Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paracetamol vs Ibuprofen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2016 19:45

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Wat doet de coffeine in paracetamol met coffeine? Mijn zus gebruikt dat vaker.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Apr 2016 19:50

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Ik word altijd zo lusteloos van pcm zonder coffeine. En ik heb het idee dat pcm met coffeine sneller werkt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Apr 2016 20:14

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Dan nog een vraag. Is het waar dat het beter is/zo hoort dat je pcm moet oplossen in water en dan moet opdrinken? Ik kreeg laatst heel erg op mijn kop van mijn vriend dat ik een pcm zo doorslikte (dat doen heel veel mensen dat weet ik) maar als je het oplost in water werkt het sneller en is het volgens mij ook veiliger voor het lichaam. Hoe doen ze dit in het ziekenhuis?
<<

Anoniem288

Bericht 05 Apr 2016 20:46

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 05 Apr 2016 20:49

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Ik heb nooit paracetamol in huis, alleen nurofen en dat gebruik ik bij alle soorten pijn. Werkt prima. Paracetamol doet mij niks. En ik begreep dat je dat ook in begin van de zwangerschap gewoon kan slikken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Apr 2016 20:58

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Lot schreef:Dan nog een vraag. Is het waar dat het beter is/zo hoort dat je pcm moet oplossen in water en dan moet opdrinken? Ik kreeg laatst heel erg op mijn kop van mijn vriend dat ik een pcm zo doorslikte (dat doen heel veel mensen dat weet ik) maar als je het oplost in water werkt het sneller en is het volgens mij ook veiliger voor het lichaam. Hoe doen ze dit in het ziekenhuis?

Ik heb het alle keren in het ziekenhuis zo door moeten slikken. Niets opgelost ofzo.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Apr 2016 21:12

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

http://www.ziekenhuis.nl/medicijnen/p/p ... n/item5073

Het werkt dus een paar minuten eerder. Lijkt me niet echt een reden om iemand op zijn kop te geven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Apr 2016 21:22

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Dat lijkt me vies zeg, opgelost. Het smaakt al zo vies.

Ik slik alleen bij kiespijn ibuprofen, of als ik een griep ofzo een dag uit wil stellen. Paracetamol gebruik ik vaker. Ik neem er meestal maar 1, nooit gemerkt dat dat niet werkt.
R. 2013
D. 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Apr 2016 21:28

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Ik heb de bijsluiter even opgezocht en daar staat dus in dat je het in een keer kan doorslikken of op kan lossen in water. Kan beide dus.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 05 Apr 2016 21:40

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Lot schreef:Dan nog een vraag. Is het waar dat het beter is/zo hoort dat je pcm moet oplossen in water en dan moet opdrinken? Ik kreeg laatst heel erg op mijn kop van mijn vriend dat ik een pcm zo doorslikte (dat doen heel veel mensen dat weet ik) maar als je het oplost in water werkt het sneller en is het volgens mij ook veiliger voor het lichaam. Hoe doen ze dit in het ziekenhuis?


Mijn vriend is farmaceut en dit is een fabeltje. Het lost gewoon op in je maag en verder niks. Je kunt een pcm gewoon doorslikken. Het wordt wellicht iets sneller opgenomen in opgeloste vorm.

Het verschil is dat pcm een pijnstiller is en ibuprofen een ontstekingsremmer. Bij hoofdpijn is een ibu ook prima maar is slechter voor je maag. Bij een overdosis pcm gaat je lever naar de tering (zijn woorden ;-)). Dus zo onschuldig is pcm nou ook weer niet. Met 1 strip ben je al zo ver. Pcm is ook goedkoper waardoor wij dit in huis hebben en geen ibu.
Laatst gewijzigd door Fantine op 05 Apr 2016 21:45, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 05 Apr 2016 21:42

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Marin schreef:Wat doet de coffeine in paracetamol met coffeine? Mijn zus gebruikt dat vaker.


Coffeine is te vergelijken met caffeine. De coffeine in paracetamol zorgt ervoor dat het sneller wordt opgenomen en dat je een soort boost krijgt en er dus niet zo suf van wordt. Het wordt wel afgeraden om het in de avond te gebruiken want het kan zijn dat je er moeilijker van in slaap komt.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Apr 2016 21:42

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Fantine schreef:
Lot schreef:Dan nog een vraag. Is het waar dat het beter is/zo hoort dat je pcm moet oplossen in water en dan moet opdrinken? Ik kreeg laatst heel erg op mijn kop van mijn vriend dat ik een pcm zo doorslikte (dat doen heel veel mensen dat weet ik) maar als je het oplost in water werkt het sneller en is het volgens mij ook veiliger voor het lichaam. Hoe doen ze dit in het ziekenhuis?


Mijn vriend is farmaceut en dit is een fabeltje. Het lost gewoon op in je maag en verder niks. Je kunt een pcm gewoon doorslikken. Het wordt wellicht iets sneller opgenomen.
Wij hebben ze inderdaad in comprimé en in bruis. Patiënt kiest wat ze het prettigst vinden.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 05 Apr 2016 21:48

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Marin schreef:Ik moest ineens hier aan denken omdat ik net een ibuprofen heb geslikt voor m'n hoofdpijn. Er zitten hier meerdere apothekersassistenten of artsen (in opleiding) dus wie weet is er iemand die antwoord weet.

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen paracetamol en ibuprofen? Ik weet dat paracetamol een betere spiegel opbouwd en dus beter is voor de lange termijn pijn (bijv bij het trekken van een verstandskies waarbij je graag urenlang pijnvrij wilt zijn). Maar verder? Wat is het voordeel van ibuprofen dan? Reageert iedereen hetzelfde op de middelen of anders? Werkt het ene middel beter bij het ene soort pijn en het andere bij het ander? Beide is prima. Maakt niet veel uit ook niet ivm de spiegel. Wat je zelf prettiger vindt. Mijn vriend raadt aan om geen ibu te nemen als je maagproblemen hebt. Bij het trekken van een verstandskies heeft ibu wat meer de voorkeur omdat het ook onstekingsremmend is. Maar pcm is ook goed, beide werkt perfect zegt hij.

En heb je zelf een voorkeur?

Ik slik voor hoofdpijn meestal paracetamol want ik heb het idee dat dat beter werkt, maar dat had ik nu niet vandaar dat ik een ibuprofen heb gekregen van een collega en heb geslikt.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 06 Apr 2016 12:27

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Ik gebruik eigenlijk altijd voltaren K met diclofenac er in. Werkt voor mij het aller beste, en makkelijk door te slikken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem164

Bericht 14 Apr 2016 21:04

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Ik gebruik bij hevige hoofdpijn altijd excedrin, wat een tovermiddel zeg! Zeker icm met paracettemol doet hij het super! Echt een aanrader.... :angel:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 14 Apr 2016 21:25

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Een vriendin van mij had een tijdje geleden van haar arts de tip gekregen om een gewone paracetamol in te nemen met cola. Dan heb je (bijna) hetzelfde effect als PCM coffeine. Bij mij werkt het wel goed. Heb nu meestal maar 1 PCM nodig ipv 2.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 14 Apr 2016 21:54

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Huh wat een raar advies, zei een natuurarts dit ofzo? :smile: Waarom zou je dat in godsnaam doen haha. Het slaat iig echt nergens op. Dan kun je ook paracetamol in gaan nemen met koffie. Ik denk dat hetzelfde effect wat je merkt echt placebo is.
<<

Anoniem280

Bericht 15 Apr 2016 06:43

Re: Paracetamol vs Ibuprofen

Ik heb beide in huis, maar gebruik zelf altijd ibuprofen.
Dit middel ook al eens op doktersrecept gekregen en daar hoefde ik geen maagbeschermer bij, omdat ik het een 4 dagen moest gebruiken.
Zelfde goldt voor diclofenac. Geen maagbeschermer bij 5 dagen gebruik.

Pcm kan ik niet in zijn geheel doorslikken en heb het idee dat het niet of nauwelijks werkt.
Daarom altijd ibu.
Mijn vriend heeft het juist andersom.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers