Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Anders denken

<<

Anoniem301

Bericht 28 Mrt 2016 21:41

Anders denken

Onze dochter kan in de avonden nogal veel huilen. Vaak 4 uur ongeveer, heel vervelend. Sinds een week of drie gaat het stukken beter, dan gaat ze rond 19.30 slapen. Nog een keer of 3 naar boven en het is goed. Soms wel een uitschieter waarin het weer vrij dramatisch is. Natuurlijk vervelend en vermoeiend. Alleen als ze huilt dan maakt mijn man daar vaak een opmerking over. Als in dat het zo vervelend is. Ik vind dat zo irritant! Dat bezorgt me voor mijn gevoel nóg meer stress. Snappen jullie dat? Mijn man begrijpt dat totaal niet. Die wil er graag over praten, over hoe vervelend het is. Het ís ook vervelend, maar dat steeds benoemen maakt het voor mij alleen maar erger. Ik deal ermee en probeer het te accepteren, het is nou eenmaal zo.

Hetzelfde met haar eczeem. Ze heeft eczeem op haar beentjes, na de hormoonzalf ging het beter maar na een week moet je stoppen, het is nu erger terug. Er hebben het erover gehad en hebben ander wasmiddel gekocht, van die neutrale en we stoppen (weer) met wasverzachter. Mijn man gaat de dokter weer bellen morgen, maar wat mij betreft kijken we het nog even aan tot al haar kleertjes gewassen zijn met het nieuwe wasmiddel. Mijn man wil er steeds over praten en praten over mogelijke oplossingen. Ik heb er niks meer over te zeggen, het is nu eenmaal zo en we kunnen stap voor stap bekijken waardoor het weg kan gaan. Maar mijn man blijft het er maar over hebben en ik kan hem blijkbaar niet geven wat hij zoekt, namelijk een bevredigende reactie.

Mijn hoofd zit best wel vol en hierdoor raakt het nog voller. Herkenbaar?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 28 Mrt 2016 21:51

Re: Anders denken

Ik herken dat wel.
Hoe oud is jullie dochter?
En is er al bekeken waar het eczeem vandaan kan komen. Bv een allergische reactie of is er een medische reden dat ze veel huilt.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2016 21:55

Re: Anders denken

Ik denk dit wel te herkennen. Niet vanuit mijn man, maar vooral mijn schoonmoeder doet het. Lief mens is ze hoor, maar N had een beetje eczeem toen ze nog heel jong was en ze was wel eens wat snotterig en benauwd en 'dat moest wel op astma uitlopen'. Want E (mijn man) was als kind altijd ziek en had ook veel eczeem. ELKE keer kreeg (en krijg) ik dat te horen als N ook maar een beetje niet fit is. Terwijl ik me nergens druk om maak. Volgens mijn schoonmoeder had ik al duizend keer naar de huisarts gemoeten. Maar er is niks! Mijn man had heel andere en ergere symptomen, was altijd ziek, had zijn amandelen er al voor zijn tweede uit, etc. Heel irritant vind ik die vergelijking en dat constant pushen dat ze naar de dokter moet. Wij denken dus ook anders. Gelukkig is ze mijn man niet ;)
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mrt 2016 21:57

Re: Anders denken

meisjesmama schreef:Ik herken dat wel.
Hoe oud is jullie dochter?
En is er al bekeken waar het eczeem vandaan kan komen. Bv een allergische reactie of is er een medische reden dat ze veel huilt.

Nee mijn man wil vragen of ze bloed willen prikken, misschien is dat ook wel goed. En de ene baby huilt weinig, de ander meer, het is wat het is toch denk ik dan? Kan je kang of kort over praten. Word er zo moe van.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mrt 2016 21:59

Re: Anders denken

Exogenesis schreef:Ik denk dit wel te herkennen. Niet vanuit mijn man, maar vooral mijn schoonmoeder doet het. Lief mens is ze hoor, maar N had een beetje eczeem toen ze nog heel jong was en ze was wel eens wat snotterig en benauwd en 'dat moest wel op astma uitlopen'. Want E (mijn man) was als kind altijd ziek en had ook veel eczeem. ELKE keer kreeg (en krijg) ik dat te horen als N ook maar een beetje niet fit is. Terwijl ik me nergens druk om maak. Volgens mijn schoonmoeder had ik al duizend keer naar de huisarts gemoeten. Maar er is niks! Mijn man had heel andere en ergere symptomen, was altijd ziek, had zijn amandelen er al voor zijn tweede uit, etc. Heel irritant vind ik die vergelijking en dat constant pushen dat ze naar de dokter moet. Wij denken dus ook anders. Gelukkig is ze mijn man niet ;)

Om gek van te worden. Mijn schoonmoeder is ook zo, die denkt al dat je haar stikt als je haar even met 1 arm tegen je aanhoudt omdat je even iets wilt pakken.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 28 Mrt 2016 22:01

Re: Anders denken

Carrie schreef:
meisjesmama schreef:Ik herken dat wel.
Hoe oud is jullie dochter?
En is er al bekeken waar het eczeem vandaan kan komen. Bv een allergische reactie of is er een medische reden dat ze veel huilt.

Nee mijn man wil vragen of ze bloed willen prikken, misschien is dat ook wel goed. En de ene baby huilt weinig, de ander meer, het is wat het is toch denk ik dan? Kan je kang of kort over praten. Word er zo moe van.

Ik snap volkomen dat je er moe van word zeker als je niet op 1 lijn zit. Natuurlijk huilt het ene kind meer als het andere kind. Hier heeft de oudste 12 weken veel gehuild weet niet meer hoe lang want ze word bijna 9 dus dat ben ik vergeten. Maar die bleek reflux en koemelkallergie te hebben. Nu zeg ik niet dat elk kind wat huilt dit heeft maar ik zou zelf wel eerst willen uitsluiten dat er niet iets aan de hand is.
Nu ga ik er wel vanuit dat je kindje nog jong is.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Mrt 2016 22:03

Re: Anders denken

Waarop zou je man willen laten prikken Carrie?

Overigens snap ik je wel, maar dan omgekeerd. Vriend is hier vsn het aankijken, maar ik wil actie ondernemen. Dat botst soms :)
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 28 Mrt 2016 22:06

Re: Anders denken

Nou als ze elke avond zo overstuur is zou ik ook verder zoeken naar een oorzaak, ze huilt niet voor niks.
<<

Anoniem236

Bericht 28 Mrt 2016 22:09

Re: Anders denken

Vervelend dat jullie hier verschillend mee omgaan, hier is het ook eerder omgekeerd.

En ik wil niet zeuren of opdringen, maar je hebt al eens een topic geopend over bloed in de ontlasting.

Typ bloed in de ontlasting baby+ eczeem eens in op Google.
Misschien is het wel een idee om toch koemelkvrije voeding te geven of voeding met verknipte eiwitten. Baadt het niet dan schaadt het niet.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mrt 2016 22:12

Re: Anders denken

Ayla schreef:Nou als ze elke avond zo overstuur is zou ik ook verder zoeken naar een oorzaak, ze huilt niet voor niks.

Ze is gelukkig niet overstuur, ze wordt vaak wakker en huilt dan. 9 van de 10 keer slaapt ze verder nadat ze d'r speen krijgt. Ze heeft 2x overstuur gehuild.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mrt 2016 22:14

Re: Anders denken

Lotus schreef:Vervelend dat jullie hier verschillend mee omgaan, hier is het ook eerder omgekeerd.

En ik wil niet zeuren of opdringen, maar je hebt al eens een topic geopend over bloed in de ontlasting.

Typ bloed in de ontlasting baby+ eczeem eens in op Google.
Misschien is het wel een idee om toch koemelkvrije voeding te geven of voeding met verknipte eiwitten. Baadt het niet dan schaadt het niet.

Je komt niet opdringerig over hoor :) Ja dat klopt inderdaad. We moesten toen stoppen met elke avond temperaturen en toen was het bloed gelukkig over.
<<

Anoniem236

Bericht 28 Mrt 2016 22:18

Re: Anders denken

Carrie schreef:
Lotus schreef:Vervelend dat jullie hier verschillend mee omgaan, hier is het ook eerder omgekeerd.

En ik wil niet zeuren of opdringen, maar je hebt al eens een topic geopend over bloed in de ontlasting.

Typ bloed in de ontlasting baby+ eczeem eens in op Google.
Misschien is het wel een idee om toch koemelkvrije voeding te geven of voeding met verknipte eiwitten. Baadt het niet dan schaadt het niet.

Je komt niet opdringerig over hoor :) Ja dat klopt inderdaad. We moesten toen stoppen met elke avond temperaturen en toen was het bloed gelukkig over.



Niet dat je denkt, heb je haar weer met haar koemelallergie. Maar is het is bij kma zo dat dit zich op verschillende manieren kan uiten en is zou zo zonde zijn als dat het is en jullie komen er pas laat achter, of helemaal niet.

Anders misschien een consult vragen bij de kinderarts voor haar eczeem? En als dan alles onderzocht is dat je man het ook kan laten rusten. Dat merkte ik bij de jongste wel, toen we bij de kindersarts waren geweest en adviezen hadden gekregen die uitkomst zouden kunnen bieden, kon ik het huilen beter behappen omdat ik wist dat er gezoc werd naar een oorzaak door een professional.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 28 Mrt 2016 22:20

Re: Anders denken

Lotus schreef:
Carrie schreef:
Lotus schreef:Vervelend dat jullie hier verschillend mee omgaan, hier is het ook eerder omgekeerd.

En ik wil niet zeuren of opdringen, maar je hebt al eens een topic geopend over bloed in de ontlasting.

Typ bloed in de ontlasting baby+ eczeem eens in op Google.
Misschien is het wel een idee om toch koemelkvrije voeding te geven of voeding met verknipte eiwitten. Baadt het niet dan schaadt het niet.

Je komt niet opdringerig over hoor :) Ja dat klopt inderdaad. We moesten toen stoppen met elke avond temperaturen en toen was het bloed gelukkig over.



Niet dat je denkt, heb je haar weer met haar koemelallergie. Maar is het is bij kma zo dat dit zich op verschillende manieren kan uiten en is zou zo zonde zijn als dat het is en jullie komen er pas laat achter, of helemaal niet.

Anders misschien een consult vragen bij de kinderarts voor haar eczeem? En als dan alles onderzocht is dat je man het ook kan laten rusten. Dat merkte ik bij de jongste wel, toen we bij de kindersarts waren geweest en adviezen hadden gekregen die uitkomst zouden kunnen bieden, kon ik het huilen beter behappen omdat ik wist dat er gezoc werd naar een oorzaak door een professional.

Precies Lotus dat is ook mijn mening een ook 2 kindjes met kma en reflux trouwens.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 28 Mrt 2016 22:21

Re: Anders denken

Kan je man niet een rondje gaan lopen of even muziek luisteren met oortjes in als hij ze slecht tegen het gehuil kan? Op de momenten dat ze echt dramatisch is dan he. Ik zou er zelf ook zenuwachtig van worden als mijn man zich er aan zou ergeren. Voor hem ook niet prettig natuurlijk dus misschien is zoiets een oplossing?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Mrt 2016 22:28

Re: Anders denken

Volgens mij gaat het er niet zozeer om wat er nou eventueel aan de hand zou kunnen zijn met de baby van Carrie, maar hoe zij en haar man er op een verschillende mee omgaan.
Wel lastig hoor! Heb je het er met hem over gehad op deze manier? Misschien helpt het om je te bedenken dat jullie allebei hetzelfde willen (een gezonde vrolijke dochter) maar er anders mee omspringen. Het doel blijft hetzelfde. Misschien kun je er zelfs heel praktische afspraken overmaken: hij mag 10 minuten z'n ei kwijt, jullie beslissen wat je gaat doen en dan is het klaar. Als jij begrijpt waarom hij wil praten, en hij begrijpt waarom jij dat niet wil, kan zo'n compromis misschien wel werken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mrt 2016 22:38

Re: Anders denken

Wij hadden dat ook rond de tijd dat we de diagnose van E kregen. Ik was er constant mee bezig, wilde het erover hebben, bestelde stapels boeken, was op internet aan het zoeken. Mijn man was er helemaal niet zo mee bezig en las ook geen van de boeken waar ik mee aankwam. Ik vond dat toen heel frustrerend, alsof het hem niet interesseerde - tot we het er een keer over hadden met een hulpverlener erbij en ik meer over zijn manier van denken leerde.

Er is geen betere of slechtere manier om ermee om te gaan en vaak kun je van elkaar nog wel wat leren. Ik denk dat je vooral op moet passen dat je niet te snel je irritatie laat blijken, ik denk dat als je er echt goed over praat, je er ook hier achter komt dat je bij elkaar wat kunt vinden. Voor nu kan hij misschien nog wat leren van jouw berusting, misschien jij in de toekomst wel weer van zijn voortvarendheid.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Mrt 2016 22:50

Re: Anders denken

Susan schreef:Wij hadden dat ook rond de tijd dat we de diagnose van E kregen. Ik was er constant mee bezig, wilde het erover hebben, bestelde stapels boeken, was op internet aan het zoeken. Mijn man was er helemaal niet zo mee bezig en las ook geen van de boeken waar ik mee aankwam. Ik vond dat toen heel frustrerend, alsof het hem niet interesseerde - tot we het er een keer over hadden met een hulpverlener erbij en ik meer over zijn manier van denken leerde.

Er is geen betere of slechtere manier om ermee om te gaan en vaak kun je van elkaar nog wel wat leren. Ik denk dat je vooral op moet passen dat je niet te snel je irritatie laat blijken, ik denk dat als je er echt goed over praat, je er ook hier achter komt dat je bij elkaar wat kunt vinden. Voor nu kan hij misschien nog wat leren van jouw berusting, misschien jij in de toekomst wel weer van zijn voortvarendheid.

Dit is voor ons heel herkenbaar. Eigenlijk ging het hier precies zo. Ik las alles en zocht alles op, wilde zoveel mogelijk 'leren'. Mijn man had en heeft dit niet. Ik vond het zo lastig, maar inmiddels hebben wij onze weg erin gevonden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Mrt 2016 07:26

Re: Anders denken

Het feit dat jullie er anders instaan en niet helemaal op één lijn zitten, lijkt me inderdaad lastiger dan haar eventuele huilbuien of eczeem. Wij staan er hier gelukkig allebei nuchter in, een beetje zoals jij jezelf omschrijft.

In principe geeft hij jou nu min of meer het gevoel dat je iets niet goed doet en dat lijkt me frustrerend. Anderzijds krijgt hij wellicht het gevoel dat jij hem niet serieus neemt en het welzijn van jullie dochter niet op de eerste plaats stelt. Ik zou dit sowieso eens duidelijk benoemen op een moment dat er niets aan de hand is en jullie allebei rustig zijn. Van elkaar accepteren dat jullie er niet helemaal hetzelfde instaan en een soort van gulden middenweg proberen te vinden waar jullie allebei mee kunnen leven. Niet gemakkelijk natuurlijk, maar ik denk dat jullie al een heel eind komen door het bespreekbaar te maken op een rustig moment. Succes ermee!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem255

Bericht 29 Mrt 2016 08:46

Re: Anders denken

Wat vervelend dat jullie daar zo in verschillen. Mijn man heeft dat ook wel een beetje. Die kan dingen minder snel los laten als ik.
We hebben afgesproken dat hij het er 10 minuten over mag hebben en dan is het klaar. Hij trok mij daar namelijk heel erg in mee.

Voor wat betreft het eczeem... Enkel een paar dagen met hormoonzalf smeren is geen oplossing. De opbouw van haar huidje is niet zoals het moet zijn en zul je het naast de hormoonzalf vet moeten houden met bijvoorbeeld een vaseline cetamacrogol of paraffine. Wij smeren onze jongste al vanaf zijn geboorte 2x per dag helemaal in en als de eczeem weer opvlamt (bijvoorbeeld bij verkoudheid of niet lekker in zijn vel zitten) smeren we weer met de hormoonzalf. Maar met de vette zalf kunnen we echt niet stoppen want dan is het binnen no time terug.

Het is ook goed om haar voor het badderen/douchen in te smeren. Water droogt de huid namelijk uit.

Goed dat je haar kleding met ander wasmiddel gaat wassen. Dan kun je dat eventueel uitsluiten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Mrt 2016 08:50

Re: Anders denken

Ik herken het ook. Vooral gewoon verschillend met een situatie omgaan. Eigenlijk is het best logisch natuurlijk omdat je nog wel een eigen individu bent dat op een bepaalde manier omgaat met dingen. Irritant als je man het dan net anders doet dan jij.
ik merk dat hier ook heel erg. Dan zegt mijn vriend dat ik bij het cb écht even moet vragen Of haar beentjes wel goed staan, of het niet gek is dat haar nageltjes niet helemaal mooi zijn of weet ik veel. In ieder geval dingen waarbij ik me dan afvraag hoe kom je er nou bij?!!! Dan erger ik me ook echt wel. Hij vast ook. Dat is gewoon een verschil.
<<

Anoniem211

Bericht 29 Mrt 2016 10:08

Re: Anders denken

Ik zou ook kijken naar een koemelkallergie Carrie. Kijk hoe het opknapt met andere voeding. Mijn jongste zoon had precies hetzelfde. Hormoonzalf mee naar huis, werkte niet. Wij gestopt met koemelk en het huilen en het eczeem was over.
Een kind huilt inderdaad niet voor niks en eczeem geeft al aan dat het iets niet kan verdragen dus kijk daar naar zou ik adviseren
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 29 Mrt 2016 10:22

Re: Anders denken

Hier had onze oudste atopisch eczeem op haar wangen, vooral bij zwitsal en bij een slechte weerstand. Dit hebben we opgelost met het smeren van kokosolie en het geven van probiotica.

Overigens heeft wat jij beschrijft, dat uren huilend wakker worden totdat ze rond een uur of 11-12 in diepe slaap is, onze oudste ook gehad. Ze had weliswaar reflux, maar zelfs na de reflux en met medicijnen deed ze het nog. Overigens kwam ze toen ze nog een speentje had echt zeker 6x op een avond, toen haar speentje weg was en ze in een groot bed sliep nam het af, totdat ze rond de 3 jaar soms zelfs avonden en nachten doorsliep. Maar nog heeft ze heel veel avonden en nachten dat ze wakker is of huilend wakker wordt en een knuffel wil, ze droomt heel erg en is heel erg gevoelig en temperamentvol wat ze overdag niet heel erg laat zien, en op de een of andere manier komt dat er nu s'nachts en thuis er allemaal uit.
<<

Anoniem255

Bericht 29 Mrt 2016 10:49

Re: Anders denken

Eczeem hoeft niet altijd te maken te hebben met iets niet kunnen verdragen... Mijn zoon zit van top tot teen onder maar het komt niet van voeding/zeep/o.i.d. Het is "gewoon" zijn huid.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mrt 2016 10:52

Re: Anders denken

Mien schreef:Eczeem hoeft niet altijd te maken te hebben met iets niet kunnen verdragen... Mijn zoon zit van top tot teen onder maar het komt niet van voeding/zeep/o.i.d. Het is "gewoon" zijn huid.

Heb ik ook. :ja:

Ik zit er alleen niet van top tot teen onder, alleen in m`n haar/wenkbrauwen.
<<

Anoniem211

Bericht 29 Mrt 2016 10:54

Re: Anders denken

Mien schreef:Eczeem hoeft niet altijd te maken te hebben met iets niet kunnen verdragen... Mijn zoon zit van top tot teen onder maar het komt niet van voeding/zeep/o.i.d. Het is "gewoon" zijn huid.


Hoe weet je dat zo zeker?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers