Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav 'als je mij echt zou kennen...'

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2016 15:34

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Ik vind het ook verdrietig te lezen! Ik kan niet zo'n love teken maken maar doe dan deze: :hulde:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem211

Bericht 10 Mrt 2016 16:05

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Ik kom sinds een tijdje terug weer af en toe bij mijn psychiater, omdat ik merkte dat ik ook veel last had van wat een aantal meiden hier ook zeggen: je niet goed genoeg voelen en daaruit komend faalangst. Ook bij mij is de band met een van mijn ouders verstoord.

Mijn psychiater zei me toen het volgende: faalangst en het niet goed genoeg voelen is 'aangeleerd' gedrag door een ander. Het is niet iets van jezelf. Natuurlijke angst vanuit jezelf is er alleen om te overleven, maar zal jou nooit afwijzen als mens. Angst voor falen is niet van jezelf, maar erin 'gestampt' door de ander.

Door dat te beseffen heb ik heel wat angst opzij kunnen zetten. Stil staan bij het moment van faalangst en bedenken en voelen van waar die angst komt. Meteen daarbij de relativering dat dit dus niet van mij is en dat ik het los kan laten.

Misschien heeft een ander hier ook iets aan.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 10 Mrt 2016 17:31

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Dat vind ik een mooie boodschap Marilyn! Zo heb ik het voor mezelf nog niet eerder bekeken.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mrt 2016 17:43

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Oh voor mij is dat juist heel logisch dat het door een externe factor komt. Dat maakt het voor mij júist moeilijk omdat ik daar zelf geen grip op heb. Grappig, het kan toch zo anders zijn per persoon.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem211

Bericht 10 Mrt 2016 18:01

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Maar Marin, wat zorgt er dan bij jou voor dat het jou zo kan raken als je weet dat het niet van jezelf is maar dat het van een ander is en dus niks zegt over jou? Niet lezen als veroordelende vraag, maar als interessevraag. Lastig zonder intonatie dus daarom zeg ik het erbij
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mrt 2016 19:39

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Omdat ik er dan niets aan kan veranderen. Dat is frustrerend.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Mrt 2016 21:14

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Dat ik totaal geen behoefte heb dat soort dingen te delen. En dat je mij ook best goed kan kennen, zonder dat soort weetjes. Eigenlijk wat whatever zegt dus.
<<

Anoniem211

Bericht 10 Mrt 2016 22:31

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Je kunt het dan toch juist veranderen? Door te voelen (los te koppelen) dat dat dus niet van jou is, maar een 'oordeel' van een ander. En dus niks met jou te maken heeft als persoon.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Mrt 2016 22:56

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

HollyGolightly schreef:Dat ik totaal geen behoefte heb dat soort dingen te delen. En dat je mij ook best goed kan kennen, zonder dat soort weetjes. Eigenlijk wat whatever zegt dus.


Precies dit. Ik zie niet de toegevoegde waarde ervan in om persoonlijke dingen online te zetten. Los daarvan kom ik hier lang genoeg om te weten dat niet iedereen hier even discreet mee omgaat. Ik zoek dat dus niet (bewust) op.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 10 Mrt 2016 23:40

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Same here.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Mrt 2016 06:27

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Marilyn schreef:Ik kom sinds een tijdje terug weer af en toe bij mijn psychiater, omdat ik merkte dat ik ook veel last had van wat een aantal meiden hier ook zeggen: je niet goed genoeg voelen en daaruit komend faalangst. Ook bij mij is de band met een van mijn ouders verstoord.

Mijn psychiater zei me toen het volgende: faalangst en het niet goed genoeg voelen is 'aangeleerd' gedrag door een ander. Het is niet iets van jezelf. Natuurlijke angst vanuit jezelf is er alleen om te overleven, maar zal jou nooit afwijzen als mens. Angst voor falen is niet van jezelf, maar erin 'gestampt' door de ander.

Door dat te beseffen heb ik heel wat angst opzij kunnen zetten. Stil staan bij het moment van faalangst en bedenken en voelen van waar die angst komt. Meteen daarbij de relativering dat dit dus niet van mij is en dat ik het los kan laten.

Misschien heeft een ander hier ook iets aan.


Dit zegt mijn psycholoog ook. Kan er soms niet echt heel goed mee omgaan, want door faalangst wordt ik onzeker en uit onzekerheid ga ik voor andere mensen denken en hun antwoord invullen.
Vind het best moeilijk om het naast me neer te kunnen leggen, maar gaat wel steeds iets beter.
Cognitieve gedachten en gedrags therapie. Aangeleerd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mrt 2016 08:39

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Marilyn schreef:Je kunt het dan toch juist veranderen? Door te voelen (los te koppelen) dat dat dus niet van jou is, maar een 'oordeel' van een ander. En dus niks met jou te maken heeft als persoon.


Voor mij voelt dat anders, juist vervelend omdat ik er dan niets aan kan doen. Dingen in mezelf kan ik veranderen, dingen van anderen niet.
Let's discover the world together.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 12 Mrt 2016 10:11

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Als je dingen voor anderen zou kunnen veranderen dan zou je zelf geen leven meer hebben marin. Het is verdomde moeilijk om zoiets los te laten, maar toch is dat het enigste wat je echt kan doen. Mensen zijn vaak niet te veranderen. Je kan proberen hun neus naar de juiste richting in te krijgen door te vertellen wat je jammer vindt, wat jij verwacht en Wat je mis, maar lukt dat niet dan zit er niets anders op dan er vrede mee te hebben. Dat is een leerproces die lang kan duren.

Helaas heb ik met beide ouders het zelfde. Eindelijk heb ik het los kunnen laten, jammer is het wel (ik had ook graag een dochter-moeder en vader-dochter relatie willen hebben).
<<

Peeteke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 16 Mei 2015 10:10

Bericht 21 Mrt 2016 13:08

Re: Nav 'als je mij echt zou kennen...'

Als je mij echt zou kennen zou je weten dat
- ik dingen mij heel erg persoonlijk op kan vatten.
- ik absoluut niet tegen leugens kan.
- ik een ontzettend goede band met mijn moeder heb en haar ook alles vertel.
- ik redelijk perfectionistisch ben.
- ik heel graag moeder wil worden.
10 december 2014 werd ik zijn meisje, 20 mei 2016 zijn wij gaan samen wonen, 10 februari 2017 ging hij op zijn knieen!
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers