Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weinig slaap

<<

Brittie

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 12:05

Bericht 20 Mrt 2016 12:19

Weinig slaap

Hey iedereen,
Ik had een vraag, de laatste tijd slaap ik steeds minder en heb moeite om in slaap te komen.
Slaap per nacht maar 3 of 4 uur en ben super vermoeid overdag.
Het lukt me 's nachts niet in slaap te komen of word na een paar uur al klaarwakker.
Heeft iemand misschien tips?
Groeten, Brittie
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Mrt 2016 13:14

Re: Weinig slaap

Weet je waarom je niet slaapt? Lig je te piekeren? Je zou in ieder geval kunnen proberen een tijdje voordat je gaat slapen geen tv meer te kijken of telefoon etc.
Verder kun je kijken voor middeltjes bij de drogist of naar de huisarts gaan.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Elle123

Bericht 20 Mrt 2016 13:33

Re: Weinig slaap

Ik heb dat ook ongeveer 2x per jaar. Geen idee hoe het komt. Ik probeer dan een uur voor ik naar bed ga geen tv meer te kijken (ook geen telefoon/tablet enzo), ik drink van die avondmix thee, en neem vaak een melatonine tablet (die extra forte). Het is wel echt heel vervelend, vooral omdat je na een tijdje echt doodmoe bent. Vaak helpt het ook al als je probeert er vrede mee te hebben. Vaak ga je liggen piekeren waarom je nou niet in slaap valt en dat je de volgende dag dus doodmoe zult zijn. Ik krijg het zelf ook als ik een paar dagen niet kan sporten. Dan zit er denk ik te veel energie in mijn lichaam. Misschien helpt yoga?
<<

Brittie

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 12:05

Bericht 20 Mrt 2016 13:42

Re: Weinig slaap

Bedankt voor de tips. Meestal ga ik liggen en doe mijn ogen dicht op de hoop om in slaap te vallen, maar meestal lig ik na een paar uur nog wakker. Ik weet ook echt niet hoe het komt. Ik ga zeker binnenkort even naar de huisarts.
<<

Anoniem168

Bericht 20 Mrt 2016 14:08

Re: Weinig slaap

Het is lastig om zo te bepalen wat het kan zijn. Heb je wel genoeg beweging overdag? Ik zou sowieso overdag niet je slaap inhalen (al lees ik niet dat je dat doet hoor, maar het is maar advies), want dan maak je het alleen maar erger en verstoor je nog meer je slaapritme.
Ook zou je eens een dagboekje bij kunnen houden, dat je opschrijft wat je die dag hebt gedaan, beleefd etc. Misschien helpt het onbewust om toch wat meer rust te creëren. En wat lezen voor het slapen en niet teveel op social media en je telefoon helpt ook om rustiger te slapen. Ik merk ook als ik teveel op social media heb gezeten overdag dat ik ook veel onrustiger slaap onbewust.
Wat je eet en drinkt (in de avond) kan ook invloed hebben op je slaappatroon. Zo drink ik hoogstens twee kopjes koffie per dag en dan niet meer laat in de middag, anders word ik hyper in mijn hoofd en daar blijf ik dan de rest van de dag en nacht last van hebben.
<<

Brittie

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 12:05

Bericht 20 Mrt 2016 14:38

Re: Weinig slaap

Bedankt. Ik neem 's ochtends vaak enkel een broodje( omdat als ik meer in de ochtend eet halverwege de dag nogal misselijk word, dit zit heel erg in de familie) en omdat ik nog op school zit kan ik in de middag niet veel eten. Heb altijd brood met fruit. En 's avonds eet ik meestal gezond. Tussendoor eet ik af en toe kleine gezonde snacks. Dit was ooit een aanrader van iemand. Ik beweeg ook veel, doe bijvoorbeeld een heleboel fitness oefeningen( omdat ik vroeger een rug blessure heb opgelopen is dit verplicht van de huisarts) maar de laatste tijd lukt dat ook niet echt omdat ik nogal benauwd ben geworden.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Mrt 2016 12:06

Re: Weinig slaap

Hee Brittie, hoe lang speelt het nu precies?
Ik heb dat ook wel met perioden, maar meestal weet ik het na max. 5/6 dagen wel te doorbreken en dan is het weer klaar.
Je zou kunnen proberen om min. een uur voordat je naar bed gaat niet meer tv te kijken en op je tel/tablet, ,maar in plaats daarvan een wandeling maken.
Of een warme douche voor het slapen gaan.
In de slaapkamer zorgen dat je geen tv en telefoon bij de hand hebt. Zorg dat je niet kunt zien hoe laat het is als je 's nachts wakker ligt (ik ga dan nl. altijd uitrekenen hoe lang ik nog kan slapen en daar word ik gek van).
Lekker raam open in de slaapkamer.

Nou ja, noem maar op, er zijn natuurlijk honderden tips te bedenken, maar ik kan niet voor jou invullen wat werkt.
Hopelijk doorbreek je het gauw en slaap je dan weer beter.
<<

Brittie

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 12:05

Bericht 22 Mrt 2016 13:16

Re: Weinig slaap

Eigenlijk heb ik het al mijn hele leven. Vroeger had ik ook perioden dat ik heel kort sliep. En soms was het over.
Meestal had ik het maar een paar weken dat ik niet kon slapen, maar nu heb ik het al bijna een jaar. Ik heb meestal mijn raam open zoals je zei, maar het werkt vaak nog niet. Over zo'n wandeling vind ik een leuk idee dus ga dat vanavond maar proberen.
<<

Anoniem321

Bericht 22 Mrt 2016 13:22

Re: Weinig slaap

Brittie, vervelend dat het al zo lang speelt. Misschien is het dan inderdaad raadzaam een afspraak bij de huisarts te maken.
<<

anoniem203

Bericht 22 Mrt 2016 14:13

Re: Weinig slaap

Drink je veel cola, koffie of andere caffeine houdende dranken?

Misschien is melatonine iets voor je? Bijvoorbeelds van Sleepzz. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist en meestal geeft dat net het laatste zetje om snel in slaap te vallen en heel de nacht door te slapen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers