Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen met een Smart?

<<

Anoniem281

Bericht 23 Mrt 2016 20:07

Ervaringen met een Smart?

Wij zijn aan 't kijken voor een tweede auto, omdat m'n vriend verder weg gaat werken en ik mijn vrijheid en auto niet wil opgeven :smile: 't Gaat gelukkig maar om een half uur enkele reis, dus valt mee, maar we willen niet teveel uitgeven aan een tweede auto. (Helemaal niet nu mijn auto een koppeling-operatie moet ondergaan :eyes: )

Afijn, vriend heeft netjes in excel een heel bestand aangemaakt en allerlei auto's vergeleken en de Smart komt op papier goed uit de bus! Nu dus op zoek naar praktische ervaring :-) Is-ie echt zuinig? Dat-ie licht is en dus weinig kost in wegenbelasting, mag duidelijk zijn :smile: Vriend is 1mtr90, merk je van binnen ook dat-ie klein is?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 23 Mrt 2016 20:34

Re: Ervaringen met een Smart?

Smart valt toch onder BMW? Zal het qua onderhoud wel wat duurder zijn dan de andere auto's in het kleine segment.

Verder geen ervaring met Smart, maar is een Aygo, 108, C1 oid niet iets voor jullie?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem205

Bericht 23 Mrt 2016 20:41

Re: Ervaringen met een Smart?

mijn ex-zwager was 2 meter en die reed in een smart. Hij vond het een geweldige auto en qua lengte ging het goed. Verder hebt ik niet zo veel naar zijn lofzangen over Smarts geluisterd :)
<<

Anoniem170

Bericht 23 Mrt 2016 21:06

Re: Ervaringen met een Smart?

Wil je daarmee ook over snelweg rijden?
<<

Anoniem281

Bericht 23 Mrt 2016 21:09

Re: Ervaringen met een Smart?

Ik niet, vriend wel, Roos!

Oreo, thanks! Vriend zat best over zitcomfort in, met zijn lengte.

Helix, volgensmij Mercedes.. maar mn beste vriend is monteur en fixt onze auto's altijd, dat scheelt aanzienlijk! Hij kent bijv adressen voor gereviseerde onderdelen e.d. citybugs zouden idd héél interessant zijn voor ons maar is momenteel simpelweg even boven budget.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 23 Mrt 2016 21:14

Re: Ervaringen met een Smart?

Kan ook.. ;) fijn als je het via via kunt regelen ja. En die auto's die ik noemde zijn ook(heel) veel 2ehands te vinden, met diverse bouwjaren, opties ed
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 23 Mrt 2016 22:56

Re: Ervaringen met een Smart?

Ik heb ook gekeken voor een Smart, maar de techniek is toch wel anders dan van 'gewone' auto's. Daarnaast vindt je er een hele hoop in de verkoop met rond de 90.000 km, omdat dan de motor gereviseerd moet worden. Dat is een van de redenen dat ik t niet gedaan heb.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 23 Mrt 2016 23:38

Re: Ervaringen met een Smart?

Gee ervaring met Smart, maar als je een lichte auto zoekt kan ik ook een Mazda Demio of Mazda2 aanraden. Zijn licht, maar hebben ook wel wat ruimte en zijn betrouwbaar. Vergelijkbaar zijn geloof ik ook de Toyota Aygo en Ford Fusion.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Mrt 2016 10:31

Re: Ervaringen met een Smart?

Als ik jou was zou ik gewoon lekker voor een C1, Peugeot 106 of een Aygo of Yaris gaan. Goedkoop en goed!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2016 10:36

Re: Ervaringen met een Smart?

Zora schreef:Als ik jou was zou ik gewoon lekker voor een C1, Peugeot 106 of een Aygo of Yaris gaan. Goedkoop en goed!

Dat zou ik ook doen.
<<

Anoniem167

Bericht 24 Mrt 2016 10:49

Re: Ervaringen met een Smart?

Yadira schreef:
Zora schreef:Als ik jou was zou ik gewoon lekker voor een C1, Peugeot 106 of een Aygo of Yaris gaan. Goedkoop en goed!

Dat zou ik ook doen.


Wij hebben een c1, wel een vrij nieuwe dan, maar vind hem ideaal, zuinig en goedkoop. Wel 107 van Peugeot denk ik haha. Ik vind smart toch minder veilig aan voelen, is gevoel misschien.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Mrt 2016 10:53

Re: Ervaringen met een Smart?

Wij hebben een 107 en een C1 (beiden uit 2012) en zijn er zeker tevreden over! Wat Pippa zegt, zuinig en goedkoop.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem167

Bericht 24 Mrt 2016 11:48

Re: Ervaringen met een Smart?

Een volle tank is 600 km rijden, ideaal!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Mrt 2016 11:59

Re: Ervaringen met een Smart?

Pippa schreef:Een volle tank is 600 km rijden, ideaal!


Ik rijd nog wel meer dan 600 km op een tank, maar dat is allemaal natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl, afstand, weer, soort banden etc etc etc.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem321

Bericht 24 Mrt 2016 12:27

Re: Ervaringen met een Smart?

Ik heb een smart fortwo diesel uit 2005. Ik heb m nu 5 jaar en hij bevalt me wel goed.
Mijn autootje rijdt gemiddeld 1 op 23 dus dat is wel zuinig.
Er zit een mercedes motortje in.
Ik vind dat je vanbinnen niet merkt dat het een klein autootje is behalve als je tijdens het rijden achterom kijkt en er een vrachtwagen achter je rijdt. Het lijkt dan of die op je kont plakt, je ziet dan alleen die enorme grill. Maar dat is een kwestie van wennen.
Ik rij er overal mee naartoe, ook op de snelweg.
Het is wel zo dat het geen prettig gevoel is als het hard waait. Hij vangt wind en dat voel je. Beide handen aan het stuur dus.
Ik heb m bij een gewone garage in onderhoud en dat gaat allemaal prima.
Ik heb 1 x gedonder gehad. Toen moest er een nieuwe accu in en kon alleen de mercedes/smartdealer de foutcode uitlezen/resetten. Dat is dan wel een duur grapje.
Verder vind ik m meevallen qua kosten in onderhoud.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Mrt 2016 12:34

Re: Ervaringen met een Smart?

Leaf schreef:Ik heb ook gekeken voor een Smart, maar de techniek is toch wel anders dan van 'gewone' auto's. Daarnaast vindt je er een hele hoop in de verkoop met rond de 90.000 km, omdat dan de motor gereviseerd moet worden. Dat is een van de redenen dat ik t niet gedaan heb.


Dat is inderdaad een bekend probleem en speelt voornamelijk bij benzine auto's tot ern bepaald jaartal.
<<

Anoniem167

Bericht 24 Mrt 2016 12:36

Re: Ervaringen met een Smart?

Helix schreef:
Pippa schreef:Een volle tank is 600 km rijden, ideaal!


Ik rijd nog wel meer dan 600 km op een tank, maar dat is allemaal natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl, afstand, weer, soort banden etc etc etc.


Is gemiddeld, veel snelweg haha. Hebben nu nieuwe banden sinds deze week dat zal ook schelen!
<<

Anoniem280

Bericht 24 Mrt 2016 12:47

Re: Ervaringen met een Smart?

Heb jaren voor mijn werk in een Smart gereden.
Vond het een heerlijk autootje.
Zuinig etc.
Ik had niet het idee dat ik in een kleine auto reed.
Veilig is een ander verhaal. Heb er toen tijdens mijn werk een ongeluk mee gehad.
Gelukkig mankeerde de Smart niets, maar de auto die op mij inreed was totall loss en ik had flinke kneuzingen opgelopen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Mrt 2016 13:41

Re: Ervaringen met een Smart?

Zora schreef:Als ik jou was zou ik gewoon lekker voor een C1, Peugeot 106 of een Aygo of Yaris gaan. Goedkoop en goed!



Ik heb een Suzuki Alto. Lekker zuinig, mijn vriend past er met zijn 1,94 ook in en best goedkoop in onderhoud en onderdelen. Haal met gemak de 130 op de snelweg.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 25 Mrt 2016 00:44

Re: Ervaringen met een Smart?

Ik heb zelf een Smart gereden voordat we kinderen hadden, en was er altijd heel tevreden over. Heel zuinig, ideaal om te parkeren. Enige minpuntje was rijden op de snelweg als er veel wind stond. Maar dat was ook echt het enige. Het schakelsysteem is ook heel fijn vind ik. Er kunnen ook veel boodschappen in, meer dan je zou denken :-)

Er zit een Mercedes-motor in en de nieuwe modellen gaan echt wel langer dan 100.000 km mee. Dat waren vooral de modellen van eind jaren '90/begin '00. Onze garage heeft twee Smarts als leenauto voor klanten en die hebben beide al ruim 150.000 gelopen, maar daar merk je niks aan en ze kunnen volgens onze garagehouder ook nog gerust een paar jaar mee. Hij zei indertijd (toen ik zelf voor een Smart ging) trouwens wel dat je beter een benzine neemt als je vaak kleine stukjes rijdt. Dat is voor een dieselmotor niet zo goed.

Als ik voor een tweedehands Smart zou kijken, zou ik er persoonlijk een zoeken die niet meer dan 70.000 km op de teller heeft staan, dan heb je er echt nog lang plezier van. Ik ben echt fan :D
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Mrt 2016 19:46

Re: Ervaringen met een Smart?

Maar een smart past toch echt niks in qua kind? Ja een autostoel en luiertas maar geen kinderwagen/buggy of een vriendin ofzo?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 25 Mrt 2016 20:04

Re: Ervaringen met een Smart?

Oh gemengde reacties! Bedankt iig! Hij is nog niet helemaal van 't lijstje verdwenen, maar gelukkig is 't pas vanaf mei 'nodig', dus we kijken nog verder en hij gaat natuurlijk proefritten rijden. Bovendien wordt er niks gekocht zonder dat monteurvriend (mee)kijkt!

Spencer, 't gaat om een tweede auto voor m'n vriend! Nu hebben we maar één auto, een Peugeot 307 waar alles prima in past, maar we werken dan ook allebei op max. 10 minuten fietsen afstand. Maar per 11 april gaat-ie naar een andere locatie en da's een half uur enkele reis. Nog geen drama, maar ik wil m'n vrijheid niet opgeven :smile: Dus een tweede autootje voor hem erbij, puur om van en naar 't werk te gaan. De 307 blijft de gezinsauto (en van mij...)
<<

Anoniem185

Bericht 25 Mrt 2016 23:08

Re: Ervaringen met een Smart?

Beachgirl schreef:
Zora schreef:Als ik jou was zou ik gewoon lekker voor een C1, Peugeot 106 of een Aygo of Yaris gaan. Goedkoop en goed!



Ik heb een Suzuki Alto. Lekker zuinig, mijn vriend past er met zijn 1,94 ook in en best goedkoop in onderhoud en onderdelen. Haal met gemak de 130 op de snelweg.
Hier ook een Suzuki Alto en de zelfde ervaring. Ik rijd er ook een half uurtje mee naar mijn werk over de snelweg, dagelijks. Rijdt prima!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Mrt 2016 00:15

Re: Ervaringen met een Smart?

En toch heeft spencer wel een punt. Stel jij moet een keer onverwachts overwerken of ergens heen dan zit je met de smart met het ophalen van jullie baby. Ik ben zelfs op zoek naar een andere auto omdat ik mijn aygo te klein vind. Ik zou met een smart helemaal gek worden denk ik.
2015 💙
<<

Anoniem281

Bericht 26 Mrt 2016 07:20

Re: Ervaringen met een Smart?

Tja weet je, we hebben nu ook maar één auto. Als vriend niet had overgeplaatst, hadden we ook nooit voor een tweede gekeken. Onze opvang is oma en die woont op 10 minuten lopen afstand. We kopen er met de tijd nog een mammafiets bij en hebben meerdere draagdoeken liggen en een mooie kinderwagen staan. Oh en opa en oma hebben ook een auto, mocht t echt nodig zijn, kunnen ze ook altijd t kind ophalen ;)
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers