Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwrubriek #4: De grote dag!

<<

Burgemeester Kaat

Bericht 07 Apr 2016 09:57

Trouwrubriek #4: De grote dag!

Inmiddels leerden we alle koppels al een beetje beter kennen, lazen we meer over het aanzoek en konden we ook lezen hoe iedereen hun huwelijksdag voorbereidde. En dan is hij eindelijk daar, de dag waarop al deze mensen zolang hebben gewacht, hun grote dag!

Bij Isolt en Rebecca waren alle gasten de gehele dag uitgenodigd. Isolt had 65 gasten en Rebecca had 29 gasten. Zij maakten geen onderscheid in daggasten en avondgasten. Bij Katrien en haar man was iedereen welkom tijdens de huwelijksvoltrekking, daar waren zo'n 25 mensen. Daarna zijn ze koffie gaan drinken en gaan brunchen, maar dat deden ze enkel met hun ouders, zussen met aanhang en kinderen en 1 vriend die ook foto's maakte en chauffeur was. Kwak had zo'n 40 daggasten, dit waren hun ouders, broers/zussen met aanhang, haar oppasgezin, hun vriendengroep, de opa's en oma's en een oom en tante. Er waren ongeveer 175 avondgasten, dit waren de rest van hun ooms en tantes, collega's, een stel neven en nichten en nog wat losse vrienden. Marin splitste hun gasten nog wat specifieker op. Zij hadden 67 daggasten, 120 receptiegasten, 66 dinergasten en 123 feestgasten. Op het huwelijk van Snirp waren er 25 daggasten en 's avonds kwamen daar nog ongeveer 100 mensen bij. Bij de ceremonie waren nog een aantal mensen die verder niet waren uitgenodigd, de hele zaal zat vol.

Iedereen beleeft deze dag anders en iedereen koos een ander moment uit wat zij als heel speciaal hadden ervaren op hun grote dag:

Snirp: Voor mij was dat het moment dat ik voor mijn man het lied ‘All of me’ van John Legend ging zingen. Ik heb hiervoor in het geheim zangles genomen. En als ik de gasten mag geloven, heeft niemand het droog gehouden. Het kwam voor mijn man als een volkomen verrassing en ik was ook wel een beetje trots op mijzelf, dat ik het gewoon gedaan heb. Wel expres ’s middags al, in de strandtent, voor alleen de daggasten.

Katrien: Het moment dat mijn man voor de deur stond om mij op te halen.

Rebecca: Het moment van elkaar voor het eerst zien was heel speciaal, en wat ik ook echt heel mooi vond was het moment dat we samen langs ’t bomenlaantje richting de plek liepen waar de ceremonie werd gehouden, met aan het eind van het laantje al onze gasten die op ons wachten, terwijl het liedje "Simpelweg gelukkig zijn" van Guus Meeuwis werd gedraaid. Daar denk ik echt graag aan terug.

Isolt: Het ja-woord vond ik heel speciaal. Het proosten met mede was weer echt ons. Ik heb de hele dag speciaal gevonden.

Marin: Het moment dat wij aan kwamen bij de locatie. We kwamen aangereden en daar stonden al onze daggasten op het pad voor de locatie, al klappend, lachend en huilend. We liepen samen hand in hand door de haag van blije, lieve, dierbare mensen. Iedereen was daar voor óns! Ook vond ik de persoonlijke geloften die we elkaar gaven heel erg bijzonder en dierbaar. En een heel suf momentje, maar vlak voordat het feest begon, zat ik op de wc in m'n trouwjurk, gewoon te plassen, met m'n zus, m'n kleine zusje, m'n schoonzusje en m'n stiefzusje daar bij me, al kletsend en lachend. Dat vond ik zo'n leuk meidenmomentje, al m'n zusjes bij elkaar.

Kwak: Mijn man had voor ons trouwen 1 wens, dat ik voor hem speciaal ging zingen voor de zaal vol mensen. Ik heb gezegd dat ik dat dus echt niet ging doen. Maar in het geheim heb ik dat toch voorbereid, echt op mijn beste vriendin en de bevriende dj na, wist niemand hiervan. Toen ik even naar de wc was, hoorde ik de dj mij zoeken en toen wou ik dus niet meer. Ik werd echt super zenuwachtig omdat ik nog nooit alleen had gezongen voor zoveel mensen en omdat ik erg onzeker was over mijn zingen. Ik heb de microfoon gepakt en mijn man naar voren geroepen en speciaal voor hem een nummer gezongen: Steeds dichterbij jou van Gerald Troost. Mijn man heeft met tranen in zijn ogen zitten luisteren en nadien kreeg ik een groot applaus.

Tenslotte willen we onze dames elk apart laten vertellen over hun dag verlopen is.

Katrien: De wekker ging 's morgens heel vroeg, om 9 uur zouden we namelijk gaan trouwen. Ik zou naar mijn ouders gaan om me daar om te kleden en mijn man zou zich in ons huis omkleden en mij daarna ophalen. Mijn man zag er prachtig uit en dat vond hij ook van mij. Mijn ouders hadden allemaal rode en witte bloemen bij de voordeur gezet, wat erg goed bij onze kleding paste. Mijn schoonouders, schoonzussen en zwagers en hun kinderen en onze vriend die ook foto's zou maken. We zijn toen naar het stadhuis gereden waar wat vrienden ons op stonden te wachten. Binnen vond de huwelijksvoltrekking met onze ouders als onze getuigen. Zeker nu mijn moeder niet meer leeft ben ik heel blij met haar handtekening onder de trouwakte.

Na de huwelijksvoltrekking zijn we naar een eetgelegenheid gegaan, waar we koffie met gebak hebben gehad. Later hebben we daar ook een brunch gehad en foto's gemaakt. Na deze brunch zijn onze gasten naar huis gegaan. Wij zijn foto's gaan maken in de binnenstad. De foto's zijn prachtig geworden. In de loop van de middag waren we weer thuis, wat was ik blij dat de jurk uit kon, het was heel warm die dag. 'S avonds zijn we heerlijk samen uit eten gegaan.

Kwak: Wij zijn beiden getrouwd vanuit ons ouderlijk huis. Ik begon de dag bij de kapper, rond half 8 was ik daar. Daar werd mijn haar en make-up gedaan. Thuis ben ik begonnen met omkleden samen met mijn moeder en mijn zusje (toen 15). Toen ik bijna in de jurk was, kwam de kapper bij ons thuis om de sluier in mijn haar te doen en toen was het wachten op mijn man. Ik liep vanuit de slaapkamer van mijn ouders naar de keuken waar mijn broertjes en vader stonden. Hun blik zal ik niet gauw vergeten, mijn broertje zei alleen maar "wow" en bleef kijken, erg gaaf. Rond half 11 kwam mijn man bij mij thuis in een super mooi Mercedes met zijn broer als chauffeur. Mijn man liep naar de voordeur, dit was ook direct de eerste en laatste keer dat hij aanbelde bij mijn ouders. Hij belde aan en ik deed de deur open, zijn reactie was een grote lach. Hij bekeek me van boven tot beneden en zei alleen maar: mooi, wat ben je mooi! Ik kwam naar buiten en we hebben voor mijn gevoel echt een kwartier lopen knuffelen, zoenen, weer kijken, nog een knuffel.

Wij hadden wat fotolocaties bedacht maar mijn zwager, de chauffeur, hadden we alle vrijheid gegeven en hij heeft ons naar wat mooie locaties gebracht. We zijn naar een klein dorpje geweest met een mooi oud centrum waar we bij een kerk zijn geweest en nog wat door het centrum hebben gelopen. Op de terugweg zijn we uitgestapt bij een bos waar de zon erg mooi tussen de bomen scheen. Toen we op weg naar huis waren, kwamen we nog langs een fabriek met pallets, daar hebben we aangebeld bij het hek met de vraag of we er trouwfoto's mochten maken. Dat mocht van de meneer die de intercom beantwoordde, hij zou het in de agenda zetten wanneer we het wilden. Gelukkig mochten we ook direct zonder afspraak naar binnen. Toen we klaar waren met foto's, reden we naar mijn ouderlijk huis waar de daggasten op ons stonden te wachten. We zijn daar bewonderd door iedereen en hebben gezellig gepraat tijdens het eten. Na het eten hebben we groepsfoto's gemaakt van alle gasten. Mijn man en ik hebben ook nog even op de trampoline gesprongen, dat konden we niet laten.

Rond half 2 zijn we richting het gemeentehuis gegaan waar we zijn ontvangen door de ambtenaar. Hij heeft een praatje gemaakt en ons getrouwd. Als verrassing hadden we mijn 2 oppaskindjes (5 en 7 jaar) de ringen laten brengen. Hun reactie was goud waard, ze vonden het geweldig! De getuigen, onze beide ouders, hebben de akte getekend en toen waren we echt getrouwd. Na het tekenen van de aktes mochten mijn man en ik het woord nemen en hebben we onze ouders beide persoonlijk bedankt voor alle zorgen en jaren van liefde die we hebben gekregen toen we thuis woonden. We hadden voor hen een mooi beeldje met als symboliek 'bedankt'. Dat moment was erg emotioneel voor ons alle 6 maar het was erg mooi. Tijdens het uitlopen van het gemeentehuis stonden de daggasten met een erehaag buiten het gemeentehuis met bellenblaas en champagne! Na een groepsfoto voor het gemeentehuis zijn we naar het ouderlijk huis van mijn man gegaan waar we in de tuin hebben gezeten, taart aangesneden, cadeaus hebben ontvangen en waar mijn oppaskindjes een liedje voor ons hebben gezongen. Ook hebben we in de tuin gegeten, mijn schoonouders hadden een buffet geregeld. Geen gekke poespas, gewoon patat, gebakken aardappels, schnitzels, gehaktballen en salades. Lekker simpel maar erg lekker en het eten paste ook bij ons, gewoon niet moeilijk en lekker los en ongedwongen.

Na het eten zijn we naar de kerk vertrokken waar we een zegen kregen over ons huwelijk. Ik zit in een koor en dat koor heeft gezongen tijdens de dienst. Mijn man en schoonmoeder zijn als eerste de kerk in gekomen en mijn vader heeft mij de kerk in gebracht. Ik weet nog dat hij last had van mijn brede jurk, of de gangpaden waren te smal, dat kan ook. De kerk zat helemaal vol, het gevoel dat je van achter de kerk inloopt en iedereen kijkt naar je is echt onbeschrijfelijk. Het lied wat bij binnenkomst werd gezongen door het koor, zingen we ook nog regelmatig in het koor en het gevoel komt dan gewoon terug bij mij. Het was een mooie persoonlijke dienst. Tijdens de collecte heb ik zelf mee gezongen met het koor. Onze receptie hadden we in de kerk. Vrienden van mijn ouders hebben een marktkraam met koek en zij hadden koeken geregeld en ikzelf had drinken gekocht en wat mensen geregeld die hielpen inschenken.

Omdat het feliciteren in de kerk erg lang duurde, zo'n 200 mensen die ons kwamen feliciteren, zijn we niet op de receptie geweest maar direct door naar het feest. Dit hebben wij niet als vervelend ervaren en de gasten van de receptie ook niet. Tijdens het binnenkomen in de zaal werd er 'lang zal ze leven' gedraaid en ook daar hebben we nog ruim 100 handjes geschud. Mijn oude vriendje van de basisschool was ook uitgenodigd, maar had niet verwacht dat hij zou komen en toch was hij er. Dat heb ik onwijs gewaardeerd. We hadden tijdens het feest een dj (een vriend van ons) en we hebben veel gedanst met elkaar, met mijn vader en met andere mensen. We hebben nog 3 stukjes gehad, van mijn broertjes en zusje, mijn schoonfamilie en de vriendengroep. We zijn flink voor gek gezet, heerlijk! Daarna heb ik dus ook nog gezongen voor mijn man. Rond middernacht kwamen er broodjes en koffie de feestzaal in en om half 1 was het afgelopen.

Alle cadeaus werden ingeladen en op weg naar huis, ons eigen huis! Thuis stond ons een fijne verrassing te wachten want onze vrienden hadden het huis verbouwd. Ons bed lag in de inloopkast en de stoelen waren overal neergezet. De ramen waren geverfd met teksten en er lagen heel veel ballonnen in huis. Ik werd een beetje boos want ik vond het niet leuk dat ze ons bed uit elkaar hadden gehaald, maar gelukkig is het bij ons normaal dat na het feest je vriendengroep en familie nog mee gaan naar je huis voor een biertje en die kregen ze pas als ze ons bed weer in elkaar hadden gezet en de stoelen weer op de goeie plek hadden gezet. Rond een uur of 2 was iedereen weer naar huis en zijn we naar bed gegaan.

Rebecca: Mijn man is de avond voor onze bruiloft bij zijn ouders gaan slapen. Op de dag zelf kon ik redelijk rustig aan doen. Ik weet de precieze tijden niet meer, maar volgens mij was het rond een uur of 9 dat de visagiste kwam voor mijn bruidsmake-up. Mijn ouders kwamen ook rond die tijd. Nadat mijn make-up gedaan was, kwam de kapster en werd mijn haar mooi opgestoken. Daarna was er even tijd om rustig aan te doen, iets te drinken en te wachten op de fotografe. Zij kwam, samen met een stagiaire, om een uur of 11. Nadat zij er was zijn we naar boven gegaan om mijn jurk aan te trekken. Eerst nog even flink wat zonnebrand smeren en even laten intrekken, het vooruitzicht was een bloedhete, zonnige dag. Na het aankleden weer naar beneden. Mijn man zou rond half 12 komen. Spannend, het moment van afwachten tot hij aanbelde. Een mooi moment van elkaar voor het eerst zien, mooi aangekleed. Daarna nog even gauw een broodje eten en vervolgens op pad. We hebben op 2 locaties foto’s gemaakt. Eerst op een buitenweg in de omgeving, een prachtige laan vol bomen, daar hebben we echt de mooiste foto’s van! We kregen leuke reacties van mensen die langs kwamen. Toen de trouwauto weer gestart moest worden werd het nog even spannend, hij startte niet! Even nog wat andere foto’s gemaakt en gelukkig ging een tweede startpoging wel goed.

We zijn richting kasteel Wijchen gereden om ook daar wat foto’s te maken. Op die locatie was zo’n beetje alles in de volle zon, en dat rond een uurtje of 2 ’s middags, we zijn daar dan ook niet lang gebleven. Daarna doorgereden richting onze trouwlocatie: Sfeerhuys de Looimolen in Nijmegen, waar de ceremonie om 3 uur begon. We zouden op het grasveld voor de molen trouwen, maar in verband met de hitte (36 graden) hebben ze besloten om een plekje beschut onder de bomen op te zoeken. Die plek was stiekem nog veel mooier, wat een geluk dat we daar mochten zitten! De ceremonie was heel persoonlijk, de ambtenaar had er een mooi verhaal van gemaakt. Na de ceremonie liepen we voor onze gasten uit terug naar het restaurant zelf. Daar werden we gefeliciteerd, werd er getoast en sneden we daarna de taart aan.

Daarna hebben we een gezellige middag en avond gehad met onze gasten. We hebben heerlijk op het terras gezeten, met een drankje en wat later een amuse. Rond een uur of half 7 (denk ik, ik had geen horloge om ;)) zijn we binnen aan tafel gegaan. De tafels waren mooi gedekt, het eten was heerlijk. We kregen eerst bouillon, daarna carpaccio of gerookte zalm en vervolgens werden de tafels volgezet met schalen eten. Diverse soorten vlees, veel groente. Het aanbod van een buffet, maar dan heerlijk aan tafel, wij vinden beide een buffet niks, het staan in de rij voor je eten, en tegen de tijd dat de laatste weer zit, heeft de eerste zijn eten al op. Na het hoofdgerecht was ook het toetje heel divers. Schalen met bollen ijs, maar ook kleine toetjes als parfait die al individuele porties waren. Nadat we heerlijk genoten hadden van al het lekkers, zijn we voor de koffie weer naar buiten gegaan en hebben we de rest van de avond buiten nog heerlijk genoten met onze gasten.

Rond half 12 gingen de laatste gasten weg en reden wij richting ons hotel. We hadden een luxe hotel geboekt, we vonden dat dat wel mocht op zo’n dag. Onze ceremoniemeester, een lieve vriendin, was ’s middags al langs geweest om ons in te checken. Zij had ’s avonds ook gebeld dat we eraan zouden komen. Er stond nog iemand ons op te wachten, die mee liep naar boven. Een heerlijk door de airco gekoelde kamer, het bad hadden ze al vol laten lopen, heerlijk om zo de dag af te sluiten.

Marin: Op onze trouwdag sliep ik thuis en mijn man bij zijn ouders. Samen met mijn moeder, zus en schoonzusje ben ik in de ochtend naar de kapper gegaan, waar mijn haar en make-up gedaan werd. Van te voren wilden we graag buiten trouwen, maar het was 17 graden en dus besloten we toen om toch de ceremonie binnen plaats te laten vinden. Eenmaal thuis was ik heel relaxed: Iedereen ging zich omkleden, en ik stond in mijn sexy spanx een beetje met de fotograaf te kletsen. Maar op een gegeven moment kwam mijn aanstaande al thuis en moest ik me toch maar om gaan kleden. Ik had een mooi plekje bovenop de overloop waar mijn jurk hing aan de boekenkast.
We hadden onze ‘first look’ buiten in onze tuin op de steiger. Zo bijzonder bij ons eigen huis, alle familie als een haag op de trap. Hierna gingen we met de fotograaf foto’s maken op drie verschillende fotolocaties. Als eerste gingen we naar een oude kerk die is omgebouwd tot bierbrouwerij. Beetje industrieel, lekker tussen de koperen ketels staan. En ook al was het pas 12 uur ‘s middags, ter ontspanning dronken we gewoon even een biertje! We hebben ook nog foto’s gemaakt in een oude boekhandel (wilde ik heel graag!) en mooi in de natuur onder een grote boom.

Bij aankomst op de locatie stonden al onze daggasten op het pad. We baanden ons door een haag van klappende, lachende en huilende mensen. Iedereen was hier voor óns! Ik vond dit zo bijzonder en ik raak nog geëmotioneerd als ik aan dat moment denk. Op een moderne interpretatie van Vivaldi’s Four Seasons (Spring) liepen we aan de arm van onze ouders naar voren, mijn man met zijn moeder, ik met mijn vader. De zaal was zo mooi licht. Overal stonden grote blauwe hortensia’s en omdat het lekker weer was, stonden de grote deuren op een kiertje waardoor er een fris briesje door de zaal ging. Er vloog zelfs een vlinder midden over het gangpad waar wij net gelopen hadden!

We wilden allebei heel graag persoonlijke geloften tegen elkaar zeggen. Mijn man beloofde mij altijd eerlijk te zijn, mij altijd te steunen bij mijn passies en te stimuleren dat ik voor mezelf op kom. Ook beloofde hij me altijd te blijven kietelen. Ik heb hem beloofd altijd interesse te blijven tonen in zijn bedrijf, we elkaar culinair zullen blijven uitdagen en ik met trots -ook al rijmt het- zijn naam zal dragen. Uiteraard volgde het ja-woord en de ringen werden gegeven door de beste vriend van m’n man. Onder Jack Johnson’s Better Together werden de handtekeningen gezet en na de ceremonie vielen we in de armen van onze familie terwijl Queen’s You’re my best friend bombastisch werd afgespeeld. Het was echt een ceremonie waarin wij, onze familie en muziek centraal stond.

Uiteraard was er daarna tijd voor champagne en taart. We hadden een mooie bruidstaart, maar bovenal was ‘ie erg lekker. We hebben zo veel complimentjes over de taart gekregen. Hierna volgde een hele relaxte borrel, met lekkere hapjes. De helft van de gasten stond lekker buiten, en wij hebben -geloof ik- iedereen gesproken. Intussen werd de dinerzaal voorbereid. Het was echt een prachtig gezicht! Mooie zelfgemaakte menukaarten, wijnflessen gevuld met bloemen, overal prachtige schalen met antipasti. Het was een heerlijk diner, uiteraard met Italiaanse invloeden. Tijdens het diner zijn vijf hele mooie speeches gegeven, waaronder een echte vader-van-de-bruid-speech met kinderfoto’s en -filmpjes, en mooie woorden van goede vrienden.

Na het diner stroomde de feestzaal al vol gasten. We werden aangekondigd en onder luid gejoel startten we de openingsdans. We hadden een bandje mét dj, en de band zette een instrumentale intro van Klingande’s Jubel in. Na een minuut samen rustig arm in arm dansen, gooide de dj de beat er in, en gingen we los. Iedereen begon direct met dansen en het feest barste los. Er is zo ontzettend veel gedronken door iedereen (zeker toen de sterke bar open ging), en er zijn heel wat mensen dronken geworden, waaronder ikzelf. Het was echt een gigantisch goed feest, precies wat we wilden! Jong en oud, gemixed, op de dansvloer. Wij gingen zelf wat eerder weg, op Kygo’s Stole the Show deden we onze laatste dans en zeiden we gedag tegen iedereen. De gasten kregen nog een midnight snack van puntzakjes friet met mayo, maar wij zelf hebben deze niet genomen. Eenmaal in het hotel realiseerden we ons dat we helemaal niet wisten in welke kamer we eigen sliepen. We hadden keurig de sleutel gekregen van mijn moeder die ons had ingecheckt, maar we wisten niet welk kamernummer we hadden dus we moesten bij elke kamer proberen of we de deur open kregen! Gelukkig was het een klein hotel! We sliepen in een prachtige loft als bruidsuite. Het was een fantastische bruiloft.

Isolt: We zijn tegen 9 uur gaan ontbijten. De fotograaf (tevens een vriend van mijn man) sliep bij ons. Hij woont helemaal aan de andere kant van het land. Om half 11 moest ik bij de kapper zijn. Deze zit tegenover ons huis. Kortom, alles was heerlijk ontspannen. Bij de kapper kwam ondertussen de bloemist om mijn trouwboeket te brengen. Om half 12 kwam de ceremoniemeester met haar vriend. Hij heeft al vast wat spullen naar de trouwlocatie gebracht. Wij gingen nog even thee drinken en kletsen. Even later is mijn ceremoniemeester met de make-up begonnen. We zijn nog even gaan lunchen en daarna is alles afgemaakt. Om half 1 heb ik mijn jurk aangetrokken. Man heeft zijn pak aangetrokken. En om 13:00 uur mocht ik de trap af (mijn man had mij ondertussen al lang gezien. Maar leuk voor de foto’s).

Om half 2 zijn we richting het park bij ons in de buurt gegaan. We zijn 1 november 2014 getrouwd (1 november is het Keltisch Nieuwjaar. Voor ons ook weer bijzonder) het was die dag 22 graden. De warmste 1 november ooit. We konden heerlijk in het park rondlopen. Kregen van iedereen complimenten. Er stonden heel veel paddenstoelen, de bomen waren mooi verkleurd, echt het park was prachtig. Precies zoals ik mij had voorgesteld voor een herfstbruiloft. Iets over half drie zijn we richting de trouwlocatie gereden. Die was drie straten van het park af. We moesten buiten (iets verderop) even wachten tot iedereen binnen was. Dat was wel een zenuwslopend momentje. Ik heb geen moment last gehad van zenuwen tot toen. Om 15:00 uur mochten we naar binnen. Daar werden we opgevangen door onze geweldige trouwambtenaar. Zij bleek (dat hoorden we in het voorgesprek) ook veel met het Wicca geloof te hebben. Daar heeft zij haar verhaal ook helemaal op aangepast. Kortom, dat hoorde ook weer helemaal bij ons. Het was zo ontzettend persoonlijk en mooi. Mijn vader werd niet vergeten, er werd stil gestaan bij de datum en hoe mooi het verdere leven is. Ze sloot af met een heel mooi gedicht over 1 november en ons. Het was echt heel erg mooi.

Daarna gingen we proosten, taart eten, praten met iedereen, op de foto met iedereen, we hadden een vegetarisch buffet (wij zijn niet vegetarisch maar veel van onze vrinden wel) Wij zijn overigens getrouwd bij http://www.hetparadijs.com dit restaurant bestaat voor een heel groot gedeelte uit herbruikbare spullen.

Snirp: Woensdagmiddag ben ik, nadat ik met mijn zusje mijn nagels heb laten doen, naar mijn ouderlijk huis gegaan. Daar lekker gegeten, therapeutisch een vliegengordijn in elkaar gezet, een aflevering van Sherlock gekeken en toen lekker gaan slapen. Eigenlijk nog helemaal geen last van zenuwen.

Op donderdag 12 juni om half 7 ging de wekker, maar ik was iets daarvoor wakker. Rustig aan ontbeten en om half 8 stonden de kapster en visagist voor de deur. die hebben mijn haar en make-up gedaan, het zijn 2 zussen die zowel mij als mijn moeder en zusje al heel lang knippen, dus we kennen elkaar erg goed. De sfeer was ook echt fijn! Om half 9 was Marin er, de fotograaf. Ondertussen vond mijn moeder mijn jurk iets te kreukelig, dus die heeft ze ook nog even staan strijken.

Om half 10 kwam toen mijn vriend aan. Dat was het eerste moment dat ik even de kriebels kreeg.
Het was super om elkaar voor het eerst te zien. En de auto was ook nog weer mooier dan in mijn gedachte. Erg mooi versierd met een mooi bloemstuk op de motorkap. Nadat we elkaar uitgebreid bewonderd hadden, zijn we met de chauffeur en met Marin naar 3 plekken gegaan om foto’s te maken. Allereerst zijn we naar de plek gegaan waar we onze eerste date hebben gehad, de duinen. Hier hebben we supermooie foto’s gemaakt en nog hertjes gezien. Daarna zijn we foto’s gaan maken op het treinstation waar we altijd elk weekend weer afscheid van elkaar moesten nemen. Erg leuk, zelfs nog foto’s gemaakt in de trein, de conducteur wilde wel even blijven wachten. Als laatste zijn we naar een mooie bomenlaan en een bos bij ons in de buurt geweest voor de laatste foto’s.

Toen we weer terugkwamen stonden alle daggasten ons bij mijn ouders thuis op te wachten. Lekker met z’n allen een broodje gegeten, fotosessie bij mijn ouders in de tuin gedaan in alle mogelijke combinaties en even gerelaxed en daarna door naar het Raadhuis. De ceremonie was echt heel leuk, de ambtenaar had er een superleuk verhaaltje van gemaakt en iedereen vond het top! Na een eigen balkon-scene door naar de strandtent en daar kon het feest beginnen. Ik heb toen eerst voor mijn man gezongen, dit wist niemand (alleen de ceremoniemeester en de fotograaf). Heb 'All of me' van John Legend gezongen (heb hier ook zangles voor gehad). Pfff, was pittig, haha! Veel mensen in tranen en de eerste paar regels waren voor mij ook pittig ;). Daarna lekker aan de taart, vervolgens het eten en daarna een topfeest!

Het was echt een onvergetelijke dag, gelukkig vastgelegd door Marin!
We hebben werkelijk van elke seconde genoten. En wat werkte het weer ook goed mee, onvoorstelbaar!


Volgende keer: Een terugblik
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Apr 2016 10:50

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Heel leuk om te lezen weer!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 07 Apr 2016 12:33

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Heel leuk om te lezen!
En nu herinner ik me ook weer dat ons huis vol lag met 3,5 kilo rijst, toen we thuis kwamen...
Maar dat hebben we allemaal lekker laten liggen, hebben het dekbed uitgeschud en zijn gaan slapen :smile:
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Apr 2016 09:12

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Leuk om de verschillen in de dag en beleving te lezen!

Marin, ik lees dat jij 67 daggasten en 66 dinergasten had. Wat is er met die ene gebeurd die niet heeft meegegeten? ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2016 09:18

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Carra schreef:
Marin, ik lees dat jij 67 daggasten en 66 dinergasten had. Wat is er met die ene gebeurd die niet heeft meegegeten? ;)


Hahaha ik vroeg me al af of iemand dat op zou vallen. Dat was de man van een vriendin van mij die tussendoor moest werken tijdens het diner (hij speelt in een orkest). Bij het feest was ie er weer :)
Let's discover the world together.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 08 Apr 2016 09:46

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Marin, ik vind het een prachtig nummer, Stole the show, maar het gaat over het eind van een grote liefde dus ik verbaas me er steeds over dat jullie dit op een bruiloft draaiden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2016 09:51

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Blunt schreef:Marin, ik vind het een prachtig nummer, Stole the show, maar het gaat over het eind van een grote liefde dus ik verbaas me er steeds over dat jullie dit op een bruiloft draaiden.


Tja. Ik vond het wel toepasselijk als einde van de avond, als aftrede van het bruidspaar met deze regels:

And wave out to the crowd, and take our final bow
Oh, it's our time to go, but at least we stole the show
Least we stole the show

Dat vond ik wel mooi toepasselijk, het was een grote hit op dat moment en een lekker party nummer waarna de crowd weer verder kon feesten. Ik denk niet dat iemand op dat moment gedacht heeft 'oh jee als die liefde dan maar goed zit'.

Ik snap je wel hoor, want ik hou ook van teksten die matchen, maar voor mij matchte dit juist wel goed zo.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Apr 2016 18:04

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Marin schreef:
Carra schreef:
Marin, ik lees dat jij 67 daggasten en 66 dinergasten had. Wat is er met die ene gebeurd die niet heeft meegegeten? ;)


Hahaha ik vroeg me al af of iemand dat op zou vallen. Dat was de man van een vriendin van mij die tussendoor moest werken tijdens het diner (hij speelt in een orkest). Bij het feest was ie er weer :)


Haha oh zo. Ik dacht al dat diegene kwaad was weggelopen of zo. ;)
<<

Anoniem159

Bericht 08 Apr 2016 20:22

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Oh sorry voor mijn negatieve commentaar, ik vind dit echt een heel leuke rubriek, maar dit is een kap tekst joh, niet door te komen!

Waarom staan er geen foto's bij? Juist van de dag zelf? (ja daar had ik dus stiekem op gehoopt.)
<<

Patsy

Bericht 09 Apr 2016 08:02

Re: Trouwrubriek #4: De grote dag!

Leuk wederom, om de verschillen te lezen.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers