Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

<<

Anoniem260

Bericht 14 Mrt 2016 08:50

Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Welke gekke ergernissen/ dingen waaraan je je stoort heb jij? Dus dingen waar anderen (in principe) geen last van hebben?

Ik vind het heel irritant als een man met z'n benen over elkaar zit, waarbij de broekspijp dan zo omhoog geschoven opgekreukt zit...

Het geluid van watten die je uit elkaar trekt



En ohhhh ik had er vannacht nog eentje, waarvan ik dacht 'dat slaat echt nergens op dat ik me daaraan stoor' maar weet 'm niet meer...


Deel ze hier (en vind je medestander :P )
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Mrt 2016 09:45

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Met bestek iets snijden of eten dat in aluminiumfolie verpakt zit. Ik krijg dan gelijk een ijzersmaak in mijn mond, ik heb echt het idee dat ik die smaak aan bestek proef.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem148

Bericht 14 Mrt 2016 09:54

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Taeda schreef:Met bestek iets snijden of eten dat in aluminiumfolie verpakt zit. Ik krijg dan gelijk een ijzersmaak in mijn mond, ik heb echt het idee dat ik die smaak aan bestek proef.


Ja ik ook! En Word er helemaal kriebelig van.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Mrt 2016 09:55

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Als mensen fluiten, of neurieën.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Mrt 2016 10:09

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Dandelion schreef:
Taeda schreef:Met bestek iets snijden of eten dat in aluminiumfolie verpakt zit. Ik krijg dan gelijk een ijzersmaak in mijn mond, ik heb echt het idee dat ik die smaak aan bestek proef.


Ja ik ook! En Word er helemaal kriebelig van.


Eindelijk! Iedereen verklaart me voor gek. Er moesten zelfs testen gedaan worden met bestek dat wel over aluminium is gewreven en niet. Gelukkig had ik het goed :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Linvi

Bericht 14 Mrt 2016 10:25

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Kira schreef:Als mensen fluiten, of neurieën.



Ja!! Ik ook. Ik kan er ook heel slecht tegen als iemand steeds met z'n been of voet wiebelt of steeds tikt.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 14 Mrt 2016 10:36

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Linvi schreef:
Kira schreef:Als mensen fluiten, of neurieën.



Ja!! Ik ook. Ik kan er ook heel slecht tegen als iemand steeds met z'n been of voet wiebelt of steeds tikt.

Ja dit! Ik zou het liefst dan diegene verzoeken z'n kop te houden :razz: Als mijn man fluit zeg ik er meteen iets van haha
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem260

Bericht 14 Mrt 2016 10:51

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Dat met bestek op aluminium heb ik ook! Wist niet dat er mensen waren die dat níet hadden :laughcry:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mrt 2016 11:25

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Een houten ijsstokje aflikken, brrr! En verder heel veel geluiden die zich herhalen, vooral van mensen. Dus bijvoorbeeld iemand die steeds kucht of zijn neus ophaalt. Verder ook tikkende klokken en klepperende deuren. Ik las laatst dat Simon Keizer misofonie heeft en daar herken ik wel veel in.
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mrt 2016 11:26

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Knarsetanden.
Mijn man doet dat soms in z'n slaap als ie gestresst is. Heel irritant.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem281

Bericht 14 Mrt 2016 11:36

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ik heb iets bijzonders met vormen, maar kan 't niet goed uitleggen :') Ga 't proberen met dit plaatje:

Afbeelding

Als je links kijkt naar dat deurtje, hebben de twee bovenste venstertjes alleen blauw zicht erachter. Die middelste twee hebben én lucht én zee. Dus twee kleuren blauw. Dat vind ik zó vervelend :/ Ik vind die venstertjes bovenin ook irritant omdat 't ene venstertje een mooier rechterhoekje is dan die andere.

Dit soort dingen heb ik ook als ik naar buiten kijk en bijv. door de spijltjes kijk van 't tuinhekje. De één heeft alleen gras als 'uitzicht' en da's prima. Die andere een stukje lantaarnpaal, stukje gras én een stukje stoeptegel! Vreselijk vind ik dat. Of als ik bij m'n moeder ben, die woont 8 hoog en als je dan 's avonds naar buiten kijkt, zie je een hele rij lantaarnpaal lichten naast elkaar en als je dan precies goed onderuit zakt, verdwijnt die rij lichtjes achter de balustrade rand. Maar dan hang je dus heel raar onderuit en dat zit niet lekker. Maar als je niét zo zit, zie je dus die lichtjes er boven uit steken en daar word ik zó zenuwachtig van, dat m'n moeder de bank heeft verplaatst en ik er met m'n rug naar toe zit :D
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 14 Mrt 2016 11:36

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Als mensen met hun handen over de bovenbenen wrijven. Of krabben op een spijkerbroek. Ik krijg daar helemaal de rillingen van.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem148

Bericht 14 Mrt 2016 12:21

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ja houten ijsstokjes of houten frietvorkjes. Ik vind dat gevoel van hout op mijn tong absoluut niet fijn!
<<

Elle123

Bericht 14 Mrt 2016 12:27

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Mijn vriend snijdt voor het eten altijd al zijn eten klein. Dan krast hij zo hard met zijn mes over het bord dat het elke keer zo heel akelig piept. Ik krijg daar kippenvel van (ga altijd even in de woonkamer staan tot hij klaar is met snijden, haha).En inderdaad herhalende geluiden of bewegingen, vooral de wiebelende voet (ligt het aan mij of doen meestal mannen dat?). En als je wel muziek hoort, maar niet wat voor muziek het is. Dus dat het daarvoor dan weer net niet hard genoeg staat.
Ook irritant vind ik dat een vriendin van me serieus altijd met haar telefoon rondloopt. Bel ik aan, doet ze de deur open terwijl ze op haar telefoon kijkt.
Ik erger me ook heel erg aan rommel op straat. Maar dat is niet echt raar. Laatst bij de parkeerplaats van Mc Donalds, nog geen meter van de vuilnisbak lag allemaal rommel, ik vind dat echt asociaal.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Mrt 2016 12:41

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Bliss schreef:Een houten ijsstokje aflikken, brrr! En verder heel veel geluiden die zich herhalen, vooral van mensen. Dus bijvoorbeeld iemand die steeds kucht of zijn neus ophaalt. Verder ook tikkende klokken en klepperende deuren. Ik las laatst dat Simon Keizer misofonie heeft en daar herken ik wel veel in.

Beiden herkenbaar. Ik denk dat ik veel beter hoor dan de gemiddelde mens, of bepaalde tonen anders waarneem. Op bepaalde dagen heb ik het erger dan anders, die dagen ben ik snel chagrijnig.

Mijn moeder heeft in huis een apparaatje dat spinnen en ander ongedierte wegjaagt door middel van een hoge pieptoon die onhoorbaar zou zijn voor mensen. Ik wist niet dat ze die had, ik kwam binnen en dacht dat ik gek werd! VRESELIJK! Weeën vergelijk ik ook met een hoge pieptoon, alsof iemand een radio met die toon steeds harder en harder opendraait. Het is misschien raar maar ik hoorde tijdens de bevalling de weeën in mijn hoofd als een harde hoge 'ng'. Is dit raar? Ja zeker?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Mrt 2016 12:48

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

De meeste nagesynchroniseerde tekenfilms, ik vind die hysterische stemmetjes echt verschrikkelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2016 12:51

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Susan schreef:De meeste nagesynchroniseerde tekenfilms, ik vind die hysterische stemmetjes echt verschrikkelijk.

In deze trend: Engelse programma's waar iemand in het Nederlands 'doorheen' praat. :eyes:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Mrt 2016 12:57

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Yadira schreef:In deze trend: Engelse programma's waar iemand in het Nederlands 'doorheen' praat. :eyes:


Bedoel je iemand die naast jou zit of zo'n programma dat half Amerikaans, half Nederlands is, zoals Lachen om Homevideo's?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem260

Bericht 14 Mrt 2016 13:03

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2016 13:24

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Haha, nee. Ik ga m`n best doen om het uit te leggen.

Je hebt soms Amerikaanse documentaires bijvoorbeeld, waarin dan iemand aan het woord komt die uiteraard Engels spreekt. Maar dan wordt het uitgezonden op de Nederlandse televisie en dan wordt datgene wat die Amerikaan zegt, vertaald naar het Nederlands. Dus je hoort een stem datzelfde zeggen als die Amerikaan, maar dan in het Nederlands, alleen hoor je die Amerikaan ook nog op de achtergrond.

Snappen jullie het nog, haha.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Mrt 2016 13:27

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Dat is op sportzenders ook vaak, heel vervelend!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2016 13:28

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Andersom doen Amerikaanse documentaires het ook wel als Duitsers aan het woord komen. Dan hoor je dus die Duitser Duits praten en daaroverheen een stem die hetzelfde zegt in het Engels. Arrrghh, vertaal die shit gewoon met ondertitels!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 14 Mrt 2016 13:52

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Bliss schreef:Een houten ijsstokje aflikken, brrr! En verder heel veel geluiden die zich herhalen, vooral van mensen. Dus bijvoorbeeld iemand die steeds kucht of zijn neus ophaalt. Verder ook tikkende klokken en klepperende deuren. Ik las laatst dat Simon Keizer misofonie heeft en daar herken ik wel veel in.


Dit en tikkende klokken brr... Of mijn vriend heeft heel vaak de neiging met z'n vingers te trommelen of over elkaar of zijn broek te gaan... Net als SoGood kan ik daar echt heel chagrijnig van worden en heb het ook idd op sommige dagen meer dan andere dagen
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem281

Bericht 14 Mrt 2016 14:02

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Yadira schreef:Andersom doen Amerikaanse documentaires het ook wel als Duitsers aan het woord komen. Dan hoor je dus die Duitser Duits praten en daaroverheen een stem die hetzelfde zegt in het Engels. Arrrghh, vertaal die shit gewoon met ondertitels!


Oh ja bah! National Geographic gebruikt ook nog wel 's een Engelse stem, maar dan alsnog met accent of zo :') zo kansloos.

SoGood, ik heb ook serieuze problemen met hoge tonen! Als er iets op standby staat, hoor ik 't ook altijd.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2016 14:17

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Bazinga schreef:
Yadira schreef:Andersom doen Amerikaanse documentaires het ook wel als Duitsers aan het woord komen. Dan hoor je dus die Duitser Duits praten en daaroverheen een stem die hetzelfde zegt in het Engels. Arrrghh, vertaal die shit gewoon met ondertitels!


Oh ja bah! National Geographic gebruikt ook nog wel 's een Engelse stem, maar dan alsnog met accent of zo :') zo kansloos.

SoGood, ik heb ook serieuze problemen met hoge tonen! Als er iets op standby staat, hoor ik 't ook altijd.

Ja idd, dat is nog weer een tikje erger haha!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers