Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel na maxicosi

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Mrt 2016 14:25

Re: Autostoel na maxicosi

Ik vind tot 4 jaar achterwaarts vervoeren ook wel erg lang, ik moet er persoonlijk niet aan denken om achteruit mee te rijden in de auto. Ik heb enorme last van wagenziekte en achteruit rijden is dan volgens mij niet heel bevorderlijk. Zouden kindjes daar geen last van krijgen?

Wat mij overigens wel heel vaak opvalt, is dat mensen hun kindje veel te snel uit de maxicosi (groep 0) halen en in de vervolgstoel doen. Ze denken dan dat hun kindje te groot is voor de cosi omdat de beentjes eroverheen bungelen. Maar je kindje hoeft pas uit de cosi als zijn hoofdje boven de stoel uitkomt. De benen mogen er bij wijze van spreken een halve meter uitsteken, dat maakt niet uit. Zolang het hoofdje nog volledig in het stoeltje zit kun je de cosi blijven gebruiken en is het ook gewoon de veiligste stoel.

♥♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Mrt 2016 15:26

Re: Autostoel na maxicosi

Pas waren we bij de prenatal en sprak een verkoopster ons aan over de maxi cosi dat ze inderdaad erin mag tot haar hoofdje er bovenuit komt, nou zo groot is ze nu ook weer niet hoor! Toen vertelde ze inderdaad dat ze wel willen gaan verplichten dat je t/m 18 maanden achterwaarts gaat vervoeren. Nu is dat nog niet aan de orde.

Ik heb dat inderdaad ook van die wagenziekte Elliot! Ik heb dat al vanaf dat ik 2 jaar ben en vind achteruit rijden echt verschrikkelijk! En wat ik me ook af vraag als je een kind tot 4 jaar achterwaarts gaat vervoeren, waar laten ze hun benen dan?
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Mrt 2016 17:19

Re: Autostoel na maxicosi

Tot 4 jaar vind ik ook heel lang idd hoor! Kan me echt niet voorstellen dat T daarmee akkoord gaat haha.

Interessant Believe! Aan de andere kant, als je vanuit die overtuiging toch vooruit vervoert en als je dan toch zo'n ongeluk krijgt... voelt wat cru.

Kunnen al jullie stoeltjes ook in een relaxstand en zetten jullie 'm daar ook op, of staat 'ie eigenlijk altijd even rechtop?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Mrt 2016 17:21

Re: Autostoel na maxicosi

Kiatu schreef:Tm 15 mnd is achterwaarts vervoeren verplicht. Liefst nog langer inderdaad. Wij hebben de Nuna Rebl, draaibaar en met isofix. Heel tevreden over.


Sodeju wat een prijsverschil met de andere genoemde stoeltjes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Mrt 2016 17:42

Re: Autostoel na maxicosi

Toen mijn oudste bijna uit de maxi cosi geroeid was waren er geen achterwaartse stoelen.
Hij ging over in een tobi. Daar zit de jongste nu in. het enige wat hij steeds doet is zich uit de gordels wringen.
Inmiddels gebeurd het nog maar zelden, anders had ik de cybex juno 2 fix nog gehaald.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem151

Bericht 23 Mrt 2016 18:11

Re: Autostoel na maxicosi

Ster schreef:
Blue Phone schreef:Wij vervoeren zo lang mogelijk achterwaarts, hebben nu de maxicosi axiss fix. Die kan ook voorwaarts


Hoe zit dit dan met de bevestiging? Wat deze heeft toch een eigen base? Wat had je hiervoor dan? Want zover ik kan vinden, past hier geen stoel 0 op.


De stoel maak je vast met de isofix en top tether. Er zit geen losse base bij waar je 'm op moet klikken. Hiervoor hadden we de maxicosi pebble met de familyfix base (geloof ik, dat die base zo heet?) Maar die kan natuurlijk ook zonder base, gewoon met de gordels vast.

Nadeel van de axiss fix is dus wel dat hij niet in een oude auto kan. Voor in de camper, oldtimer, hebben we dus een ander stoeltje nodig. Denk dat dat een tobi van marktplaats wordt.
<<

Anoniem168

Bericht 23 Mrt 2016 19:47

Re: Autostoel na maxicosi

Ben even kwijt wie mij quotte maar bij dezen:

Volgens de I size regeling die in 2013 is gestart is achterwaarts vervoeren wel verplicht tot minstens 15 maanden. Dit wordt gefaseerd ingevoerd, vandaar dat naast deze I size norm ook de oude R44 richtlijnen nog toegestaan worden. Reden voor deze wijziging is dat het 5x veiliger is om een kind tot minimaal 15 maanden achterwaarts te vervoeren ivm het (nog niet) kunnen opvangen van een klap met het nekje.

Veel info is te vinden op veiligheid.nl (zoek even op autostoeltjes), consumentenbond en anwb.
<<

Anoniem168

Bericht 23 Mrt 2016 19:49

Re: Autostoel na maxicosi

Zora schreef:
Kiatu schreef:Tm 15 mnd is achterwaarts vervoeren verplicht. Liefst nog langer inderdaad. Wij hebben de Nuna Rebl, draaibaar en met isofix. Heel tevreden over.


Sodeju wat een prijsverschil met de andere genoemde stoeltjes!


Klopt, haha, wij zijn voor de duurste gegaan. Vooral omdat we nogal een lang kind hebben dat nou eenmaal het beste zat in deze stoel. En sowieso wilden we I size en draaibaar. Ik bespaar op praktisch alles, maar niet op autostoeltjes.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 14:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Mrt 2016 20:29

Re: Autostoel na maxicosi

Zora, R slaapt vrijwel altijd zodra we wegrijden en dan schuif ik hem in slaapstand. Als hij weer wakker is duw ik hem weer terug. Dat gaat heel makkelijk. Kan echt niet zonder die stand, dan ligt zijn hoofd zo voorover te bungelen.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Mrt 2016 21:28

Re: Autostoel na maxicosi

Ja dat ziet er altijd zo sneu uit he spencer!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2016 21:30

Re: Autostoel na maxicosi

Ik stel gewoon overal domme vragen.

Een maxi cosi mag niet gevallen zijn heb ik eens gelezen (net als een helm voor motorrijden), maar hoe zit dat met een 'gewone' autostoel? Mijn collega zei vanmiddag dat hij autostoeltjes juist op Marktplaats koopt, maar kan dat wel?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Mrt 2016 21:33

Re: Autostoel na maxicosi

Nee dat 'mag' niet. Ik heb de stoel voor erbij wel van marktplaats en er komt heus geen autostoelpolitie aan de deur maar hij kan onveilig zijn.

Hij staat hier alleen zodat iedereen R op kan halen mocht er met mij iets (bevalling die begint ofzo) zijn dus daar neem ik het risico wel voor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2016 21:34

Re: Autostoel na maxicosi

Ja zo inderdaad. Dus die regel geldt voor alle autostoeltjes. Thanks!
<<

Anoniem205

Bericht 23 Mrt 2016 21:37

Re: Autostoel na maxicosi

Wij hebben de 2wayPearl en gaan zoon zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren. In mijn auto zit hij in een reguliere autostoel, de tobi geloof ik. In de auto van vriend zit isofix, rijden we lange afstanden en vervoeren we zoon het meeste. Dus hebben we een 2way familyfix gekocht. Ja, rete duur. Maar voor ons het geld wel waard. De 2waypearl was 300 euro, dus dat was echt even een aanslag op de spaarrekenening.

Overigens hebben we zoon tot bijna 16 maanden op lange stukken in de maxicosi vervoerd. Hij is lang (over de 80cm) maar kwam nog steeds niet met zijn oortjes boven de rand uit. We kregen de gordels alleen bijna niet meer dicht ivm zijn lange lijf. Daarom zijn we over gegaan op de vervolgstoel.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 23 Mrt 2016 21:45

Re: Autostoel na maxicosi

Elliot schreef:Ik vind tot 4 jaar achterwaarts vervoeren ook wel erg lang, ik moet er persoonlijk niet aan denken om achteruit mee te rijden in de auto. Ik heb enorme last van wagenziekte en achteruit rijden is dan volgens mij niet heel bevorderlijk. Zouden kindjes daar geen last van krijgen?

Wat mij overigens wel heel vaak opvalt, is dat mensen hun kindje veel te snel uit de maxicosi (groep 0) halen en in de vervolgstoel doen. Ze denken dan dat hun kindje te groot is voor de cosi omdat de beentjes eroverheen bungelen. Maar je kindje hoeft pas uit de cosi als zijn hoofdje boven de stoel uitkomt. De benen mogen er bij wijze van spreken een halve meter uitsteken, dat maakt niet uit. Zolang het hoofdje nog volledig in het stoeltje zit kun je de cosi blijven gebruiken en is het ook gewoon de veiligste stoel.


Als je kind alles bij elkaar krijst omdat ze achteruit zit en net als iedereen vooruit wil zitten, ga je als ze de 9 kilo voorbij zijn en een respectabele leeftijd hebben al gauw over naar een andere autostoel, is mijn ervaring.

Wij hebben de priori en ik vind dat een hele fijn stoel, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding. Mijn schoonouders en schoonzusje hebben een axis (die draaistoel) maar ik vind dat echt zo z'n geld niet waard.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 23 Mrt 2016 22:14

Re: Autostoel na maxicosi

Ik heb daar bij onze oudste veel over gelezen en bewust voor een stoel gekozen die achterwaarts kon. Destijds was er in Nederland amper tot geen keus, dus toen hebben we uit Zweden geloof ik een Brio Zento laten komen. Hele fijne stoel, hij heeft er bijna tot z'n vierde in gezeten en nu de jongste.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Mrt 2016 22:30

Re: Autostoel na maxicosi

Wij vervoeren onze dochter in de maxi cosi Toby. Dochter gilde altijd alles bij elkaar in de auto en daar werd ik altijd bloednerveus van. Ik was dus zeer opgelucht dat ze na elf maanden in de Toby kon.
Veiligheid is natuurlijk heel belangrijk maar een niet gillend kind ook.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 23 Mrt 2016 22:35

Re: Autostoel na maxicosi

J heeft tot ruim 15 maanden in de groep 0 stoel gezeten en toe ging die kapot (trok ineens de gordel los) ze paste er nog prima in maar we hebben toen een maxi cosi Tobi gekocht, en later nog een voor in de andere auto.
Baby zal ook zo lang mogelijk in de kleinste stoel blijven, maar daarna gaat ze ook gewoon in de Tobi die we nog hebben staan. Ga geen nieuwe stoel kopen terwijl we nog twee prima stoelen hebben staan. Als ik nu toch een nieuwe groep 1 stoel moest kopen zou ik het wel overwegen om zo'n achterwaarts stoeltje te kopen trouwens.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

anoniem213

Bericht 24 Mrt 2016 02:23

Re: Autostoel na maxicosi

Zora schreef:Tot 4 jaar vind ik ook heel lang idd hoor! Kan me echt niet voorstellen dat T daarmee akkoord gaat haha.

Interessant Believe! Aan de andere kant, als je vanuit die overtuiging toch vooruit vervoert en als je dan toch zo'n ongeluk krijgt... voelt wat cru.

Kunnen al jullie stoeltjes ook in een relaxstand en zetten jullie 'm daar ook op, of staat 'ie eigenlijk altijd even rechtop?

Mijn neefje met energie voor tien wordt in juni vier en hij accepteert het nog steeds. Het is ook maar wat ze gewend zijn. Hij weet niet beter.
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 24 Mrt 2016 08:32

Re: Autostoel na maxicosi

Wij hebben als vervolg stoel de axxis
Mijn oudste dochter ging met 16 maanden over en mijn jongste dichter is nu 12,5 maand maar zit voorlopig nog wel in de maxicosi het past nog prima
<<

Anoniem280

Bericht 24 Mrt 2016 09:50

Re: Autostoel na maxicosi

Wij zijn oons ook aan het oriënteren op autostoelen.
Dure grap. Willen dan een stoel die lang mee kan, maar hoeft opzich niet te duur, maxicosi valt dus af, ivm 2x :palm:
Hier kunnen ze ook nog wel even in de maxicosi al lijkt het mij niet lekker zitten om een hele poos met je benen omhoog te zitten. Ze zijn bijna 15 maanden. Vriendin van mij haar jongens zijn 17 maanden en passen nog in de maxicosi.
Wat eerder al gevraagd werd, waar moet een kindje die tot 4 jaar achterwaarts mee vervoerd word hun benen laten?
<<

Anoniem151

Bericht 24 Mrt 2016 11:13

Re: Autostoel na maxicosi

https://www.instagram.com/p/BCutU7nOZTw/?taken-by=wrapyouinlove
"Rearfacing legs.. yes they are comfortable and yes Celine will stay rearfacing even though she is almost 5. :) they love it"
<<

Anoniem280

Bericht 24 Mrt 2016 13:53

Re: Autostoel na maxicosi

Kan mij niet voorstellen dat dat lekker zit .
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Mrt 2016 13:57

Re: Autostoel na maxicosi

Mijn oudste zit ook altijd zo met zijn benen tegen de voorstoel. Kinderen zijn een stuk flexibeler he.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem168

Bericht 24 Mrt 2016 21:20

Re: Autostoel na maxicosi

Mijn zoon zit ook al met gebogen knietjes zeg maar, hij vindt het prima, terwijl hij in andere situaties niks tegen zijn voeten wil hebben. Blijkbaar is het voor het autorijden wel comfortabel, haha.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers