Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kookboek voor baby's

<<

Anoniem291

Bericht 07 Apr 2016 10:27

Kookboek voor baby's

Hebben jullie een kookboek voor baby's en dan de echt kleintjes die net beginnen met vaat voedsel? Zo ja welke en ben je er tevreden over?

Ik wil de potjes straks zelf gaan maken ipv Olvarit maar vind het wel handig om een boek te hebben met ideeën en tips
<<

Anoniem281

Bericht 07 Apr 2016 10:30

Re: Kookboek voor baby's

Ik hoor heel veel enthousiasme over 'Opperdepop!' van AH!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 07 Apr 2016 10:31

Re: Kookboek voor baby's

Het boek Opperdepop van de Albert Heijn vind ik een echte aanrader.
Staan recepten in vanaf 6 maanden :-)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Apr 2016 10:31

Re: Kookboek voor baby's

Ik heb Opperdepop en haalde ook weleens wel recepten van de site van de AH ( als je Opperdepop intypt krijg je baby recepten). Uiteindelijk vooral gebruikt voor inspiratie, meestal gooide ik gewoon wat in de pan en ging het er vervolgens met smaak in.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem286

Bericht 07 Apr 2016 10:34

Re: Kookboek voor baby's

opperdepop inderdaad en gewoon maar wat bij elkaar doen zoals minoessepoes schrijft. De grote hit hier was trouwens deze combi, wortel, aardappel (vanaf wat ouder) en gedroogde abrikozen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 07 Apr 2016 10:43

Re: Kookboek voor baby's

Ook hier 'Opperdepop' van de AH :)
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 07 Apr 2016 11:00

Re: Kookboek voor baby's

Opperdepop inderdaad. Ik keek ook weleens in de winkel welke variaties olvarit had en maakte dit dan vers.
Er zijn op facebook ook diverse groepen.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 07 Apr 2016 11:00

Re: Kookboek voor baby's

Opperdepop inderdaad. Ik keek ook weleens in de winkel welke variaties olvarit had en maakte dit dan vers.
Er zijn op facebook ook diverse groepen.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Apr 2016 12:08

Re: Kookboek voor baby's

Zelfde als wasmand. Opperdepop en combinaties namaken van potjes.
<<

Anoniem291

Bericht 07 Apr 2016 12:48

Re: Kookboek voor baby's

Ik ga even kijken voor opperdepop :smile:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 07 Apr 2016 12:55

Re: Kookboek voor baby's

Wij hebben 'oppperdepop', 'eten voor de kleintjes' en 'lekker prakken!'.
Die laatste gebruik ik nooit en de eerste twee regelmatig. Eten voor de kleintjes gaat vooral over de rapley methode en bv, maar ik vond ook de richtlijnen over met welke leeftijd ze welk eten aankunnen fijn om te weten.
Het boek van de ah werd voor ons leuker toen we voorbij de prakjes waren, dan staan er recepten in voor bijvoorbeeld kindernasi enzo.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 07 Apr 2016 13:09

Re: Kookboek voor baby's

Wij hebben: samen aan tafel van Gees van Asperen.

Er staan volwassen recepten in met een kanttekening erbij hoe je het dan klaar maakt voor 6 mnd of 9 mnd.

Het gaat erom dat je dan maar een gerecht hoeft te maken. En later voor jezelf de kruiden toevoegt nadat je het deel van de baby eruit hebt gehaald.
Dat pureer je dan of verdeel je in kleine stukjes.


Ik heb een workshop bij haar gevolgd via babycooking en was er erg tevreden over. Ze gaf goede tips.

Edit: we hebben het met haar ook gehad over de rapley methode en daar kon ze zich ook zeker in vinden. Maar wel alleen als je er de rijd voor hebt en bij je baby blijft als die aan het eten is.
Alleen zachte producten geeft en de baby het zelf laat pakken. Want als ze het zelf kunnen pakken kunnen ze het ook eten volgens haar.
Ook zei ze dat het goed was om als je het druk had het via haar boek te doen dus pureren en de dag erna als je het minder druk hebt de rapley doet.

Ook is ze voorstander om eerst te beginnen met groente, want fruit ia zoet. Als ze groente eten is het makkelijker om ook fruit te geven dan andersom.
Ze is van het gezonde eten dus zo weinig mogelijk suikers en goede vezels en vetten juist wel.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem166

Bericht 07 Apr 2016 13:50

Re: Kookboek voor baby's

De webpagina kokenvoormijndochter.nl is ook een leuke.

En verder kregen beide kinderen meestal een versimpelde (zoutloze) versie van wat wij zelf aten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Apr 2016 16:06

Re: Kookboek voor baby's

Hier ook operdepop. Vind hem erg handig!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 07 Apr 2016 16:16

Re: Kookboek voor baby's

Raven schreef:
Edit: we hebben het met haar ook gehad over de rapley methode en daar kon ze zich ook zeker in vinden. Maar wel alleen als je er de rijd voor hebt en bij je baby blijft als die aan het eten is.
Alleen zachte producten geeft en de baby het zelf laat pakken. Want als ze het zelf kunnen pakken kunnen ze het ook eten volgens haar.


Als je gepureerd eten geeft blijf je er toch ook bij?
Deze luie mama vond rapley fijner, kon ik zelf eten terwijl de kinderen aan het eten waren. Gezellig met zijn allen aan tafel.

De site kokenvoormijndochter.nl was bij ons een groot succes.
L 7-10-2011
N 23-5-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo