Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


koper spiraaltje

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Okt 2013 09:52

koper spiraaltje

Ik ben nu 31 en slik de pil al vanaf mijn 15e. Ik merk dat ik er steeds minder goed op reageer, ik ben erg stemmingsgevoelig, terwijl ik dit eerst nooit had. Nu las ik over het koper spiraaltje en hoewel ik tot vervelens toe klassen heb voorgelicht over voorbehoedsmiddelen, ken ik niemand die dit spiraaltje ook echt heeft. Daarom een aantal vragen aan de dames hier die het hebben:

1) bevalt het?
2) ik las dat je heviger gaat bloeden en meer menstruatiepijn hebt. Ik stopte 1 keer per half jaar met de pil en was dan ook echt wel even paar dagen plat, ben hier ook beetje bang voor dan elke maand.. Klopt dit?
3) komt de menstruatie op tijd na verloop van tijd of blijft het altijd onregelmatig?
4) doet het zeer (het inbrengen, in het dagelijkse leven en/of tijdens de sex)?
5) wat zijn volgens jou de voor- en nadelen?
6) zijn er meiden zwanger geraakt na het uithalen van het koper spiraaltje?

Bedankt voor het invullen, ik zit enorm te twijfelen..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem29

Bericht 05 Okt 2013 16:47

Re: koper spiraaltje

Heb je je ook verdiept in de Mirena? Ik zit toevallig te kijken wat er nog meer is en zag net echt in cijfers hoe weinig hormonen er in een Mirena zitten t.o.v. de pil.

Daarnaast heb je wel de voordelen van nauwelijks tot niet ongesteld, geen menstruatiepijnen en het is het veiligste anticonceptiemiddel wat er is (na onthouding ;) )

Ik heb ook informatie gezocht over het koperspiraaltje maar 'meer' ongesteld zijn dan hoe het normaal zonder hormonen al is vind ik al zo onaantrekkelijk klinken, dat ik hem gelijk afgeschreven heb.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 05 Okt 2013 17:43

Re: koper spiraaltje

Ik :yes: Ik heb na mijn bevalling m erin laten zetten en paar maanden geleden er dus weer uit.
Ik heb er zelf voor gekozen omdat ik geen hormoonzooi meer in mijn lijf wilde ivm persoonlijke achtergronden (mijn zus is overleden aan kanker die (waarschijnlijk) explosief had gereageerd op haar pil). Ik had wel voor mijn zwangerschap meer dan 10 jaar lang de pil geslikt en in principe beviel dat ook prima hoor.

1) bevalt het?
Ik ben er erg blij mee geweest. Alleen merkte ik dat mijn eigen lijf niet goed reageerde op mijn eigen hormoonschommelingen die mijn lijf ineens had. Met de pil had ik dat natuurlijk totaal niet en ik was me er dus ook totaal niet van bewust dat mijn lijf zo reageerde. Nadat ik gestopt was met de pil ben ik meteen zwanger geraakt, dus ik wist dat gewoon niet. Zo voelde ik mijn eisprong heel duidelijk (lees- lag een paar uur dubbelgevouwen van de pijn in bed) en had ik de dagen voor mijn menstruatie heel erg last van mijn rug (kon soms mijn sokken zelf niet eens aan doen..). Dit is natuurlijk voor ieder mens anders, maar dat wist ik van tevoren dus echt niet.
Verder vond in het heel prettig om gewoon een cyclus te houden. Voor mijn gevoel hoort het zo, is dat het beste voor je lijf. Gewoon zoals het moet... Ik vond dat zelf erg prettig. Ik ken meerdere mensen met een mirena die regelmatig in de rats zitten en een zwangerschapstest doen. Bovendien is het bij een mirena natuurlijk zo dat je niet weet wanneer en of je ongesteld wordt, bij een koper weet je dat (mits je regelmatig bent)

2) ik las dat je heviger gaat bloeden en meer menstruatiepijn hebt. Ik stopte 1 keer per half jaar met de pil en was dan ook echt wel even paar dagen plat, ben hier ook beetje bang voor dan elke maand.. Klopt dit?
Ik bloedde wel echt meer, vooral de eerste dag. Verder had ik vroeger met de pil ook altijd wel last van mijn buik. Maar met mijn spiraal had ik daar niet meer last van dan normaal.

3) komt de menstruatie op tijd na verloop van tijd of blijft het altijd onregelmatig?
Ik was gewoon regelmatig. Soms duurde mijn cyclus iets langer, maar dat kwam dan door omgevingsfactoren, zoals stress of te druk.

4) doet het zeer (het inbrengen, in het dagelijkse leven en/of tijdens de sex)?
Ik vond het inbrengen erg meevallen, ook al zijn er de grootste hororverhalen overal te lezen over het zetten van een spiraal. Het is wel echt even tanden op elkaar, maar toen ze klaar waren was dat ook gewoon klaar. Gewoon vrolijk naar huis gelopen.
Ik het dagelijkse leven totaaaaalllll geen last van. Ondanks dat ik de draadjes wel kon voelen (fijn om te checken of ie er nog zit), voelde mijn man ze totaal niet.

5) wat zijn volgens jou de voor- en nadelen?
Voor: Geen hormonen (zowel voor jezelf als voor als je bv borstvoeding geeft), je lijf behoudt zijn cyclus, je kan m niet vergeten (zoals de pil :angel:)
Na: Je lijf krijgt zijn eigen hormoonschommelingen weer, je kan niet zelf stopweken bepalen of doorslikken als het ff niet uitkomt

6) zijn er meiden zwanger geraakt na het uithalen van het koper spiraaltje?
Check mijn ticker :) Ik heb m er rond mijn eisprong uitgehaald en de maand erop ben ik zwanger geraakt.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers