Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

<<

Anoniem150

Bericht 01 Apr 2016 19:29

2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Hoi hoi,

Stel je hebt een jongetje en een meisje ( hetzelfde geslacht kan ook) maar bij deze vriendin is het een jongetje en meisje toevallig. Ze zijn 2 jaar en bijna 6 jaar oud.
Ze hebben 2 slaapkamers 1 van 18 vierkante meter en 1 van 12 vierkante meter.

Op de grote kamer slapen beide kindjes allebei een bedje tegen een muur en een eigen kastje zodat ze wel een eigen hoek hebben. De kamer afscheiden gaat niet want dan heeft 1 kindje geen licht op het kamertje, verhuizen gaan ze niet meer doen dus dit is voor de rest van hun leven dat de kindjes samen slapen. Een kast op het midden van de kamer is ook niet mogelijk wel 2 LAGE kastjes met ieder een andere kant uit met de lades. Zo hebben ze wel een eigen hoekje maar wel echt 1 kamer als geheel en 1 raam.

Vinden jullie dat dit kan ook als de kindjes ouder zijn ?

Ik zelf wel hoor maar ze krijgt heel erg veel negatieve opmerkingen van mensen.

Het huis is verder wel groot genoeg voor ze en verhuizen is geen optie ze wonen super fijn alleen de hoeveelheid slaapkamers dus niet.

Groetjes betty.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Apr 2016 19:35

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Het kan allemaal, ik vind er niet zoveel van. Het ligt denk ik aan de karakters van de kinderen (compatibiliteit) of het goed blijft gaan. Ik zou mijn kinderen later wel een eigen plek willen bieden, maar nogmaals ik vind er niet zoveel van als iemand anders dat niet heeft.
L2014 & H2017
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 01 Apr 2016 19:37

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Ik kan me wel voorstellen dat ze zich er nu niet druk om maken maar kan me wel voorstellen dat je over 5/6 jaar tegen een probleem aanloopt en dat ze dan toch verder moeten kijken naar een oplossing. En dat zal dan denk ik toch een mogelijke interne verbouwing zijn, toch extra raam, dakkapel, mogelijk kamer op zolder oid of dat ze tegen die tijd wel zo ver zijn dat ze een verhuizing overwegen omdat ze zich dan wel realiseren dat het met 2 pubers en eerst een puber en een jonger kind en dan ook nog van veschillend geslacht op 1 kamer niet gaat werken. Dat die dan toch meer privacy willen hebben.

En als het dan financieel niet kan dan kan het dan niet natuurlijk en zullen ze op deze manier door moeten maar lijkt me, hoe goed de kinderen ook met elkaar overweg kunnen, dat er dan toch, ook door leeftijdsverschil ed, meer strubbelingen gaan komen
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 01 Apr 2016 19:47

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Onze jongens slapen ook op 1 kamer, maar ze zijn dan ook allebei 2,5 :P
Wanneer wij gaan verhuizen zijn wij van plan om wel 2 kamer te maken waarvan 1 (tijdelijk) een speelkamer wordt.
Mocht het zo zijn dat ze aangeven wel apart te willen dan kan die speelkamer een slaapkamer worden.

Ik zou dus zeggen, zolang de kinderen er geen problemen mee hebben, het ook gezellig vinden en goed samen kunnen slapen waarom niet.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem185

Bericht 01 Apr 2016 19:50

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Ik denk inderdaad dat dit op latere leeftijd niet handig is. Een meisje van 16 wil echt niet met haar broertje van 12 op een kamer slapen. Of andersom, een meisje van 12 die net borsten begint te krijgen, wil écht niet dat ze zich in haar eigen slaapkamer moet schamen omdat haar 16-jarige broer kan meekijken als ze zich omkleedt.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 01 Apr 2016 19:51

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Nee ik zou ervoor kiezen om een kleine verbouwing te doen en ze allebei een kleinere eigen kamer te geven. Op een of andere manier zal dat toch wel kunnen lijkt me. Als ze twaalf zijn lijkt me dat echt niet prettig voor broer en zus op een kamer.
Maar goed dat andere mensen daar anders over denken vind ik natuurlijk ook prima.
Laatst gewijzigd door Lexi op 01 Apr 2016 19:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 2012
<<

Anoniem255

Bericht 01 Apr 2016 19:53

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Wat Bob zegt...
En als ze 17/18 zijn en een vriendje of vriendinnetje blijft slapen.

Mijn voorkeur zou het niet hebben. Niet voor altijd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 01 Apr 2016 20:03

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Ik heb een kamer gedeeld met mijn zusje tot ik 10 was. Ik vond het toen ik jonger was wel leuk, maar toen ik 10 was, was ik wel echt toe aan mijn eigen kamer, eigen ruimte en privacy. Ook met het oog op de middelbare school, een eigen plek hebben om huiswerk te maken en geen lastig 4 jaar jonger zusje hebben dat in een heel andere levensfase zit.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 01 Apr 2016 20:04

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Precies wat Bob zegt.

Ik denk dat het nu voor die kindjes helemaal niet zo erg is, maar ik vind het leeftijdsverschil best groot en kan me voorstellen dat dat over een tijdje niet fijn meer is gezien andere fases waarin ze zich bevinden.

Onze meiden gaan (4 en anderhalf) gaan als de baby er is ook op 1 kamer slapen. Maar zodra ze wat ouder zijn (nog even geen idee welke leeftijd hoor), dan hebben onze meiden de bovenverdieping van het huis en verhuizen wij naar een kamer op de begane grond. Die ruimte is er nu ook al maar we vinden het niet fijn om 2 verdiepingen lager dan onze kleine meisjes te slapen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 01 Apr 2016 20:10

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Voor nu is het inderdaad niet erg. Maar later wordt het natuurlijk problematisch en lijkt het me vooral slecht voor hun seksuele ontwikkeling en dan doel ik niet op het blijven slapen van een vriend/vriendin maar puur op het ontdekken van hun eigen lichaam.

Voor de jongen heel plat gezegd wat als hij met een stijve wakker wordt lekker ongemakkelijk als je dan door de kamer moet lopen waar je zus ook ligt.
<<

Anoniem184

Bericht 01 Apr 2016 20:13

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Ik heb zelf tot m'n elfde met m'n broertje op één kamer geslapen. Daarna verhuisden we. Ik had in m'n puberteit echt niet met m'n broertje op één kamer willen slapen, dat was voor niemand fijn geweest denk ik. Voor hem niet, voor mij niet, voor onze ouders niet. Op m'n elfde begon dat ook al een beetje. Ik was heel snel op de kast te krijgen (puber, hè) en m'n broertje maakte daar af en toe gretig gebruik van, met als gevolg dat ik gerust een halfuur stond te gillen in huis. En oo een gegeven moment ga je als puber (zowel jongen als meisje) jezelf toch ontdekken, dan lijkt het me helemaal niet fijn om je kamer te moeten delen. Zeker niet met je broertje of zusje als die van het andere geslacht is dan jij. Plus dat je je als puber toch terug wilt trekken met je vrienden/vriendinnen en later vriendje of vriendinnetje.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Apr 2016 20:17

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Eens met Bob. Nu kan het prima, maar vanaf een jaar of 12/13 lijkt het me niets meer.
Sowieso vind ik het erg vreemd om zo stellig te zeggen, dit is voor altijd, wij gaan nooit meer verhuizen. Ik snap dat nooit. Wie weet wat er de komende jaren gebeurt, je kunt het nu wel niet van plan zijn, maar ja.
<<

Anoniem236

Bericht 01 Apr 2016 20:30

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Het zal niet mijn keuze zijn, maar ik denk dat oudere generaties waar de gezinnen groter waren dat ook voorkwam en als het niet anders is, dan deal je ermee.

Maar als het lichtpunt het enige probleem is (denk ook verwarming) dan is dat heel eenvoudig op te lossen. Iemand die een beetje verstand heeft van elektriciteit heeft er zo een lichtpunt bij gefixt.

Als ik in die situatie zou zitten zou dat zeker wel een reden zijn om te verhuizen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Apr 2016 20:31

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Met een lichttechnicus als man is het voor mij onvoorstelbaar dat een kamer niet in tweeen te delen is omdat 1 van de 2 helften geen licht krijgt. Of bedoel je daglicht?
#teammaple🍁
<<

Anoniem185

Bericht 01 Apr 2016 20:34

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

En als ik één van de (puberende) kinderen was en er geen andere optie was, zou ik genoegen nemen met een slaapkamer waar alleen kunstmatig licht is. Liever een donkere kamer, dan een kamer met mijn vier jaar oudere/jongere broer.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Apr 2016 20:39

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Ik vind daglicht wel heel fijn en belangrijk, maar ik kan me niet voorstellen dat er niks op te verzinnen is. Tenzij je in een huurhuis woont waar het gewoonweg niet mag. Dan zou ik toch wel verhuizen denk ik.

Wij zitten met hetzelfde probleem en zullen tzt een dakkapel plaatsen en de hele bovenverdieping opnieuw indelen zodat er 3 fatsoenlijke kamers komen boven.
<<

Anoniem167

Bericht 01 Apr 2016 20:49

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Je kunt een muur maken met bovenin ramen, dan komt er toch nog daglicht binnen via de ramen van de kamer ernaast en heb je beide je eigen kamer.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 01 Apr 2016 20:52

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Als het niet anders kan, dan zullen ze het ermee moeten doen, kwam vroeger ook vaak zat voor. Maar eerlijk, als je het mij vraagt zou ik het niet ideaal vinden. Sowieso op puberleeftijd niet, om de redenen die al genoemd zijn. En nu op jongere leeftijd vind ik ook dat het erg afhangt van de kinderen en hun karakters. Hoewel het misschien makkelijker gaat als ze niet anders gewend zijn, maar ik zou er nu al niet aan moeten denken om mijn kinderen samen op een kamer te leggen (jongen van 2 en meisje van 5). Als verhuizen geen optie is, dan zou ik zelf toch echt allerlei opties gaan onderzoeken om toch de kamer op te delen. Al is het bijvoorbeeld pas over een aantal jaren. Stel je hebt nog wel wat jaren, en kunt wat sparen (moet je uiteraard wel die mogelijkheid hebben) dan zou het wellicht nog een idee zijn om tzt allebei de slaapkamers op de schop te doen en van de twee grote kamers drie kleinere te maken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Apr 2016 20:54

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Nu kan het wel, als ze tieners zijn vind ik wel dat ze recht hebben op meer privacy. Dus dan zullen de ouders toch een oplossing moeten zoeken. Ik vind niet dat je het je kinderen dan kan verkopen dat ze nou eenmaal niet gaan verhuizen en dat er ook geen wandje geplaatst kan worden, dus dikke vette pech dat je als puber met je broer of zus op de kamer moet liggen. Ik zou dan nog eerder een slaapbank kopen en in de huiskamer gaan slapen als ouders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Apr 2016 21:29

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Voor altijd? Jeetje dat wil je toch niet! Ik zou echt als 14 jarige echt geen kamer willen delen. Zeker niet met een broer(Tje). Heb behoefte aan privacy. Nu ook. Nee moet er niet aan denken.

Als ze jong zijn vind ik het prima. Maar niet voor eeuwig.
<<

Patsy

Bericht 01 Apr 2016 21:31

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Het zou mijn keuze niet zijn, maar tot een bepaalde leeftijd vind ik het prima kunnen. Vanaf een jaar of 11 lijkt het mij wel een probleem worden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Apr 2016 21:43

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Zelf heb ik tot m'n 9e of 10e met m'n oudere broer op 1 kamer gelegen. Toen hij naar de middelbare school ging hebben m'n ouders de zolder zo verbouwd dat daar een kamertje gemaakt kon worden.

Langer dan dat zou ik zelf ook niet 2 kinderen op een kamer willen. Net wat de anderen al zeggen; op een gegeven moment heb je behoefte aan (meer) privacy.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem280

Bericht 02 Apr 2016 07:39

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Hier beide 15 maanden, en slapen dus samen op 1 kamer.
Later krijgen ze beide hun eigen kamer.
Die mogelijkheid is hier en denk dat zij het later ook fijn vinden.

Ik zou er niet aan moeten denken dat 1 straks op de middelbare school zit en nog met een jonger broertje/zusje de slaapkamer moet delen.
Echt privacy heeft de oudste dan niet.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Apr 2016 07:41

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Mijn twee oudsten slapen nu wel samen. Ze vinden het nu nog prachtig. Maar zelf willen wij wel over een aantal jaar verhuizen, zodat elk kind een eigen kamer heeft. Lijkt me toch beter, vanwege de privacy van de kinderen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Apr 2016 07:43

Re: 2 kindjes op 1 kamer voor altijd..

Ik vind dat voor kleine kindjes helemaal prima. Voor tieners, zeker van het andere geslacht, vind ik het echt niet kunnen.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers