Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familieweekend

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Mrt 2016 11:53

Familieweekend

Gaan jullie wel eens een weekend weg met de (schoon)familie? Ik dus nooit, hooguit een dag. Nu heb ik over anderhalve maand familieweekend met de schoonfamilie. Heel leuke mensen, dat is het probleem niet. M'n vriend wil graag op vrijdag al gaan en maandag weer weg (of dinsdag, maar dan moet ik weer werken, dus ik ga sowieso maandag terug). Ik ben echter bang dat ik dat te lang vind en het na twee dagen wel gehad heb. Ik vind het vrij vermoeiend om steeds zo veel mensen om me heen te hebben en heb regelmatig behoefte aan wat tijd voor mezelf. Hoe staan jullie daarin? Ik overweeg nu om zelf op zaterdag pas te komen, maar m'n vriend vindt het wel leuker om er samen heen te gaan.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 27 Mrt 2016 12:14

Re: Familieweekend

Ja, met mijn schoonfamilie. Toevallig over drie weken weer! Vorig jaar hebben we ook gewoon dingen apart gedaan en dan zit je dus niet constant met veel mensen om je heen. Op een gegeven moment ben ik ook een middagje alleen in het huisje gebleven terwijl zij waren wandelen. Mijn schoonfamilie is ook wel heel gemakkelijk. Als ik zou zeggen dat ik het te veel vind een weekend dan zijn we even goede vrienden en vinden ze het gezellig als ik één of twee dagen kom. Eigenlijk heb ik er juist zin in. Ik kan altijd even met m'n vriend of alleen weg als ik geen zin heb in veel mensen.

Als ik jou was, zou ik gewoon meteen meegaan bij vertrek en vast zeggen dat je nog even kijkt hoe het loopt en wanneer je weer naar huis gaat. Misschien valt het wel heel erg mee en zou je het liefst nog een weekend gaan!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 27 Mrt 2016 12:38

Re: Familieweekend

Wij zijn vorig jaar een week op vakantie geweest met m'n schoonouders, schoonzusje en zwager. Zag er van te voren best tegenop maar het is me enorm meegevallen. Iedereen kon ook rustig z'n eigen gang gaan en besluiten ergens niet mee te doen of eventjes met z'n 2en weg te gaan.

Weet je al wat de plannen zijn voor dat weekend? Heeft je schoonfamilie al allemaal activiteiten ingepland of denk je dat het meer gezellig een weekendje weg is en wel bijvoorbeeld samen eten enzo?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Mrt 2016 13:25

Re: Familieweekend

Afgelopen 6 jaar zijn we ieder jaar een weekend (vrij-zon) met mn schoonfamilie (incl ooms, tantes, neven en nichten zo'n 20 man) een weekend weg geweest. Dit was best wel leuk.
In 2014 werd er zonder overleg met ons besloten een week met kerst op wintersport te gaan. Dit ging bij mij met tegen zin. Dit zou onze eerste kerst met onze dochter zijn en dan konden we geen kerst met mijn familie vieren. Vond ik erg jammer, zeker omdat het voor ons besloten werd. Uiteindelijk zijn we mee gegaan en hebben m'n schoonmoeder en ik op de laatste avond flinke ruzie gekregen. Vorig jaar is er niks georganiseerd. Denk dit jaar ook niet meer.

De eerste paar keren vond ik het echt leuk, maar die hele week... Nee nooit weer.

Ik zou wel gewoon tegelijk met de rest heen gaan. Als je tijd voor jezelf wilt kun je bijv. een wandeling maken of op de slaapkamer een boek lezen ofzo. Als je later komt tijdens zo'n eerste keer plaats je je misschien direct zo buiten de groep. Een dag eerder weg gaan ivm werk vind ik dan een betere optie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem236

Bericht 27 Mrt 2016 13:41

Re: Familieweekend

Met mijn ouders en broer wel 1x per jaar een weekend of midweek weg. Zelf heb ik daar geen problemen mee omdat het toch mijn familie is en ik natuurlijk vanuit vroeger ook gewend ben met hen weg te gaan. Sinds we een kind hebben die in de middag nog sliep gingen man en ik altijd naar het huisje in de middag. Hadden wij een paar uurtjes tijd voor onszelf. Ik merk dat man daar vooral behoefte aan heeft. Ik vind dat ook wel fijn.
Dus ik zou gewoon af en toe even iets met z'n tweeën gaan doen, of even op de slaapkamer een boek lezen of op de iPad ofzo. Maar je bent toch niet verplicht om het hele weekend met elkaar door te brengen?

Met m'n schoonfamilie nog nooit weggeweest. En zal ik ook niet snel op eigen kosten doen. Omdat dat vooral een weekend of week wordt met veel ergenissen.(man denkt hier hetzelfde over overgings)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Mrt 2016 13:51

Re: Familieweekend

Wij gaan elk jaar een weekendje weg met mijn schoonfamilie. Het gaat nu beter dan een aantal jaren geleden. Mijn schoonmoeder wilde het hele weekend altijd alles samen doen en daar heb ik echt een hekel aan. Met de komst van de kinderen is dat veranderd door alle middagslaapjes. Dus dat scheelt een hoop.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Mrt 2016 15:28

Re: Familieweekend

In mijn vorige relatie was er jaarlijks zo'n weekend. Ik vond de duur ook teveel van het goede en ben toen wat later gegaan op de dag van aankomst. Was maar uurtje met de trein vanaf waar ik toen woonde en heb toen eerst 's middags nog met HGL afgesproken en ben daarna naar het vakantiehuisje gegaan. Zij waren er toen al de hele middag en de eerste avond/dag was dus zo voorbij. Tweede dag wel met z'n allen opgetrokken, derde dag alleen samen eten en die dag erna 's ochtends vroeg weer terug. Toen ben ik lekker naar m'n eigen huis gegaan, ipv mee met m'n toenmalige vriend en z'n familie naar de omgeving waar zij woonden. Ik had veel afleiding van een klein jochie die erbij was, anders had ik het ook too much gevonden; terwijl het echt leuke mensen waren. Ik doe zoiets niet eens met m'n eigen familie, dus ga ook niet voor m'n lol 3,5 dag met schoonfamilie intensief optrekken. Vaak wordt het al gewaardeerd als je er deels bij bent; daar zou ik dan ook voor kiezen. :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Mrt 2016 16:09

Re: Familieweekend

Bij de weekenden van mijn schoonfamilie wordt er echt nooit wat geregeld. Ook niet leuk. Uiteindelijk zit de halve familie de godganse dag spelletjes te doen (mijn man en ik haten spelletjes), de andere helft zit een boek te lezen of te puzzelen.

Toen we nog geen kind hadden gingen we samen vaak op de racefiets weg of iets anders doen. Met kind zijn we een keer gaan zwemmen. Zelfs als je dingen voorstelt om te doen was er op een gegeven moment 0 animo. Ben in ieder geval blij dat alles altijd betaald werd door mijn schoonouders en de andere ooms en tantes. Kinderen hoefden nooit te betalen. Anders was ii denk ik na 1 x al afgehaakt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2016 19:54

Re: Familieweekend

we gaan in mei een weekend weg met schoonfamilie. Vreselijk heb er totaal geen zin in

Met mijn ouders gaan we ook wel eens een week weg en in het begin gaat het goed maar op het einde wil je toch graag weer naar huis.
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 27 Mrt 2016 20:08

Re: Familieweekend

Wij doen dat niet en zit er ook niet op te wachten. Ik vind het al verschrikkelijk om een middag bij een gedeelte te zijn, laat staan een heel weekend.
Alleen met (schoon)ouders zou wel kunnen maar niet alle broers en zussen met kinderen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2016 20:39

Re: Familieweekend

Wij gaan wel eens met mijn schoonouders (heb aan die kant geen zwagers en schoonzusters) een weekend weg. Wij doen wel dingen samen en ook wel dingen ieder voor zich.
Vorig jaar zijn wij 2 weken met mijn ouders zus en neefje op vakantie geweest.

Wij gaan ook wel eens een weekend met mijn ouders en schoonouders weg.
Het is altijd gezellig.
2014 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2016 20:50

Re: Familieweekend

Oh Bliss, zo n familieweekend vind ik echt niets voor jou. Maar weet je; voor hen is het wel iets wat ze leuk en gezellig vinden. En ook voor je vriend is het super als je erbij bent.. En blijft! Dus hop, hou vol en zet je erover en werk er doorheen. Het is 1 weekend, dat moet je aankunnen en als je het daarna echt niets vond, dan geef je dat aan voor een volgende keer.

Maar voor nu: ga niet al gelijk plannen van " ik kijk het wel aan" of "dan ga ik gewoon eerder weg". Kom op, je kan het!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Mrt 2016 21:13

Re: Familieweekend

Net terug van een middagje bowlen en eten met de schoonfamilie en dat was erg gezellig. Ik ga dan ook maar gewoon mee met t weekend, van vrijdag eind vd middag tot maandagmiddag. Ben benieuwd! Ze zijn wel relaxed hoor en ik denk dat er ook wel tijd is om wat voor jezelf te doen. Verder hou ik ook van bowlen/tennissen/midgetgolfen, dus dat scheelt ;) We gaan het meemaken!
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2016 21:39

Re: Familieweekend

You go girl!
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 27 Mrt 2016 22:54

Re: Familieweekend

Ik weet ook niet of ik zo lang met mijn schoonfamilie weg zou willen. Wij gaan wel ieder jaar een weekend weg met mijn ouders, broer en schoonzus en dat is altijd erg gezellig. Mijn vriend vindt dat ook en gaat graag mee. Ik denk dat hij een betere klik heeft met mijn familie dan ik met die van hem.
Als je zegt dat het middagje erg gezellig was zal het wel goed komen. Ik zou in ieder geval voor mijn vriend gewoon het hele weekend mee gaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Mrt 2016 23:34

Re: Familieweekend

Misschien je skates meenemen? Ik vind het altijd lekker om iets te kunnen doen als ik bij m'n schoonfamilie ben. Ik ga dan vaak hardlopen of een wandeling maken. De gedachte dat ik er ieder moment uit kan is soms al voldoende.
#teammaple🍁
<<

Anoniem178

Bericht 28 Mrt 2016 09:44

Re: Familieweekend

Wij hebben elk jaar familieweekend met voor mij de schoonfamilie. Wij zijn ook redelijk op onszelf, dus trekken vaak ook een eigen plan. Gaan we even een uurtje samen wandelen of blijven juist thuis. We doen wel mee met de grotere activiteiten, zoals groot diner 's avonds. We houden ook erg van bordspellen, dus nemen vaak onze eigen stapel mee.
E-reader gaat vaak ook mee, als ik er genoeg van heb ga ik vroeg naar bed of "slaap ik uit", terwijl ik in mijn eentje rustig wat lees.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Mrt 2016 10:33

Re: Familieweekend

Ik vind dat je bij zo'n eerste familieweekend best een beetje je best kunt doen en er vanaf het begin gewoon bij bent. Kijk, als je nou weet dat het een dramatisch weekend wordt snap ik dat je bijvoorbeeld een dag later komt. Maar bij zo'n eerste keer weet je dat nog helemaal niet. Wanneer je even tijd voor jezelf wilt kun je je even terugtrekken op jullie slaapkamer, even een dutje doen of een tijdschrift lezen. Of je gaat lekker lang badderen of een wandeling maken, eventueel samen. Genoeg mogelijkheden om wat tijd voor jezelf of voor jullie samen te creëren.

Ik ga over drie weken ook weer een weekend weg met mijn schoonfamilie en heb er best zin in. Maar ook ik zoek mijn eigen momenten, die heb ik ook nodig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem213

Bericht 28 Mrt 2016 10:34

Re: Familieweekend

Bliss schreef:Net terug van een middagje bowlen en eten met de schoonfamilie en dat was erg gezellig. Ik ga dan ook maar gewoon mee met t weekend, van vrijdag eind vd middag tot maandagmiddag. Ben benieuwd! Ze zijn wel relaxed hoor en ik denk dat er ook wel tijd is om wat voor jezelf te doen. Verder hou ik ook van bowlen/tennissen/midgetgolfen, dus dat scheelt ;) We gaan het meemaken!

Goede beslissing denk ik. Leuk!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 28 Mrt 2016 10:42

Re: Familieweekend

Wij hebben om het jaarfamilie weekend. Maar wij zitten dan op een mega locatie met 70 man. Mijn moeder heeft namelijk veel zussen en broers en die hebben ook kinderen (mijn neven en nichten), en veel van hen hebben ook weer kindjes. Bij ons word het hele weekend eigenlijk gepland maar ook met genoeg vrije tijd. Onze weekenden duren ongeveer 48 uur en iedereen heeft zijn eigen slaapkamer. Ik vind het altijd heel leuk, en mijn man ook. Die vond het ook wel spannend de eerste keer denk ik maar hij vond het afgelopen jaar erg jammer dat we niet meekonden omdat ik zo ziek was van de zwangerschap.

Veel plezier :D
<<

Anoniem178

Bericht 28 Mrt 2016 12:25

Re: Familieweekend

Wij komen vaak later (er wordt nog weleens vergeten dat wij gewoon werken op vrijdag) en dan zijn de beste kamers al wel weg. Gewoon op tijd komen, kun je nog een fijne kamer claimen. :smile:
<<

Anoniem281

Bericht 28 Mrt 2016 12:29

Re: Familieweekend

Ik vind een dagdeel met mijn schoonfamilie al genoeg.. :') 't Zijn ontzettend lieve mensen, hoor, maar vooral m'n schoonzusje houdt er zulke andere ideeën op na wat leuk is of wat verstandig is etc. En zij heeft juist 3 kinderen en dat veroorzaakt altijd drukte en chaos... Maar goed, k laat altijd alles maar over me heen komen en ga er zoveel mogelijk in mee, maar trek me op een gegeven moment wel terug, zoals anderen dat ook aangeven. Gelukkig is daar ook alle begrip/respect/etc voor en laten ze me ook even gaan.

Open mind houden en gewoon lekker meedoen, met zo'n weekend, maar wel je eigen grens in de gaten houden!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 28 Mrt 2016 16:32

Re: Familieweekend

Zo te lezen heb je een prima band met je schoonfamilie. In dat geval zou ik het gewoon over je heen laten komen en kijken hoe je het gaat ervaren. Ik zou je ook zo nu en dan eens terugtrekken als daar de mogelijkheid toe is. Daar heb ik bij mijn eigen familie ook regelmatig behoefte aan.

Hoop dat het je goed gaat bevallen!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mrt 2016 16:38

Re: Familieweekend

In december was mijn schoonvader 12,5 jaar getrouwd en dat hebben ze gevierd door een weekend lang een huisje te huren. Ze hadden daarbij ook een puzzeltocht georganiseerd voor alle gasten. Super leuk om te doen. Verder was er voldoende tijd voor eigen invulling. De kinderen hadden een eigen ruimte waar ze zich konden vermaken waardoor je daar als volwassenen ook niet constant op hoefde te letten.
Sommige koppels trokken zich even terug, er was ook een koppel wat een hotel had geboekt omdat ze ook geen zin hadden om er constant bij te zijn. Voor niemand was dat een probleem.

Laat het over je heen komen en wordt het je teveel trek je even terug. Verder ben ik het eens met Lady, het is misschien niet gemakkelijk, maar op zo een moment wordt is het vaak wel verstandig om sociaal wenselijk gedrag te vertonen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Mrt 2016 17:22

Re: Familieweekend

Wij zijn nu een aantal jaar met mijn schoonfamilie een weekend weg geweest, mijn man zijn gezin, echt van dat we vrijdag al vrij nemen van ons werk tot zondag na het eten. Toen we nog geen kind hadden vond ik het al erg lang, maar te doen. We paste ons aan, aan hun plannen en gewoon mee doen dan was het nog best gezellig, al waren de uitstapjes niet onze keuze.
Het jaar dat ik zwanger was vond ik vreselijk want ik was heel ziek en daar werd geen rekening mee gehouden (dus als ik aangaf dat ik echt moest eten gingen ze eerst nog een park bewonderen op weg naar het restaurant), wat resulteerde in overgeven in een restaurant en een supermarkt en het hele weekend mega beroerd zijn.
Vorig jaar met een baby van 5 maanden was ook vreselijk. Ze hadden wel heel lief een bakfiets geregeld waar de maxicosi in kon maar verder werd er geen rekening met hem gehouden, dus 25km fietsen, 2 musea en 3 keer uit eten met een baby die totaal overprikkeld was. Mijn schoonmoeder zegt ook elke keer dat niet alles om hem draait en we gewoon doen wat ze anders ook zouden doen en ze benadrukt dat ze op vakantie is dus niet wil koken. Ook ons aanbod om te koken of een gourmet te regelen vond ze niks, ze wilde uit eten. We zitten dan in een huisje met een kamer zonder stoel ed dus even terug trekken op de slaapkamer zit er ook niet echt in. Op een gegeven moment heb ik onze zoon gewoon niet meer uit de draagzak gehaald, hij was helemaal overstuur en zo kennen we hem ook helemaal niet. Vooral mijn man was er toen volledig klaar mee, we waren beide dood moe na dat weekend en moesten maandag dus gewoon weer werken.

Gisteren belde mijn schoonmoeder met een datum, mijn man heeft het meteen afgekapt ivm werk, maar we hebben daarna samen ook besproken dat we nog maar moeten zien of we dan 2 nachten mee gaan. Ik laat het aan mijn man en zeg er ook niet teveel over want het is op uitnodiging van zijn ouders, maar hij vind het nog erger dan ik.

Met mijn gezin zijn we 1 nachtje weg gegaan, dat vond ik zo veel relaxter. Op vrijdag gewoon allemaal in ons eigen bed en zaterdag uitgerust die kant op, lekker gewandeld en 's avonds in het hotel gegeten. Mijn vader had kamers op de begane grond gereserveerd naast elkaar, bij het restaurant zo hadden mijn man, zoon en ik dus een eigen plekje en sliep onze zoon gewoon terwijl wij met de babyfoon in het restaurant zaten (kamer was direct naast het restaurant). De volgende dag uitgebreid brunch gegeten in het restaurant waarbij onze zoon ook gewoon brood ed mee kon eten en daarna ging iedereen weer zijn eigen weg. Wat mij betreft lang genoeg en op deze manier bleef het ook gezellig.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron