Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw kind op sociale media

<<

Anoniem260

Bericht 18 Mrt 2016 12:39

Jouw kind op sociale media

Hoe gaan jullie om met het plaatsen van foto's van je kind op sociale media/internet?
Vraag het me ook een beetje af door het topic "laatste foto van je kind".

Ikzelf ben me er (volgens mij) best wel bewust van wat ik wel en niet op internet zet en heb ook wel ideeën over hoe ik dit straks wil als ons kindje geboren is. Ik vind het vooral een 'eng' idee dat iedereen (ook onbekenden) van alles kan met een foto als deze eenmaal op internet staat en wil het plaatsen van foto's op bijvoorbeeld facebook beperken. Een facebookvriend hoeft maar een 'like' te geven en vervolgens komt je foto/filmpje ook op de tijdlijn van totale onbekenden (afhankelijk van hoe je je instellingen hebt, maar zie regelmatig kindjes voorbij komen die ik niet ken).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Mrt 2016 12:41

Re: Jouw kind op sociale media

Facebook willen we hem niet op, dat hebben we zelf niet.
Instagram plemp ik ermee vol, wel op prive status.
Forum plaats ik fotos maar die verwijder ik ook weer.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2016 12:45

Re: Jouw kind op sociale media

Jerry schreef:Hoe gaan jullie om met het plaatsen van foto's van je kind op sociale media/internet?
Vraag het me ook een beetje af door het topic "laatste foto van je kind".

Ikzelf ben me er (volgens mij) best wel bewust van wat ik wel en niet op internet zet en heb ook wel ideeën over hoe ik dit straks wil als ons kindje geboren is. Ik vind het vooral een 'eng' idee dat iedereen (ook onbekenden) van alles kan met een foto als deze eenmaal op internet staat en wil het plaatsen van foto's op bijvoorbeeld facebook beperken. Een facebookvriend hoeft maar een 'like' te geven en vervolgens komt je foto/filmpje ook op de tijdlijn van totale onbekenden (afhankelijk van hoe je je instellingen hebt, maar zie regelmatig kindjes voorbij komen die ik niet ken).

Daarom heb ik hier laatst nog een topic geopend voor de forum moeders. Kwam via via zoveel forumkindjes tegen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2016 12:46

Re: Jouw kind op sociale media

Op het forum plaats ik eigenlijk nooit foto's. En als we een kindje krijgen gaat dat ook zeker NIET gebeuren.
<<

Anoniem260

Bericht 18 Mrt 2016 12:52

Re: Jouw kind op sociale media

Yadira schreef:
Jerry schreef:Hoe gaan jullie om met het plaatsen van foto's van je kind op sociale media/internet?
Vraag het me ook een beetje af door het topic "laatste foto van je kind".

Ikzelf ben me er (volgens mij) best wel bewust van wat ik wel en niet op internet zet en heb ook wel ideeën over hoe ik dit straks wil als ons kindje geboren is. Ik vind het vooral een 'eng' idee dat iedereen (ook onbekenden) van alles kan met een foto als deze eenmaal op internet staat en wil het plaatsen van foto's op bijvoorbeeld facebook beperken. Een facebookvriend hoeft maar een 'like' te geven en vervolgens komt je foto/filmpje ook op de tijdlijn van totale onbekenden (afhankelijk van hoe je je instellingen hebt, maar zie regelmatig kindjes voorbij komen die ik niet ken).

Daarom heb ik hier laatst nog een topic geopend voor de forum moeders. Kwam via via zoveel forumkindjes tegen.


Klopt, vandaar m'n toevoeging :wink:

Vindt 't best ernstig dat er mensen zijn die dat niet weten. Kan me tenminste niet voorstellen dat iedereen het prima vind dat zijn of haar kind te zien is op de tijdlijn voor zoveel onbekenden.

@ Sam, foto's op het forum kunnen ook door 'onbekenden' gezien (en opgeslagen) worden. Dat soort dingen ben ik altijd een beetje bang voor.

Vind foto's van kinderopvang ook altijd zo bijzonder. Ik weet van m'n zus dat je kunt aangeven dat je niet wilt dat er foto's van je kind op facebook komen te staan. Zal dit zeer zeker overwegen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2016 12:56

Re: Jouw kind op sociale media

Jerry schreef:

Vindt 't best ernstig dat er mensen zijn die dat niet weten. Kan me tenminste niet voorstellen dat iedereen het prima vind dat zijn of haar kind te zien is op de tijdlijn voor zoveel onbekenden.

Vind foto's van kinderopvang ook altijd zo bijzonder. Ik weet van m'n zus dat je kunt aangeven dat je niet wilt dat er foto's van je kind op facebook komen te staan. Zal dit zeer zeker overwegen.

Maar wie 'leert' het je? Hoe het precies zit? Niemand. En dat vind ik zorgelijk. Wat mij betreft krijgt men social media les op de middelbare school of basisschool. Er zijn altijd mensen die het echt niets boeit, maar een groot deel weet inderdaad gewoon van niks. Maarja, ik hoor nooit iemand vragen 'hoe zit het precies met de privacy van mijn berichten op Facebook'. En zolang er niet over gesproken wordt is het lastig om er van op de hoogte te zijn.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Mrt 2016 13:00

Re: Jouw kind op sociale media

Jerry schreef:Vind foto's van kinderopvang ook altijd zo bijzonder. Ik weet van m'n zus dat je kunt aangeven dat je niet wilt dat er foto's van je kind op facebook komen te staan. Zal dit zeer zeker overwegen.


Bij ons KDV houden ze daar alleen rekening mee met de gewone, kleine activiteiten. Als ze bv sinterklaasviering hebben, worden alle gemaakte foto's gewoon online geplaatst. Volgens mij kun je dan wel aangeven dat je van bepaalde foto's wilt dat ze die eraf halen, maar ja, de ouders van andere kinderen die op de foto's staan vinden 't wel leuk om die foto's te zien :eyes: .
Wij zijn dus van die ouders die ons kind niet online willen. Gelukkig hebben we het ook nog niet aan de hand gehad, de sinterklaasviering vorig jaar hebben we overgeslagen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem147

Bericht 18 Mrt 2016 13:02

Re: Jouw kind op sociale media

Ik zie het probleem niet zo. We leven in een tijd waarin er veel op Internet gaat. Als een foto netjes en respectvol is, waarom niet? Ik zou het op zeer openbare plaatsen wel proberen te beperken of de foto's te verwijderen, maar dat is meer omdat ik privacy tot bepaalde hoogte waardeer.

'Dat iedereen iets met de foto van je kind kan doen', vind ik meer een angst van jezelf.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2016 13:02

Re: Jouw kind op sociale media

Rebecca schreef:
Jerry schreef:Vind foto's van kinderopvang ook altijd zo bijzonder. Ik weet van m'n zus dat je kunt aangeven dat je niet wilt dat er foto's van je kind op facebook komen te staan. Zal dit zeer zeker overwegen.


Bij ons KDV houden ze daar alleen rekening mee met de gewone, kleine activiteiten. Als ze bv sinterklaasviering hebben, worden alle gemaakte foto's gewoon online geplaatst. Volgens mij kun je dan wel aangeven dat je van bepaalde foto's wilt dat ze die eraf halen, maar ja, de ouders van andere kinderen die op de foto's staan vinden 't wel leuk om die foto's te zien :eyes: .

Wij zijn dus van die ouders die ons kind niet online willen. Gelukkig hebben we het ook nog niet aan de hand gehad, de sinterklaasviering vorig jaar hebben we overgeslagen.

Komen die foto's dan openbaar op de school website? Of bijvoorbeeld alleen op een omgeving waar alleen de ouders (en leraren) toegang tot hebben?
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2016 13:05

Re: Jouw kind op sociale media

Marni schreef:'Dat iedereen iets met de foto van je kind kan doen', vind ik meer een angst van jezelf.

Het hoeft toch niet perse iets ergs te zijn? Ik heb ook zo`n 'tante' in m`n lijst die van alles deelt. Of ze dat nou per ongeluk doet of met opzet, geen idee. Maar als ze een foto van je baby deelt op haar eigen profiel, zien meteen al haar 500 vrienden dat ook. No thanks.

Ik heb niet voor niets alles privé en weinig vrienden op Facebook.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Mrt 2016 13:13

Re: Jouw kind op sociale media

Haha oh dat is wel irritant. Maar ook dat zou ik niet erg vinden. Misschien denk ik er zo over omdat ik nauwelijks foto's op Facebook post, misschien 5x per jaar haha. En dat dat dan incidenteel zou gebeuren, neem ik dan voor lief.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2016 13:13

Re: Jouw kind op sociale media

Eens met yadira. Het gaat mij er dan ook om dat je zelf geen regie meer hebt over de weg die de foto aflegt. Ik heb m'n instellingen op FB en insta redelijk privé, heb geen mensen op FB die ik niet irl ken en vertrouw. Ik post heel weinig foto's van m'n kind. En op de kdv geef ik aan dat ik geen toestemming geef voor publicatie van foto's. Ga ik ook op de school van m'n zoon doen volgende maand.
#teammaple🍁
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2016 13:15

Re: Jouw kind op sociale media

Op Facebook zet ik wel foto's maar zou nooit (half) naakte foto's op internet gooien.
Ook heb ik alles zoveel mogelijk afgeschermd op Facebook en Instagram.

Toen onze dochter pas geboren was heb ik heel nadrukkelijk aan familie aangegeven dat we niet wilden dat ze op Facebook zou komen. Mijn schoonmoeder had in de laatste weken van mijn zwangerschap een account aangemaakt. Toen ze geboren was heeft ze direct haar profielfoto aangepast van onze dochter, IN BAD! Echt, ik was woest! Mijn man gelukkig ook.
Sindsdien heeft ze nooit meer een foto op Facebook gezet. Ik heb ook de mensen in mijn lijst die klakkeloos alles van iedereen delen verwijderd.

Dus ja, ergens let ik er wel op, maar aan de andere kant; onze beide families wonen ver weg en de meesten hebben Facebook en willen graag op de hoogte blijven. We zijn heel duidelijk geweest over wat en hoe wij hier over denken en inderdaad, veel mensen hebben geen idee van de gevaren. Aan de andere kant ben ik het wel met Marni eens, we leven in een tijd dat sociale media niet meer weg te denken is.

Ons kdv maakt gebruik van een app. Daar worden foto's in gezet van de betreffende groep. Alleen die ouders kunnen de foto's zien.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem147

Bericht 18 Mrt 2016 13:22

Re: Jouw kind op sociale media

De situaties die jullie schetsen vind ik trouwens wel erg raar. Vooral je schoonmoeder Oh La La! Dat vraag je toch eerst? Mijn moeder heeft een Facebook maar is panisch over privacy, dus leest alleen af en toe wat mijn zus en ik doen. Mijn schoonmoeder heeft geen Facebook. Dus ik ken de geschetste situaties ook niet. Mijn man heeft trouwens ook geen Facebook of iets haha.

Qua regie snap ik het dus tot op zekere hoogte. Als ik ergens een foto zou posten (Facebook en forum zijn de enige 2 kanalen waar ik iets post) dan weet ik dat ik deze regie wat loslaat. Daarom zou ik nooit dagelijksof wekelijks plempen. Maar een keer een leuke vakantiefoto of familiefoto vind ik wel leuk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2016 13:28

Re: Jouw kind op sociale media

Ja dat doe ik heel af en toe ook wel.

Toen ik zwanger was van m'n eerst hebben m'n zus (die kreeg toen ook d'r eerste kind) en ik met onze ouders afgesproken dat zij geen foto's van de kinderen op fb plaatsen. Dat is gelukkig allemaal goed gegaan. M'n schoonouders hebben geen fb dus met hen hoefde ik dat niet te bespreken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem321

Bericht 18 Mrt 2016 13:29

Re: Jouw kind op sociale media

Ik plaats zo nu en dan een foto van mijn zoon op Facebook. Maar dat is iets waar ik zelf voor kies en dus ook zelf in de hand heb.
Ik zou het niet zo tof vinden als mijn broers of ouders zonder het eerst te vragen een foto van B op Facebook zouden plaatsen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2016 13:30

Re: Jouw kind op sociale media

Ja, bizar toch?
Ik dacht toen dat het vooral aan m'n hormonen lag dat ik zo kwaad werd, maar mijn man knapte ook bijna.
Vooral omdat we het nog geen week eerder nog heel nadrukkelijk benoemd hadden naar haar.
Met echo foto's ging ze het hele kantoor rond. Terwijl m'n man duidelijk in de mail naar haar had gezegd dat we dit alleen met ouders en schoonouders + broers wilden delen en niet met de rest van de familie en vrienden, of dus collega's die wij helemaal niet kennen... Soms heeft ze echt acties...

Bij deze baby hebben we het weer nadrukkelijk gezegd. Volgens mij heeft ze er wel van geleerd, want ze houdt zich tot nu toe aardig koest.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Mrt 2016 13:41

Re: Jouw kind op sociale media

Ik heb facebook op alleen vrienden staan en instagram op prive. Ik zet wel foto's van mijn dochters online, maar ik probeer wel gewoon "nette' foto's te plaatsen. Ze staan niet naakt op internet zeg maar.

Een keer heeft een onbekende mevrouw voor mij mijn foto van de meiden gedeeld, ik heb haar meteen gemaild dat ik haar niet ken en zij mij ook niet en dat ik per direct wil dat ze mijn foto verwijderd. Ze heeft daar niet op gereageerd maar wel mijn foto verwijderd. Ik dacht toen dat ik mijn instellingen wel goed had staan maar dat bleek dus niet zo te zijn, ik controleer dit regelmatig.

Ik plaats eigenlijk amper foto's hier, omdat ik het gevoel heb dat ik er op een forum geen grip op heb. Er zijn hier misschien wel 100 onbekende bezoekers die wel allemaal de foto zien en hem misschien wel opslaan, dat vind ik niet prettig.
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2016 13:43

Re: Jouw kind op sociale media

Het is allemaal uit enthousiasme natuurlijk.. maar het kan erg irritant zijn. Ik heb een oom die lukraak foto's van z'n kleinzoon plaatst op fb, het gemak waarmee hij dat doet daar begrijp ik niets van. Hij feliciteerde mij een maand of 7 geleden met m'n zwangerschap OP FACEBOOK, toen het nog niet openbaar was. Ongelooflijk :) Gelukkig zag ik het snel en kon ik zijn opmerking direct weghalen.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2016 13:46

Re: Jouw kind op sociale media

Ik heb nog even gekeken naar wat hij ook al weer zei toen ik aangaf dat hij dat niet openbaar had hoeven doen:

Ik: Dag oom X, bedankt! Ik heb je bericht wel even van mijn Facebook afgehaald. Ik heb het nog niet gedeeld met m'n eigen vrienden namelijk, dat doe ik op m'n eigen tijd en eigen manier.
Groet aan tante X!


Oom X: Dom. ik dacht dat ik het op je tijdlijn zette, dus niet op de startpagina... Sorry, maar nogmaals: gefeliciteerd!

Hahaha ik moet weer lachen als ik het lees. Wat nou tijdlijn en startpagina. Die generatie soms..
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2016 13:47

Re: Jouw kind op sociale media

De vriendin van m`n neef is trouwens zo iemand die aandacht te kort komt. Haar hele leven bestaat uit Facebook en staat op Facebook. Zij is ook zo iemand die hoort dat er iemand zwanger is en dan de hele familie op Facebook gaat feliciteren met een openbaar bericht. Of toen m`n neefje geboren was en niemand het nog verder wist, zette ze al een bericht op mijn tijdlijn waarin ze me feliciteerde dat ik tante werd. Of bij een vriendin, die 5 minuten tante was geworden, zette ze er zelfs een naam bij. Mensen wisten niet eens wat het geslacht zou worden en zo wist 'iedereen' door haar bericht al dat de baby geboren was, wat het was en welke naam. Zij snapt dat gewoon niet dat het niet tof is en zelf zet ze ALLES (echt waar, nog net niet wanneer ze ovuleerde, maar verder alles) erop.

Ik heb laatst nog 'ruzie' met haar gehad omdat ze overal zo dom op reageerde. Ik probeerde haar duidelijk te maken wat andere mensen dan van haar denken. Maar dat was haar probleem niet. :palm:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2016 13:50

Re: Jouw kind op sociale media

Yadira schreef:De vriendin van m`n neef is trouwens zo iemand die aandacht te kort komt. Haar hele leven bestaat uit Facebook en staat op Facebook. Zij is ook zo iemand die hoort dat er iemand zwanger is en dan de hele familie op Facebook gaat feliciteren met een openbaar bericht. Of toen m`n neefje geboren was en niemand het nog verder wist, zette ze al een bericht op mijn tijdlijn waarin ze me feliciteerde dat ik tante werd. Of bij een vriendin, die 5 minuten tante was geworden, zette ze er zelfs een naam bij. Mensen wisten niet eens wat het geslacht zou worden en zo wist 'iedereen' door haar bericht al dat de baby geboren was, wat het was en welke naam. Zij snapt dat gewoon niet dat het niet tof is en zelf zet ze ALLES (echt waar, nog net niet wanneer ze ovuleerde, maar verder alles) erop.

Ik heb laatst nog 'ruzie' met haar gehad omdat ze overal zo dom op reageerde. Ik probeerde haar duidelijk te maken wat andere mensen dan van haar denken. Maar dat was haar probleem niet. :palm:
Oh wat afschuwelijk! Zo'n iemand wil je dan wel door elkaar rammelen!
#teammaple🍁
<<

Anoniem236

Bericht 18 Mrt 2016 13:51

Re: Jouw kind op sociale media

Facebook staat op privé, als kind samen met kind van vrienden op foto staat en zij willen dat delen, of andersom, dan vragen we eerst toestemming.
Ben geen vrienden met mensen die ik niet ken, op een paar forummers na.

Hier plaats ik geen foto s.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2016 13:52

Re: Jouw kind op sociale media

UN, om het bericht van je oom moest ik ook wel even lachen.

Tijdens de zwangerschap van de oudste heb ik ingesteld dat niemand iets op mijn tijdlijn kon plaatsen voordat ik akkoord gaf. Dat ga ik deze keer ook weer doen, want zoiets als wat Yadira schrijft lijkt me vreselijk.
De vorige keer ben ik (gelukkig wat dit betreft) midden in de nacht bevallen. 's Ochtends hebben we daardoor in alle rust eerst onze ouders en broers kunnen bellen. De rest kreeg een appje op het moment dat we thuis waren (eind v/d ochtend).
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem236

Bericht 18 Mrt 2016 13:55

Re: Jouw kind op sociale media

Rond de uitgerekende datum had ik die instellingen ook zo, dat ik eerst toestemming moest geven.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers