Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Apr 2016 11:42

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Toevallig ga ik hier met enkele expats om (ik woon in de randstad) en degenen die hier studeren en daarnaast een baan zoeken komen ook nergens aan de bak met alleen Engels en basis Nederlands. Of hun man werkt hier en dan zoekt de vrouw van het stel zich ook suf.

Dus ik denk echt niet dat het zo makkelijk is als hier gesteld wordt. Voor iedere vacature komen tig sollicitaties binnen en kiezen voor iemand die gewoon vloeiend NL spreekt is dan behoorlijk vanzelfsprekend. Ook in de callcenterbranche (waar ik zelf werk) kom ik hier geen vacatures tegen waarbij NL niet je eerste taal hoeft te zijn.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2016 11:45

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Mja waarschijnlijk hebben we hier dan geluk dat er in de omgeving zoveel productiewerk is. Het stikt ervan (en dus ook van de Polen) hier. De meeste bedrijven hebben moeite met het vinden van Engels of Nederlandssprekende werknemers.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 24 Apr 2016 11:48

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Noorden ligt sowieso wat lastiger qua werk. Ik kan prima nederlands maar krijg ook de gekste afwijzingen of nog vaker helemaal geen reactie. Als een bedrijf kan kiezen tussen tiental mensen die Nederlands spreken of iemand met dezelfde ervaring die enkel Engels spreekt dan is de keuze makkelijk.

Waar een wil is is een weg, is zo'n dooddoener. het zegt vooral dat iemand niet genoeg zijn best doet. Want als je wil dan kan alles toch?
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Apr 2016 11:55

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Yadira schreef:Mja waarschijnlijk hebben we hier dan geluk dat er in de omgeving zoveel productiewerk is. Het stikt ervan (en dus ook van de Polen) hier. De meeste bedrijven hebben moeite met het vinden van Engels of Nederlandssprekende werknemers.


We hebben hier wel kassen ed, maar daar willen ze bijv alleen goedkope krachten uit Polen voor hebben. Hoef je dus geen NL te kunnen, maar als Brit wordt je daar ook niet aangenomen. Die mensen werken voor minder en wonen met tig tegelijk in bepaalde woningen waar ze iedere dag opgehaald worden met een busje. Zie het hier bij me in de straat, 2 van die 'Polenwoningen'. Dus als je dan solliciteert pas je er als Brit ook niet tussen en nemen ze je ook niet aan...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem184

Bericht 24 Apr 2016 11:57

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Ik zou me in elk geval niet meer beperken tot het noorden. Dat wordt heel lastig, dat blijkt nu. Dan maar wat verder weg met de huur van een kamer erbij, doordeweeks. Volgens mij wordt dat bedoeld met 'waar een wil is, is een weg'.
Ik denk dat hij in de regio Amsterdam, en zeker Schiphol goede kansen maakt. Ik heb op indeed net gezocht naar expat-vacatures in die regio en daar staan sommige vacatures zelfs al in het Engels geplaatst en wordt de Nederlandse taal in die vacature niet eens genoemd als eis.
<<

Anoniem177

Bericht 24 Apr 2016 12:03

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Wij kijken ook echt welwel verder dan het noorden, al een redelijke tijd maar het moet wel te doen blijven. Beide geen problemen mee dat hij bijv naar Amsterdam gaat door de weeks maar je zit dan wel met verblijf. Vaak zijn de vacatures niet meer zo dat er verblijf bij zit en zelf wat huren oid is te duur.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2016 12:06

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Leaf schreef:
Yadira schreef:Mja waarschijnlijk hebben we hier dan geluk dat er in de omgeving zoveel productiewerk is. Het stikt ervan (en dus ook van de Polen) hier. De meeste bedrijven hebben moeite met het vinden van Engels of Nederlandssprekende werknemers.


We hebben hier wel kassen ed, maar daar willen ze bijv alleen goedkope krachten uit Polen voor hebben. Hoef je dus geen NL te kunnen, maar als Brit wordt je daar ook niet aangenomen. Die mensen werken voor minder en wonen met tig tegelijk in bepaalde woningen waar ze iedere dag opgehaald worden met een busje. Zie het hier bij me in de straat, 2 van die 'Polenwoningen'. Dus als je dan solliciteert pas je er als Brit ook niet tussen en nemen ze je ook niet aan...

Ja, hier gaat het gewoon via het uitzendbureau of direct bij het bedrijf, iig altijd voor een normaal salaris. Ze kunnen alleen niet genoeg 'Nederlanders' vinden voor het werk omdat het vaak niet fulltime is (zoals koeken inpakken of handleidingen in medicijn doosjes doen) en dan is het best hard werken voor weinig zeg maar. Het is ook niet extreem ver van Bambina af. Omgeving Heerenveen. Dat is met de bus denk ik 45 minuten?
<<

Anoniem177

Bericht 24 Apr 2016 12:07

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Ik wilde net zeggen Yadira, jij woont niet heel ver weg!
Weet jij zo welk uitzendbureau? Dan gaan we dat uiteraard proberen als ik jou zo hoor moet dat wel lukken..
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Apr 2016 12:17

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Maple schreef:Ik weet dat ze in de omgeving van Schiphol altijd zitten te springen om Engels sprekende krachten. Ik weet niet of dat te ver weg is? Ik denk alleen wel dat hij daar sowieso de meeste kans maakt.

Edit: oh, ik lees net waar jullie wonen. Dan heb je inderdaad een flinke reistijd. Maar misschien dat het nog een optie is als hij op werkdagen ergens zou kunnen slapen. Misschien een kamer?


Zou dit inderdaad ook overwegen, alles beter dan terug naar Engeland gaan toch? En in de tussentijd kan je verder zoeken?

Heb zelf bijvoorbeeld ook een maand in een hostel gewoond door de weeks toen ik net mijn baan hier had en nog geen woning gevonden.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Apr 2016 12:21

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Sawadee schreef:
Maple schreef:Ik weet dat ze in de omgeving van Schiphol altijd zitten te springen om Engels sprekende krachten. Ik weet niet of dat te ver weg is? Ik denk alleen wel dat hij daar sowieso de meeste kans maakt.

Edit: oh, ik lees net waar jullie wonen. Dan heb je inderdaad een flinke reistijd. Maar misschien dat het nog een optie is als hij op werkdagen ergens zou kunnen slapen. Misschien een kamer?


Zou dit inderdaad ook overwegen, alles beter dan terug naar Engeland gaan toch? En in de tussentijd kan je verder zoeken?

Heb zelf bijvoorbeeld ook een maand in een hostel gewoond door de weeks toen ik net mijn baan hier had en nog geen woning gevonden.


Voor de prijs van een kamer in de randstad huur je dus een heel huis in het Noorden. Met een baby op komst lijkt dat me ook niet heel wenselijk. En ook een hostel is niet supergoedkoop....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2016 12:22

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Ik heb even gevraagd, mijn vriendin werkt via Timing uitzendbureau bij Wasserij de Blinde in Heerenveen. Ze denkt dat daar nu ook mensen gezocht worden, maar ze weet het niet 100% zeker. Ze heeft collega's die amper een woord Engels kunnen en zeker geen Nederlands, dus daar maak je misschien wel goede kans.

Daarnaast wat bedrijven hier in de omgeving waarvan ik weet dat ze mensen in dienst hebben die geen tot weinig Nederlands spreken (en vaak ook niet Engels).

Modderman - Rotsterhaule (iets lastiger met het OV, maar wel mogelijk)
Peijnenburg - Sint Johannesga (iets lastiger met het OV, maar wel mogelijk)
Holiday Ice - Sint Nicolaasga (iets lastiger met het OV, maar wel mogelijk)
Imperial Tobacco - Joure (prima te bereiken met het OV)
MPF BV (medicijnen inpakken) - Oudehaske (prima te bereiken met het OV)

In Heerenveen zitten nieuwe kaasfabrieken. Ik weet niet wat hun eisen zijn, maar dat zal vast ook via een uitzendbureau gaan. Het meeste hierboven gaat wel via uitzendbureau's, maar welke precies weet ik niet. Start en Randstad vermoed ik. Je hebt in Joure ook nog de theefabriek van Pickwick (goed te bereiken met het OV).
In Heerenveen heb je ook nog Batavus fietsen, daar werken volgens mij ook mensen die geen Nederlands spreken.
<<

Anoniem170

Bericht 24 Apr 2016 12:25

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

bambina schreef:Wij kijken ook echt welwel verder dan het noorden, al een redelijke tijd maar het moet wel te doen blijven. Beide geen problemen mee dat hij bijv naar Amsterdam gaat door de weeks maar je zit dan wel met verblijf. Vaak zijn de vacatures niet meer zo dat er verblijf bij zit en zelf wat huren oid is te duur.


Want je hebt elk bedrijf al gebeld en al prijzen van kamers opgezocht??
Waar een wil is is een weg.
Als hij steeds afgewezen wordt werkt het dus niet om passief te reageren op vacatures.Je zult dan iets anders bedenken om werk te krijgen.

Elska: in dit geval vraag ik me idd wel af hoe graag hij aan het werk wil. Op elke suggestie die hier gegeven wordt, word al negatief gereageerd
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Apr 2016 12:28

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Leaf schreef:
Sawadee schreef:
Maple schreef:Ik weet dat ze in de omgeving van Schiphol altijd zitten te springen om Engels sprekende krachten. Ik weet niet of dat te ver weg is? Ik denk alleen wel dat hij daar sowieso de meeste kans maakt.

Edit: oh, ik lees net waar jullie wonen. Dan heb je inderdaad een flinke reistijd. Maar misschien dat het nog een optie is als hij op werkdagen ergens zou kunnen slapen. Misschien een kamer?


Zou dit inderdaad ook overwegen, alles beter dan terug naar Engeland gaan toch? En in de tussentijd kan je verder zoeken?

Heb zelf bijvoorbeeld ook een maand in een hostel gewoond door de weeks toen ik net mijn baan hier had en nog geen woning gevonden.


Voor de prijs van een kamer in de randstad huur je dus een heel huis in het Noorden. Met een baby op komst lijkt dat me ook niet heel wenselijk. En ook een hostel is niet supergoedkoop....


Goedkoop niet nee, maar hij brengt nu ook geen geld in het laadje en daar redden ze het ook van. Plus je kan vaak wel een deal sluiten met een hostel, of je huurt via airBnB bijvoorbeeld iets. Desnoods gaat 90% van zijn salaris er aan op, als je daarmee wel samen kan blijven wonen en voorkomt dat hij terug naar Engeland moet, is dat toch prima voor tijdelijk?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Apr 2016 12:29

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Zo komt het op mij ook over. Alsof het bericht van de IND jullie pas echt aan het werk heeft gezet. Zo kom je over, wil niet zeggn dat het zo is. Maar je schiet steeds alles af wat mensen voorstellen.

Is hij al bij de Ierse pubs in stad langs geweest? De fabrieken in en om stad? Farmaceutische bedrijven waar medicatie omgepakt wordt? Schoonmaken in het UMCG of Martini?

Hoe groot zijn de baankansen in Engeland? Want hoe lang mag dit nog zo voortduren? Jij een uitkering en hij niks?
Laatst gewijzigd door Fantine op 24 Apr 2016 12:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Apr 2016 12:30

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Oh en in de omgeving van Drachten zal je ook wel zulke bedrijven hebben als ik hierboven noem, alleen ben ik daar totaal niet bekend verder, dus ik kan zo geen namen oplepelen.
Friesland Campina in Leeuwarden?
Lypack in Leeuwarden? Poedermelk voor baby's maken ze daar geloof ik.

Oh en Phoenix B.V. in Scharsterbrug, ook productie van poedermelk. Valt onder Vreugdenhil Dairy Foods.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 24 Apr 2016 12:33

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Roos en een aantal anderen, ik vind jullie erg kort door de bocht. Ze wijst helemaal niet alle tips af. Het verbaast me zelfs dat ze nog zo positief reageert want ik vind dat een aantal mensen behoorlijk lomp zijn in hun reacties. Het zal je zelf overkomen, dan zou je waarschijnlijk ook grenzen hebben qua afstand, huisvesting e.d. lekker makkelijk praten voor iedereen die niet in zo'n situatie zitten en hun leven op orde hebben.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Apr 2016 12:34

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Verder heeft de Jumbo een distributiecentrum in Beilen, misschien is dat iets?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Apr 2016 12:35

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Plien schreef:Roos en een aantal anderen, ik vind jullie erg kort door de bocht. Ze wijst helemaal niet alle tips af. Het verbaast me zelfs dat ze nog zo positief reageert want ik vind dat een aantal mensen behoorlijk lomp zijn in hun reacties. Het zal je zelf overkomen, dan zou je waarschijnlijk ook grenzen hebben qua afstand, huisvesting e.d. lekker makkelijk praten voor iedereen die niet in zo'n situatie zitten en hun leven op orde hebben.


Eerlijk? Als de andere optie is dat hij het land moet verlaten, zou ik geen grenzen hebben aan afstand en huisvesting.. Ik zou zelfs desnoods samen met hem verhuizen naar de andere kant van NL als het moest (aangezien ze zelf nu ook zonder werk zit).
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Apr 2016 12:35

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Plien schreef:Roos en een aantal anderen, ik vind jullie erg kort door de bocht. Ze wijst helemaal niet alle tips af. Het verbaast me zelfs dat ze nog zo positief reageert want ik vind dat een aantal mensen behoorlijk lomp zijn in hun reacties. Het zal je zelf overkomen, dan zou je waarschijnlijk ook grenzen hebben qua afstand, huisvesting e.d. lekker makkelijk praten voor iedereen die niet in zo'n situatie zitten en hun leven op orde hebben.


Tja ik denk dat je weinig te willen hebt aan grenzen stellen aan huisvesting en afstand als dit maakt dat je man in ons land mag blijven. Het is zeker niet wenselijk voor Bambina en haar man maar is een uitzetting dat wel?
<<

Anoniem177

Bericht 24 Apr 2016 12:42

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Je moet wel realistisch blijven. Een kamer in randstad is ontzettend duur dus ik snap niet hoe jullie dat voor je zien hoe wij dat moeten gaan bekostigen. Ik heb hier ook een woning etc. We leven nu van ren gezamenlijke uitkering. Als hij werkt stopt dat. Denken julle daar ook over na? Hoe moeten we het dan betalen.

Brdankt Yadira daar kan ik tenminste wat mee.

Ik reageer later op de rest. Via de laptop.

En oja. Een huis in een andere stad krijg je ook zomaar dat we kunnen betalen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Apr 2016 12:44

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Ja maar op die uitkering heb je sowieso nu toch ook geen recht officieel? Las hier ook dat je dat sowieso ook terug moet gaan betalen?
<<

Anoniem177

Bericht 24 Apr 2016 12:47

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Fantine schreef:Zo komt het op mij ook over. Alsof het bericht van de IND jullie pas echt aan het werk heeft gezet. Zo kom je over, wil niet zeggn dat het zo is. Maar je schiet steeds alles af wat mensen voorstellen.

Is hij al bij de Ierse pubs in stad langs geweest? De fabrieken in en om stad? Farmaceutische bedrijven waar medicatie omgepakt wordt? Schoonmaken in het UMCG of Martini?

Hoe groot zijn de baankansen in Engeland? Want hoe lang mag dit nog zo voortduren? Jij een uitkering en hij niks?


Wat schiet ik af dan?

Wij zijn laatst de hele stad door geweest waar onder andere ierse pubs. Door gebrek aan ervaring in horeca hadden ze geen interesse. Zelfa niet alleen voor de afwas.

Schoonmaak martini umcg is nl vereist.

En baankansen in Engeland zijn voor hem groter uiteraard en voor mij zijn ze er ook geheid gezien er geen taalbarriere is. Wij krijgen gezamelujk een uitkering.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Apr 2016 12:47

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Bambina ik heb ook nog een aantal tips gegeven in en om stad.

Farmaceutische bedrijven in stad:
http://www.oozo.nl/branche/groothandel- ... rpoortwijk

Schoonmaak
https://www.effektiefgroep.nl/bij-ons-werken
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Apr 2016 12:49

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Verhuizen naar Engeland een optie? Tijdeljk bij familie of vrienden van je vriend? Of je man toch echt eerst naar Engeland en jij in Nederland en hij steeds bezoeken en na je bevalling verder kijken?
<<

Anoniem177

Bericht 24 Apr 2016 12:50

Re: IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)

Trouwens dat ik niet op ieder post reageer betekend niet dat wij er niks mee doen.

Sawadee: hoe dat nu precies zit is nog niet duidelijk omdat ik namelijk wel recht heb op een uitkering.

Onze advocaat helpt ons hierin en zoekt voor ons alles uit. Er is iig bezwaar gemaakt en wordt nu voor de rechter gelegd. Ze hoopt het te kunnen rekken tot sowieso na de bevalling.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers