Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mee naar condoleance

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Mrt 2016 12:05

Mee naar condoleance

Ik ben even in hoeverre jullie meegaan naar een condoleance van familie van vrienden/kennissen van je vriend/man.

Mijn vriend heeft een vriendin/kennis die hij niet erg vaak ziet, hebben hooguit twee keer per jaar contact. Ik heb haar nooit persoonlijk ontmoet, ook omdat ze elkaar dus vrij weinig zien. Nu is haar vader vrij plotseling overleden, vanavond is de condoleance. Zouden jullie meegaan naar de condoleance, als je zowel haarzelf als haar vader niet kent?

Mijn vriend heeft mij niet meegevraagd, maar sowieso zou ik (denk ik) het ook raar vinden om daar dan te zijn en mensen te condoleren die ik zelf niet ken en heb gekend.

Hoe staan jullie hierin?
Afbeelding
<<

Anoniem282

Bericht 17 Mrt 2016 12:07

Re: Mee naar condoleance

Ik zou niet meegaan. Dit staat te ver van je af, lijkt me. Zo zou ik iig redeneren en wellicht je vriend ook, omdat hij niet aan je heeft gevraagd of je meegaat.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2016 12:09

Re: Mee naar condoleance

Ik ken dan al mijn mans vrienden en familie goed dus in onze situatie is het raar om niet te gaan.

In jouw situatie zou ik ook gaan. Ik ben van mening dat je nooit de plank mis kunt slaan als je wel gaat. Wel als je niet gaat.
Je gaat in dit geval met je vriend mee, als steun. Het doet er in mijn ogen niet zoveel toe of je de overledene dan (goed) gekend hebt of niet. En het is alleen maar om te condoleren, niet een hele dienst.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Mrt 2016 12:15

Re: Mee naar condoleance

Ik zou niet meegaan, tenzij mijn partner dat heel erg graag zou willen, als hij het heel naar vindt om naar een condoleance of uitvaart te gaan en echt mijn steun wil hebben. Als hij het prima alleen aan kan zou ik niet gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2016 12:53

Re: Mee naar condoleance

Een aantal jaren geledem is een oud klasgenoot van mijn man overleden. Ik kon die jongen niet maar ben wel mee te condoleren geweest.
2014 2016
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Mrt 2016 13:44

Re: Mee naar condoleance

Als mijn vriend graag wil dat ik mee ga, ga ik voor hem mee.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Mrt 2016 13:45

Re: Mee naar condoleance

Ik zou alleen meegaan als je vriend dat graag wilt. Verder vind ik dat je er in dit geval te ver vanaf staat, en dat het dus niet echt 'nodig' is. Maar als je wel meegaat is het niet raar natuurlijk.
<<

anoniem213

Bericht 17 Mrt 2016 13:47

Re: Mee naar condoleance

Susan schreef:Ik zou niet meegaan, tenzij mijn partner dat heel erg graag zou willen, als hij het heel naar vindt om naar een condoleance of uitvaart te gaan en echt mijn steun wil hebben. Als hij het prima alleen aan kan zou ik niet gaan.

Dit.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 17 Mrt 2016 14:04

Re: Mee naar condoleance

Ik zou niet mee gaan, mijn man vindt het prima om dat alleen te doen. Andersom zou hij wel met mij mee gaan omdat ik het niet fijn zou vinden om alleen te gaan.
2010 2012
<<

Anoniem185

Bericht 17 Mrt 2016 14:09

Re: Mee naar condoleance

Ik zou ook niet mee gaan, tenzij mijn vriend het me zou vragen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2016 14:24

Re: Mee naar condoleance

Als jullie het van je vriend af laten hangen, stel je dan zelf wel voor om mee te gaan als hij dat graag wil of wachten jullie tot hij vraagt of je mee gaat?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem213

Bericht 17 Mrt 2016 14:29

Re: Mee naar condoleance

Ooh La La! schreef:Als jullie het van je vriend af laten hangen, stel je dan zelf wel voor om mee te gaan als hij dat graag wil of wachten jullie tot hij vraagt of je mee gaat?

Ik zou gewoon vragen wat hij wil.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2016 14:33

Re: Mee naar condoleance

als je vriend graag wil dat je mee gaat zou ik meegaan.

Ik heb al 2 keer een uitvaart gehad van iemand waar ik werkte en toevallig was mijn man die 2 keer vrij en vond het wel fijn dat hij toen mee ging naar de uitvaart
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 17 Mrt 2016 14:47

Re: Mee naar condoleance

June schreef:
Ooh La La! schreef:Als jullie het van je vriend af laten hangen, stel je dan zelf wel voor om mee te gaan als hij dat graag wil of wachten jullie tot hij vraagt of je mee gaat?

Ik zou gewoon vragen wat hij wil.
Ik ook, ik zou gewoon vragen 'hee, wil je dat ik mee ga, of vind je dat niet nodig?'. Of zoiets.
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Mrt 2016 15:21

Re: Mee naar condoleance

Meningen zijn verdeeld :). Ik vind het hem vragen een beetje gek voelen. Zou hij dat niet uit zichzelf hebben gevraagd, als hij dat wilde?

Zou jullie vriend dit uit zichzelf hebben gevraagd?
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2016 15:31

Re: Mee naar condoleance

Snowflakes schreef:Meningen zijn verdeeld :). Ik vind het hem vragen een beetje gek voelen. Zou hij dat niet uit zichzelf hebben gevraagd, als hij dat wilde?

Zou jullie vriend dit uit zichzelf hebben gevraagd?


Nee, de mijne absoluut niet. Vandaar ook mijn vraag.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2016 15:31

Re: Mee naar condoleance

Snowflakes schreef:Meningen zijn verdeeld :). Ik vind het hem vragen een beetje gek voelen. Zou hij dat niet uit zichzelf hebben gevraagd, als hij dat wilde?

Zou jullie vriend dit uit zichzelf hebben gevraagd?

Nope, daarom zou ik hem vragen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Mrt 2016 15:40

Re: Mee naar condoleance

Nee, die van mij ook niet.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Mrt 2016 16:00

Re: Mee naar condoleance

Hmm, oke :). Ik weet niet, ik denk dat ik het wel zou vragen als ik het fijn vond als iemand met mij mee ging. Ik zou dan niet ´wachten´ tot iemand dit uit zichzelf zou aanbieden. Is dit een ´mannending´ of zouden jullie het zelf ook niet vragen als je wilde dat je vriend meeging?
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2016 16:03

Re: Mee naar condoleance

Snowflakes schreef:Hmm, oke :). Ik weet niet, ik denk dat ik het wel zou vragen als ik het fijn vond als iemand met mij mee ging. Ik zou dan niet ´wachten´ tot iemand dit uit zichzelf zou aanbieden. Is dit een ´mannending´ of zouden jullie het zelf ook niet vragen als je wilde dat je vriend meeging?

Ik zou mijn vriend wel vragen om met mij mee te gaan, want hij zal niet aanbieden om mee te gaan haha. Dus in beide gevallen vraag ik gewoon wat hij wil. Simpel.

Ik ga nergens vanuit en vul niets voor hem in, dat maakt het alleen maar lastig. Ik ga er dus niet vanuit dat hij me wel vraagt als hij wil dat ik mee ga.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2016 16:34

Re: Mee naar condoleance

Snowflakes schreef:Hmm, oke :). Ik weet niet, ik denk dat ik het wel zou vragen als ik het fijn vond als iemand met mij mee ging. Ik zou dan niet ´wachten´ tot iemand dit uit zichzelf zou aanbieden. Is dit een ´mannending´ of zouden jullie het zelf ook niet vragen als je wilde dat je vriend meeging?


Wij hebben ooit eens (bij de eerste crematie die we samen meemaakten) de afspraak gemaakt dat we sowieso samen gaan. Behalve bij collega's, dan gaan we alleen. Bij familie of (directe familie van) vrienden vind ik dat niet meer dan logisch. Bij mensen die verder van ons af staan bespreken we gewoon wat we gaan doen.

Onze beide ouders hebben dit ook altijd zo gedaan, dus voor ons is het vanzelfsprekend om (indien mogelijk) samen te gaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Mrt 2016 16:37

Re: Mee naar condoleance

Ik denk niet dat ik mee zou gaan in jouw geval.
Zou het denk ik ook aan mijn vriend vragen of hij het fijn zou vinden als ik erbij ben. Als hij het prima vindt om alleen te gaan, dan laat ik het daarbij. Als hij graag heeft dat ik mee ga, dan zal ik dat uiteraard ook gaan doen. Er vanuit gaande dat de condoleance in de avonduren is en ik niet hoef te werken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Mrt 2016 19:06

Re: Mee naar condoleance

Winegum schreef:Ik denk niet dat ik mee zou gaan in jouw geval.
Zou het denk ik ook aan mijn vriend vragen of hij het fijn zou vinden als ik erbij ben. Als hij het prima vindt om alleen te gaan, dan laat ik het daarbij. Als hij graag heeft dat ik mee ga, dan zal ik dat uiteraard ook gaan doen. Er vanuit gaande dat de condoleance in de avonduren is en ik niet hoef te werken.
+1
#teammaple🍁

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers