Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Mrt 2016 19:32

Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Gister is B van de trap gevallen.. Voorover, ze verstapte zich waarschijnlijk, van helemaal boven, compleet naar beneden. Ze heeft een paar salto's gemaakt en haar hoofd en nek zijn onderweg wat treden tegengekomen. Ik zag haar gaan, maar kon niets doen, eer ik bij de trap was, lag ze beneden op haar buik.
Ze begon gelukkig gelijk te krijsen en kon zelf opstaan, we hebben meteen de HAP gebeld en daar konden we terecht.
De dokter heeft haar helemaal gecontroleerd en kon geen gekke dingen vinden, alleen een lijf vol blauwe plekken.
Wel moesten we haar urine inleveren omdat haar linkerzij ook bont en blauw is en daar precies de niertjes zitten.

Bij de HAP wilde/kon ze niet plassen dus spraken we af dat we naar huis mochten en zodra ze geplast had we het even in kwamen leveren. Dit was tijdens het eten, dus mijn man heeft het erna gelijk weggebracht en ik heb B op bed gelegd (met wekadvies). Net op het moment dat ze sliep belde mijn man dat ze toch nog eens overleg gehad hadden en dat ze haar, gezien de hoogte van de val en haar leeftijd toch nog eens op de SEH wilde zien.
Dus.. kind uit bed geplukt en weer terug (HAP en SEH zitten naast elkaar), daar hebben ze ook nog allerlei testen gedaan en ook daar bleek er niets aan de hand te zijn. We mochten lekker naar huis, en zelfs het wekadvies was niet meer van toepassing, omdat dat nooit wetenschappelijk bewezen is dat het echt 'werkt'.

Het is, gezien de manier waarop ze viel, echt een godswonder dat het alleen bij blauwe plekken gebleven is (haar hele linkerkant is beurs en blauw..). Ik dacht echt: 'Dit is het... ze staat nooit meer op'.

Het is dus allemaal met een sisser afgelopen. In mijn hoofd alleen niet, ik heb haar sinds gistermiddag in gedachten denk ik nog 600 x van die trap zien vallen. Ik zag haar ook echt van praktisch helemaal boven tot helemaal naar beneden gaan. Vooral het stukje waarbij ze met haar hoofd en nek op de treden stuiterde komt vaak voorbij.

Hoe kom ik hier in hemelsnaam weer vanaf? Ik moet zeggen dat ik (en zij ook) vannacht gelukkig beide wel als een blok geslapen hebben, maar zolang ik wakker ben, komt het steeds voorbij.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Mrt 2016 19:36

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Gewoon nu niet maar wel als er tijd over heen gaat. Als je morgen weer aan het werk bent zijn er andere dingen die dan je dan bezig houden en als je B dan weer gewoon lekker ziet spelen dan denk je er niet de hele tijd meer aan. Kan me je gevoel goed voorstellen, dat de schrik er nu nog flink in zit. Gelukkig is het goed afgelopen :hug:
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

anoniem196

Bericht 28 Mrt 2016 19:52

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Hier was na een maand weg.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 28 Mrt 2016 19:54

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Ik heb geen advies hoe je het beeld uit je hoofd krijgt, maar ik ben ontzettend blij voor jullie dat ze er niets anders dan blauwe plekken aan over heeft gehouden. Lijkt mij inderdaad vreselijk om het te zien gebeuren en je kan niets doen :(
AfbeeldingAfbeelding
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 28 Mrt 2016 20:03

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Herkenbaar. T. Is in Januari gevallen met zijn hoofd op de rand van de tafel, diepe snee ik zag het zo open springen. Verschikkelijk. Als ik er aan denk zie ik het nog wel voor me maar verder gelukkig niet meer.
Ik denk dat het beeld wel vervaagd of naarde achtergrond gaat.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mrt 2016 20:14

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Ik denk dat wat je nu doet al heel goed is: je hebt het helder opgeschreven. Nu kun je niet zoveel doen. Het zal langzaam minder worden inderdaad.
Wat afschuwelijk moet dat zijn geweest!
#teammaple🍁
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2016 20:14

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Herkenbaar, tot nu toe twee keer gezien en het is niet prettig om je kind zo te zien vallen en te merken dat je er niks aan kan doen.
Maar met een paar dagen was het bij mij ook wel weer weg en dacht ik er eigenlijk niet meer aan. Alleen nu af en toe als ze het zelf benoemt denk ik wel ohja dat zag er akelig uit.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem168

Bericht 28 Mrt 2016 20:25

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Wauw dat is echt heftig zeg!! Dat beeld blijft nog wel even op je netvlies branden. Dat heeft tijd nodig voor je er minder aan denkt en het voor je ziet. Het wordt ook wel minder als je met andere dingen bezig bent weer zoals werk. Heel veel sterkte voor je meisje, dat ze maar snel zal opknappen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Mrt 2016 20:39

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Geen ervaring mee. Maar sterkte! Het lijkt me inderdaad lastig om zoiets van je netvlies te krijgen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem168

Bericht 28 Mrt 2016 20:53

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Wat naar Lejow! Geen ervaring mee (nog, vrees ik), maar sterkte in ieder geval! Gelukkig is het met een sisser afgelopen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 28 Mrt 2016 21:31

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Wat heftig Lejow! Ik kan mij voorstellen dat je het beeld moeilijk van je netvlies krijgt. Hoe gaat het nu met haar?
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2016 21:34

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Wat rot voor je Lejow! Ik denk dat het wel slijt, maar kan me voorstellen dat het zich nog wel een poosje als een filmpje voor je ogen afspeelt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Mrt 2016 21:55

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Het gaat verbazingwekkend goed. Heb haar de hele dag niet gehoord over pijn oid. Behalve toen ze ging slapen, bepaalde houdingen doen zeer als ze ligt. Gelukkig sliep ze zo...
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Mrt 2016 07:53

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Jeetje Lejow, wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig gaat het goed met haar. Ik hoop dan ook dat je er snel minder bij stilstaat, maar dat zal vast nog even duren.

De oudste is hier toen ze 2,5 was heel lelijk gevallen, met haar gezicht tegen een ijzeren pen en ik zag al meteen dat die pen afbrak, wat aangaf hoe hard ze ertegenaan was geklapt. Het bloedde verschrikkelijk en hoewel ik haar meteen beetpakte, durfde ik echt niet naar haar gezicht te kijken. Ik heb mijn vader laten kijken (we waren met mijn ouders op pad toen), want ik zag al helemaal voor me hoe al haar tanden eruit lagen. Gelukkig viel dat mee en had ze uiteindelijk 'alleen' een gescheurde lip, wat het bloeden verklaarde. Na een week zag je er niets meer van, maar man wat was ik geschrokken en wat zag ik dat beeld van haar bebloede gezicht nog vaak voor me. Daar ging echt wel even overheen. Ik bleef ook maar bedenken wat ik had kunnen doen om het te voorkomen, terwijl het echt een ongelukje was.

Sterkte ermee! Hopelijk krijg je snel weer vrolijkere beelden op je netvlies.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem255

Bericht 29 Mrt 2016 09:02

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Dat zal nog wel even duren en daarna bij vlagen nog eens opkomen.
Dat was hier wel zo.

Een tijd terug ging ik dochter van school halen kwam de juf me al tegemoet gelopen. Dochter was tegen zo'n ijzeren duikelrek gevallen. Met haar hoofd, tussen haar wenkbrauwen. Man man man. Wat zag ze eruit. En nu, als ze op een bepaalde manier kijkt dan zie je nog een litteken/bultje zitten. Ik bedenk me dan Hoe ze gevallen is en hoe het er uitzag. En hier is het al maanden geleden.

Fijn dat ze er gisteren weinig tot geen last van had. Arm ding zeg.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 29 Mrt 2016 10:07

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Oh bah... Dat beeld zal nog wel even spoken.

Mijn zoon is een paar maanden terug aangereden op het zebrapad en een aantal meter verder terecht gekomen. Hij mankeerde behalve heel erg geschrokken gelukkig helemaal niks, geen schrammetje, geen blauwe plekken dus een ambulance of huisartsenpost was niet nodig. Mijn moeder was er bij en die heeft er echt nog wel een week of twee/drie last van gehad dat ze het weer voor d'r zag. Ook de vrouw die hem heeft aangereden is nog meerdere keren aan de deur geweest om te vragen of het echt nog goed met hem ging, zij heeft er ook best een tijd last van gehad en heeft het er nog wel eens moeilijk mee als ze hem op het schoolplein ziet.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Mrt 2016 14:12

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Gaat vanzelf, mijn zoon is met 10 maanden van boven naar beneden gevallen. Ik zag het niet, maar hoorde het. Ik zag hem ook met zijn hoofdje omlaag op de grond liggen en dacht ook dat hij er geweest was.
Gelukkig niks aan de hand, alleen wat bulten maar ik heb ook dagen niet fatsoenlijk geslapen. Uiteindelijk raak je het beeld wel kwjt.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 29 Mrt 2016 16:40

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Dat slijt. Als ze straks helemaal blauwe plek en schramvrij is dan wordt dat echt minder.

Toen V. z'n tweedegraads brandwonden had opgelopen zat ik daar ook steeds mee in mijn hoofd. Nu is het slechts een vervelende gedachte die nog weleens opduikt, maar wat ik makkelijk aan de kant kan zetten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 29 Mrt 2016 17:36

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Ik zie het nog steeds voor me.

Y. was bijna 3 en het was de 1e avond in ons nieuwe huis. Traphekje nog niet gemonteerd....hij staat bovenaan de trap en wil een knuffel naar beneden gooien...meneer vloog er zelf achteraan. Onderaan de trap zit nog een bochtje waar hij met zn hoofd tegenaan knalde. Kind huilen, ik huilen...

Ik zie het nog regelmatig voor me als ik bovenaan de trap sta en ondanks dat Y. 5 is, staat het traphekje er nog steeds :laughcry:
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Mrt 2016 18:11

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Weet je dat ik sindsdien ik dat gelezen heb, ik B altijd vasthoud.. als ze een knuffel naar beneden gooit (als ik er bij sta).

Gister deed ze dat dus ook, terwijl ik zelf beneden was..Nou mijn hart zat in mn keel... dacht minstens dat ze weer ging.

Gelukkig helpt het dat ze eigenlijk 'niets' er aan over gehouden heeft.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Mrt 2016 18:31

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Toen E blindedarmontsteking had gehad heb ik daar ook nog heel lang aan gedacht, die verdrietige, hulpeloze ogen toen hij zoveel pijn had en niet duidelijk kon maken wat hij had, en ook aan wat er was gebeurd als we er te laat achter waren achtergekomen wat hem mankeerde en we niet die middag alsnog naar de huisarts en de spoedeisende hulp waren gegaan. Het heeft wel een paar maanden geduurd voor dat minder werd. Sowieso steeds als ik het litteken op zijn buik zag kwam het weer boven. Zoiets moet echt slijten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Mrt 2016 18:44

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Oh jeetje wat schrikken zeg! Wat een geluk bij een ongeluk dat ze er zo goed vanaf is gekomen.
Ik denk dat het beeld met de tijd wel zal slijten en dat je hier even doorheen moet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem181

Bericht 01 Apr 2016 21:52

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Oh Lejow, wat heftig! Ik kan me voorstellen dat je het nog steeds voor je ziet. Het slijt wel, de angst wordt minder, maar ik denk dat het altijd wel bij zal blijven. Zoals je misschien nog wel weet ben ik 6 jaar geleden met A. van de trap gevallen en dat moment vergeet ik nooit meer. Als ik nu met F. op de arm naar beneden ga, houd ik me altijd aan de leuning vast. Soms zie ik mezelf weer vallen met baby in m'n armen en pak ik de leuning nog wat steviger vast.

Ik ben blij dat B. er op wat blauwe plekken na niks aan over heeft gehouden!
<<

anoniem203

Bericht 15 Mei 2016 17:38

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

En Lejow hoelang heeft het geduurd voordat het van je netvlies verdween?

Hier is S. gisteren door een val een paar tanden armer en ik ben echt zo geschrokken. Ik was op zolder toen het gebeurde en S. op zijn slaapkamer en dat beeld dat hij naar mij toe kwam strompelen heb ik denk ik al 100 keer voorbij zien komen en ik heb vanacht echt super slecht geslapen en ik heb echt het idee dat ik een keer een potje moet gaan huilen maar er komt niks..
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Mei 2016 18:34

Re: Hoe krijg ik dat beeld van mijn netvlies?

Het is zo goed als weg nu...
Merk wel dat ik angstiger ben als ze van een trap loopt.

Ik zag t voorbij komen Ava :( heftig hoor! Maar inmiddels iit ervaring... het slijt! Sterkte
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers