Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

<<

Anoniem172

Bericht 07 Apr 2016 19:27

Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik had gister stoeltjes op marktplaats gezet en vrij snel reageerde er een vrouw dat ze de stoeltjes wel over wilde nemen en dat haar zoon dezelfde woonplaats heeft dus dat hij ze kon komen halen. Ik heb haar gister om 17.15 een bericht gestuurd dat ze ze vanavond of morgenavond kan komen halen en wat voor haar het beste uitkomt. Hele dag geen reactie gekregen en uiteraard wel andere mensen die ze over willen nemen. Dus ik heb haar vandaag weer een bericht gestuurd of ze ze nog wil hebben en dat er andere mensen ook interesse hadden dit was om 15.00 maar nog steeds geen reactie. Nu is er iemand anders die ze vanavond nog op wil komen halen en ik kan het geld stiekem wel heel goed gebruiken maar vind dit soort dingen zo moeilijk. Wat zouden jullie doen, wachten op reactie van die eerste vrouw of gelijk vanavond verkopen?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Apr 2016 19:32

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik heb dat ook gehad idd. Ik zou ze op laten halen en zodra ze gehaald zijn die vrouw een bericht sturen dat ze helaas al weg zijn
30-04-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Apr 2016 19:39

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik zou nog even wachten, misschien is ze niet in staat geweest om vandaag haar mail te checken. Ik zou nogal balen als ik met iemand een overeenkomst had en vervolgens is het weg omdat ik niet binnen een dag reageer. Als er vandaag meerdere mensen hebben gereageerd dan is het niet zo moeilijk om een koper te vinden, dus dan vind je ook nog wel iemand als de eerste koper niks meer laat horen. Ik vind een dag echt te vroeg om conclusies te trekken, ik zou het echt niet netjes vinden als je de stoeltjes om die reden aan een ander verkoopt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Apr 2016 19:43

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Kun je niet mailen dat als je voor datum X tijd Y geen reactie hebt (en dat dus morgen stellen ofzo) dat je ze dan aan iemand anders verkoopt?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2016 20:22

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik zou ze verkopen aan die ander. Als je wat wilt kopen dan check je je email wel. Jammer dan voor die mensen.
<<

Anoniem177

Bericht 07 Apr 2016 20:26

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik zou het ook gewoon verkopen, het is lullig misschien maar je wilt ook niet continu wachten op reactie en voor zelfde geldtzien andere en ineens vanaf en dan gaat je verkoop de mist in haha.
<<

Anoniem 179

Bericht 07 Apr 2016 20:31

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik zou ze ook verkopen. Het is lullig maar het kan net zo goed zijn dat ze helemaal niet meer gaat reageren en dan blijf jij nog met je stoelen zitten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Apr 2016 20:45

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

ik zou ze ook aan die andere verkopen, pech voor de 1e
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 07 Apr 2016 20:48

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik zou wachten, een dag is echt heel kort. Kun je diegene die ze vanavond wil ophalen niet nog even warm houden? Dat ze gereserveerd zijn tot morgen en je het z.s.m. laat weten als het niet door gaat?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 07 Apr 2016 20:58

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik zou ze verkopen hoor, heb al zo vaak meegemaakt dat mensen niet meer reageren en mijn andere kopers dan ook geen interesse meer hebben. Als je echt geïnteresseerd bent, zorg je wel dat je snel reageert lijkt me zo. Ik houd voor mezelf doorgaans 24 uur aan. Als iemand dan nog niet gereageerd heeft, kun je er meestal vanuit gaan dat ze niet meer reageren.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 07 Apr 2016 21:55

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik zou nog even wachten. Ik vind dit wel heel snel. Niet iedereen kan continue achter de computer zitten om te reageren.
<<

Anoniem172

Bericht 08 Apr 2016 06:39

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Dank voor jullie reacties. Die eerste vrouw heeft gisteravond om half 12 nog een bericht gestuurd dat ze ze vanavond op komt halen, ben benieuwd!
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 08 Apr 2016 11:02

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Tegenwoordig zeg ik iedereen toe mij aangeeft interesse te hebben. Het is dan echt wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Misschien niet helemaal eerlijk, maar na zoveel negatieve marktplaats ervaringen ben ik er wel klaar mee. Zo vaak voor jan lul zitten wachten en niks meer laten horen. Grrr!
<<

Anoniem260

Bericht 08 Apr 2016 12:31

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Waxinelichtje, heel herkenbaar! "Jammer dan" is ook een beetje mijn motto als het gaat om marktplaats-dingen. T is niet dat je nog uitgebreid met die mensen te maken gaat krijgen :P
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Apr 2016 12:37

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik had precies hetzelfde afgelopen week. Ik verkoop m'n bed en nachtkastjes en aangezien we over 2 weken echt weg zijn is er wel een beetje haast bij. Ik kreeg binnen 10 minuten een paar reacties waarvan 1 die zei dat ze 'm wilde kopen. Uiteindelijk haar een privebericht gestuurd (dit was op facebook) en haar getagd in een bericht dat ze even haar overige berichten moest checken. Volgende dag nergens reactie op dus dag daarna gezegd: als je voor morgen niet meer reageert gooi ik 'm weer in de verkoop. Weer geen reactie. Volgende dag weer op te koop gezet en binnen 5 minuten reageerde zij weer. Het lijkt nu allemaal redelijk geloofwaardig en ik heb gelukkig hele lieve vrienden hier die 'm anders op komen halen en willen verkopen voor ons.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 08 Apr 2016 12:56

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Eens hoor waxinelichtje. Zo vaak dat mensen je laten zitten.
Wij hebben laatst ook onze tuinsets, kinderwagen en een speelhuisje direct op laten halen ook al hadden we ook een overeenkomst met iemand die iets later zou komen.

En dat niet reageren is helemaal vervelend. Met die mensen houd ik ook geen rekening meer. Al paar keer voorgekomen dat ik met iets bleef zitten en vervolgens nogmaals aan kon bieden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem281

Bericht 08 Apr 2016 13:04

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik vind 't sowieso wel wat wazig tegenwoordig, met alle smartphones. Vrijwel iedereen heeft een smartphone en kan elk moment v/d dag zijn of haar email checken. En ja, misschien is mevrouw dan nét een uitzondering, maar 't gebeurt vaker dat bieders gewoon klootzakken zijn.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Apr 2016 14:37

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik geeft mensen wel een paar dagen om te reageren/geld over te maken.
Heb het nl. zelf ook al eens meegemaakt dat ik graag een tuinset wilde overnemen. Ik had gemaild dat ik interesse had, prijs overeengekomen, de verkoper zou nog reageren wanneer ik de tuinset kon komen ophalen. De volgende dag had ik een hele dag cursus op mijn werk. Ik kon tussendoor mijn mail niet checken. (ik had toen nog geen databundel op mijn telefoon)
Bleek 's avonds dat de verkoper mij 2 mails had gestuurd. De eerste of ik de tuinset die dag kon komen ophalen, want er waren andere geïnteresseerden. De 2e was aan het eind van de dag dat het jammer voor mij was, maar ik had niet gereageerd, dus de tuinset was al weg.
Dat vond ik wel een beetje teleurstellend. Ik had die avond best kunnen langskomen, maar had gewoon geen gelegenheid om te reageren.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een verkoper zo zat te drammen. Ik had geboden op een telefoon, maar we konden het niet over de prijs eens worden. Daarna heb ik op 1 dag nog wel 6 mailtjes gehad of ik de telefoon niet toch wilde kopen voor de prijs die ik had geboden, maar waar hij eerst niet mee akkoord was gegaan.
Na de eerste mail had ik al geantwoord dat ik geen interesse meer had, maar daarna dus toch nog 5 mails gekregen met de volgende strekking: Kom 'm vandaag afhalen anders is 'ie weg!. Daar heb ik niet eens meer op gereageerd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Apr 2016 14:47

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Helemaal niet reageren is inderdaad niet netjes, maar een dag niet reageren is niet hetzelfde als niet reageren. Dat mensen een smartphone hebben wil ook niet zeggen dat ze daar de hele dag hun mail op checken. Bovendien heeft ook niet iedereen een smartphone.

Dat van die verkoper van die tuinset waar Ragazza contact mee had, dat vind ik bijvoorbeeld echt niet aardig en niet netjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem161

Bericht 08 Apr 2016 14:53

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ik vind dat je mensen wel de tijd moet geven om te reageren. Niet iedereen heeft altijd tijd om terug te mailen ook al hebben ze contact opgenomen. En mail op de telefoon, niet iedereen heeft dat.
Ik kan ook wel eens 1 of 2 dagen niet op mijn mail. Gewoon geen tijd en kans voor gehad.
Stel je werkt de hele dag en je moet na je werk meteen door naar een andere afspraak die tot laat in de avond duurt, dan is het toch mogelijk dat je niet mailt.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 08 Apr 2016 14:54

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Dat is inderdaad zo, maar in het geval van Ragazza begrijp ik dat er wel al wat mailtjes heen en weer waren geweest en er echt een overeenkomst was. De TO had na de eerste reactie niets meer gehoord, dan weet je eigenlijk niet eens of er wel echt interesse is en heb je in mijn ogen nog geen echte overeenkomst gesloten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2016 15:23

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Elisa schreef:Ik vind dat je mensen wel de tijd moet geven om te reageren. Niet iedereen heeft altijd tijd om terug te mailen ook al hebben ze contact opgenomen. En mail op de telefoon, niet iedereen heeft dat.
Ik kan ook wel eens 1 of 2 dagen niet op mijn mail. Gewoon geen tijd en kans voor gehad.
Stel je werkt de hele dag en je moet na je werk meteen door naar een andere afspraak die tot laat in de avond duurt, dan is het toch mogelijk dat je niet mailt.

Als je op Marktplaats ergens op reageert ga je daarna twee dagen je mail niet meer checken?
<<

Anoniem161

Bericht 08 Apr 2016 15:32

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Nee oke, dan kijk ik eerder. Maar vind wel dat mensen er tegenwoordig altijd maar vanuit gaan dat iedereen direct reageert.
En in het geval van TO, ik vind dat je best iets langer kunt wachten en dat heeft ze nu dus ook gedaan.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 08 Apr 2016 16:08

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ja daar heb je gelijk in Elisa. Ik toon wel eens ergens interesse in en dan een paar uur later krijg ik een mailtje of ik nog interesse heb.

Ik heb wel het idee dat mensen tegenwoordig heel makkelijk niet op komen dagen of veel later dan afgesproken. Dat maakt wel dat ik soms denk "prima als iemand er nu om kan komen ben ik er zeker vanaf dus graag".
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem161

Bericht 08 Apr 2016 18:18

Re: Wat zouden jullie doen? (marktplaats)

Ja dat mensen niet op komen dagen stoor ik mij ook aan.

Heb de ideale oplossing bedacht.
Boeken die weg mogen, gaan naar familie of een ruilpunt.
Kleren in de bak voor leger des heils.
Spullen voor in huis naar de kringloop.

En verder heb ik niet veel. Sommige dingen in de container of milieustraat.
Laatst een broodbakmachine heen gebracht. Had een andere en deze was wat beschadigd maar werkte wel. Hier helpen ze een vrouw mee uitladen maar die broodbakmachine werd niet in de container gegooid. Vond hij wel wat voor zijn vrouw.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers