Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Jul 2016 12:47

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Haha lees nu pas dat Maud 3 maanden geleden schreef dat ik een woede-uitbarsting kreeg in de viskraam. :smile:

Maar ff serieus, ik sta er met de kinderwagen en mensen gaan voor me staan en roepen wat ze willen hebben! :wtf:

Ik heb me gister geërgerd in een parkeergarage waar iemand zijn autó zo dicht naast die van mij had staan dat ik de maxi cosi er niet in kreeg. Ik heb ook nog een driedeurs auto dus moest via de andere kant de auto in. Het zweet brak me aan alle kanten uit. Hoe controleren ze die extra brede familieparkeerplaatsen dan? In Amstelveem zijn die dus altijd vol maar zie vaak genoeg geen autostoeltjes of kinderattributen erin, dus het kunnen ook aso's zijn die een mooie ruime plek willen.
04-2014
10-2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Jul 2016 15:07

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ik heb twee kinderen, maar nog nooit gehoord van een familieparkeerplaats :nerd: Klinkt wel handig trouwens (als ze goed gebruikt worden :wink: ).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem281

Bericht 09 Jul 2016 16:14

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Oh ik vind die familieparkeerplaatsen ook heel fijn! Bij ons is 't duidelijk aangegeven, trouwens. Zo'n tekening van een ouder en kind en een bordje 'Gereserveerd voor moeders (of vaders) met kinderen'.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Jul 2016 16:19

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ik vind die familieparkeerplaatsen ook erg handig met Maxi-Cosi hoor. Overigens staat het wel heel duidelijk aangegeven dat het familieparkeerplaatsen zijn. Dus ook al heb je er nog nooit van gehoord, je ziet heel duidelijk dat het bredere vakken zijn waar inderdaad duidelijk een tekening van ouder en kind o.i.d. bij staat.

Milou, dat je geen kinderattributen of autostoeltje ziet, wil nog niets zeggen natuurlijk. Toen mijn zoontje kleiner was en hij nog in de Maxi-Cosi zat, tilde ik hem vaak met Maxi-Cosi en al uit de auto om bijvoorbeeld boodschappen te doen. Dan stond er ook niets meer in mijn auto, geen kinderattributen o.i.d. terwijl ik toch echt een baby bij had :).
2012 & 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jul 2016 17:05

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

De Ikea heeft ze, en soms zie je ze ook bij woonboulevards
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2016 17:07

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Bij de Lidl waar ik altijd kom zijn er ook 2 (of 3).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Jul 2016 17:53

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ze zijn inderdaad net zo goed aangegeven als invalidenplekken. Echt ideaal als ze goed gebruikt worden. Gister heb ik er wat van gezegd maar die mevrouw vond dat ze meer recht had. En door de extra ruimte is het ook veiliger. Ik ben fan maar hier bij de Ikea worden ze echt zo slecht gebruikt, terwijl het in de parkeergarage in de stad die ze heeft altijd goed gaat.
2015 💙
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 09 Jul 2016 22:18

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ja bij de ikea zijn die plekken, heel fijn inderdaad. Zouden ze op veel meer plekken moeten hebben.

Waar ik me aan stoor is het getal als ik tank. Ik wil altijd een mooi getal hebben. Dus 50 euro en als dat niet lukt, 50,50. Gisteren getankt voor 27,27.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Jul 2016 22:48

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Grappig bloemetjesgordijn. Ik wil juist altijd een rond getal hebben.
2012 & 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Jul 2016 00:03

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ik heb echt nog nooit gehoord van een familieparkeerplaats, ik heb dat echt nog nooit ergens gezien.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 10 Jul 2016 15:18

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ik erger me aan het feit dat hoogbejaarde mensen op zaterdag boodschappen gang doen tijdens spitstijden. Ze sloffen zo door de winkel en bij de kassa duurt het lang. Ze hebben 7 dagen 24/7 tijd denk ik dan. Deze ergenis slaat nergens op en dat weet ik, maar toch stoort het me :palm:
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem184

Bericht 10 Jul 2016 15:27

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Flore schreef:Ik erger me aan het feit dat hoogbejaarde mensen op zaterdag boodschappen gang doen tijdens spitstijden. Ze sloffen zo door de winkel en bij de kassa duurt het lang. Ze hebben 7 dagen 24/7 tijd denk ik dan. Deze ergenis slaat nergens op en dat weet ik, maar toch stoort het me :palm:

Waarom ben je daar zo overtuigd van? Ook oudere mensen kunnen nog dingen hebben als koor, bridgeclub, klaverjassen, bezoek van familie, thuiszorg, dokter, fysio, vrienden/vriendinnen, seniorengym en nog heel wat meer. Ik vind het hier juist altijd zo leuk om te zien, dat uitje op zaterdag naar dorp/de supermarkt/markt is voor de meesten van die oudere mensen gewoon een uitje. Anders ga jij toch een andere tijd boodschappen doen? In de avond ofzo? :wink:
<<

Anoniem260

Bericht 10 Jul 2016 20:48

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Ik geloof niet dat bejaarde mensen 36 tot 40 uur in de week vaste afspraken hebben :smile: :angel:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Jul 2016 21:02

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

nou dat valt je soms vies tegen. Ik werk bij een echtpaar. En die mensen hebben per week al 2a3 ziekenhuis afspraken die per keer al 4 uur in beslag nemen. Dan nog meerdere bezoeken aan de fysio therapeut huisarts.

Oke je hebt ook ouderen bij die de hele dag op de bank zitten die ken ik ook wel.
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Jul 2016 21:24

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Mizz_S schreef:Ik heb echt nog nooit gehoord van een familieparkeerplaats, ik heb dat echt nog nooit ergens gezien.

Same here, nooit gezien!
#teammaple🍁
<<

Anoniem221

Bericht 10 Jul 2016 21:36

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Tot afgelopen vrijdag had ik ook nog nooit gehoord van familieparkeerplaatsen in Nederland. Tot mijn vriend en ik afgelopen vrijdag een andere looproute namen, wij lopen samen ter ontspanning, en opeens een familieparkeerplaats zagen bij de Lidl. Lijkt me ongelofelijk handig voor gezinnen, aangezien de deuren dan verder open kunnen zonder een ander voertuig te raken om de kinderen er gemakkelijker uit kunt halen. Zo vind ik de vrouwenparkeerplaatsen in Duitsland ook superhandig. Ik zie niet altijd de kop van de auto en met deze parkeerplaatsen hoef ik nooit bang te zijn een andere auto te raken.

Ik vind pubers momenteel niet zo leuk. En dat vind ik gek, omdat ik ooit een puber was. Een brave puber, die nooit iets fout durfde te doen. Bijvoorbeeld niet durfde te spijbelen, ook al deed de hele klas het. Zat ik daar in mijn eentje de brave uit te hangen. Maar tegenwoordig. Oude mensen uitschelden, Het per se als eerste de winkel in, terwijl ze zien dat er twee ouderen met een rollator de winkel uit willen. Een scootmobiel nog even een trap nageven, omdat ze hen niet voor wilden laten gaan. Nu bestonden die dingen niet toen ik zo oud was als zij nu zijn, maar ik erger me er dood aan. Beetje respect, denk ik dan altijd.
<<

Anoniem260

Bericht 11 Jul 2016 07:18

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Vrouwenparkeerplaatsen? Is dat een grap?!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 11 Jul 2016 07:35

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

De vrouwen parkeerplaatsen in Duitsland zijn niet breder,omdat vrouwen niet kunnen rijden.

Maar om meer en beter overzicht te hebben. Ze liggen ook altijd in het begin van een parkeergarage of parkeerplaats waar ook voldoende licht is zou het donker zijn.
Dit is, zodat vrouwen zich veiliger voelen en om aanranding te voorkomen. Ze liggen altijd goed in het zicht van de beheerder of camera's.


Edit. Wist je dat er ook parkeerplaatsen zijn voor zwangere vrouwen...
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 11 Jul 2016 11:17

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Maple schreef:
Flore schreef:Ik erger me aan het feit dat hoogbejaarde mensen op zaterdag boodschappen gang doen tijdens spitstijden. Ze sloffen zo door de winkel en bij de kassa duurt het lang. Ze hebben 7 dagen 24/7 tijd denk ik dan. Deze ergenis slaat nergens op en dat weet ik, maar toch stoort het me :palm:

Waarom ben je daar zo overtuigd van? Ook oudere mensen kunnen nog dingen hebben als koor, bridgeclub, klaverjassen, bezoek van familie, thuiszorg, dokter, fysio, vrienden/vriendinnen, seniorengym en nog heel wat meer. Ik vind het hier juist altijd zo leuk om te zien, dat uitje op zaterdag naar dorp/de supermarkt/markt is voor de meesten van die oudere mensen gewoon een uitje. Anders ga jij toch een andere tijd boodschappen doen? In de avond ofzo? :wink:


Waarom wil je het naadje van de kous weten? Het is een ergernis die nergens op gefundeerd is, dat benoemde ik zelf ook al toch;-)
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jul 2016 13:25

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Nou die ergenis heb ik ook hoor Flore, alleen dan niet in de supermarkt, maar als ik een afspraak met oudere mensen moet maken voor kantoor. Ze kunnen werkelijk nooit. En als je met tweeverdieners afspreekt maakt het nooit uit, die nemen gewoon vrij of zorgen ervoor dat ze kunnen op de vrije momenten. Maar die ouderen, foei. Alles lijkt wel belangrijker.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 11 Jul 2016 14:49

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Linvi schreef:
Kira schreef:Als mensen fluiten, of neurieën.



Ja!! Ik ook. Ik kan er ook heel slecht tegen als iemand steeds met z'n been of voet wiebelt of steeds tikt.



Dan moet je maar niet bij mij in de buurt komen. ;) Ik zit heel vaak (onbewust) met mijn been/voet te wiebelen. Mijn vriend irriteert zich daar ook wel eens aan. Vooral als we rustig op de bank zitten/liggen. :smile:
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 11 Jul 2016 15:00

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Raven, de vrouwenparkeerplaatsen in Meppen zijn ietwat breder. Het is voor mij makkelijker om de auto goed te kunnen inparkeren. Niet omdat ik niet kan rijden, maar het met onze nieuwe auto wel enger vind. Dat kleine autootje van me kon ik overal inparkeren, deze grotere vind ik lastiger. Ik wist trouwens het verhaal erachter niet, maar nu je het zegt. De parkeerplaatsen die ik heb gezien zijn inderdaad voor iedereen te zien. Soort sociale controle in ieder geval.
<<

Anoniem260

Bericht 11 Jul 2016 15:09

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Raven schreef:De vrouwen parkeerplaatsen in Duitsland zijn niet breder,omdat vrouwen niet kunnen rijden.

Maar om meer en beter overzicht te hebben. Ze liggen ook altijd in het begin van een parkeergarage of parkeerplaats waar ook voldoende licht is zou het donker zijn.
Dit is, zodat vrouwen zich veiliger voelen en om aanranding te voorkomen. Ze liggen altijd goed in het zicht van de beheerder of camera's.


Edit. Wist je dat er ook parkeerplaatsen zijn voor zwangere vrouwen...


Ah thanks voor de uitleg :laughcry:
<<

Anoniem321

Bericht 14 Jul 2016 12:59

Re: Gekke dingen waar jij je aan kan ergeren?

Aan het klikken van de hakken van de buurvrouw op het laminaat. Ik zit hier nu even rustig te forummen, hoor ik de hele tijd haar (snelle) voetstappen heen en weer lopen. Gek word ik er van. Heb nu de radio best luid aan om het geluid maar te overstemmen. :laughcry:
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers