Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 30 Mrt 2016 10:44

Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

Oke ik kan natuurlijk gewoon de fysio bellen maar misschien zitten hier ervaringsdeskundige :nerd:
Vandaag precies 3 weken geleden ben ik gevallen met als gevolg een scheurtje in m'n enkelband. Daarna heb ik er een kleine week helemaal niet op kunnen lopen (als in: echt m'n gewicht op die voet zetten). Daarna nog een paar dagen met een enkelband om gelopen en nu loop ik alweer 1,5 week goed. Ik voel het nog wel met bepaalde bewegingen en kan bijvoorbeeld niet in kleermakerszit zitten en m'n schoenen krijg ik niet altijd makkelijk aan omdat ik m'n enkel dan moet buigen. In principe adviseert de fysio 6 weken rustig aan te doen dus tennis en voetbal ga ik voorlopig niet doen omdat dit sporten zijn waarbij je onverwachtse bewegingen maakt. Eigenlijk wil ik het hardlopen weer rustig aan gaan opbouwen maar ik twijfel of ik misschien te snel ben. Wat denken jullie?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Mrt 2016 10:49

Re: Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

Je loopt ook vrij veel voor je werk toch? Ik zou het hardlopen eigenlijk ook niet 1-2-3 nu gaan doen, maar dat komt omdat je daarbij ook onverwachte bewegingen kan maken en je geeft zelf aan dat die juist pijn doen. Dus ik zou het zeker nu niet forceren en anders het proberen op te bouwen met eerst lange wandelingen en dan kijken of je pijn daarvan hebt of niet.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 30 Mrt 2016 11:25

Re: Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

Denk dat het te snel is, er komen veel grotere klappen op je voet en je enkelbanden en spieren tijdens het hardlopen dan tijdens normaal lopen. Daarnaast ben je nog niet pijnvrij bij iets "simpels" als je schoen aandoen.
Je hoeft maar op een steentje of beetje oneffenheid neer te komen en je voet moet al corrigeren en dus ook een onverwachte beweging maken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Mrt 2016 11:53

Re: Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

Ik zou het ook niet adviseren als je mijn patiënt zou zijn. Zes weken niet hardlopen en dan pas beginnen weer met minuutjes op een effen ondergrond. En als je over zes weken nog niet helemaal pijnvrij bent, dan komen er twee weken bij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 30 Mrt 2016 11:58

Re: Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

Duidelijk! Haha ik dacht al dat het iets te enthousiast zou zijn! Jip ben jij fysiotherapeut? Er zijn zeker maar weinig opties om toch te sporten? Oh zwemmen kan natuurlijk wel! Maar daar houdt het een heel eind mee op of niet?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Mrt 2016 12:20

Re: Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

Fietsen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Mrt 2016 12:24

Re: Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

Ik ben idd fysio. Zwemmen kan ook nog wel pijn geven aan je enkel. Fietsen, krachtoefeningen, op een crosswalker staan zijn nog opties op te doen. En oefeningen voor je enkel: op 1 been staan dat soort dingen: download ff de enkel app. Daar staan hordes oefeningen in om te doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Apr 2016 23:23

Re: Scheurtje in enkelband. Hardlopen?

Thanks Jip ik heb die app gedownload!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers