Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geslacht wel of niet weten, twijfels!

<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 23 Mrt 2016 15:23

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij zijn sowieso erg sekse-georiënteerd qua kleertjes en spulletjes, maar we vonden sowieso beiden het leuk om het geslacht te weten omdat 9 maanden zo lang duurt, dat je dan tussendoor een klein 'cadeautje' krijgt qua weten van het geslacht. En het maakte het voor ons een stuk abstracter. De verrassing is nog groot genoeg als het geboren is.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 23 Mrt 2016 15:24

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! Zolang je twijfelt zou ik er voor kiezen het niet weten. Maar je hebt gelukkig nog even om er over na te denken :)

Wij wisten het beide keren wel en ik vond dat toch wel erg fijn. Je hoeft inderdaad niet alles heel erg neutraal te houden en ik vond het kiezen van een naam voor één geslacht al moeilijk genoeg. Daarnaast vond ik tijdens beide bevallingen het moment waarop ik ze voor het eerst zag sowieso al heel overweldigend, bijzonder en mooi. Dat ik al wist dat het een meisje zou zijn deed daar niks aan af. Daarbij is, zoals al gezegd, het moment dat je hoort of het een jongen of meisje is ook heel bijzonder wanneer je nog zwanger bent. En het maakte het hele idee van een kindje krijgen wat echter.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 23 Mrt 2016 15:33

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Bij onze eerste wisten we het niet. Wat een leuke spanning! En zo leuk dat mijn duidelijke voorgevoel bleek te kloppen!
Bij de tweede wisten we het wel maar hebben we het voor ons zelf gehouden. Dit vond ik zelf echt niet leuk. Niks van ideeën, kleertjes of wat dan ook kunnen delen met dierbaren om ons heen.
Bij de derde wisten we het met 14 weken en hebben we het meteen verteld aan zo beetje iedereen die het maar wilde horen hahaha!

Mocht er nog een vierde komen dan wil ik het denk ik niet weten.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 23 Mrt 2016 15:52

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij weten het niet.
In het begin van de zwangerschap dacht ik het wel te willen weten maar daar zijn we later op terug gekomen.
Ik vind de tijd zo snel gaan dat ik best nog even kan wachten tot ik het geslacht weet. Vind het ook wel speciaal het nog niet te weten.
En ik houd sowieso van neutrale dingen. Koop nu veel in mintgroen en grijs. Dat kan voor allebei.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 23 Mrt 2016 15:53

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Haha ik heb geen zinnige reactie maar vind 't wel echt iets voor S. om zo'n termijnecho zo te bestuderen :D

Oh en k wilde 't graag weten om beter te kunnen voorbereiden. Maarja, wij zijn nogal planners...
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mrt 2016 16:13

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Parel schreef:Wij zijn sowieso erg sekse-georiënteerd qua kleertjes en spulletjes, maar we vonden sowieso beiden het leuk om het geslacht te weten omdat 9 maanden zo lang duurt, dat je dan tussendoor een klein 'cadeautje' krijgt qua weten van het geslacht. En het maakte het voor ons een stuk abstracter. De verrassing is nog groot genoeg als het geboren is.


Concreter bedoel je denk ik. Ik zou het ook echt willen weten trouwens, ben ik veel te nieuwsgierig voor én het is handig met spullen kopen en de kamer inrichten.
❤ 7 juni 2018
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Mrt 2016 16:15

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Bij deze oudste wisten we het geslacht niet. Mijn vriend had het wel willen weten, maar ik niet en ik heb die discussie gewonnen :wink: Ik vond het echt heel bijzonder om er pas na 41 weken en 6 dagen achter te komen dat er al die tijd een jochie in mijn buik had gezeten. Wat de naam betreft hadden we de meisjesnaam eerder dan de jongensnaam. De kaartjes heb ik zelf in elkaar geknutseld. De basis was hetzelfde, alleen de kleur was anders. Grijs met blauw voor een jongetje en grijs met roze voor een meisje. Kleertjes lukte me prima om leuke neutrale dingen te vinden. Kamertje had een blauwe muur met zilveren sterren, wij vonden dat prima kunnen voor beide.
Bij de jongste won mijn vriend de discussie :P Al was het dit keer minder een discussie. Ik had heel graag een meisje gewild, en was bang een soort van teleurgesteld te zijn als bij de bevalling zou blijken dat het weer een jochie was. Tijdens een reguliere controle rond 18 weken had de verloskundige wat meer tijd en besloot ze een extra echo te maken. Toen ik vroeg of ze het geslacht al kon zien, heeft ze daar speciaal naar gekeken en hoorde ik dus dat het weer een jochie was. Ik heb vrijwel direct een blauwe onesie met sterretjes gekocht bij de Hema. Kleertjes hebben we deels gebruikt van de oudste, maar ook wat nieuws gekocht. Vooral omdat ik dat graag wilde. Kamertje is weer neutraal geworden, grijze muur met een witte boom erop. Heb wel wat blauwe accessoires toegevoegd, maar die hadden net zo makkelijk roze kunnen zijn :wink:
Achteraf gezien vond ik het niet weten specialer. Het wel weten was wel praktischer, maar ik vond het niet weten leuker.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem250

Bericht 23 Mrt 2016 16:23

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ik vond het idee van zwanger zijn en een baby in mijn buik hebben heel abstract en vooral erg onwerkelijk. Door het geslacht te weten werd het zwanger zijn en het voorbereiden op de komst van een baby iets tastbaarder. De baby in mijn buik kreeg na de 20-weken echo al snel een naam, waardoor ik me er een beetje een voorstelling van kan maken. Dat voelt voor mij fijner. Het moment dat mijn kinderen geboren werden was niet minder groots en overweldigend, doordat ik al wist welk geslacht ze hadden. Die eerste ontmoeting was voor mij sowieso ontzettend bijzonder.

Ik hecht verder geen waarde aan praktische dingen als kleertjes, kinderkamer en decoraties. Dat was voor mijn geen reden om het geslacht te weten. De naam in zekere zin wel, want door al één naam in je hoofd te hebben, kreeg ik al meer gevoel, meer een idee bij mijn baby in de buik. Alsof ik hem of haar alvast een heel klein beetje leerde kennen. Dat vond ik fijn.

Zo’n gender reveal party vind ik way over the top. Ik zou er denk ik zelfs een beetje moeite mee hebben om naar zo’n feestje te gaan als ik daarvoor zou uitgenodigd worden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Mrt 2016 16:46

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij vonden het vanaf het moment dat we het geslacht wisten en dus ook al meer richting een definitieve naam gingen veel concreter worden, die baby. Nog steeds noemden we hem 'de baby' haha maar het was allemaal wat minder abstract. Het heeft voor ons wel uitgemaakt dat we met 13 weken een uitgebreide echo hadden (GUO) dus met 20 weken hing er qua medische info wat minder vanaf dan normaal. Wij vonden het echt awesome, zo'n verrassing op de helft van de zwangerschap!

Tot de 20 weken dromen over het concept baby en een gezin zijn, vanaf 20 weken dromen over wat voor jochie het zou worden, hoe de naam klinkt als familie die uit spreekt, hoe zijn naam op het kaartje eruit ziet, hoe wij zijn als gezin met een klein jongetje... :) :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Mrt 2016 17:18

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Oh dat laatste wat jij schrijft Zora hebben wij nu ook heel erg :love:
2016
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Mrt 2016 17:29

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wisten het twee keer. Zelfs een speciale geslachtsbepalingsecho laten maken. Ik was gewoon heel nieuwsgierig en vond het leuk om gericht kleertjes te kopen,naam te bedenken, kamertje in te richten, etc.

Bij een derde zou ik het niet willen weten. Ik zou ook heel graag een keer willen ervaren hoe dat is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Mrt 2016 17:35

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Bij de eerste wisten we het geslacht niet, maar we hadden allebei een sterk voorgevoel dat het een jongen zou zijn. Leuke verrassing bij de geboorte dus :wink: Ik vond het niet weten erg speciaal en heb echt leuke neutrale kleren kunnen vinden. We hebben twee geboortekaartjes gemaakt van tevoren.

Bij de tweede wilde mijn man het graag weten en ik was ook wel benieuwd of dat heel anders zou zijn. Ik vond het wel weten ook erg leuk en we hebben er ook geen geheim van gemaakt.

We willen waarschijnlijk geen derde, maar mocht ik toch nog eens zwanger worden, wil ik het geslacht niet weten. Ik kan niet echt uitleggen waarom, dat is puur mijn gevoel erbij :)

Elliot, dat rompertje hebben wij voor onze zoon én voor onze dochter :D Ik vind het dus ook voor beide geslachten kunnen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mrt 2016 17:56

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

HollyGolightly schreef:Ik vond het idee van zwanger zijn en een baby in mijn buik hebben heel abstract en vooral erg onwerkelijk. Door het geslacht te weten werd het zwanger zijn en het voorbereiden op de komst van een baby iets tastbaarder.

Dit had ik bij de eerste precies zo. BIj de tweede hebben we er nog even over nagedacht, ik zie de waarde van een verrassing wel maar toch hebben we er voor gekozen het geslacht weer vooraf te weten. Vooral uit gemak denk ik nu.
#teammaple🍁
<<

Anoniem167

Bericht 23 Mrt 2016 18:19

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ik merk ook nu bij mijn zus dat het toch wel concreter is nu het geslacht bekend is. Mijn zus heeft het over haar zoon, ik over mijn neefje, we noemen hem ook bij zijn naam (alleen gezin weet het), het voelt heel kloppend op deze manier allemaal. Maar mijn vriend zegt dat het ook wel erg leuk is als het een verrassing is, dat je er echt pas achter komt op het moment dat het kindje er is.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2016 18:46

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

HollyGolightly schreef:Zo’n gender reveal party vind ik way over the top. Ik zou er denk ik zelfs een beetje moeite mee hebben om naar zo’n feestje te gaan als ik daarvoor zou uitgenodigd worden.

Wat dat betreft ben ik denk ik echt in het verkeerde land geboren haha. Het lijkt me fantastisch. Net als die uitgebreide babyshowers enzo. :love:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Mrt 2016 19:38

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ik heb ervaring met beide. Ik vond het beide bijzonder, maar ik vond het 'niet weten' net iets specialer. De kamers hadden we geel/groen en rood/wit/blauw. Dat kan met beide geslachten. Kleertjes was de eerste keer neutraal en de tweede keer meer jongensachtig. Qua namen hadden 2x een jongens- en meisjesnaam.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 23 Mrt 2016 19:49

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Bliss schreef:
Parel schreef:Wij zijn sowieso erg sekse-georiënteerd qua kleertjes en spulletjes, maar we vonden sowieso beiden het leuk om het geslacht te weten omdat 9 maanden zo lang duurt, dat je dan tussendoor een klein 'cadeautje' krijgt qua weten van het geslacht. En het maakte het voor ons een stuk abstracter. De verrassing is nog groot genoeg als het geboren is.


Concreter bedoel je denk ik. Ik zou het ook echt willen weten trouwens, ben ik veel te nieuwsgierig voor én het is handig met spullen kopen en de kamer inrichten.


Je hebt helemaal gelijk! Sorry!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 23 Mrt 2016 19:50

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wilde het beide keren weten. De eerste keer gewoon puur en alleen uit nieuwsgierigheid en dit keer ook mede om het voor J concreter te maken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Mrt 2016 19:55

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wilden het wel weten en hebben het onze naasten verteld dmv cupcakes met blauwe (of roze) binnenkant. Was echt heel leuk!
R. 2013
D. 2016
<<

Patsy

Bericht 23 Mrt 2016 20:00

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wisten het beide keren niet. Vooral het moment waarop mijn man aan mij vertelde dat we een zoon hadden vond ik zo mooi en bijzonder. Ik raak nog ontroerd als ik daar aan terug denk.

Natuurlijk snap ik dat het allemaal concreter wordt wanneer je het weet en dat het ook heel bijzonder is als je het tijdens de zwangerschap al weet. Maar voor ons was dit perfect zo.

Namen, kaartjes en kleding vond ik niet zo lastig, behang vonden we wel een drama. Maar ook dat is gelukt.

Na de bevalling ben ik los gegaan met kleding kopen. Ik vond het zelf fijn dat ik ook echt gericht kleding uit kon zoeken voor onze zoons.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mrt 2016 20:19

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Je kunt je kind ook nog genderneutraal opvoeden zoals de mensen uit dit artikel: http://www.vice.com/nl/read/hoe-het-is- ... voeden-941
Scheelt je ook weer een hoop keuzes over kleding enzo :)
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Mrt 2016 20:20

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij willen het ook weten, vooral uit nieuwsgierigheid en een beetje voor het shoppen. Nog tien weken!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem236

Bericht 23 Mrt 2016 20:25

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Bij de jongste hadden wij het trouwens geheim gehouden, dat zou ik nooit meer doen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Mrt 2016 21:37

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

We wisten het niet, en heb daar zo geen spijt van. Idd zo'n extra mooi stukje met de bevalling!
Qua kleren vond ik het ook wel meevallen, hadden enkele kleertjes netutraal, maar die heeft ze weinig aangehad, omdat we van 1 iemand dezelfde dag al een meisjessetje kregen, en ik de volgende dag ons mam naar de winkel heb gestuurd;) die heeft gewoon veel gekocht en ik heb besloten wat bleef en wat terug mocht haha.
Qua kaartje vond ik het niet erg, werden gewoon 2 kaartjes verzonnen.
Namen was ook niet helemaal lastig, alleen de jongensnaam. Maar mochten we hebben geweten dat het een jongen zou zijn zou het net zo moeilijk zijn geweest.
Alleen het kamertje zou een reden zijn om het te willen weten. We hadden een neutrale, maar na een klein jaartje enkele roze dingen erin aangebracht, en nu in het nieuwe huis een roze kamer, en dat vind ik zoveel gaver dan een neutrale kamer.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem155

Bericht 24 Mrt 2016 10:18

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wilden het wel weten. Ik vind de argumenten altijd een beetje gek van mensen die het niet willen weten. Die zeggen dan 'het maakt ons niks uit, of het een meisje of een jongetje wordt.' daarmee suggereer je dat mensen die het wel willen weten, dit wel belangrijk vinden. Nou, daar gaat het dus niet om. Voor ons maakte het niks uit, maar we waren wel nieuwsgierig.

En het argument dat het de bevalling extra speciaal maakt. Nou, ook als je weet wat het wordt, zijn die eerste momenten al spannend en bijzonder genoeg. Ik was zo overdonderd dat het me echt geen reet uitmaakte op dat moment, het was mijn kind en kon alleen maar naar haar kijken en haar in mijn armen nemen. Zo'n extra verrassing hoefde voor mij op dat moment niet, het is allemaal al mooi en heftig genoeg.

Onze reden om het wel te willen weten was niet van praktische aard, want we zijn niet zo van het roze en blauw en de heel sekse specifieke kamertjes enzo, dus dat maakte niet uit. Wij vonden het vooral gek als iedereen het al wist van het medisch personeel (ik moest extra echo's in het ziekenhuis), behalve wij. Het is ONS kind en daar wilden we alle informatie die beschikbaar was, over weten.

We waren ook simpelweg heel nieuwsgierig en ik vond het fijn om iets dat zo abstract voor me voelde, toch iets concreter te hebben.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers