Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ww, inkomsten doorgeven na faillissement

<<

Linvi

Bericht 16 Mrt 2016 22:39

ww, inkomsten doorgeven na faillissement

Ik heb even wat vraagjes, ik kom er niet helemaal uit.

Per 23februari heb ik een ww uitkering aangevraagd omdat mijn werkgever failliet is gegaan en ik na een doorstart niet mocht blijven. Het uwv heeft via een loondoorbetalingsgarantie loon doorbetaald.

Ik werk altijd 1 maand en krijg pas achteraf betaald. Nu heb ik in januari loon van december gehad en in februari loon van januari. Nu moet ik mijn inkomsten van de maand februari doorgeven maar moet ik dan het uitgekeerde bedrag van januari doorgeven?

Alles wat ik van het uwv gehad heb zijn voorschotten en ik heb ook nog geen "loonstroken" oid gehad dus kan ook niet voor 100% zeggen wat mijn sv loon geweest is precies.

Is hier iemand die mij kan helpen of moet ik morgen even het uwv bellen?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 17 Mrt 2016 00:18

Re: ww, inkomsten doorgeven na faillissement

Met de nieuwe regelingen per 1 juli 2015 moet je je loon doorgeven dat je die maand hebt ontvangen, het maakt dus niet uit of het van gewerkte uren van een andere maand is (dit hrb ik. Agevraagd bij uwv). Echter ging het bij mij om extra werk, dus niet de basnwaaruit ik werkloos ben geworden.
Voor februari zou ik dus je loon wat je in februari hebt ontvangen doorgeven, zsl je loon niet heel wisselend is dan kan je uit vorige loonstroken wel je sv loon halen, achteraf wordt het gecorrigeerd als het afwijkt.
Maar in jouw geval zou ik voor de zekerheid nog even bellen morgen, dan weet je het zeker.
<<

Linvi

Bericht 18 Mrt 2016 17:01

Re: ww, inkomsten doorgeven na faillissement

Ik heb gebeld en het gaat om een faillisementsuitkering en daarom hoef ik het niet op te geven.

Bedankt in ieder geval voor je reactie Jorja!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers