Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

<<

Anoniem321

Bericht 18 Mrt 2016 14:54

Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

Het gaat niet over mezelf maar over mijn schoonzusje.
Zij zit momenteel al een paar weken overspannen thuis.
Vandaag is ze bij de arbo arts geweest en tijdens dit gesprek heeft ze afspraken over haar reintegratie gemaakt en over contact met haar werkgever waar ze eigenlijk helemaal niet achter staat omdat het veel te snel gaat allemaal.

Toelichting: ze had zelf een reintegratieplan gemaakt en de arboarts vond aan de hand daarvan (ze had 10 weken voor haar herstel uitgetrokken) (en dan quote ik hem even letterlijk) "dat ze zichzelf blijkbaar als een zwaar geval zag" .

Ze had het gevoel dat de arts druk op haar uitoefende en ze voelde zich daar niet tegen bestand. Daarom heeft ze dingen toegezegd waar ze helemaal niet achter staat.
Nu ze weer thuis is, is ze helemaal in paniek en weet niet zo goed wat ze nu het beste kan doen.
Mijn broer belde net en ik heb geadviseerd om contact met de huisarts op te nemen.
Heeft iemand nog een advies wat ze nu het beste kan doen? Ik vind het heel sneu voor haar.
Haar werkgever is helaas ook niet de makkelijkste.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Mrt 2016 15:06

Re: Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

Als je het niet eens bent zou je een deskundigenoordeel aan kunnen vragen.

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek/zi ... genoordeel
2015 💙
<<

Anoniem286

Bericht 18 Mrt 2016 15:10

Re: Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

Ik weet niks over rechten of plichten wat dat betreft maar kan ze niet met dezelfde arbo arts contact opnemen en aangeven dat het plan haar toch niet lekker zit en dat ze er nog een keer naar wil kijken samen? Misschien kan iemand mee om haar te ondersteunen?
<<

Anoniem321

Bericht 18 Mrt 2016 15:28

Re: Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Minx, bedankt voor de link, Die heb ik even doorgemaild naar mijn schoonzus.
Highway, het probleem is nu dat ze nu heeft afgesproken dat ze a.s. maandag weer begint met haar werk (weliswaar een paar uurtjes, maar toch), dus alles moet nu op stel en sprong geregeld worden.
Ze heeft straks een afspraak met haar huisarts en daarna wil ze haar werkgever gaan bellen en hopelijk kan die de druk iets van de ketel halen voor haar. Ze zit er nu helemaal doorheen.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Mrt 2016 15:46

Re: Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

Zo'n plan is er om eventueel ook weer bijgesteld te kunnen worden. Als blijkt dat ze het maandag niet trekt, zal er opnieuw naar het re-integratietraject worden gekeken. Hopelijk stelt dit haar wat gerust. :) Dat van mij is in week 2 van het re-integreren al bijgesteld (weliswaar door wel een aardige bedrijfsarts).
<<

Anoniem321

Bericht 22 Mrt 2016 11:44

Re: Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

Bedankt voor je reactie Guattari. Precies dat heeft de huisarts ook tegen haar gezegd, dus dat stelde haar al wat gerust.
Alleen nu het volgende probleem: inmiddels heeft ze met haar werkgever contact gehad en die wil helemaal niet meedenken. Al voor dat ze overspannen raakte had ze voor de komende 2 weken verlof staan en dat moet ze nu maar gewoon opnemen en als het verlof is afgelopen dan acht haar werkgever haar wel weer in staat om gewoon te werken. Volgens mij hoef je reeds geplande vakantiedagen helemaal niet op te nemen als je 100 % ziekgemeld bent. Hij zei dat het plan van de bedrijfsarts maar een advies was en dat hij niet verplicht was dat op te volgen.

Ineens lijkt het plan van de bedrijfsarts ideaal :laughcry: .
Ik vind het zo sneu en jammer voor haar dat het zo gaat. Ze moet nu zo vechten om voor zichzelf op te komen. En juist als je overspannen bent is dat zo moeilijk. Wat is die werkgever van haar een hork!
Ze gaat nu contact met de vakbond opnemen om te kijken of die wat voor haar kan doen.
En anders komt wellicht het deskundigenoordeel van het UWV om de hoek kijken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Mrt 2016 12:08

Re: Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

https://www.fnv.nl/themas/ziekte-en-re- ... -vakantie/

Dit mag dus al niet. Gaan werken tegen het advies in mag volgens mij ook niet want je mag je herstel niet tegenwerken. Daar kon ik zo snel niets over vinden.

1 advies zet dit op papier en communiceer veel via de mail. Mijn ex-werkgever is zo dom geweest om te reageren op mijn mails dus kan hij een aantal dingen niet gaan ontkennen
2015 💙
<<

Anoniem321

Bericht 22 Mrt 2016 12:16

Re: Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

Minx, bedankt voor de tip. Ze is inderdaad al aan het documenteren geslagen. Haar leidinggevende heeft oa via Whatsapp met haar gecommuniceerd en die conversaties heeft ze opgeslagen.
Verder zal ik haar inderdaad adviseren via de mail te communiceren en zo min mogelijk via de telefoon te doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Mrt 2016 13:00

Re: Overpannen, te snel afspraken met arbo gemaakt. Advies?

En als iets mondeling af is gesproken het via de mail laten bevestigen.
2015 💙

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers