik wijt het nu vooral aan m'n zwangerschap. Ik word zo misselijk van de geur van wasmiddel, dat ik de was een soort van negeer.

♥♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 08 Apr 2016 13:45

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Wij hadden in het vorige huis de wasmachine en droger (condensdroger) in de badkamer en de badkamer werd daar heel erg snel stoffig van!
Nu in het nieuwe huis staan ze in een washok en is de badkamer ook veel minder stoffig! Veel beter!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Apr 2016 13:47

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

In ons nieuwe huis staan de wasmachine en droger nu gestapeld in de badkamer. Die halen we daar direct weg en maken een aansluiting op zolder (waar ook de cv is). Ze komen daar in een mooie ombouw zodat ze uit het zicht zijn.

In de badkamer vind ik het een doorn in het oog en zonde van de (vaak toch al) kleine ruimte.
Het gesjouw met wasmanden neem ik graag voor lief.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Apr 2016 13:49

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Goede tips en ervaringen! Ik laat me toch overtuigen denk ik :smile:

Als het naar zolder gaat, dan doen we hetzelfde als jij Ooh La La.
L2014 & H2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Apr 2016 13:52

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Ik zou zolder doen. Of als het kan zoals bij Marin.

Als je nou met je was van de eerste verdieping naar zolder moet of mee naar benden (de bijkeuken) maalt niks uit. Beide keren moet je lopen.
Ik zou inderdaad wel als het kan daar wasrek/waslijn en opvouw mogelijkheid maken.
2014 2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Apr 2016 13:53

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Wij hadden hem eerst in de badkamer, maar dat vind ik sowieso lelijk en ik vond het ook niet handig want ik moest steeds sjouwen en rekening houden met douchen. Ik heb dus een aansluiting op zolder laten plaatsen. Daar hebben wij ook alle kledingkasten en de droogrekken. Alleen met mooi weer is het wel een gesjouw want dan hang ik de was buiten, maar ik zie dat maar als een goede training ipv gesjouw. Ik neem de was dan trouwens mee naar beneden in een (action) shoppertas. Vind ik veiliger en fijner dan een wasmand.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem321

Bericht 08 Apr 2016 14:20

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Als ik jou was zou ik kiezen voor de badkamer, mits er voldoende ruimte is.

Ik heb de wasmachine in de bijkeuken, de wasmanden op onze slaapkamer op de 1e verdieping en de waslijnen op zolder.
Bij ons was het dus praktischer geweest om de wasmachine op zolder te plaatsen, maar dat was niet mogelijk.
<<

Anoniem178

Bericht 08 Apr 2016 14:30

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

De zolder, althans, de 2e verdieping en daar de voorzolder van. Ik vind het gesjouw vanaf de badkamer niet heel vervelend. Neem volle wasmand mee, sorteer het daar, ene deel in de machine, restant in de 2e wasmand die naast de wasmachine staat.
Ik vind het ideaal dat je de was niet meer ziet. Stoor me er stukken minder aan zo. Nu de droger een aantal keer gedraaid heeft weet ik ook niet hoe fijn ik het zou vinden als hij zoveel hitte afgaf in de badkamer.
<<

Anoniem161

Bericht 08 Apr 2016 14:35

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Elliot, dat heb ik nu ook. Verschrikkelijk! Was stapelt zich ook alleen maar op.

Wij hebben de wasmachine en droger op zolder staan, de buren op de badkamer. Vraag me wel af hoe aangezien onze badkamer echt mini is!
Maar ik heb in de badkamer een wasmand staan om de vuile was te verzamelen. Boven sorteer ik het dan in andere wasmanden.
Ik vind het fijn dat het op zolder staat want nu hoef ik het niet meteen op te ruimen. Staat toch niet in de weg.
En dan heb ik een lage wasmand om de opgevouwen was in te leggen en deze kan makkelijk mee de trap af. We hebben echt een rottrap maar met deze wasmand lukt het wel. Is zo'n heup wasmand dus kan hem met 1 hand vast houden en de andere hand kan ik de leuning vast houden.
Nu ik weer zwanger ben laat ik mijn man de wasmand omlaag tillen, vind ik toch net wat prettiger dan dat ik zelf ga liggen vallen met de wasmand. Ik ben motorisch best wel onhandig :palm:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Apr 2016 14:50

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Wij hebben nu de wasmachine in de badkamer staan en in ons nieuwe huis gaat de wasmachine naar de zolder. De wasmachine in de badkamer vind ik niet fijn omdat ik het lelijk vind staan en er altijd ook wasmanden staan in de badkamer omdat we daar ook alle was verzamelen.. Toen de kinderen klein waren was het wel handig want we legden een aankleedkussen op de wasmachine en konden ze dan naast de douche heel handig afdrogen en omkleden.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Apr 2016 14:51

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Ik zou voor de badkamer kiezen. Ik vind zo'n lelijke wasmachine in de badkamer echt vreselijk hinderlijk (bij ons staat hij ook in de badkamer), maar ik denk dat ik alleen nóg maar meer tegen de was op zou zien als de wasmachine op zolder stond. Plus dat gesleep met de was, trap op, trap af... Het lijkt me praktischer de wasmachine gewoon op de verdieping te hebben waar je de alle kasten hebt staan.
<<

Anoniem291

Bericht 08 Apr 2016 14:57

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Absoluut de zolder, dit hebben we gelijk aan laten passen toen we onze nieuwbouwwoning kochten. Ook
Veel meer ruimte om het op te hangen want waar ga je dat dan doen als de machine in de badkamer staat?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2016 15:28

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Nou niet in de badkamer? Haha.

Alsof iedereen de was heeft hangen, daar waar de wasmachine staat. :P
<<

Anoniem222

Bericht 08 Apr 2016 15:32

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

Ik zou ook zolder doen. Ik vind wasmachines in de badkamer ook altijd lelijk, tenzij je ze niet ziet. Maar qua levensduur van de wasmachine lijkt zolder me beter.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Apr 2016 15:40

Re: Wasmachine: zolder of badkamer

mzcharlotte schreef:Als het naar zolder gaat, dan doen we hetzelfde als jij Ooh La La.


Ik zeg doen! :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers