Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Druk sociaal leven

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2016 17:47

Re: Druk sociaal leven

Sorry Bliss, het spijt me dat ik heb gereageerd in je topic en dat je daardoor naar dit geblaat moet luisteren. Het spijt me oprecht.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Apr 2016 18:48

Re: Druk sociaal leven

Joh, we lezen er wel omheen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem245

Bericht 07 Apr 2016 19:04

Re: Druk sociaal leven

Ik ben een alleenstaande moeder vanaf dat mijn zoon 1,5 was. Heb daarnaast altijd gewerkt en/of gestudeerd. Freelance werk gedaan en ik heb toch altijd nog het gevoel dat ik ladingen met tijd over heb, soms. Dus dat valt allemaal wel reuze mee hoor Maud, in de echte wereld dan.

Ik heb geen druk sociaal leven, ik hou daar ook niet van, elk weekend afspreken. Ik heb twee dierbare vriendinnen en die probeer ik allebei eens in de twee weken te zien. Dan heb ik nog een vriendinnengroepje en daar spreek ik ongeveer eens in de twee maanden mee af. Dan nog een bevriend stel en die zie ik eens in de maand ongeveer. Ik heb het verder wel druk met muziek maken, daar gaat een groot deel van mijn tijd heen. Nu met mijn vriend is het soms ook passen en meten, omdat we allebei druk zijn met onze hobby's of ons werk.
Als ik een weekend niks te doen heb, geen concerten of repetities vind ik het heerlijk gewoon thuis te blijven cocoonen, lekker uitslapen, naar het bos, koken, chillen met zoon. De mensen om mij heen kennen mij inmiddels en weten ook dat ik niet van ver vooruit plannen hou bijvoorbeeld.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Apr 2016 20:01

Re: Druk sociaal leven

Toen ik nog niet ziek was geworden, werkte ik op papier 4 dagen en in de praktijk 5. Dat betekent 2 dagen echt vrij, waarbij ik iig 2 dagdelen voor mezelf wilde houden (de ochtenden in het weekend) en dan zag ik het niet zo zitten om de overige 4 dagdelen vol te plannen met sociale activiteiten met vrienden. Als ik dan doordeweeks de avond ook zou beschouwen als vrij en iedereen met regelmaat zou willen zien, zou dit betekenen dat ik dus maandag t/m vrijdag iedere avond zou afspreken met vrienden. Sorry Maud, maar dit lijkt me verre van reëel en los daarvan heb ik geen vrienden die dat zouden willen (standaard doordeweeks), omdat we onze banen serieus nemen en het ons niet kunnen permitteren om de volgende dag brak op werk te verschijnen. Ik zeg het nu expres zo suggestief; eigenlijk net als wat jij doet. :)
<<

Anoniem155

Bericht 07 Apr 2016 20:43

Re: Druk sociaal leven

Je hoeft toch niet elk vrij moment in te vullen met vrienden/familie? Je bent helemaal vrij om je vrije tijd zo in te delen als je zelf wil. Is toch prima? Ik begrijp het probleem gewoon niet zo.

Als je niet met vrienden wil afspreken dan doe je dat niet, niemand verplicht je ergens toe.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Apr 2016 21:02

Re: Druk sociaal leven

Maud schreef:Je hoeft toch niet elk vrij moment in te vullen met vrienden/familie? Je bent helemaal vrij om je vrije tijd zo in te delen als je zelf wil. Is toch prima? Ik begrijp het probleem gewoon niet zo.

Als je niet met vrienden wil afspreken dan doe je dat niet, niemand verplicht je ergens toe.


Je woorden werden hier heel anders opgevat en als je dat niet zo bedoelde, had je je beter meteen wat genuanceerder kunnen uitdrukken. Mensen zijn niet alleen druk wanneer ze kinderen hebben. Dat begrijp jij ook en toch presenteer je het anders. Beetje flauw en onnodig.
<<

Anoniem155

Bericht 07 Apr 2016 21:22

Re: Druk sociaal leven

Natuurlijk kun je het druk hebben, of het in elk geval ervaren als druk, zonder kinderen. Ik zeg alleen dat mijn idee van 'het druk hebben', nu totaal anders is dan voordat ik moeder was. Het is maar wat je gewend bent. Ik zie het nu juist als enorm veel vrije tijd, als je elke avond + de weekenden gewoon vrij bent (of als je s avonds werkt, de ochtenden/middagen). Dat zijn zeeën van vrije tijd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2016 21:24

Re: Druk sociaal leven

Maar Bliss heeft geen kinderen dus misschien kun je haar zinnig advies geven waar zij daadwerkelijk wat aan heeft.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Apr 2016 21:30

Re: Druk sociaal leven

Maud schreef:Natuurlijk kun je het druk hebben, of het in elk geval ervaren als druk, zonder kinderen. Ik zeg alleen dat mijn idee van 'het druk hebben', nu totaal anders is dan voordat ik moeder was. Het is maar wat je gewend bent. Ik zie het nu juist als enorm veel vrije tijd, als je elke avond + de weekenden gewoon vrij bent (of als je s avonds werkt, de ochtenden/middagen). Dat zijn zeeën van vrije tijd.


Jouw idee is nu anders dan voordat je een kind kreeg. Ok. Waarvan akte. Mijn idee van een groot probleem hebben, was als 13-jarige heel anders dan nu als 34-jarige. Iets met appels en peren vergelijken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Apr 2016 21:33

Re: Druk sociaal leven

Bliss, uit je tekst blijkt dat je gewoon graag onder je vrienden bent. En daar is niets mis mee, maar nu je een vriend hebt natuurlijk wel lastiger.

Zelf ben ik erg blij met vrienden die snappen en begrijpen dat ik gewoon niet de zin heb om elk weekend vol te plannen met sociale dingen. Ook ik woon er ver vandaan en dat is gewoon niet handig voor enkel een kopje koffie.. Dus dat gaat ook gewoon niet. En doordeweeks ook niet.

Maar de weekenden zijn er ook voor mijn rust en voor leuke dingen met enkel mn vriend. Want he je weet het; ik moet er nu nog van genieten voordat ik een keer aan kinderen begin :wink: oh maar.. Ik ben al bijna over de 30.. Dus eigenlijk ben ik al te laat om daaraan te willen beginnen :lol:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2016 21:37

Re: Druk sociaal leven

Hee Bliss, even over een andere boeg maar hebben jullie al een beetje samenwoon plannen? Misschien niet voor nu maar voor in de toekomst? Want ik merkte dat dat wel echt hielp! In plaats van dat je vriend dan een sociale activiteit is die je in moet plannen, is ie gewoon in je leven dan. Je ziet m sowieso dan. Dat maakt het afspreken met vriendinnen dan ook weer wat makkelijker. Natuurlijk kun je dan nog steeds leuke dingen met je vriend doen in t weekend maar dan hoef je m iig niet meer zo in je 'schema' in te plannen. Ik merkte dat dat iig heel erg scheelde. Misschien dus fijn om te bedenken dat dit met de tijd misschien wat makkelijker wordt om allemaal te combineren. Ik kan me voorstellen dat je met al dat heen en weer gereis ook veel tijd kwijt bent namelijk.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Apr 2016 07:17

Re: Druk sociaal leven

Ik zou er niet aan moeten denken om zoveel afspraken te hebben elk vrij moment. Ik vind dat ik wel druk ben in mijn vrije tijd, maar dat is met sporten en hobby's. Maar die dingen leveren mij energie. Vroeger kon de sport ook niet wijken voor iets, nu doen we dat veel makkelijker. Familie uitje oid gaat nu voor.

Ik probeer, als we wel veel afspraken hebben in het weekend in elk geval één dag of avond vrij te plannen. Ik word anders leeggezogen en begin ik moe aan mijn nieuwe werkweek. Daardoor gaat mijn vriend wel eens alleen bij zijn ouders eten. Die snappen dat allemaal. Werkt prima voor mij en ons!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem222

Bericht 08 Apr 2016 10:20

Re: Druk sociaal leven

Ohh wel herkenbaar. Ik sport op dinsdagavond, woensdagavond en zondag en daarnaast dus nog sociale activiteiten, regelmatig evenementen van mijn werk 's avonds en ik werk fulltime + een scriptie die nog af moet. Ik kijk altijd een beetje hoe mijn week er uit ziet en zorg dat ik 2 avonden en een ochtend in het weekend vrij hou, die gebruik ik dan om te chillen of te daten met mijn vriend. Als ik een drukke week heb gehad zorg ik dat de week daarna rustiger is.

Voor mij is dat prima maar mijn vrienden wonen (bijna) allemaal wel redelijk dichtbij. Alleen voor Marni ben ik 1,5 uur onderweg. Verder allemaal minder dan een uur en ik heb een auto dat scheelt ook echt.

Als ik jou was zou ik voor jezelf zorgen dat je vaste vrije momenten hebt waarin je dus niks plant en zorgen dat je vrienden vaker jouw kant op komen :P. En ik denk inderdaad ook dat samenwonen een deel helpt omdat je dan niet altijd meer echt af hoeft te spreken om elkaar te zien en jullie elkaar dan ook door de weeks (vaker) zien.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 08 Apr 2016 10:43

Re: Druk sociaal leven

Heel herkenbaar Bliss. Dit gevoel heb ik soms ook. Ik werk onregelmatig en niet alle vriendinnen wonen in de buurt. Tegenwoordig hou ik sommige dagen of avonden ook echt voor mezelf. Ik zag op een gegeven de bomen door het bos ook niet meer en dat lijkt me niet de bedoeling. Gewoon af en toe tijd voor jezelf nemen en er niet schuldig over voelen. Vriendschappen moeten je energie geven, en geen energie gaan kosten
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2016 14:24

Re: Druk sociaal leven

Poeh Harri, jouw schema zou ik nog geen week volhouden volgens mij! Maar wel fijn dat mensen het herkennen. Wat is iedereen ook druk tegenwoordig! :)

@ Marin: ja, samenwonen staat zeker op de planning! Dat wordt waarschijnlijk na de zomervakantie. Ik wil ook proberen om tegen die tijd een andere baan te hebben in Noord-Holland (dus als je nog iets weet...!), dus dat worden nog spannende tijden. Maar geeft wel meer rust idd. En het goede nieuws is dat ik dan ook vast wel af en toe de auto van mijn vriend mag lenen als ik met iemand afspreek. Scheelt ook weer, want ik word soms zo moe van dat eeuwige reizen met de trein!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2016 14:41

Re: Druk sociaal leven

Al die dingen zullen inderdaad schelen! Ik zal eens m'n ogen en oren openhouden voor je. Iets administratiefs ofzo wilde je misschien toch?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2016 14:50

Re: Druk sociaal leven

Mwah niet echt iets administratiefs. Ik dacht eerst aan office manager ofzo en dat zou nog steeds een optie zijn, maar ik heb inmiddels ook wel andere functies gezien die me leuk lijken. Ik open er nog wel een topic over binnenkort. Het liefst iets op HBO-niveau, maar waar ik wel aan de bak kom met mijn diploma ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2016 14:51

Re: Druk sociaal leven

Ik hou het sowieso wel even in de gaten voor je :)
Misschien weet Harri nog wel iets ook.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2016 14:53

Re: Druk sociaal leven

Ja met Harri heb ik ook al contact gehad :) Haar functie lijkt me ook erg leuk trouwens!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem222

Bericht 08 Apr 2016 15:02

Re: Druk sociaal leven

Haha mijn functie is ook heel leuk! Dat is wel wat anders dan die vacature die ik laatst deelde he!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2016 15:12

Re: Druk sociaal leven

Ik dacht dat het net zoiets was, maar wat doe jij dan precies eigenlijk? :nerd:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem222

Bericht 08 Apr 2016 15:18

Re: Druk sociaal leven

Haha, die collega die weg gaat is echt support en helpt met organiseren en alle admin processen.

Ik ben corporate recruiter en ben verantwoordelijk voor de vacatures bij de hele groep voor regio Noord-West. Dus als er een vacature is op één van de vestigingen voor het eigen personeel (dus niet de uitzendvacatures) komt die bij mij terecht. Ik zit ongeveer 2 dagen per week op het hoofdkantoor en de andere 3 op vestigingen. Ik ben verantwoordelijk voor het accountmanagement van de hiring managers, het verloop van de vacature (dus zijn er genoeg kandidaten, wat voor kandidaten hebben we nodig, wordt alles op tijd opgepakt, als er niet genoeg kandidaten zijn hoe gaan we die dan vinden en benaderen) en de selectiegesprekken. De voorselectie van kandidaten wordt voor mij gedaan door jr. recruiters.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2016 16:17

Re: Druk sociaal leven

Oké cool. Hoe kom jij eigenlijk aan deze baan? Je studeert rechten toch?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem222

Bericht 08 Apr 2016 16:30

Re: Druk sociaal leven

Ja klopt haha! Ik had gesolliciteerd op een andere functie binnen deze organisatie (omdat ik al wist dat ik niks juridisch wilde na mijn studie maar recruitment wilde doen), die werd intern ingevuld en omdat ik zo'n leuk gesprek had gehad met de corporate recruiter werd ik voor haar eigen team gevraagd als junior. Sindsdien doorgegroeid.

Was echt een goede keuze, behalve dan dat fulltime werken echt een slecht idee is als je nog moet afstuderen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2016 16:40

Re: Druk sociaal leven

Ja joh, dat lijkt me geen doen! Maar mooi dat het een goede keuze is geweest. Anyways, ik houd mij meer dan aanbevolen voor een leuke, uitdagende baan! Kreeg net al een afwijzing binnen op een sollicitatie die ik deze week verstuurde. Had ik wel verwacht hoor, maar toch. Er zijn altijd mensen met meer ervaring, dus hóe kun je daar in godsnaam mee concurreren? Haha ik dwaal wel erg af trouwens, maar gelukkig is het mijn eigen topic :P
❤ 7 juni 2018
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna