Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

<<

Marjolein

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 20 Nov 2014 00:13

Bericht 06 Apr 2016 16:23

Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Van mezelf heb ik lang, dik en zwaar haar. Met de eerste 2 ben ik blij, maar doordat mijn haar ook erg zwaar is, vind ik het lastig om er volume in te krijgen.

Mijn haar komt tot halverwege mijn rug en om volume te krijgen, vlecht ik het na het wassen in. Dit gaat op zich wel foed, maar het bovenste gedeelte van je haar blijft dan toch plat zitten.

Nu kan ik het natuurlijk afknippen maar ik ben juist zo blij met m'n lange haar dus die schaar komt er niet in :laughcry:
Vroeger heb ik wel eens permanent gehad maar daar heeft m'n haar echt een optater gehad dus dat doe ik liever niet meer. Nou las ik alleen laatst wel dat dat tegenwoordig ook weer anders heet en beter voor je haar is dan vroeger. Heeft iemand daar ervaring mee?

In laagjes laten knippen kan ook maar dat raden de meeste kappers dan weer af.

Iemand die ook lang, zwaar haar heeft en de tip voor me heeft om wat meer volume te creëren?
<<

anoniem213

Bericht 06 Apr 2016 16:39

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Volumepoeder!
<<

Anoniem222

Bericht 06 Apr 2016 16:42

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Dat wat June zegt wilde ik ook zeggen.
Enn droogshampoo werkt ook goed. Oh en een vlecht zorgt er bij mij juist voor dat ik bovenop echt helemaal geen volume heb. Dus ik zou zeggen of fohnen of aan de lucht laten drogen met een knot bovenop je hoofd (dat werkt bij mij best wel goed, dan doe ik het wel af en toe los zodat die knot ook droogt.)
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 06 Apr 2016 16:44

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

June schreef:Volumepoeder!


Dit, ik vind die van Andrélon (roze poeder) heel fijn en kost maar een paar euro.
<<

Marjolein

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 20 Nov 2014 00:13

Bericht 06 Apr 2016 17:58

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Werkt dat goed ja? Die volumepoeder? Dan ga ik dat ook eens proberen :-)

Aan de lucht laten drogen heb ik ook een tijdje geprobeerd. Ik blijk dan zelfs een beetje slag te hebben maar nog steeds had ik hetzelfde probleem dat het bovenop weer plat zat. Een knot gaat bij mij helaas niet lukken. Dat zakt steeds uit :-P Of ik moet iets verkeerd doen (verkeerd elastiekje?)

Bedankt voor de tips! :-)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Apr 2016 22:00

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Fohnen, maar dan de haaraanzet op de kop zeg maar. Dus het beste kan je voorover hangen en op die manier je haaraanzet goed los drogen. De punten kan je dan aan de lucht laten drogen, en dan idd wat volumepoeder erin.
<<

Anoniem177

Bericht 07 Apr 2016 02:07

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Waarom raadt de kapper laagjes af?

Ik zou het juist adviseren zodat het wat luchtiger wordt en niet zo gaat hangen. Mensen met dun/fijn haar zou ik juist op 1 lengtr adviseren. Als je je haar innlaagjes knipt lift je je haar eigenlijk op in dun/fijn haar krijg je dus een hele dunne onderkant. Bij een dikke volle haar juist meer luchtigheid volum.

Ik zou zeggen lagen erin. Zeker omdat je slag hebt. Mooi!!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 08 Apr 2016 18:38

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Bij mij heeft uitdunnen echt goed geholpen. Hoewel het dunner is lijkt het veel dikker. En droogshampoo helpt ook om het wat stugger en volumineuzer te krijgen.
Smile, it's free!
<<

Marjolein

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 20 Nov 2014 00:13

Bericht 10 Apr 2016 13:42

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Bambina, de kapper raadde het af omdat de onderste laag er dan dun en piekerig uit zou komen te zien. Dat vond ik eigenlijk ook wel raar want als ik het met mijn dikke haar niet kan, voor wie zijn laagjes dan uberhaupt wel geschikt?
Misschien toch maar eens bij een kapper navragen want ik neig nu zelf ook naar laagjes.

Caro, wat jij zei doe ik ook wel eens ja. Op de kop en dan met zijn fohnkop met punten (wat leg ik het weer raar uit :) ) de haaraanzet fohnen. Helaas zakt het dan later op de dag weer in, dus die volumepoeder ga ik zeker eens proberen.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Apr 2016 17:06

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Heb je geen foto van je haar? Ben wel benieuwd naar hoe je kapsel er nu uit ziet!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 10 Apr 2016 21:31

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

volgens mij heb ik een beetje hetzelfde type haar, herken in ieder geval veel.

ik heb laagjes en laat het uitdunnen. bij een knipbeurt wordt er maar een paar cm van de onderkant afgeknipt en toch ligt er een hele berg haar op de grond. allemaal van de laagjes en het uitdunnen.

föhnen werkt bij mij maar tijdelijk maar de tip van volumepoeder ga ik ook eens proberen.
heb mijn haar regelmatig in een knotje. met een elastiekje vastzetten werkt voor mij ook niet. maar met een haarstokje wel.
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 10 Apr 2016 21:46

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Misschien krijg je nu je zwanger bent wel het perfecte haar?
Mijn haar is een stuk voller geworden sinds ik zwanger ben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marjolein

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 20 Nov 2014 00:13

Bericht 11 Apr 2016 20:47

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Bob, ik zal morgen even kijken of ik een foto kan maken.

Elska, wat voor haarstokje bedoel je? Zo'n ding die je door je knot steekt? Kan het dan niet naar beneden zakken? Want dat krijg ik wel als ik mijn haar in een knot doe.

September, tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik niet echt veel verandering gemerkt helaas. Misschien bij deze wel. Zou mooi zijn :-)
<<

Anoniem170

Bericht 13 Apr 2016 17:48

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Ik heb ook heel erg veel en zwaar haar, maar ik gebruik deze:
Afbeelding

Zit een rubber laagje ofzo op en die glijden niet uit je haar
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 13 Apr 2016 20:14

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Marjolein schreef:Elska, wat voor haarstokje bedoel je? Zo'n ding die je door je knot steekt? Kan het dan niet naar beneden zakken? Want dat krijg ik wel als ik mijn haar in een knot doe.


ja gewoon zo'n stokje wat je door je knot steekt, kan zelfs met een potlood. het ziet er misschien niet zo uit maar het zit super vast. blijft bij mij de hele dag zitten zonder dat het uitzakt.
ik heb gewoon 2 simpele bamboe haarstokjes en een zwarte houten zonder tierelantijntjes. mijn eerste haarstokje was van plastic, die brak halverwege de dag doormidden. dat is dus geen aanrader.

(ik heb geen eigen foto dus ff de voorbeeldfoto: mijn haarstokjes steken minder ver uit en vallen daardoor minder op)
Afbeelding

je moet er wel even handigheid in krijgen. klassiek knotje ofwel Cinnamon bun vind ik het makkelijkste.
hier staat een filmpje: http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=16&t=89
op dat forum zijn veel tutorials te vinden. de Lazy infinity knot die daar wordt beschreven vind ik ook goed te doen.
Afbeelding
<<

Marjolein

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 20 Nov 2014 00:13

Bericht 15 Apr 2016 16:09

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Bedankt voor de tips Elska en Roos!
Die elakstiekjes ga ik ook eens naar kijken. Degene die ik nu heb glijden te heletijd uit.
Ik zal het trouwens eens proberen met een potlood, kijken of het werkt. :)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 15 Apr 2016 16:40

Re: Hoe krijg je volume in lang, zwaar haar?

Ik heb dankzij dit topic een potlood in mijn haar zitten nu en ben vet blij. Droeg heel vaak een knot vroeger maar omdat mijn haar nu echt heel lang is en daardoor best zwaar maar vooral ook glad bleef dat voor geen meter meer zitten. En dit zit supergoed! Dus ik ga stokjes kopen. :good: En ik ben een knuppel met alle haarstyling dingen en dit is ook lekker simpel, helemaal ideaal!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron