Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loungeset ervaringen?

<<

Anoniem173

Bericht 28 Mrt 2016 23:53

Loungeset ervaringen?

Mijn man en ik willen graag een loungeset kopen. Alleen er is zoveel te koop in loungesetland! Ik zie veel plastic / kunststof sets, ze zien er leuk uit maar het zit vind ik niet lekker. Hout vind ik mooier eigenlijk maar moet je dat elk jaar opnieuw beitsen? Laten jullie je set buiten staan? En de kussens dan ook en heb je een hoes voor als het regent?
Ik vind ze vaak nog duur ook zeg, rustig de prijs die je ook kwijt bent voor een normale bank. Iemand nog een tip voor een zaak?
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 29 Mrt 2016 07:47

Re: Loungeset ervaringen?

Hier was ie al snel weer weg. De kussens hebben we een aparte kast voor gekocht in de tuin want die namen in huis behoorlijk ruimte in en waren ook best zwaar. Dan was het weer een keer mooi genoeg om in de tuin te zitten, moesten alle kussens uitgepakt worden en tegen de tijd dat dat klaar was werd het alweer bijna tijd om ze op te ruimen...

Onder een overkapping zou ik de kussens er nog wel in laten zitten. Mits het niet te hard waait.

Hier was het dus niet zo'n succes
<<

Linvi

Bericht 29 Mrt 2016 09:09

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hebben 2jaar terug een lounge set gekocht bij de gamma. ik geloof de trentino. Hij staat nu nog in de folder. ik vind hem heerlijk zitten en ben er erg blij mee.
Hij is licht qua kleur en qua gewicht maar schuift verder niet. De kussens zijn heel dik en stevig.

Wij twijfelden ook heel erg tussen houten wicker maar ivm onderhoud hiervoor gekozen en ben er nog steeds erg blij mee. Daarbij kunnen wij deze lounge set ook heel makkelijk verplaatsen en dan had met een houten hoekbank moeilijker gekunt.

Ik zal eens foto's zoeken.

Wij hebben een overkapping waar hij staat en als het eenmaal mooi weer is, en in de nachten niet meer zo vochtig, laten wij de kussens erop liggen. Anders ben je idd eerst 10 minuten bezig voor je kunt gaan zitten.

https://www.gamma.nl/assortiment/tuin/t ... gemeubelen
Laatst gewijzigd door Linvi op 29 Mrt 2016 09:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Linvi

Bericht 29 Mrt 2016 09:11

Re: Loungeset ervaringen?

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mrt 2016 09:31

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hebben vorig jaar herfst vrij uitgebreid naar loungesets gekeken. We kochten bewust pas in de herfst om een mooie aanbieding na het seizoen te krijgen. Dat heeft geholpen, want we kregen de set van 2500 naar 1200! Nog steeds veel geld maar zo aanzienlijk minder. Sets zijn namelijk vaak zo duur!

Ik merkte al gauw dat ik die standaard wicker sets niet zo mooi vind. Inderdaad erg plastic, van dat nep wicker. En bij de goedkopere sets is de leuning vaak erg dun. Ik zou ook goed nadenken welke onderdelen je wilt. Een loungebank, extra stoel, poef? Ook leuk om over na te denken: wil je een lage salontafel of een tafel die je bijv omhoog kunt draaien zodat je er ook aan kunt eten?

Enfin uiteindelijk hebben wij dus bij een zaak in Alkmaar deze set gevonden. Van aluminium, dus niks geen plastic wicker. Dat vind ik er zo tof aan, zo net even anders.

Afbeelding


Zo blij mee! Komende zomer gaan we m voor t eerst echt gebruiken, want vorig jaar was t al oktober toen we m kochten. We hebben een hoes (die zijn ook duur trouwens) voor in de zomer maar in de winter gaat het onderstel in de kelder en de kussens naar de zolder zodat het droog blijft.

Maar die winkel in alkmaar was op zich wel aan te raden, mooie prijs voor zo'n dure set, hoewel het in de herfst dus vast beter is dan nu om een set te kopen. Hopelijk heb je er wat aan!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem173

Bericht 06 Apr 2016 13:57

Re: Loungeset ervaringen?

Marin die van jou vind ik echt prachtig, volgens mij zit hij ook heel erg lekker denk ik!?

Linvi ook die van jullie is mooi, ziet er comfortabel uit.

Wij gaan binnenkort eens bij een speciaalzaak kijken aangezien we bij de bouwmarkten en tuincentra niet echt verder komen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Apr 2016 14:12

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hadden eerst eenzelfde soort set als Linvi en daarnaast nog een eettafel met stoelen. Maar vanwege onze kleine tuin en nu 2 straks 3 kinderen die willen spelen hebben we een nieuwe set besteld. Een hoge bank met eettafel. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Marin mooi is jullie set zeg. Heel jullie huis trouwens van wat ik op foto's heb gezien.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Apr 2016 14:33

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hebben jaren geleden deze set gekocht:
Afbeelding

We hebben er nu 4 zomers op gezeten en het zit nog steeds heel fijn. Ik vind 'm alleen niet persé heel erg mooi, maar wij hadden toentertijd een beperkt budget (net in een nieuwbouwhuis komen wonen terwijl ik nog studeerde), dus hebben we voornamelijk naar de betaalbaarheid gekeken. Ik vind wicker overigens wel mooi, vind het bij ons gewoon niet zo leuk dat het zwart op zwart is.

Stond trouwens best gezellig in onze tuin hoor:
Afbeelding

In onze nieuwe tuin gaan we eerst deze set gebruiken maar op termijn zou ik wel een nieuwe willen, zoiets:
Afbeelding

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 06 Apr 2016 15:07

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hebben deze set.

Afbeelding

Alleen 1 stoel en tafeltje omgewisseld voor een relaxstoel en voetenbankje.

Afbeelding

Het zit echt goddelijk. Je kunt er rustig een paar uur in zitten / liggen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Apr 2016 15:10

Re: Loungeset ervaringen?

Mooi Alibi.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Apr 2016 17:19

Re: Loungeset ervaringen?

Dit is onze loungebank:
Afbeelding

Zit heerlijk, we hebben ook echt gekeken naar dat het zitgedeelte niet te lang is, we zijn allebei niet zo lang en willen wel comfortabel kunnen zitten. Het zijn allemaal losse gedeeltes, dus we kunnen de opstelling eventueel nog veranderen. Als ik 'm nu zou kopen, zou ik overigens ervoor kiezen om rechts op de foto ook nog een element te hebben met een leuning aan de zijkant, nu schuiven de kussens soms zo.
Wij hebben onze loungeset gekocht bij Kees Smit. Het was al in de herfst, dus we kregen nog wel korting, maar hij was uiteindelijk nog steeds wel heel prijzig.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Apr 2016 17:24

Re: Loungeset ervaringen?

Elliot ooh die set met houten omranding vind ik ook echt heel mooi! Zoiets hadden wij ook kunnen kiezen.

Loungesets zijn stervend duur he, echt bizar is dat!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 06 Apr 2016 17:28

Re: Loungeset ervaringen?

Mooi zeg Elliot en Marin!

Wij hebben dit:
Afbeelding

Ik vind dat plastic vaak niet mooi dus wilde perse iets met hout en het moest betaalbaar zijn en passen. We hebben namelijk een breed maar ondiep balkon en we blijven hier waarschijnlijk niet nog jaaaren wonen.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Apr 2016 18:01

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hebben zo een als Elliot. Destijds bij Leen Bakker gekocht. Ik heb hem eerst een jaar gebruikt als meubel in huis en nu staat hij al weer zo'n 6 jaar buiten. Bevalt goed!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Apr 2016 19:23

Re: Loungeset ervaringen?

wij hadden eerst dit jaren
Afbeelding


Paar jaar geleden heeft mijn man zelf 1 gemaakt van steigerhout. De tafels kunnen we ook als voetenbank gebruiken en de bank kan ook in een hoek. We hebben er ook kussens bij. Dezelfde als bij ons vorige set en grijze erbij
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 06 Apr 2016 22:37

Re: Loungeset ervaringen?

Mooi Sarah! Het leuke van deze is dat hij ook zonder kussens erg mooi is, dat vind ik bij andere sets vaak niet. Daarom zou ik alleen een lounge set willen als hij onder een overkapping kan staan. Het lijkt me hell om die kussens steeds eraf te moeten halen 's avonds, en waar laat je die dingen het grootste deel van het jaar? Wij zouden er dan niet veel gebruik van maken ben ik bang.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

anoniem213

Bericht 06 Apr 2016 22:39

Re: Loungeset ervaringen?

Pineco schreef:Mooi Sarah! Het leuke van deze is dat hij ook zonder kussens erg mooi is, dat vind ik bij andere sets vaak niet. Daarom zou ik alleen een lounge set willen als hij onder een overkapping kan staan. Het lijkt me hell om die kussens steeds eraf te moeten halen 's avonds, en waar laat je die dingen het grootste deel van het jaar? Wij zouden er dan niet veel gebruik van maken ben ik bang.

Daar is ooit een topic over geweest. Iemand vertelde toen dat ze een bak daarvoor had in de tuin die daar speciaal voor was. Volgens mij was die bak van Wehkamp, want ik had toen per ongeluk op die link geklikt en kreeg daarna echt nog maanden reclame voor die bak (en ik heb helemaal geen tuin :clown:).
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 06 Apr 2016 23:33

Re: Loungeset ervaringen?

Ja, maar dan heb je dus het hele jaar zo'n bak in je tuin, terwijl je alles bij elkaar maar een paar weken per jaar gebruik maakt van je kussens (misschien is het geen lelijke bak, maar ik ga hem nu voor de zekerheid maar niet googelen, haha!).
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

anoniem213

Bericht 06 Apr 2016 23:35

Re: Loungeset ervaringen?

Pineco schreef: (misschien is het geen lelijke bak, maar ik ga hem nu voor de zekerheid maar niet googelen, haha!).

:lol:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Apr 2016 07:42

Re: Loungeset ervaringen?

Die kussens hebben wij in de schuur liggen vanaf nu tot oktober en dan gaan ze naar zolder. Die dingen nemen wel veel ruimte in beslag
Afbeelding
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Apr 2016 10:06

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hebben voor de kussens een grote kussenbak in de schuur. Daar past bijna alles in. Los daarop hebben we nog 2 plastic bakken van de ikea met de sierkussens. Dit staat bij ons het hele jaar in de schuur.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem193

Bericht 07 Apr 2016 10:56

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hebben in de schuur een plank aan de muur waar de kussens op liggen. De helft van onze set staat overigens onder de overkapping, dus die kussens blijven gewoon op de set liggen het hele jaar.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Apr 2016 22:46

Re: Loungeset ervaringen?

Wij hebben een lounge dinning set, bevalt ons erg goed!
Ons werd half rond "draad" geadviseerd, dit is steviger dan helemaal plat en ik vind het persoonlijk mooier.

De kussens laten wij meestal erop liggen en dan savonds een hoes om de complete set.
Bij veel of harde regen leggen we de kussens in de schuur op een plank en uhm dat zijn er dan best veel...
In de winter liggen ze op de zolder in huis.
Als de kussens dan in de schuur lagen en ik wou smorgens even buiten zitten dan legde ik snel een paar kussens neer, zonder kussens zit idd niet zo fijn!
December 2009
juli 2012
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 08 Apr 2016 12:36

Re: Loungeset ervaringen?

Ik vind ze allemaal zo belachelijk duur!
Graag wil ik ook een lounge dinning set en de bank zo groot dat we er allebei op kunnen liggen :). Ik wil kunnen chillen en er aan kunnen eten. Mijn man wilde eerst alleen chillen, maar staat volgens mij nu ook open voor lounge dinning. De kussens vind ik inderdaad ook nog een dingetje, de set leeg of met hoes staat ook niet heel mooi in de tuin, maar de garage er mee vol bouwen in de winter zie ik ook niet zitten.
Kortom lastig lastig lastig :).
Fijn om zo de ervaringen te lezen.
<<

Anoniem281

Bericht 08 Apr 2016 12:45

Re: Loungeset ervaringen?

Ik vind ze altijd veel te chill! Als ik in zo'n set lekker wil zitten, heb ik 't gevoel dat ik m'n 1mtr80 echt laat zakken tot in China of zo. En dan moet je helemaal naar voren klimmen, kruipen, hangen om je drankje van tafel te pakken en die tafel is natuurlijk net zo chillax-laag als je bank, dus als je je glas weer terugzet, is 't gewoon maar laten zweven boven de tafel en op goed geluk loslaten of zo. Vreselijk irritant!

Laat mij maar lekker burgerlijk op m'n Hartman-tuinset zitten. Heel gewaagd, een ligstandenstoel met een whopping 4 standen en als ik écht wil chillen, dan pak ik een krukje erbij voor m'n voeten óf.. en da's echt als ik keihard wil ontspannen, dan gooi ik de oude deken van boven uit 't raam en ga ik daar op liggen in 't gras.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna