Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WW en nieuwe baan met minder uren

<<

Anoniem245

Bericht 17 Mrt 2016 19:27

WW en nieuwe baan met minder uren

Misschien is er hier iemand die weet hoe dit zit?

Ik werk momenteel 20 uur in een supermarkt en ik krijg geen aanvullende uitkering. Mijn contract loopt af en met een beetje geluk heb ik vanaf volgende week nieuw werk voor 12u per week.
Hoe zit dat met WW? Heb de uitkering al aangevraagd maar hoe zit het als je nieuw werk hebt maar dan voor minder uren? Krijg ik dan toch aangevuld tot maar 70%van mijn laatst verdiende loon?

Overigens is dit als het goed is maar tijdelijk. Ik heb en baan gezocht tot maximaal 16u omdat ik in een sollicitatie procedure zit voor een super toffe baan in mijn vakgebied (muziek) en daar nog maar een keuring van verwijderd ben dus waarschijnlijk zijn die weinig uren maar voor een maand, of hooguit twee. Ik ga die banen dan combineren :yes:
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 17 Mrt 2016 19:33

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Er wordt sinds juli vorig jaar niet gekeken naar de uren die je werkt, maar het inkomen wat je daarmee verdiend.
Op www.uwv.nl heb je een handige rekeninghulp waarbij je kunt narekenen of er nog een bedrag aan WW mogelijk is.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Mrt 2016 23:24

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Je ww stopt automatisch als je meer dan 87,5% van je ww maandloon gaat verdienen. Dus je krijgt een aanvulling als je daar onder zit.
<<

Anoniem245

Bericht 18 Mrt 2016 11:25

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Winegum, ik heb inderdaad op de site gekeken maar kom niet helemaal wijs eruit. Ik weet dat ik per maand mijn gewerkte uren moet doorgeven en dat ik dan een aanvulling krijg. maar ihoeveel percentage dat is vind ik nergens terug.
Ik verdiende al niet heel veel, en als het straks nog minder is baal ik wel. Gelukkig (hopelijk) is dat dan maar voor hooguit twee maanden.

Jans, dankjewel. Krijg ik dan ook aangevuld tot die 87,5 %?
<<

Anoniem288

Bericht 18 Mrt 2016 11:45

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem245

Bericht 18 Mrt 2016 11:47

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Ok dankjewel voor je toelichting!
Ik krijg ook mijn vakantiegeld uitbetaald, heeft dat gevolgen voor de uitkering of niet? Ik vind van alles terug op de site behalve informatie over de specifieke vragen die ik heb...
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mrt 2016 23:03

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Qua inkomsten geloof ik niet. Ik heb in het verleden altijd mijn gewerkte uren doorgegeven en dat was voldoende. Vakantieuren die werden uitbetaald hadden geen gevolgen voor de hoogte van mijn uitkering.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Mrt 2016 23:25

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Silly-One schreef:Qua inkomsten geloof ik niet. Ik heb in het verleden altijd mijn gewerkte uren doorgegeven en dat was voldoende. Vakantieuren die werden uitbetaald hadden geen gevolgen voor de hoogte van mijn uitkering.


de wet is per 1 juli 2015 veranderd het gaat echt om je inkomsten
2015 💙
<<

Anoniem288

Bericht 19 Mrt 2016 23:41

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Mrt 2016 15:32

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Kira schreef:Ok dankjewel voor je toelichting!
Ik krijg ook mijn vakantiegeld uitbetaald, heeft dat gevolgen voor de uitkering of niet? Ik vind van alles terug op de site behalve informatie over de specifieke vragen die ik heb...


Je vakantiegeld is ook inkomsten dus dat gaat dan wel van je ww af vlgs mij.
30-04-2017
<<

Anoniem167

Bericht 20 Mrt 2016 15:43

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Kees schreef:
Kira schreef:Ok dankjewel voor je toelichting!
Ik krijg ook mijn vakantiegeld uitbetaald, heeft dat gevolgen voor de uitkering of niet? Ik vind van alles terug op de site behalve informatie over de specifieke vragen die ik heb...


Je vakantiegeld is ook inkomsten dus dat gaat dan wel van je ww af vlgs mij.


Dat lijkt me raar eerlijk gezegd..
<<

Anoniem282

Bericht 20 Mrt 2016 21:27

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Voor zover ik weet wordt vakantiegeld en een eventuele winstuitkering c.q. dertiende maand allebei als inkomsten gezien bij de aanvraag van je WW en dus ook de berekening voor het UWV. :) Waarom zou dit niet zo zijn?
<<

Anoniem167

Bericht 20 Mrt 2016 21:30

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Dat is haar vraag niet, haar vraag is of het gevolgen heeft voor haar uitkering als ze het nog uitbetaald krijgt.
<<

Anoniem245

Bericht 21 Mrt 2016 08:22

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Dat hoop ik toch van niet, dan heb ik dus helemaal niets extra's terwijl je normaal je vakantie geld wel extra hebt...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Mrt 2016 09:30

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Ik denk wel dat het als inkomen wordt gezien, maar met een ww krijg je ook in mei vakantiegeld. Maar dan zou je dubbel krijgen. Dus er wordt vast iets berekend, maar je zal wel wat extra's hebben due maand.
<<

Anoniem245

Bericht 21 Mrt 2016 15:19

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Ik wilde mijn vakantie geld eigenlijk aan de kant zetten voor als ik toch minder inkomen zou hebben, als een soort back up. Maar dat gaat hem niet worden dus...
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Mrt 2016 16:30

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Ik zal even contact opnemen met het UWV. Aangezien het wel 'salaris'. Is van je vorige werkgever wat pas later betaald wordt. Het een extraatje wat je eigen lijk opbouwd. Ik kan op internet niks hier over vinden, maar het lijkt mij gevoelsmatig sterk dat vakantiegeld gezien gaat worden als inkomsten uit loon.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mrt 2016 16:32

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Toen ik uit dienst ging moest ik het vakantiegeld apart invullen. Ik weet niet of ze het erbij op telden, lastig in te schatten met variabele inkomsten.
<<

Anoniem245

Bericht 21 Mrt 2016 17:01

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Silly-One schreef:Ik zal even contact opnemen met het UWV. Aangezien het wel 'salaris'. Is van je vorige werkgever wat pas later betaald wordt. Het een extraatje wat je eigen lijk opbouwd. Ik kan op internet niks hier over vinden, maar het lijkt mij gevoelsmatig sterk dat vakantiegeld gezien gaat worden als inkomsten uit loon.


Ja ik denk dat ik dat ga doen, contact opnemen.
Misschien dat ze het wel als inkomsten zien, maar dat ze een aparte berekening maken als ik ook andere inkomsten uit loon heb. De beslissing over mijn WW uitkering wordt 3 Mei pas gemaakt, maar als goed is werk ik in April al bij mijn nieuwe werkgever, alleen dan minder uren.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2016 18:56

Re: WW en nieuwe baan met minder uren

Pippa schreef:Dat is haar vraag niet, haar vraag is of het gevolgen heeft voor haar uitkering als ze het nog uitbetaald krijgt.


Oh, dan begreep ik de vraag niet goed. :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers