Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spiraal verwijderen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2016 16:23

Spiraal verwijderen

Jippie, ik mag eindelijk m'n spiraal verwijderen! :)

Ik ben er blij om omdat a) we dan binnenkort voor een kindje kunnen gaan en b) ik me nooit zo heel fijn er bij heb gevoeld eigenlijk (maar ook geen goed alternatief wist).

Mijn ervaring met het zetten van de spiraal was vreselijk. De klemmetjes om de baarmoedermond deden ontzettend pijn. Ik ging ook bijna van m'n stokkie en was erg bleek, trillerig en slap er na.

Heeft er iemand ervaren met het verwijderen van de spiraal? Was dit net zo pijnlijk? Erger? Minder erg?
Heb jij dit bij de huisarts laten doen of bij de gynaecoloog? Kreeg je ook nog een nacontrole of iets dat alles in orde was?

En eigenlijk hetgene wat ik het allerliefst wil weten: Is er een bepaald moment in de cyclus dat je de spiraal het beste er uit kunt halen? Bijvoorbeeld vlak voor/tijdens/na de ovulatie of menstruatie? Ivm zachte baarmoedermond bijvoorbeeld. Of maakt dit helemaal niet uit en kun je het doen wanneer je wilt?

Dank je wel alvast :)
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mrt 2016 16:37

Re: Spiraal verwijderen

Ik heb gewoon de huisarts gebeld, je kan dingen ook te moeilijk maken. Was in 2 seconden gebeurt. Geen pijn oud gewoon goed uitademen en klaar.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Mrt 2016 16:40

Re: Spiraal verwijderen

Ik heb begrepen dat het verwijderen (in tegenstelling tot het plaatsen) geen zak voorstelt! Dus maak je niet druk, dat ding is er zo uit.
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Mrt 2016 16:41

Re: Spiraal verwijderen

Ik heb de spiraal laten zetten en verwijderen bij de huisarts. Heel fijn is het niet, maar vreselijk veel pijn deed het nou ook weer niet (vond ik dan).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2016 16:42

Re: Spiraal verwijderen

Oh gelukkig, dat is fijn!

Ik ga sowieso vragen of ik naar de gyn kan ivm extra controle (dit raadde m'n vorige huisarts aan ivm mogelijke PCOS), maar dat het minder pijn schijnt te doen stelt me heel erg gerust :)

En die laatste vraag? Maakt dat nog uit? Of weet niemand dit? Of maakt het niet uit?
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Mrt 2016 16:44

Re: Spiraal verwijderen

Ik had door de spiraal helemaal geen cyclus meer, hij is er bij mij dus uit gegaan op een willekeurig moment. Ik heb ook geen idee of dat uitmaakt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Mrt 2016 16:52

Re: Spiraal verwijderen

Geen ervaring mee, maar jeah!! Congrats met je rijbewijs!
Nu kun je eindelijk je toekomstplannen verder concretiseren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Mrt 2016 17:00

Re: Spiraal verwijderen

Hier ging ie er ook zo uit en was het met een klein rukje snel gebeurt. Het stelt echt niks voor, en volgens mij maakt het niet uit op welk moment je het doet.
<<

Anoniem222

Bericht 24 Mrt 2016 17:04

Re: Spiraal verwijderen

Joepie! Het verwijderen stelde bij mij echt niks voor (maar ik vond het plaatsen ook niet heel vreselijk, en er zijn ook dames met minder plezante ervaringen).
<<

Anoniem205

Bericht 24 Mrt 2016 17:14

Re: Spiraal verwijderen

plaatsen was hels en duurde lang. Verwijderen was binnen 10 seconden gepiept. Geen last erna en ook geen controle. Wat zouden ze moeten controleren? Precies 30 dagen na verwijderen kwam de eerste menstruatie, daarna was ik zwanger.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2016 17:19

Re: Spiraal verwijderen

Oreo schreef: Wat zouden ze moeten controleren?


Mijn vorige huisarts gaf aan dat het verstandig was om te controleren omdat ik misschien cystevorming heb. Dus dat wil ik wel graag laten controleren. Verder kan ik me voorstellen dat ze weinig hoeven controleren.

Fijn dat het voor iedereen meevalt, dat stelt me erg gerust! Fijn dat het daarna ook snel ging voor jou Oreo!
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Mrt 2016 17:44

Re: Spiraal verwijderen

Fluitje van een cent bij mij, wel naar de gynaecoloog geweest ervoor. Daarna direct een nieuwe laten plaatsen ook dat ging makkelijk.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 24 Mrt 2016 18:01

Re: Spiraal verwijderen

Ik wilde het bij mijn huisarts laten verwijderen, maar na wat kijken en onderzoeken kon hij de touwtjes niet zien.
Kreeg toen een verwijsbrief mee voor de gynaecoloog.
Omdat mirena wat verder naar binnen is gaan zitten was het wel lastig, beetje gewroet en gewoel, maar het uiteindelijk verwijderen deed helemaal geen pijn. Ik had trouwens voor de afspraak wel 2 paracetamol ingenomen.
J. 07-11-2012
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Mrt 2016 18:26

Re: Spiraal verwijderen

Er zit een groot verschil in wat je moet betalen aan de huisarts vor het verwijderen en wat het in het ziekenhuis kost. Misschien wil je dat ook in je overweging mee nemen.

Mijn huisarts heeft de spiraal ook verwijderd en het voelde erg naar, maar vergeleken met het plaatsen stelde het weinig voor. Ik heb eerder een herplaatsing van spiraal gehad (oude er uit, nieuwe er in) en dat was bij de gynaecoloog. Het maakt natuurlijk niet uit qua pijn wie het doet.
Welk moment het meest geschikt is voor het verwijderen maakt volgens mij niet uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2016 18:35

Re: Spiraal verwijderen

Green_Pepper schreef:Er zit een groot verschil in wat je moet betalen aan de huisarts vor het verwijderen en wat het in het ziekenhuis kost. Misschien wil je dat ook in je overweging mee nemen.


Nee dat maakt me niet zoveel uit, althans, niet als er ook een controle met echo bij zit. Ik heb nadat ik 'm had laten zetten ook een echo in het ziekenhuis gehad vanwege aanhoudende klachten en kan me niet herinneren dat de kosten echt exorbitant hoog waren. Maar in zo'n geval kies ik liever voor wat meer betalen en meer zekerheid. En ik weet eigenlijk niet hoeveel m'n zorgverzekering vergoed, ik heb tegenwoordig een vrij uitgebreid pakket, al zal dit vast onder eigen risico vallen. Maar bedankt voor de waarschuwing uiteraard :)

Cinderella, dat van die twee paracetamolletjes is een hele goede tip, dank je.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Mrt 2016 18:37

Re: Spiraal verwijderen

Marin schreef:
Green_Pepper schreef:Er zit een groot verschil in wat je moet betalen aan de huisarts vor het verwijderen en wat het in het ziekenhuis kost. Misschien wil je dat ook in je overweging mee nemen.


Nee dat maakt me niet zoveel uit, althans, niet als er ook een controle met echo bij zit. Ik heb nadat ik 'm had laten zetten ook een echo in het ziekenhuis gehad vanwege aanhoudende klachten en kan me niet herinneren dat de kosten echt exorbitant hoog waren. Maar in zo'n geval kies ik liever voor wat meer betalen en meer zekerheid. En ik weet eigenlijk niet hoeveel m'n zorgverzekering vergoed, ik heb tegenwoordig een vrij uitgebreid pakket, al zal dit vast onder eigen risico vallen. Maar bedankt voor de waarschuwing uiteraard :)

Cinderella, dat van die twee paracetamolletjes is een hele goede tip, dank je.


Snap ik! Het valt inderdaad wel onder je eigen risico.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mrt 2016 18:41

Re: Spiraal verwijderen

En fijn dat het niet uit lijkt te maken wanneer je dit doet. Dan kan ik gewoon kijken wanneer ik vrij ben op elke willekeurige dag ongeacht het punt in de cyclus. Jeej.
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 24 Mrt 2016 18:59

Re: Spiraal verwijderen

Ik vond het plaatsen ook heel pijnlijk. Was daarom ook een beetje bang voor het verwijderen maar het stelt echt niks voor. Ik moest even hoesten en toen haalde ze hem eruit.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 24 Mrt 2016 20:01

Re: Spiraal verwijderen

Ik vond het verwijderen even een vervelend gevoel maar meer dan dat ook niet. Die dag wel de hele dag wat zeurderig gevoel gehad in m'n buik, beetje vergelijkbaar met lichte menstruatiepijn.
Al met al is het me alles meegevallen, maar ik vond het plaatsen ook niet pijnlijk (was 3 maanden na m'n bevalling dus dan is het sowieso makkelijker plaatsen natuurlijk)
Bij mij heeft de assistente van de huisarts het spiraaltje verwijderd trouwens.

Succes in ieder geval.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

anoniem196

Bericht 25 Mrt 2016 10:39

Re: Spiraal verwijderen

Ik viel ook bijna flauw met het plaatsen.
Verwijderen was zo gedaan. Geen pijn gehad. Alleen de hele dag een zeurderig gevoel in mijn buik.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 25 Mrt 2016 22:12

Re: Spiraal verwijderen

Ik had dit topic niet moeten lezen. Ik wilde volgende week bellen voor een afspraak om een spiraaltje te laten zetten. Ik twijfelde al een beetje omdat ik niet weer gefrunnik down under wil hebben maar nu ik lees dat het plaatsen zo'n pijn doet ga ik al helemaal twijfelen. :12:

Probleem is dat ik geen andere vorm van anticonceptie echt geschikt vind en alleen condooms vertrouw ik voor geen cent. Nog maar even door twijfelen dus (ik stem voor dat mijn man gesteriliseerd word maar hij helaas niet).
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 25 Mrt 2016 22:16

Re: Spiraal verwijderen

Ik vond het pijnlijk maar niet zo erg dat ik het niet nog een keer zou doen. Als ik weer anticonceptie nodig heb kies ik weer voor een spiraaltje denk ik. Je hebt al kinderen toch? Ze zeggen dat het dan veel minder pijnlijk is.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Mrt 2016 22:32

Re: Spiraal verwijderen

:cry: Ik moet ook over 1.5 maand en heb nog geen kinderen. Zó geen zin in. Plaatsen dus hè, niet verwijderen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Mrt 2016 23:20

Re: Spiraal verwijderen

Er zijn ook mensen waarbij het plaatsen even een steekje is hoor ;). Mocht ik weer iemand leren kennen gaat er hier ook weer een spiraal in.
2015 💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Mrt 2016 00:04

Re: Spiraal verwijderen

Ik vond het ook meevallen. En inmiddels heb ik ook al m'n 2de spiraal
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers