Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleenstaand en een enorme kinderwens

<<

Loes de Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:31

Bericht 28 Mrt 2016 10:05

Alleenstaand en een enorme kinderwens

weg
Laatst gewijzigd door Loes de Poes op 28 Jun 2017 20:36, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem211

Bericht 28 Mrt 2016 10:25

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Niet bewust voor gekozen, wel een tijdje geweest. Al had ik dan wel co-ouderschap met mijn ex.

In jouw geval zal ik inderdaad gaan informeren naar de opties. Natuurlijk kun je een kind als alleenstaande groot brengen, waarom niet? Zorg dat je een vangnet hebt zodat er af en toe iemand is die even kan zorgen voor je kind een nachtje of een dagje zodat je eventueel bij kunt tanken.

Als je moet wachten op een vent die misschien ook wel kinderen wil over een paar jaar, dan zit je al tegen de leeftijd aan waarin je moeder in de overgang kwam.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2016 11:29

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Ik weet dat er één forumster is geweest die dit heeft gedaan. Ik weet alleen haar naam hier niet meer. Ik zou je goed laten informeren. Het kan denk ik geen kwaad om daar nu alvast over na te denken. Ik denk wel dat het goed is dat je de ruimte voor een mogelijke relatie wel open houd maar ik denk ook dat het goed is om deze mogelijkheid vast te overwegen en uit te zoeken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Mrt 2016 11:33

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Heb je familie in de buurt wonen die willen helpen? Of goede vrienden die je soms even uit de brand kunnen helpen? Hoe zie je het voor je met je werk? Je werkt nu fulltime, un je minder werken, kun je het financieel dan nog dragen? Of gaat je kind dan naar de opvang 5 dagen in de week?

Allemaal dingen om over na te denken. Zelf zou ik het absoluut niet willen. Er zijn ontelbare momenten geweest waarop ik zo verschrikkelijk blij was dat mijn man en ik het samen doen. Maar ik kan me voorstellen dat als je moeder bijvoorbeeld om de hoek woont en ook helemaal gek is op baby's en kinderen (en met pensioen is, of weinig werkt), je daar ook op een zelfde soort manier op zou kunnen bouwen.

Ideaal is het niet. Ook niet voor je kind, maar ik kan me wel voorstellen dat je erover nadenkt in jouw situatie.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mrt 2016 11:34

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, alleen kreeg ik een jaar later een vriend. Dus dat kan alsnog.

De vraag is dan: wil je echt NU een kind of denk je dat je nog kan wachten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2016 11:41

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Als ik rond deze leeftijd (ik ben 31) geen relatie had gehad was ik het ook wel gaan overwegen.

Ik kreeg op m'n 26e een relatie en nu bijna vijf jaar later gaan wij er voor.

Ik snap dat 27 erg dichtbij de 30 klinkt al, en zeker als je moeder op haar 33e in de overgang ging, is dat zeker iets wat je in overweging kan nemen. Maar er kan heel veel in drie tot zes jaar gebeuren natuurlijk. Daarom zou ik zeker de optie tot alleenstaand moederschap overwegen maar ook de ruimte houden voor een mogelijke relatie. Wie weet hoe het loopt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Mrt 2016 12:26

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Ik heb ook een paar vriendinnen die het overwegen. Voordat ik kinderen had zou ik laaiend enthousiast hebben gereageerd, nu toch wat meer genuanceerd. Als je geen kind hebt, is het denk ik moeilijk om te overzien hoe zwaar het kan zijn. Het is al zwaar met z'n tweeën, alleen kan het echt loeizwaar zijn. Dat zie ik nu ook bij een paar vrouwen in mijn omgeving die het alleen doen. Ik vind ook dat je zelf wel in staat moet zijn om het kind te onderhouden. Het is in Nederland goed mogelijk om te leven van uitkeringen als je een kind hebt en niet te werken, maar bewust die keuze maken om afhankelijk te zijn van dit soort uitkeringen en toeslagen, moet je niet willen.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 28 Mrt 2016 12:44

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Ik zou eerst de praktische zaken op papier zetten. (Minder werk, opvang etc)
Daarna informeren hoe zo'n traject werkt ook qua wachtlijst en tijdsduur.
Als je dat allemaal op papier hebt dan kan je kijken of het je nog lijkt.
Ja het wordt heel zwaar maar doordat je dat vantevoren weet ben je erop voorbereid.
Succes met je beslissing.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Mrt 2016 12:49

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Een nicht wilde dat maar uiteindelijk niet gedaan. Nu heeft ze spijt en is het te laat.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Mrt 2016 13:06

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Ik zou het absoluut overwegen. Al zou ik 27 dan wel erg jong vinden. Ik zou zelf eerder pas rond m'n 35e hier serieus plannen voor gaan maken.
Edit: hoewel ik er denk ik ook anders tegenaan zou kijken als het risico op vervroegde overgang bestaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2016 13:21

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Maud schreef:Ik heb ook een paar vriendinnen die het overwegen. Voordat ik kinderen had zou ik laaiend enthousiast hebben gereageerd, nu toch wat meer genuanceerd. Als je geen kind hebt, is het denk ik moeilijk om te overzien hoe zwaar het kan zijn. Het is al zwaar met z'n tweeën, alleen kan het echt loeizwaar zijn. Dat zie ik nu ook bij een paar vrouwen in mijn omgeving die het alleen doen. Ik vind ook dat je zelf wel in staat moet zijn om het kind te onderhouden. Het is in Nederland goed mogelijk om te leven van uitkeringen als je een kind hebt en niet te werken, maar bewust die keuze maken om afhankelijk te zijn van dit soort uitkeringen en toeslagen, moet je niet willen.


Waar haal jij die uitkering en toeslagen nou weer vandaan. Ze heeft het over een fulltime baan notabene. Je haalt er weer van alles onnodig bij wat totaal irrelevant is voor de topic starter.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Mrt 2016 13:22

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Haha, serieus, dat had ik nog niet eens gelezen. Wat een aannames.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Mrt 2016 13:28

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Marin, ik heb het over het alleenstaande moederschap in het algemeen. En aangaande TO is het ook maar de vraag of zij fulltime kan/wil blijven werken als ze een kind heeft. Ik neem aan dat je dan ook je kind wel eens wil zien. Met één salaris van bijvoorbeeld drie of vier dagen is het maar zeer de vraag of je jezelf + een kind kan onderhouden. Wel iets om over na te denken, vind ik.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Mrt 2016 13:31

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Waarom zou je daar op voorhand van uit gaan? Dit zegt meer over jou hoor Maud, dan over TO.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2016 13:32

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Dan zijn er altijd nog tig opties in het grijze gebied van part time werken dat jij voor het gemak even overslaat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Mrt 2016 13:38

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

De meeste mensen in Nederland moeten allebei werken om alles te kunnen bekostigen voor henzelf en hun kind(eren). Veel alleenstaande moeders zijn afhankelijk van toeslagen en uitkeringen. Dat is de feitelijke situatie. Het lijkt me logisch dat je nadenkt over het financiële aspect van je kinderwens. Dat is het enige wat ik zeg. Lijkt me eigenlijk vrij logisch.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2016 13:41

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Dat lijkt mij ook vrij logisch ja. Ik vind het echter onlogisch om er direct vanuit te gaan dat de TO afhankelijk zal zijn van een uitkering. Toeslagen natuurlijk, uitkering niet definitie. Dat vind ik nogal een rare aanname van je. Volgens mij zijn er genoeg alleenstaande ouders die werken voor hun geld om hun eigen gezinnetje te onderhouden. Dus waar jij jouw aanname vandaan haalt begrijp ik niet nee, erg kort door de bocht gedacht.
Let's discover the world together.
<<

Marjolein

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 20 Nov 2014 00:13

Bericht 28 Mrt 2016 13:42

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

27 is natuurlijk nog jong en misschien kom je de ware nog wel tegen, maar het is inderdaad niet onverstandig om alvast eens te informeren hoe de procedure in zijn werk gaat. Dan kan je voor jezelf altijd nog beslissen waar voor jou het punt ligt dat je er voor wil gaan.
Ik kan me goed voorstellen dat je eierstokken al beginnen te rammelen. Zo te lezen heb je je leven goed voor elkaar. Dus ik zou me zeker niet door laten weerhouden door het feit dat je single bent.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Mrt 2016 13:43

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Uiteraard ben je mogelijk afhankelijk van toeslagen. Maar dat is niet wat je net wilde beweren, net ging je er voor het gemak maar even vast van uit dat ze minder wilde gaan werken, terwijl daar in dit topic nog geen woord over gesproken is.

Overigens is de eventuele afhankelijkheid van toeslagen nog van zoveel meer zaken afhankelijk. Als ik naar m'n eigen situatie zou kijken en ik m'n vriend niet zou hebben: ik verdien niet royaal, maar wel voldoende. Woon met lage woonlasten. Ik zou zonder al teveel toeslagen prima een kind kunnen verzorgen. Misschien geldt dat voor TO ook wel, weet jij veel.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Mrt 2016 13:46

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Ik ga daar niet van uit. Ik zeg alleen dat je dat niet moet willen (bewust) en dat je dus goed moet nadenken hoe je het gaat doen.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Mrt 2016 13:48

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Wat jij wilt, Maud.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Mrt 2016 13:52

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Waarom zou je eerst met pijn en moeite een kind willen om het vervolgens 5 dagen in de week van 8 tot 6 weg te brengen? Alleenstaande moeders die werken, werken gemiddeld 26 uur in de week. Maar liefst 44 procent werkt niet. Het is dus niet zo gek om te vermoeden dat TO misschien minder wil gaan werken.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Mrt 2016 13:56

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Nee, vandaar dat ze haar fulltime baan nog even extra benadrukt in haar openingspost. Maar hey, wat dacht je ervan als je dit topic nou gewoon even eens een keer niet naar je toe trekt, en zorgt dat dit een topic kan zijn waar LoesdePoes haar vragen en eventueel twijfels kwijt kan? Niet alles hóéft een discussietopic te worden, dat vergeet jij. Het zou voor sommigen leuk zijn als jij je neus vol met aannames en zelf verzonnen statistieken gewoon eens een keertje níét ergens in stak.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Mrt 2016 14:06

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Ik zeg niet dat dit voor TO geldt, maar wel dat het iets is om over na te denken. Een financieel vangnet voor alleenstaande moeders is heel mooi, maar hier bewust gebruik van maken, vind ik weer iets anders. Ik raad TO dus aan om het een en ander goed op een rijtje te zetten.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Mrt 2016 14:09

Re: Alleenstaand en een enorme kinderwens

Je punt is duidelijk Maud. Even voor de goede orde, jij maakt dus ook geen gebruik van kinderbijslag, kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers