Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ga jij stemmen op 6 april?

Gaan jullie stemmen op 6 april en zo ja, waarop?

Ja, ik ga stemmen.
24
27%
Nee, ik ga niet stemmen.
33
37%
Ik stem voor.
13
15%
Ik stem tegen.
19
21%
 
Aantal stemmen : 89
<<

Patsy

Bericht 06 Apr 2016 18:31

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Teun schreef:Ik ga niet stemmen, al doet het ergens een beetje pijn aan mijn mijn hart omdat ik normaal altijd van mijn stemrecht gebruik maak.

De reden om niet te gaan is dat ik überhaupt tegen dit hele referendum ben en daardoor niet wil bijdragen aan de opkomst. Ik vind het van de zotte dat Geen Stijl dit voor elkaar heeft gekregen en misschien nog zotter dat het dan ook maar half is opgetuigd. Er zijn veel minder stembureaus open dan normaal, omdat men niet zo'n hoge opkomst verwacht. Maar dat werk je daar dan meteen mee in de hand, door drempels op te werpen om te gaan. Ik vind het gewoon gekkigheid allemaal en werk er niet aan mee.


Dit is precies waarom ik niet ga stemmen, idd ook tegen mijn principes in.
Ik was nog van plan om de opkomst in de avond af te wachten maar die is zo laag dat ik thuis blijf.
<<

Anoniem148

Bericht 06 Apr 2016 19:10

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Ik vind het heel onduidelijk of de 30% nu wel of niet gehaald is. Lees over de 4 grote steden maae niet landelijk.
<<

Anoniem288

Bericht 06 Apr 2016 19:27

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Apr 2016 19:35

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Ik maak altijd gebruik van mijn stemrecht, maar ik heb blanco gestemd. Ik kon voor mijzelf geen keuze maken.
2016
<<

Anoniem315

Bericht 06 Apr 2016 19:35

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Ik heb zojuist voor gestemd.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Apr 2016 20:00

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Dandelion schreef:Ik vind het heel onduidelijk of de 30% nu wel of niet gehaald is. Lees over de 4 grote steden maae niet landelijk.


Het is ook nog onduidelijk want stemmen kan tot 21:00 uur vanavond en veel mensen stemmen nog na hun werk bijvoorbeeld.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Apr 2016 20:12

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Hier stond om 20:00 uur gewoon een rij om te stemmen. Denk ook dat de meeste 's avonds stemmen dus dat de opkomst nog niks zegt.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 06 Apr 2016 20:18

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

June schreef:
Teun schreef:Ik ga niet stemmen, al doet het ergens een beetje pijn aan mijn mijn hart omdat ik normaal altijd van mijn stemrecht gebruik maak.

De reden om niet te gaan is dat ik überhaupt tegen dit hele referendum ben en daardoor niet wil bijdragen aan de opkomst. Ik vind het van de zotte dat Geen Stijl dit voor elkaar heeft gekregen en misschien nog zotter dat het dan ook maar half is opgetuigd. Er zijn veel minder stembureaus open dan normaal, omdat men niet zo'n hoge opkomst verwacht. Maar dat werk je daar dan meteen mee in de hand, door drempels op te werpen om te gaan. Ik vind het gewoon gekkigheid allemaal en werk er niet aan mee.

Dat dacht ik eerst ook, maar inmiddels is het al dagen duidelijk dat de opkomst waarschijnlijk hoog genoeg wordt. Als ik tegen dit referendum zou kunnen stemmen, dan zou ik dat doen, maar dat kan niet. De enige optie die ik dan zie, is voorkomen dat de veroorzakers van dit gekke gedoe óók nog hun zin krijgen, terwijl ik het daar niet mee eens ben. Daarom ga ik dus tóch stemmen.


Precies. Ik heb lang getwijfeld tussen niet stemmen, blanco (dat is technisch gezien tegen de procedure, maar je hoogt het opkomstpercentage wel op) en voor. Uiteindelijk is het voor geworden, want het lijkt er op dat de 30% wel gehaald gaan worden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Apr 2016 20:25

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Green_Pepper schreef:
June schreef:
Teun schreef:Ik ga niet stemmen, al doet het ergens een beetje pijn aan mijn mijn hart omdat ik normaal altijd van mijn stemrecht gebruik maak.

De reden om niet te gaan is dat ik überhaupt tegen dit hele referendum ben en daardoor niet wil bijdragen aan de opkomst. Ik vind het van de zotte dat Geen Stijl dit voor elkaar heeft gekregen en misschien nog zotter dat het dan ook maar half is opgetuigd. Er zijn veel minder stembureaus open dan normaal, omdat men niet zo'n hoge opkomst verwacht. Maar dat werk je daar dan meteen mee in de hand, door drempels op te werpen om te gaan. Ik vind het gewoon gekkigheid allemaal en werk er niet aan mee.

Dat dacht ik eerst ook, maar inmiddels is het al dagen duidelijk dat de opkomst waarschijnlijk hoog genoeg wordt. Als ik tegen dit referendum zou kunnen stemmen, dan zou ik dat doen, maar dat kan niet. De enige optie die ik dan zie, is voorkomen dat de veroorzakers van dit gekke gedoe óók nog hun zin krijgen, terwijl ik het daar niet mee eens ben. Daarom ga ik dus tóch stemmen.


Precies. Ik heb lang getwijfeld tussen niet stemmen, blanco (dat is technisch gezien tegen de procedure, maar je hoogt het opkomstpercentage wel op) en voor. Uiteindelijk is het voor geworden, want het lijkt er op dat de 30% wel gehaald gaan worden.


Ik ben uiteindelijk ook gegaan en heb voor gestemd. Thanks voor je reactie June, daardoor werd ik opnieuw aan het denken gezet en ben ik voor second best gegaan; de regering steunen in haar besluit. Maar toch voelde het frustrerend om eraan mee te doen terwijl ik het zo belachelijk vind.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem168

Bericht 06 Apr 2016 20:27

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 14:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 06 Apr 2016 20:39

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Wat leuk dat je dat schrijft, Teun!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Apr 2016 20:45

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Ik heb gestemd. Ik heb voor gestemd.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 06 Apr 2016 21:02

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Exit polls zijn spannend!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Apr 2016 21:05

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Ik heb net nog gestemd (10 voor 9). Onze gemeente was al over de 30% zei de voorzitter van het stembureau.
08/2018
05/2021
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Apr 2016 23:00

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Ik heb mijn partner gemachtigd om blanco te stemmen. Ik wilde mijn stem niet helemaal verloren laten gaan. Maar vond dat ik me niet genoeg verdiept had om echt een onderbouwd voor of tegen stem uit te brengen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 06 Apr 2016 23:15

Re: Ga jij stemmen op 6 april?

Nien_ schreef:Helaas heb ik geen stempas ontvangen (ik woon niet in Nederland) en ik ben tegen het referendum. Maar ik hoop toch echt dat de 30% stemmen niet gehaald wordt. Het frustreert me enorm dat mensen niet begrijpen waar het over gaat maar wel heel hard roepen dat Oekraine uit de EU moet blijven :palm:

Als ik in Nederland zou zijn en met een stempas dan zou ik dus voor stemmen.


Dit vind ik zo'n drogredenering. Ga eens bij een 'gewone' verkiezing vragen stellen over de inhoud van het partijprogramma van de partij waarop ze zojuist hebben gestemd en gegarandeerd het grootste deel weet niet waar het over gaat.

Het ja-kamp heeft het onderschat en is tekortgeschoten in de campagne. Ze zijn én te laat begonnen én zijn mijn inziens te weinig ingegaan op de inhoud. Kijk voor de grap het 'debat' in buitenhof terug waarbij Thierry Baudet tegenover Rob Riemen. Baudet blijft beleefd wat je ook van hem vindt, Rob Riemen verlaagd zich tot een triest niveau en ipv de feiten naar voren te brengen speelt hij het vooral op de persoon. En dat was in mijn ogen de algemene tendens nogal logisch dat de sympathie komt te liggen bij het nee-kamp. Al dan niet terecht.

Ik ga hier niet in op de discussie of een referendum wel een wenselijk instrument is nu dit er immers al ligt. Weliswaar is dit een hele interessante discussie maar daar gaat het in dit topic niet over. Feit is simpel iedereen die het wil kan een referendum opstarten als er genoeg stemmen zijn. En op dat moment moet je ook je verantwoordelijkheid nemen en een campagne voeren op de inhoud, vol substantie met de juiste argumenten als je dit niet doet dan moet je niet achteraf gaan miepen dat mensen niet weten waar het om gaat en dat ze onvoldoende zijn geïnformeerd.

Ik heb lang in het ja-kamp gezeten, niet van harte overigens maar na het lezen van het grootste deel van het verdrag (ja echt ik heb het grootste deel gelezen en niet alleen de opinie-stukken) en daarnaast me te hebben verdiept in argumenten van beide kampen heb ik besloten om nee te stemmen. Simpelweg omdat het handelsverdrag er is en er ook komt, echter de aanvullende afspraken zijn voor mij met onvoldoende waarborgen bekleed waardoor ik toch nee hebt gestemd. Ben ik 100% tegen? Nee, net zoals ik geen moment 100% voor ben geweest maar na een zorgvuldige
afweging heb ik besloten dat dit verdrag niet zorgvuldig genoeg is samengesteld.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers