Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geslacht wel of niet weten, twijfels!

<<

Anoniem167

Bericht 23 Mrt 2016 13:41

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ik denk dat ik het ook graag zou willen weten, gewoon omdat ik het leuk vind om te weten, kamertje te maken, kaartje uit te zoeken en spullen te kopen. Ik ben niet perse van echt roze ofzo voor een meisje maar toch is het heel anders shoppen voor neutraal dan gericht op geslacht denk ik. De kleertjes die jij als voorbeeld geeft kunnen wel voor beide vind ik. Dat shirtje met rood of roze broekje is meisjesachtig maar met grijs of donkerblauw voor jongen :)
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 23 Mrt 2016 13:48

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wisten het beide keren en dat vond ik heel fijn. Ik vind zwanger zijn al spannend genoeg en weten of we een zoon of dochter kregen maakte het toch weer een stukje echter. Bovendien houd ik totaal niet van neutrale kleertjes, kaartje etc. Daarnaast was het bij ons als moeilijk genoeg om 1 naam te verzinnen, laat staan 2.

Ik geloof ook niet dat het voor ons iets had toegevoegd bij de bevalling, kennismaken met je baby is sowieso mooi en bijzonder.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Mrt 2016 13:48

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wilden het wel weten.
Vonden het makkelijk. Ook vond ik het dan al echt meer een tastbaar iets zijn. Ik zou het de volgende keer weer willen weten.
Snap ook dat mensen dat niet willen. Maar ik vond het heel prettig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Mrt 2016 13:51

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Namen zijn we al helemaal over uit, dus in dat opzicht maakt het niet meer uit, haha!

Ik ga de kleertjes die ik heb gekregen zeker niet wegdoen als het een meisje blijkt te zijn hoor, maar vind het gewoon jammer dat mensen de wat meer jongensachtige dingen als neutraal beschouwen. Terwijl er echt best veel écht neutrale kleertjes zijn.

♥♥
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 23 Mrt 2016 13:54

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wisten het bij de oudste en middelste niet en bij de jongste wel. Alle redenen die je in je openingspost zet golden bij ons :smile:

Bij de oudste en middelste vonden we de verrassing leuk. Alhoewel ik het moment na de geboorte dat je erachter komt of het een zoon of dochter is eigenlijk niet zo speciaal vond, bij dochter realiseerden we ons pas na een paar minuten dat we het geslacht nog niet eens wisten! We hadden dus veel neutrale kleertjes en die hebben ze beiden nauwelijks aan gehad. We werden bedolven onder jongens- en meisjeskleren en dat was natuurlijk veel leuker om aan te trekken dan al die witte kleertjes.

Bij de jongste wilden we het eens anders doen en het geslacht wel weten. Ik was best klaar met het neutrale gedoe, wilde de kamer erop aanpassen en gericht kleertjes shoppen en een geboortekaartje uitzoeken. Ik was van tevoren wel bang dat we er spijt van zouden krijgen maar dat is niet gebeurd, ik vond het super leuk om het te weten. Mocht ik nog een keer zwanger worden (wat zeker niet de bedoeling is, maar stel dat) dan zouden we het weer willen weten. We hebben er trouwens geen geheim van gemaakt en iedereen verteld dat we nog een jongetje kregen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2016 13:56

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Elliot schreef:N==
Ik ga de kleertjes die ik heb gekregen zeker niet wegdoen als het een meisje blijkt te zijn hoor, maar vind het gewoon jammer dat mensen de wat meer jongensachtige dingen als neutraal beschouwen. Terwijl er echt best veel écht neutrale kleertjes zijn.


Ik denk ook dat dat wel komt omdat je een meisje best prima blauw aan kunt trekken, maar roze bij een jongen toch als raarder wordt gezien. Maar verder met je eens hoor. Er zijn ook genoeg neutrale kleertjes die echt neutraal zijn!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Mrt 2016 14:01

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

E heeft wel roze overhemden gehad en ook wel roze T-shirts, maar die kwamen dan wel echt van de jongensafdeling.

Maar ik snap wat je bedoelt, Y kan sommige dingen die van E zijn geweest best aan als ik ze leuk combineer, andersom zou dat lastiger zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2016 14:02

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ja maar da's wel anders dan een pasgeboren babietje. Dan zal negen van de tien mensen toch niet snel een jongetje in het roze kleden. En een meisje in een donkerblauw vestje kan prima.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 23 Mrt 2016 14:04

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wisten heel zeker dat we het niet wilden weten. Nooit 'last' gehad dat het niet handig zou zijn ofzo. Ik ben juist fan van neutrale kleertjes en nu koop ik daar dan af en toe iets meisjesachtig bij. Beetje stoer op die manier dus. Ook voor een jongen had ik het dan later wat meer jongensachtig aangekleed.
Geboortekaartjes hebben wij gewoon 2 uitgezocht en na de geboorte van S hebben we doorgegeven welke we nou wilden met alle gegevens erbij.
Kamertje werd hoe dan ook (oker)geel met grijs dus daarvoor was een geslacht ook niet makkelijker om te weten.
Namen was lastiger, maar juist wel heel leuk om zowel een jongens- als meisjesnaam uit te zoeken.

Mocht er nog een tweede komen, willen we het opnieuw niet weten. Echt veel te leuk die verrassing vonden wij.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem147

Bericht 23 Mrt 2016 14:05

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Juist door dit topic denk ik nu ineens 'Hee, het niet weten lijkt me eigenlijk fantastisch mooi' haha. Inderdaad dat moment dat er gezegd wordt 'Het is een...'

Maar ik snap de drang om het wel te willen weten ook heel goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Mrt 2016 14:05

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Marin schreef:Ja maar da's wel anders dan een pasgeboren babietje. Dan zal negen van de tien mensen toch niet snel een jongetje in het roze kleden. En een meisje in een donkerblauw vestje kan prima.


Volgens mij had hij als baby wel al overhemdjes in het roze, van Pointer waren die volgens mij en ook een roze/wit gestreepte van Tommy. Oké, niet in de eerste weken al, maar wel met een half jaar ongeveer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem258

Bericht 23 Mrt 2016 14:07

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ik wist het bij geen van de 3 zwangerschappen. Nou ja, bij de eerste heb ik het met ruim 38 wkn wel laten nakijken maar dat was omdat mijn moeder terminaal lag en ik het fijn zou vinden als ze iig het geslacht nog zou meekrijgen. 10 dagen later is ze geboren.

Bij de laatste, de tweeling, vond ik het wel lastig, wel of niet. Vooral omdat we ook niet wisten of ze 1-of 2-eiig waren dus j/j, j/m of m/m. Erg lastig met de namen was dat. Toch hebben we het niet laten nakijken.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 23 Mrt 2016 14:08

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Marni schreef:Juist door dit topic denk ik nu ineens 'Hee, het niet weten lijkt me eigenlijk fantastisch mooi' haha. Inderdaad dat moment dat er gezegd wordt 'Het is een...'

Maar ik snap de drang om het wel te willen weten ook heel goed.


S werd op mijn borst gelegd en toen vroeg de verloskundige 'hebben we nou gezien wat het is?' Niet dus...we waren allemaal veel te druk met persen, kind op de borst leggen, knuffelen en weet ik wat de verlos- en verpleegkundige allemaal deden, dat we dus helemaal niet hadden gekeken. :smile:
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem258

Bericht 23 Mrt 2016 14:12

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Meneer de Uil schreef:
Marni schreef:Juist door dit topic denk ik nu ineens 'Hee, het niet weten lijkt me eigenlijk fantastisch mooi' haha. Inderdaad dat moment dat er gezegd wordt 'Het is een...'

Maar ik snap de drang om het wel te willen weten ook heel goed.


S werd op mijn borst gelegd en toen vroeg de verloskundige 'hebben we nou gezien wat het is?' Niet dus...we waren allemaal veel te druk met persen, kind op de borst leggen, knuffelen en weet ik wat de verlos- en verpleegkundige allemaal deden, dat we dus helemaal niet hadden gekeken. :smile:


Dat had ik ook heel erg. Bij de tweede was ik zo verbaasd dat hij al op mijn buik lag dat ik niet eens meer hoefde te zien wat het nou eigenlijk was. Haha! En bij de tweeling was ik vooral verbaasd dat het 2 meisjes waren
Had echt j/j of j/m gedacht. Toen ze de tweede eruit haalden was ik echt verbaasd dat ze zeiden: 'en meisje nr2!'
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Mrt 2016 14:18

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wilde het niet weten, het leek ons zo bijzonder om het na de geboorte te horen wat het was! Daarnaast vond ik het niet leuk dat iedereen het al zou weten (en ik zou toch mijn mond niet kunnen houden :smile: ).

Met 34 weken kwamen we er toch achter dat we een meisje zouden krijgen. We gingen nog even op vakantie naar Frankrijk en ik kreeg een brief mee van de verloskundige met info over de baby en zwangerschap mocht ik daar in het ziekenhuis komen. Ik zat die brief eens door te lezen en er zat ook info over de 20 weken echo in. Daar stond gewoon geslacht: vrouwelijk. Eerst moest ik heel hard huilen (niet omdat het een meisje was hoor) en daarna was ik boos. Vervolgens ben ik als troost maar los gegaan met meisjeskleren kopen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem166

Bericht 23 Mrt 2016 14:23

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ik heb ervaring met beide, en achteraf vond ik het niet weten leuker dan het wel weten. Bij onze dochter wisten we het geslacht wel. Dat was vooral handig voor de naam, het geboortekaartje en de beschuitjes met muisjes. De aankleding van de babykamer was toch al wit/grijs, omdat we niet een uitgesproken babykamer wilden maken.

Bij mijn zoon wisten we het niet. De neutrale pakjes vond ik niet zo leuk, ik had slechts twee setjes gevonden die ik leuk genoeg vond. Ik heb daarnaast een grijs broekje gekocht en een meisjesshirt en een jongensshirt. Afhankelijk van het geslacht kon de baby dan gelijk een leuk setje aan. De meisjeskleding van onze dochter had ik voor de zekerheid gesorteerd en gewassen, dus als zoon een meisje was, kon die doos met kleding erbij gepakt worden. Na de bevalling is mijn man naar de winkel gegaan en heeft nog een paar setjes uitgezocht. Verder heb ik later op internet nog wat besteld, dat heb je zo in huis.

Ik had voor de zekerheid ook nog een pak jongens-hydrofieldoeken gekocht, omdat de verloskundige na de bevalling mijn dochter destijds had ingepakt in zo'n doek en toen heel mooi kon laten zien hoe ze in de buik had gezeten. Dat wilde ik ook graag met ons tweede kindje, maar dan - als het een jongen was - niet in een knalroze doek. Mijn zoon heeft dus precies eenzelfde foto, maar dan in een grijze doek met sterren.

Ik heb mijn zoon zelf aangepakt bij de geboorte, en heb ook zelf gekeken of het een jongen of meisje was. Een heel bijzonder moment vond ik dat.

Een volgende keer wil ik het weer niet weten.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2016 14:26

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Nooit getwijfeld. Bij de oudste wilden wij het niet weten. Ik heb toen wel altijd gezegd mocht ik weer zwanger zijn dan wil ik het misschien wel weten. Nu ik weer zwanger ben wil ik het wel weten. Mijn man maakt het niks uit.
Lijkt mij handig met de kleertjes e.d.
2014 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Mrt 2016 14:43

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wisten het bij beide niet. Mijn man wilde graag het kindje aanpakken en dan kijken welk geslacht het was. Een heel mooi moment dat echt in mijn geheugen gegrift staat.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem236

Bericht 23 Mrt 2016 14:57

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Aan een twijfelaar raadt ik aan; houd het een verrassing.

Bij de eerste waren we ervan overtuigd het te willen weten. Maar ik vond het wel een stukje magie wegnemen toen we het eenmaal wisten, raar gevoel. Shoppen was wel heel leuk.

Bij de tweede wilden we het in eerste instantie niet weten. Neutraal pakje gekocht maar toen kwam het verhuisplan en toen dacht ik; zo direct bewaar ik alles en is de tweede een meisje. We wilden opruimen. Achteraf heb ik ook daarvan wel spijt.

Het speciale moment dat je het bij de geboorte hoort lijkt mij fantastisch. Maar ik ben ook wel te nieuwsschierig.

Er zijn trouwens genoeg leuke uniseks dingen te koop. Noppies heeft nu een leuke collectie.
<<

Anoniem171

Bericht 23 Mrt 2016 14:58

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 25 Sep 2016 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Mrt 2016 15:02

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wilden het bij beide wel weten.
Bij de oudste omdat ons dat handig leek met spullen kopen én omdat we voor een meisje al lang en breed een naam hadden die we heel graag wilden gebruiken.

Nu bij nummer 2 wilden we het weer weten. Uiteindelijk bleek dit ook veel discussie over de naam te schelen. Voor een meisje hadden we al weer heel lang leuke namen en voor een jongen kwamen we er niet helemaal uit.

Daarnaast zijn we beide ook veel te nieuwsgierig. De verrassing zit er voor ons vooral in hoe de baby er uit ziet en hoe ze zal zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 23 Mrt 2016 15:07

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Nana schreef:Wij hebben het alle drie de keren al tijdens de zwangerschap willen weten. En ergens lijkt mij de verassing bij de 20 weken echo (of geslachtsbepaling) net zo groot als tijdens de bevalling. Of eigenlijk heb ik twee keer een geniet moment gehad want bij de bevalling was ik zo nieuwsgierig naar het kindje zelf dat het geslacht dan pas weten naar mijn idee minder had toegevoegd.

Ook vond ik dat toen ik het geslacht wist ik al meer een band kreeg met mijn kinderen, het was niet langer de baby schopt maar M. die schopte etc.


Dit denk ik dus ook. De verrassing lijkt mij tijdens een echo niet minder groot dan bij de geboorte. Ik herken het meer krijgen van een band nadat ik het geslacht wist ook wel. Zeker bij mijn jongste dochter omdat ik door de dagelijkse drukte deze zwangerschap veel minder bewust meemaakte dan mijn eerste zwangerschap. Het weten dat we weer een meisje zouden krijgen heeft de band die ik met mijn baby voelde wel versterkt.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 23 Mrt 2016 15:07

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij weten het niet en ik vind het nog steeds leuk dat het straks den verrassing is. Natuurlijk zijn er momenten dat ik zoiets had van.. zullen we het toch maar vragen. Maar nee. We hebben een jongen en meisjesnaam. Twee verschillende geboortekaartjes. En hele leuke! neutrale kleertjes. Scheelde ook weer dat we nu niet heel veel hoefden aan te schaffen omdat we bij zoon dus ook alles neutraal hadden. Nu nog max. 3 weekjes en we zullen weten wat het is!!
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 23 Mrt 2016 15:12

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij weten het niet, heb ook altijd gezegd dat ik het niet wilde weten. Tuurlijk heb ik wel moeilijke momenten gehad maar vind de verrassing bij de bevalling en het opbellen van grootouders enz. Dat we een jongen of meisje hebben gekregen eigenlijk veel te leuk.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 14:52

Bericht 23 Mrt 2016 15:13

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Sanne schreef:Ik heb ervaring met beide, en achteraf vond ik het niet weten leuker dan het wel weten.


Hier dezelfde ervaring als Sanne. Alleen wisten wij de eerste keer het niet. Ik vond het zo'n mooi moment, na al die moeite erachter komen wat het geslacht is. Fantastisch vond ik het. De 2e zwangerschap wisten we het wel (ik zag het zelf in de kamer bij de gynaecoloog) maar dat vond ik toch echt stukken minder leuk dan dat moment na mijn bevalling. Als er nog een zwangerschap zou volgen dan zou ik er weer voor kiezen het niet te weten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi