Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jehova, collectes en verkopers de deur

<<

anoniem203

Bericht 11 Mrt 2016 21:16

Jehova, collectes en verkopers de deur

Sinds wij hier wonen gaat hier maandelijk de deurbel en staat er weer een Jehova, collectant of een verkoper aan de deur. Een collecte vind ik niet zo erg maar een Jehova en een verkoper wel want daar heb ik gewoon geen behoefte aan en ik vind ze erg irritant. Ze komen ook vaak rond etenstijd of vroeg in de avond net als ik druk in de weer ben met mijn kinderen. Nu wil ik eigenlijk iets van een sticker of bord langs m'n bel dat ik wil dat ze mijn deur over slaan. Maar waar koop je zoiets en hoe zet je zoiets vriendelijk maar duidelijk neer? Ik heb wel ooit zo'n steigerhouten plank met tekst gezien maar zo kolossaal wil ik het nu ook weer niet. En het moet wel op een stenen muur bevestigd kunnen worden of op het kozijn maar niks op de deur. Iemand tips?

En hebben jullie hier ook zoveel last van? Vooral toen er hier een geboortebord in de tuin stond had ik gewoon 4 Jehova in 2 weken tijd :thumbdown:
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 11 Mrt 2016 21:25

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

http://www.geenreclameontvangen.nl/c-27 ... oCiSjw_wcB

Hier kun je dergelijke stickers vinden. Ik collecteer jaarlijks en ik kom af en toe van dit soort stickers tegen. Hang hem wel zichtbaar op. Ik heb het een paar keer gehad dat ik de sticker over het hoofd had gezien, maar wel al aangebeld had.
<<

Anoniem236

Bericht 11 Mrt 2016 21:26

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Onze overburen hebben een blaadje met tekst op de deur, zal morgen even kijken wat er staat. Wel netjes omschreven dat ze geen zin hebben in geloofsovertuigingen collectes ed.

Wij hebben er niet zoveel last van. Zeggen meestal; nee bedankt. We hebben wel vaker dan eens in de maand iemand aan de deur.
Mijn man gaat trouwens wel vaak discussies aan met verkopers e.d, super irritant :palm:

Van de week zaten we te eten werd er aangebeld; ik zei doe maar niet open we zitten te eten. Werd er nog een keer aangebeld en zei tegen mijn man; zeg maar dat ze niet twee keer hoeven te bellen oid. Was hef schoonvader die de knuffel van zoon kwam terug brengen die hij daar had laten liggen.

Oh en soms verstop ik me, ga ik plat op de bank liggen of ga naar boven als ik verkopers in de straat zie haha.
<<

Patsy

Bericht 11 Mrt 2016 21:30

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Ik zou onder de deurbel zo'n sticker hangen. Wij hebben geen deurbel, maar wel op die plek zo'n sticker, werkt perfect.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Mrt 2016 21:35

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Wat lijkt me dat vervelend! Als het zo vaak gebeurt zou ik ook zo'n sticker opzoeken en ophangen.
In m'n vroegere buurt in Amsterdam kwamen jehova's zo'n 1 keer per jaar, dat was nog wel te doen. Waar ik nu woon heb ik ze nog nooit gezien gelukkig. Vond het erg vervelend dat 'nee' geen 'nee' was voor ze, dat je bijna verplicht wordt een gesprek aan te gaan als je niet onaardig wilde zijn.
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mrt 2016 21:37

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Ik wimpel ze meestal vriendelijk af. Behalve collectes, die geef ik wat. Heb zelf ook collecte gelopen dit jaar en vrijwel niemand lijkt dat erg te vinden.

Van de week was er een Jehova en die begon over Jezus. R stond er bij en begon heel enthousiast over 'baby Jezus! Uit de bijbel he mama!!'. Dat vond die man natuurlijk geweldig maar ik iets minder.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Mrt 2016 21:50

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Ik vraag altijd of ze mij uit hun boekje willen halen. Geen idee of er echt een boekje is, maar er is sindsdien nooit meer aangebeld door Jehova getuigen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

anoniem203

Bericht 11 Mrt 2016 22:02

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Ik denk dat ik maar zo'n sticker ga bestellen die Ysa laat zien. Hopelijk werkt het dan ook. Een maand geleden stond er ook zo'n jongen van Hello Fresh. Die bleef maar door ratelen en ratelen en plaatsten nog net niet zijn voet tussen de deur terwijl ik daar stond met een jengelend kind op m'n arm. Ik kwam er gewoon niet tussen en heb toen de deur gewoon dicht gegooid. Ik snap dat ze iets willen verkopen maar zo vind ik dat gewoon echt niet kunnen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Mrt 2016 22:05

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Wij hebben ook zo'n sticker. We hebben periodes gehad dat er elke week wel twee keer iemand voor de deur stond. Daar zit ik ook echt niet op te wachten.
2010 2012
<<

Anoniem185

Bericht 11 Mrt 2016 22:51

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Vorige week hadden we een Jehova aan de deur, maar ik heb niet open gedaan. Heb ook niet de moeite gedaan om me te verstoppen. Ze konden mij en vriend zien zitten, maar ik had mijn schapen onesie aan en mijn vriend zijn ochtendjas. We hadden niet de behoefte open te doen. Ik wil nog wel zo'n sticker gaan halen.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Mrt 2016 23:12

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Wij hebben ook zo'n sticker. Werkt prima! Af en toe zien ze het niet of negeren ze het. En dan wijs ik ze er op. Ik vind het zo super irritant, die mensen aan m'n deur.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 11 Mrt 2016 23:41

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Wij hadden een paar dagen terug eentje van een energiebedrijf aan de deur. Hij deed zelfs heel brutaal vond ik.
Hij zei: Wilt u geld besparen op uw energie rekening door lid te worden van ....? Ik zeg nee. Zegt hij: Oh, dus u bent recent overgestapt? Ik zeg weer nee. Zegt hij: Dus u wilt geen 100en euro's besparen? Ik zeg nee we hebben een goede energieleverancier. Echt met een heel belerende toon sprak hij. Ik had het koud en een zwangere buik en ik wilde gewoon rustig weer naar binnen, verder eten koken :( Dus toen heb ik wel resoluut gezegd dat ik echt niet wilde. Ik vind dat zo vervelend als ze niet gewoon gelijk bij de eerste nee weggaan. Hij ging overigens daarna wel weg, maar wel bozig.

Jehova's hebben we hier geloof ik nog niet gehad. Collectes wel en dan geef ik altijd wat, maar heel soms heb ik geen geld in huis en dan voel ik me wel een beetje schuldig :smile: Ook hebben we wel eens uit het dorp mensen aan de deur van de scouting of zo, dan koop ik ook wel wat. Mijn man heeft altijd in dit dorp gewoond en was ook lid van de scouting :)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Mrt 2016 23:49

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Hier is het inmiddels zo ongeveer wekelijks, ik word er helemaal knettergek van. Collectes, jehova's, energieleveranciers, andersoortige verkopers.. Mijn moeder heeft een bordje met een grappig versje op de deur hangen (woont in dezelfde straat) en sinds ze dat heeft komt er bij haar niemand meer ongevraagd aanbellen. Ik had het er toevallig deze week nog met haar erover. Ik denk dat ik ook een sticker of bordje ga nemen, want met name jehova's en mensen die je iets willen aansmeren of donateur willen maken vind ik zeer irritant. Een collecte her en der vind ik overigens prima, maar de rest ben ik zo ontzettend zat! En je komt soms ook niet van die gasten af, dan gaat het zoals peinture zegt. Dan is een simpele nee niet voldoende om ze weg te sturen, maar komen er allemaal vragen en argumenten. Van mij mogen ze dat soort praktijken verbieden.
<<

Anoniem167

Bericht 11 Mrt 2016 23:51

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Gelukkig komt hier helemaal niemand aan de deur, houd ik ook niet van, dat opdringerige meestal.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 12 Mrt 2016 09:07

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Jehova's komen hier misschien 1x per jaar of per 2 jaar langs. Collecte's vind ik niet erg. Wel verkopers en mensen die willen dat je lid wordt van een goed doel. Vooral omdat ze zo op je in blijven praten.
<<

Anoniem178

Bericht 12 Mrt 2016 09:20

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Op ons nieuwe huis zat al een sticker op de voordeur. Gewoon eentje met de tekst dat verkopers niet welkom zijn. Laten we lekker zitten, want als ik iets wil hebben ga ik dat zelf wel halen.

In onze oude flat hebben we ze zelden, waarschijnlijk ook omdat hier minder te halen valt. Als ze wel komen kap ik het af zodra ik weet dat ik hier niet om gevraagd heb met een simpel "geen interesse... nee ECHT niet". Als we er zin in hebben maken we er een geintje van. Zo heeft vriend eens beweerd dat hij bij de Nuon werkt en daardoor stroom voor de halve prijs heeft. Of de Oxxio-verkoper even met zijn baas kon praten of hij daar wel onder zou kunnen zitten.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Mrt 2016 09:23

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Wij hebben zeker drie keer per jaar jehova's, misschien wel vaker. Ze komen meestal doordeweeks. En ik werk natuurlijk ook op bepaalde dagen. Verkopers en goede doelen hebben wij ook vaak last van. Ga mij ook eens verdiepen in die stickers.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Mrt 2016 09:31

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Toen ik een jaar of 12 was kwam er een keer een jehova getuige aan te deur. Ik zei netjes dat we daar niks mee wilden. Toen vroeg die vrouw of wij ergens in geloven thuis en zei ik van niet. Daarna ging ze vragen of ik dat jammer vond en of ik daar anders over dacht en dat ze wel een boekje had die ik door kon nemen voor als ik van gedachte zou veranderen.
Toen mijm moeder thuis kwam en ik dat vertelde was ze daar echt niet blij mee. De eerstvolgende keer dat er een jehova getuige aan de deur stond heeft ze dat goed duidelijk gemaakt en sindsdien lopen ze onze deur voorbij.
Collectanten en verkopen vertellen we gewoon vriendelijk dat we geen interesse hebben.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 12 Mrt 2016 10:39

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Wij hebben ook een sticker onder de deurbel van nietaandedeur.nl en die werkt perfect. Collecte mag, maar geloofovertuigers en verkopers mogen weer omdraaien.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 12 Mrt 2016 10:46

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Collectanten komen af en toe aan de deur, afhankelijk van of ik kleingeld in huis heb, geef ik dan wat. Jehova's komen hier nooit, maargoed, 50% van m'n buren is Islamitisch dus ik gok dat ze denken dat er hier toch geen eer te behalen valt.
Verkopers hebben we wel heel vaak aan de deur. Daar wil ik nog steeds wel een sticker voor ophangen.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 12 Mrt 2016 11:14

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Nu ik alleen thuis ben doe ik eigenlijk nooit de deur open als ik niemand verwacht.
Kleingeld voor collectes heb ik toch niet in huis. Jehova's heb ik hier nog niet mee gemaakt. Verkopers wel te vaak, superirritant.
<<

Anoniem255

Bericht 12 Mrt 2016 12:10

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Wij hebben ook een sticker. Voor geloofsovertuigingen en collecte's bellen ze niet meer aan maar sommige verkopers proberen het alsnog. Daar heb ik echt de schurft aan. Meestal is het als we aan tafel zitten, als ik aan het koken ben of als de kinderen onder de douche staan. En dan beweren dat ze niks komen verkopen. Ammehoela! Ik gooi de deur voortaan gewoon dicht met de melding geen interesse zodra ik de bedrijfsnaam weet en mail ik het bedrijf.

Vind het gewoon ronduit onbeschoft om alsnog aan te bellen terwijl de sticker duidelijk zichtbaar is (hangt onder de bel en vooraf kijk je toch waar de bel zit...)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Mrt 2016 09:18

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Voor collecties hebben ze hier een mooi systeem bedacht. Voor alle goede doelen tegelijk wordt een keer een collectie gehouden waarbij je op een formulier aan kunt geven hoeveel waar naar toe moet. Hierdoor komt er nauwelijks iemand aan de deur ook niet in de landelijke collectie weken. In 3 maanden tijd tot nu toe helemaal niemand. Heerlijk.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Mrt 2016 17:32

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Toen ik nog kind was kwam er ook een Jehova aan de deur. Mijn vader zette net het eten op tafel en deed toen de deur open. Na de Jehova even aangehoord te hebben zei mijn vader dat we net gingen eten dus nu geen tijd had. De Jehova zei dat hij mijn vader niet geloofde. Mijn vader zei toen dat hij de Jehova ook niet geloofde. :smile: Toen droop die man heel snel af!

Ik zeg altijd vriendelijk en duidelijk dat ik niet geïnteresseerd ben.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 19 Mrt 2016 09:22

Re: Jehova, collectes en verkopers de deur

Het zijn maar mensen hoor, ook jehova's. Bij ons komt er ook van alles langs. Jehova, energie, loterijen, kinderpostzegels, collectes. Ik doe open, bedank vriendelijk en wens ze succes. Aan goede doelen geef ik wel altijd geld.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers