Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding niet meer schoon krijgen

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Apr 2016 22:30

Kleding niet meer schoon krijgen

Hebben jullie daar ook zo'n last van? Ik blijf broeken kopen! Ravi heeft altijd modder knieën en ik heb echt geluk als hij een maand met een broek doet.

Hele bakken vanish gaan er door en het gaat vrijwel altijd dezelfde dag in de wasmachine of een sopje.

Echt ik baal er zo van. 1 weekend Center Parcs en ik kan weet drie!!! broeken weggooien. Alle drie in maart gekocht....
R. 2013
D. 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 04 Apr 2016 23:07

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Ik zou die broeken niet weggooien maar gewoon bewaren en aantrekken als hij buiten gaat spelen.
2010 2012
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Apr 2016 01:30

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Hier ook veel broeken met vlekken op de knieën. Dochter speelt graag hond/kat op het schoolplein :palm:

Hiet wil Dasty wel goed helpen. Ik krijg er toch altijd veel mee uit. Niet altijd, ze heeft twee lichtroze broeken met grijzige/vale knieën. Jammer, ik trek ze haar gewoon aan naar school.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 05 Apr 2016 06:44

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Idd Dasty proberen ipv Vanish (Gele fles Dasty, de ontvetter). Werkt voor allerlei vlekken in kleding (zelfs bloedvlekken, pen en vetvlekken). Flink inspuiten, vlek over elkaar wrijven en gewoon wassen. En het is ook nog eens goedkoop.
<<

Anoniem239

Bericht 05 Apr 2016 07:02

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Mijn schoonmoeder legt vieze kleding altijd in koud water en daarna wast ze de broek in de machine. Vlekken gaan er altijd uit. de vlekken drogen niet helemaal in op deze manier.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Apr 2016 07:49

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Ik krijg het er altijd uit. Sprayen met shoot en in de was. Soms moet ik 2x wassen of gang ik het in de zon.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 05 Apr 2016 08:22

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Mijn dochters komen ook vaak met smerige broeken/knieen thuis van school of van de opvang. Ik doe vaak wat ossegal zeep op de knieen en na twee keer wassen zijn de vlekken er meestal wel uit.
Als het heel mooi buitenspeelweer trek ik ze vaak uit voorzorg al een wat oudere broek aan.

Misschien kun je voor Ravi een overalletje kopen?
Bij ons op de opvang trekken ze de kleintjes (tot 4 jaar) vaak ook een overal aan met buitenspelen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 05 Apr 2016 09:01

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Nee geen last van, er was 1 broek van M die erg vies was toen hij uit school kwam, deze laten weken en in de machine op vlekkeprogramma gedaan. Verder nooit vieze broeken.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Apr 2016 09:22

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Ik denk dat mijn man bij me weg gaat haha als ik een overal voor hem koop. Het is ook altijd onderweg naar de supermarkt, op visite etc.

Hem dan maar altijd in een vies oud kloffie laten lopen is wat mij betreft geen optie. Met in de tuin spelen wel maar niet nooit meer schone kleding aan.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Apr 2016 09:32

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Hier doen we niets bijzonders met modder, meestal gaat het er wel uit, soms met twee keer was en soms pas met 3 x wassen maar hij maakt toch altijd wel vlekken dus dan trekken we hem die broek met vervaagde moddervlekken gewoon weer aan. Tenzij we echt iets nets hebben. Maar meestal zie je het nauwelijks nog na het wassen dus ik vind dat het wel kan. Ik gooi alleen broeken weg met gaten (en dan nog niet gelijk haha, eerst als speelbroek) of met echt te ranzige vlekken die er niet uit gaan.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Apr 2016 09:48

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Toevallig wilde ik laatst precies zo'n topic als deze openen. Gloednieuwe broeken en na 1 dag school vieze knieën. Mn moeder kwam toen met ossengalzeep. Ik smeer nu dezelfde avond na het dragen de plekken in met ossengal en dan in de wasmachine. Het is niet helemaal weg dan maar wel zo goed als.
<<

anoniem213

Bericht 05 Apr 2016 10:09

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Spencer schreef:Ik denk dat mijn man bij me weg gaat haha als ik een overal voor hem koop.


Oh, mijn neefje heeft een rode en het staat hem zo schattig :heart:.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Apr 2016 13:19

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Niet weggooien joh, afknippen en korte broeken van maken!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 05 Apr 2016 19:52

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Hier wordt het bijna altijd wel schoon eigenlijk. Soms 2x wassen, maar vaak bij de eerste keer al schoon. En dingen die wel vies blijven hou ik soms als reserve of voor als ik al weet dat ze erg vies kunnen gaan worden ergens. Ik doe sowieso altijd een schep van dat vanish achtige poeder (ander merk) bij de was, en dingen die heel vies zijn laat ik eerst weken in een sopje met dat spul. Werkt bijna altijd heel goed hier.

De jongste is sowieso een beetje een smeerpoets met spelen en de oudste heeft na school vaak vieze plekken op oa haar knieën. Gelukkig gaan de vlekken er meestal dus uit, lijkt me anders niet echt grappig!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Apr 2016 20:04

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Hier ben ik een kapitaal kwijt als ik elke keer nieuwe broeken zou kopen als ze weer niet schoon te krijgen zijn of na een middag spelen op de knieën waardoor ze vaal zijn. Hier krijgt F ze dan gewoon aan naar opa en oma of opvang. Ook smeer ik veel vlekken in met groene zeep en laat ik dan intrekken. Hiermee krijg ik er veel vlekken wel uit.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Apr 2016 20:14

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Mijn wasmachine heeft mijn gemopper meegekregen denk ik, hij doet nu helemaal niks meer :( Hopelijk wast een nieuwe machine gewoon wat beter en hoef ik niet elke keer meer te boenen.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem203

Bericht 05 Apr 2016 20:15

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Ik gebruik ook groene zeep bij hardnekkige vlekken en een spray van Shout voor erbij. Plus altijd een schepje Vanish. En ook hier gaan broeken die vaal zijn of een gaatje hebben gewoon aan naar school.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Apr 2016 20:21

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Ik spuit vlekken altijd in met Dasty en daar krijg ik er bijna alles mee uit.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 05 Apr 2016 20:58

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Mijn zoon presteert het ook steeds weer, heb een hele stapel liggen. Gisteren was het helemaal ernstig, we waren naar de crossbaan en hij viel natuurlijk uitgerekend in een enorme modderplas, de broek (heel lichtblauw) was bijna in zn geheel donkerbruin en heb ik in heet water met flink wat biotex gedaan en 24uur laten weken. Haalde hem net nog bijna zwart uit de emmer, dat zag er niet hoopvol uit, maar nadat ik hem met een oude tandenborstel heb geborsteld is bijna alles eruit, wat echt onmogelijk leek!
Voortaan wordt het bij mij dus biotex icm een tandenborstel.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Apr 2016 22:22

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Chaos schreef:Mijn zoon presteert het ook steeds weer, heb een hele stapel liggen. Gisteren was het helemaal ernstig, we waren naar de crossbaan en hij viel natuurlijk uitgerekend in een enorme modderplas, de broek (heel lichtblauw) was bijna in zn geheel donkerbruin en heb ik in heet water met flink wat biotex gedaan en 24uur laten weken. Haalde hem net nog bijna zwart uit de emmer, dat zag er niet hoopvol uit, maar nadat ik hem met een oude tandenborstel heb geborsteld is bijna alles eruit, wat echt onmogelijk leek!
Voortaan wordt het bij mij dus biotex icm een tandenborstel.

Zou dan eerder een nagelborsteltje proberen, is toch wat groter om mee te poetsen ;-).
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 05 Apr 2016 22:26

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Haha sorry chaos, ik moest een beetje lachen

Fijn om deze tips te lezen! Ik ben niet zo'n waswonder
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Apr 2016 22:30

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Ik boen altijd met een schuurspons. Rotwerk. En het wordt dus niet schoon.

Snap ook niet hoe hij het toch altijd presteert. Hij eet zo netjes dat ik hem gerust in witte trui op de bank tomatensoep laat eten maar zodra hij een voet buiten de deur zet is zijn broek smerig.
R. 2013
D. 2016
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 06 Apr 2016 09:07

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

June schreef:
Spencer schreef:Ik denk dat mijn man bij me weg gaat haha als ik een overal voor hem koop.


Oh, mijn neefje heeft een rode en het staat hem zo schattig :heart:.


Mijn dochters hebben een roze incl. dito klompen! :P
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Apr 2016 09:36

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Pandora schreef:
June schreef:
Spencer schreef:Ik denk dat mijn man bij me weg gaat haha als ik een overal voor hem koop.


Oh, mijn neefje heeft een rode en het staat hem zo schattig :heart:.


Mijn dochters hebben een roze incl. dito klompen! :P


Wat leuk Pandora. Waar heb je die roze gekocht? Zoek ook 1 voor mijn dochter.
2014 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Apr 2016 09:42

Re: Kleding niet meer schoon krijgen

Als het buiten echt heel modderig en nat is en er liggen overal plassen dan krijgt E een buitenbroek aan over zijn gewone broek, dat is of een skibroek, of een regenbroek, afhankelijk van de temperatuur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers