Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmel in de voet?

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Mrt 2016 21:30

Schimmel in de voet?

Ik heb nu voor de 2e keer pijn aan de zijkant(buitenkant) van mijn voet. Vooral als mijn voeten warmer zijn, bijvoorbeeld onder een deken of met pantoffels aan. De vorige keer kreeg ik te horen dat dit een schimmel is en ik met een anti schimmel creme moest smeren. Het werd wel een stuk minder, maar nu heb ik er weer behoorlijk last van.
Ook had ik op die plek pijn toen ik van winter (2 paar) nieuwe schoenen had.
Herkend iemand dit en was dat idd een schimmel?
Ik vind het zo vreemd. Een schimmel is voor mij een zichtbaar iets aan de huid, wat oppervlakkig zit, maar dit zit veel dieper.
Morgen ga ik toevallig naar de pedicure en anders maar weer eens een afspraak bij de huisarts maken.
Laatst gewijzigd door PiP op 13 Mrt 2016 21:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
December 2009
juli 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mrt 2016 21:42

Re: Schimmel in de voet?

Ja dat kan volgens mij wel. Ik krijg ook vaak van die vochtplekken in m'n voeten er van.
Let's discover the world together.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Mrt 2016 22:04

Re: Schimmel in de voet?

Ben weer braaf aan het smeren, hopen dat het werkt. Diezelfde voet is sowieso ook wat overbelast van het klussen/verhuizen, dus extra pijnlijk..
Komende week weer aan het werk en dus weer hele dagen op mijn kont zitten :angel: wie weet doet dat ook goed!
December 2009
juli 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mrt 2016 22:06

Re: Schimmel in de voet?

Vervelend zeg! Ik probeer altijd wanneer ik thuis ben goed te luchten, dus thuis geen schoenen aan enzo.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Mrt 2016 22:51

Re: Schimmel in de voet?

Ik heb ook altijd problemen met mijn voeten. Net als jij, vooral wanneer het weer warmer wordt. Ik krijg pijnlijke, jeukende 'blaartjes' die uiteindelijk open gaan en rondom gaan 'vervellen'. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Het zit verspreid over de onderkant en zijkant van mijn voeten en tussen mijn tenen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Mrt 2016 11:14

Re: Schimmel in de voet?

Volgens mij als je daar eenmaal gevoelig voor bent krijg je het steeds vaker! Ik heb het ook altijd zomers en dan vooral tussen mijn tenen! Thuis loop ik dan veel met mijn voeten bloot (op slippers) dan helpt altijd wel!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem151

Bericht 14 Mrt 2016 11:45

Re: Schimmel in de voet?

Lady schreef:Ik heb ook altijd problemen met mijn voeten. Net als jij, vooral wanneer het weer warmer wordt. Ik krijg pijnlijke, jeukende 'blaartjes' die uiteindelijk open gaan en rondom gaan 'vervellen'. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Het zit verspreid over de onderkant en zijkant van mijn voeten en tussen mijn tenen.


Dit klinkt hetzelfde als mijn voetschimmel
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2016 12:28

Re: Schimmel in de voet?

Ja dat heb ik ook heel erg rond m'n tenen. Rond m'n hielen en op de zool is het meer 'gescheurd'. Maar dat van Lady herken ik idd veel bij m'n tenen. Schaam me er ook zo voor, hebben jullie dat ook?
Let's discover the world together.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 14 Mrt 2016 13:47

Re: Schimmel in de voet?

Bij mij zie je aan de buitenkant dus helemaal niks, dat vind ik zo raar. Ook geen jeuk, alleen pijn.
December 2009
juli 2012
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Mrt 2016 15:00

Re: Schimmel in de voet?

Ja ik schaam me er ook wel voor. Heb af en toe gipsles op mijn werk en doe dan bijvoorbeeld liever niet mijn sokken uit. Of op mijn buik op het strand liggen waarbij iedereen de onderkant van je voeten ziet, ook zoiets.

Het is bij mij de laatste weken alweer flink actief. Misschien toch maar eens langs de huisarts.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem184

Bericht 14 Mrt 2016 15:07

Re: Schimmel in de voet?

Toch vraag ik me ook af if dat wat PiP beschrijft, een schimmel is. Als ik het goed begrijp, doet het vooral pijn en zit de pijn dieper? Als ik een schimmel heb, zit de pijn voornamelijk in/op m'n huid. Dus aan de oppervlakte. En die pijn wordt vooral veroorzaakt door kloofjes, dus dan zou je wel iets moeten zien. Verder is het voornamelijk jeuk, vreselijke jeuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43715

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2016 15:21

Re: Schimmel in de voet?

Ik heb dat ook wel hoor, ook er in.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Mrt 2016 15:59

Re: Schimmel in de voet?

Lady schreef:Ik heb ook altijd problemen met mijn voeten. Net als jij, vooral wanneer het weer warmer wordt. Ik krijg pijnlijke, jeukende 'blaartjes' die uiteindelijk open gaan en rondom gaan 'vervellen'. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Het zit verspreid over de onderkant en zijkant van mijn voeten en tussen mijn tenen.


Ik heb ook een paar van die blaartjes. Ik was net bij de pedicure en die zei dat het door vochtigheid komt. Goed drooghouden, regelmatig een voetenbad met wat magnesium of Dode Zee-zout, dat zou de huid sterker maken.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Mrt 2016 11:42

Re: Schimmel in de voet?

deodorant spray voor je voeten kan ook helpen. Na het douchen goed drogen en dan dit sprayen.
M:21072011
J :08012014
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 15 Mrt 2016 19:59

Re: Schimmel in de voet?

Pedicure denkt toch niet aan een schimmel, ze zei dat er dan nu toch wel wat te zien had moeten zijn. Wat het wel is wist ze niet. Ze zou eens gaan zoeken of ze wat kon vinden.
December 2009
juli 2012

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers