Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

<<

Anoniem148

Bericht 06 Apr 2016 09:48

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Shit, hoe slecht ben ik als moeder? Weet echt niet meer wanneer zoon ging zitten! Straks toch maar even opzoeken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Apr 2016 09:57

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Lady schreef:Ik ben enigszins gerustgesteld. D ging met zes maanden al zelf staan, dus ik neem aan dat zijn rug en heupjes wel wat kunnen hebben.


Ik denk ook niet dat er meteen een ramp gebeurt als het een klein beetje aan de vroege kant zou zijn geweest, die regel is gewoon bedoeld voor mensen die hun kind echt supervroeg al in het zitgedeelte willen zetten. Dus echt met drie maanden al, want die ouders zijn er ook. Ik denk, in tegenstelling tot wat Maud hier loopt te verkondigen, dat de meeste ouders die overgang naar dat zitgedeelte juist wel leuk vinden en eerder geneigd zijn het te vroeg te doen dan laat omdat het zoooo leuk zou zijn om een baby in de wagenbak te hebben liggen. Plus dat je een buggy veel makkelijker vervoert en de trap af tilt dan een grote kinderwagen, wat ook een reden kan zijn om te snel al aan een buggy te beginnen (waarvoor zo'n beetje dezelfde regels gelden als voor het zitgedeelte van de wagen). Om dat een beetje in te perken waarschuwen ze ouders het niet te vroeg te doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Apr 2016 10:34

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Ja, dat denk ik ook wel Susan. Ook al vond ik het stiekem ook wel een dingetje, die overgang. Mijn kleine baby was toen ineens een grote baby.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem155

Bericht 07 Apr 2016 17:15

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Maar de buggy is even zwaar, want je zet m op hetzelfde onderstel. Dat gaat hier dus niet op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Apr 2016 17:25

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Jij hebt het over het zitgedeelte van de wandelwagen. Ik heb het over de buggy. Zo'n opklapbaar ding van Koelstra of MacLaren of Prenatal huismerk, zo'n ding met alleen een zitgedeelte. Die zijn wel degelijk lichter dan de grote wagen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem155

Bericht 07 Apr 2016 17:56

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Ja, precies, maar daar zou ik een baby van 4/5 maanden dan weer niet inzetten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 23 Okt 2016 13:24

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Ik twijfel nog een beetje.
Tijn ligt iedere keer strak bovenin zijn reiswieg. Pakt steeds zijn voetjes vast en draait om in de reiswieg. Ook pakt hij de zijkanten steeds vast. Hij is nu 5 maanden. Wij hebben de Joolz Day en die kan plat.
Zou ik hem overdoen naar het zitgedeelte? Ik heb er een voetenzak bij.
2016
<<

Anoniem177

Bericht 23 Okt 2016 13:32

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Ik heb k wel er in nu. Hij kan aardig plat dus denk dat het prima is. Meneer wilt niet meer liggen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Okt 2016 13:37

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Als hij plat kan zou ik het gewoon doen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 23 Okt 2016 13:43

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Hij ligt dan wel natuurlijk met zijn beentjes iets omhoog he..
Bambina, K is net zo oud toch?
2016
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 23 Okt 2016 13:59

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Wij hebben bij de joolz een verkleiner/kussentje. Vond ik ideaal in het begin, dan ligt het ruggetje recht
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Okt 2016 14:10

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Ik heb F. echt zo lang mogelijk in de bak gehouden, vooral ook met het koudere weer, nu was F. niet zo groot dus was dat makkelijker. Joolz heeft echt wel een grote bak. Wil hij ook zitten?
⁠♡♡♡
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 23 Okt 2016 14:12

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Uffe schreef:Ik heb F. echt zo lang mogelijk in de bak gehouden, vooral ook met het koudere weer, nu was F. niet zo groot dus was dat makkelijker. Joolz heeft echt wel een grote bak. Wil hij ook zitten?


Ja hij wil zitten. De bak past nog wel hoor. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk.

Wat voor een verkleiner is dat Blue Phone?
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Okt 2016 14:12

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Wij hadden N. ook met 5 maanden in het zitgedeelte van de Joolz.
Bij J. doen we dat denk ik ook.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Okt 2016 14:13

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Salome schreef:
Uffe schreef:Ik heb F. echt zo lang mogelijk in de bak gehouden, vooral ook met het koudere weer, nu was F. niet zo groot dus was dat makkelijker. Joolz heeft echt wel een grote bak. Wil hij ook zitten?


Ja hij wil zitten. De bak past nog wel hoor. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk.

Wat voor een verkleiner is dat Blue Phone?


Als het gevaarlijk is dan zou ik hem overdoen, de Joolz voetenzak is heerlijk warm!
⁠♡♡♡
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 23 Okt 2016 14:24

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Uffe schreef:
Salome schreef:
Uffe schreef:Ik heb F. echt zo lang mogelijk in de bak gehouden, vooral ook met het koudere weer, nu was F. niet zo groot dus was dat makkelijker. Joolz heeft echt wel een grote bak. Wil hij ook zitten?


Ja hij wil zitten. De bak past nog wel hoor. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk.

Wat voor een verkleiner is dat Blue Phone?


Als het gevaarlijk is dan zou ik hem overdoen, de Joolz voetenzak is heerlijk warm!


Ja ik heb het hele spul net geinstalleerd :smile: Als meneertje straks wakker wordt eens eventjes kijken hoe dat gaat.
2016
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 23 Okt 2016 17:50

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Salome schreef:
Uffe schreef:Ik heb F. echt zo lang mogelijk in de bak gehouden, vooral ook met het koudere weer, nu was F. niet zo groot dus was dat makkelijker. Joolz heeft echt wel een grote bak. Wil hij ook zitten?


Ja hij wil zitten. De bak past nog wel hoor. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk.

Wat voor een verkleiner is dat Blue Phone?


Het heet de bodyguard zie ik, is van Joolz
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 23 Okt 2016 18:07

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Mijn zoon is erg lang. Hij past nu al niet goed meer in de bak. Als de kap omlaag gaat dan ligt hij met z'n hoofd eronder. Ik heb hem dus nu al in het platte deel van de buggy. Zoon is dik drie maanden. Zal ongetwijfeld iemand wat van vinden maar te klein is nou eenmaal te klein.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Okt 2016 18:08

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Oh wat was dat lekker, even terug in de tijd met Maud.

Met de oudste weet ik het niet meer maar ik gok met 4 maanden want hij was enorm en paste niet meer lekker in de wagenbak. En de jongste weet ik nu al niet meer maar hij zit zeker al een maand of anderhalf in de zitstand dus dan was hij 4,5 mnd ofzo.
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 23 Okt 2016 18:10

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Nu, sinds een week. Met 7 maanden dus.
<<

Anoniem328

Bericht 23 Okt 2016 19:31

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Na 3 a 4 maanden al. Onze zoon is erg lang en het was dus al snel erg krap. Daarnaast huilde hij enorm in de bak. In de bijna platte ligstand van de buggy was dat over. Nooit spijt van gehad!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 23 Okt 2016 19:53

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Luuk met bijna 6 maand. Maar Nora ging met 4 maanden al over in het zit stuk van de bugaboo. In de wagenbak was het alleen maar huilen waarschijnlijk ook door haar reflux. De fysio waar wij altijd met Luuk komen vond het geen probleem.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 23 Okt 2016 20:25

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Plien schreef:Mijn zoon is erg lang. Hij past nu al niet goed meer in de bak. Als de kap omlaag gaat dan ligt hij met z'n hoofd eronder. Ik heb hem dus nu al in het platte deel van de buggy. Zoon is dik drie maanden. Zal ongetwijfeld iemand wat van vinden maar te klein is nou eenmaal te klein.


Ja hier dus ook. Hij lag er al tijdje strak in. Maar vanmiddag eventjes uitgeprobeerd en helemaal plat gaat prima. Bij de diertjes eventjes 1 standje rechterop gezet en je zag hem genieten :love:
Hij is echt smalletjes dus dan zitten de gordels wel beetje raar nog bij zijn schouders.
2016
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 23 Okt 2016 21:20

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Ik doe die schoudersgordels helemaal niet vast. Hij kan nog niet rollen en hij ligt toch in de voetenzak dus ik geef hem lekker de ruimte.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 23 Okt 2016 21:27

Re: Met hoeveel ging jouw kindje in het zitgedeelte?

Plien schreef:Ik doe die schoudersgordels helemaal niet vast. Hij kan nog niet rollen en hij ligt toch in de voetenzak dus ik geef hem lekker de ruimte.


Tijn rolt wel. Ook in de reiswieg. Dus Tsja..toch maar vast.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers