Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Temperatuur in huis

<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 22:54

Re: Temperatuur in huis

Marin schreef:En inderdaad, met m'n onregelmatige rooster is het toch niet in te stellen wanneer de verwarming aan moet en wanneer niet.

Wij werken ook onregelmatig maar die Toon stelt zichzelf in dus heel goed te doen.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 22:55

Re: Temperatuur in huis

Gaat je man zo laat naar bed Marin dat de kachel pas om 23:30 uit gaat? Just wondering haha. Kan je heel veel op besparen namelijk :)
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 22:56

Re: Temperatuur in huis

Forumster doet Toon promo haha. Ik wil m ook, maar heb geen zin om dat stomme extra dingetje te kopen omdat Nefit met hun oudere ketels zo graag dwars wil doen.
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 22:57

Re: Temperatuur in huis

Yadira schreef:Forumster doet Toon promo haha. Ik wil m ook, maar heb geen zin om dat stomme extra dingetje te kopen omdat Nefit met hun oudere ketels zo graag dwars willen doen.

Haha, nou ik vind het eigenlijk maar een lelijk ding aan de muur. Had liever die hippe Nest. :P
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 22:57

Re: Temperatuur in huis

Echt? Ik vind m wel mooi haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2016 22:58

Re: Temperatuur in huis

Yadira schreef:Gaat je man zo laat naar bed Marin dat de kachel pas om 23:30 uit gaat? Just wondering haha. Kan je heel veel op besparen namelijk :)


We/hij gaan meestal rond dat tijdstip naar bed ja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 22:59

Re: Temperatuur in huis

Yadira schreef:Echt? Ik vind m wel mooi haha.
Hij lijkt nogal op een tablet en aangezien m'n man helemaal into Apple is, past tie niet bij de rest.
Jaja, world first problems. :laughcry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2016 22:59

Re: Temperatuur in huis

Forumster schreef:
Marin schreef:En inderdaad, met m'n onregelmatige rooster is het toch niet in te stellen wanneer de verwarming aan moet en wanneer niet.

Wij werken ook onregelmatig maar die Toon stelt zichzelf in dus heel goed te doen.


Maar we hebben geen Toon.

Misschien dat we wel een keer zoiets nemen, maar voor nu werkt deze thermostaat nog prima. Ik vind het niet erg om het koud te hebben, ik heb het liever te koud dan te warm. Pas als ik echt een dag thuis ben, zet ik de verwarming zelf hoger.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 23:01

Re: Temperatuur in huis

Marin schreef:Maar we hebben geen Toon.

Je quote mij ook dus ik dacht dat het daar mee te maken had.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2016 23:01

Re: Temperatuur in huis

Oh ik bedoelde te reageren op Bob.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 23:02

Re: Temperatuur in huis

Marin schreef:
Yadira schreef:Gaat je man zo laat naar bed Marin dat de kachel pas om 23:30 uit gaat? Just wondering haha. Kan je heel veel op besparen namelijk :)


We/hij gaan meestal rond dat tijdstip naar bed ja.

Zonde om dan tot die tijd te verwarmen toch? Uurtje eerder uitzetten scheelt een hoop en je voelt er niks van.
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 23:03

Re: Temperatuur in huis

Marin schreef:Oh ik bedoelde te reageren op Bob.
Ah, ja dan snap ik het beter! :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2016 23:05

Re: Temperatuur in huis

Yadira schreef:
Marin schreef:
Yadira schreef:Gaat je man zo laat naar bed Marin dat de kachel pas om 23:30 uit gaat? Just wondering haha. Kan je heel veel op besparen namelijk :)


We/hij gaan meestal rond dat tijdstip naar bed ja.

Zonde om dan tot die tijd te verwarmen toch? Uurtje eerder uitzetten scheelt een hoop en je voelt er niks van.


Om heel eerlijk te zijn weet ik niet zeker of ie dan uit gaat, of een uurtje eerder. Misschien wel eerder hoor. In het weekend sowieso later dan doordeweeks.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 23:07

Re: Temperatuur in huis

Het was ook maar een tipje hoor. ;)

Ik vind het altijd leuk om met dit soort dingen bezig te zijn. Schrijf ook nog dagelijks de meterstanden op om te kijken hoe we ervoor staan.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mrt 2016 23:08

Re: Temperatuur in huis

Ik ben een enorme koukleum. Zou dus ook echt mijn bed niet uit komen als het kouder is dan 18 graden in huis. Als ik ga douchen moet ook de verwarming aan zodat de badkamer super warm is anders wil ik niet vanonder de douche. Het is bij ons dus standaard 20,5 graden en 's nachts vaak ook (tenzij vriend hem iets lager zet 's avonds als ik al in bed lig).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2016 23:10

Re: Temperatuur in huis

Oh ja dat is wel het omgekeerde van hoe ik ben inderdaad, Bob! Dan heb je niet veel aan m'n tips. Ik slaap juist slecht als het 20 graden is (veel te warm) en slaap het liefst bij tussen de 13 en 15 graden.

Yadira, ja is wel goede tip hoor :) M'n man regelt dat soort dingen alleen meer dus ik weet het eigenlijk niet haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 23:10

Re: Temperatuur in huis

Haha Bob moet er niet aan denken de kachel altijd aan! Ik ben ook een koukleum, maar ik douche 's ochtends niet, dus geen verwarming nodig dan. Brood smeren kan zonder verwarming wel.

Gebruik je dan niet enorm veel gas als je het altijd zo warm hebt?
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mrt 2016 23:17

Re: Temperatuur in huis

Geen idee. Ik woon hier nog maar een maand haha! Het is dus sowieso nog even zoeken naar een logische manier om overal mee om te gaan.

Ik douche 's ochtends ook niet als ik om 05:00 moet opstaan. Veel te koud :laughcry:

Eventueel kan de verwarming 's nachts ook wel uit eigenlijk, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het ineens 12 graden op mijn slaapkamer zou zijn. Het is altijd overal in mijn huis de zelfde temperatuur. Volgens mij staan ook alle verwarmingen overal helemaal open. Ik zal die boven (behalve in de badkamer) eens allemaal uit zetten. Dat zal misschien al iets schelen.

In principe ben ik zelf ook maar een kwartiertje uit bed thuis voordat ik vertrek, dus dat kwartiertje kou moet ik eigenlijk wel kunnen overleven. Heb me er nooit echt in verdiept, maar ik denk dat het op deze manier wel veel kost. Toch is het nu 20,5 graden, maar de verwarming staat niet aan ofzo.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 23:24

Re: Temperatuur in huis

Je kan eens beginnen met terugdraaien naar 17 bijvoorbeeld voor de nacht. Dan wordt het echt geen 12 graden boven als je woning fatsoenlijk geïsoleerd is. Dan is het overal 17, als het überhaupt zoveel afkoelt.

Ik zou er eens een testje tegen aan gooien haha. Maar je moet het wel interessant vinden natuurlijk. Je kan ook een week je verbruik bijhouden van gas, dat zegt ook heel veel. Een week zoals je nu doet en een week op 17 in de nacht bijv.
<<

Anoniem167

Bericht 10 Mrt 2016 23:32

Re: Temperatuur in huis

Ik slaap juist slecht als het warm is in huis, slaapkamer verwarming het liefst ook gewoon uit. In de nacht is het 16/17 graden maximaal denk ik.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 10 Mrt 2016 23:35

Re: Temperatuur in huis

Hier eigenlijk dag en nacht 18 graden.. 'Smiddags zit ik wel eens onder een dekentje en dan gaat de verwarming een graadje hoger (zodat ie aanslaat en gaat branden). 'Savonds zit ik of onder dekentje, of tegen m'n vriend aan (of beide!)
Ik ben ook best een koukleum en soms denk ik wel eens je had em wel ff een graadje hoger mogen zetten!
Vriend is wat dat betreft helemaal geen koukleum, en dochter loopt ook gewoon soms op blote voeten rond, dus heel koud zal zij t ook niet hebben
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 11 Mrt 2016 00:49

Re: Temperatuur in huis

Yadira schreef:Je kan eens beginnen met terugdraaien naar 17 bijvoorbeeld voor de nacht. Dan wordt het echt geen 12 graden boven als je woning fatsoenlijk geïsoleerd is. Dan is het overal 17, als het überhaupt zoveel afkoelt.

Ik zou er eens een testje tegen aan gooien haha. Maar je moet het wel interessant vinden natuurlijk. Je kan ook een week je verbruik bijhouden van gas, dat zegt ook heel veel. Een week zoals je nu doet en een week op 17 in de nacht bijv.


Wij hebben de verwarming op 21 staan als we thuis zijn en 's nachts en als we weg zijn op 17 graden. Wij hebben een goed geïsoleerd huis en het koelt eigenlijk nooit af naar 17 graden. 'S ochtends als ik opsta is het meestal 18 of 19 graden en dan zet ik de verwarming niet aan.
<<

anoniem203

Bericht 11 Mrt 2016 19:51

Re: Temperatuur in huis

Overdag op 19,5 graden en s'nachts op 17 graden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Mrt 2016 19:56

Re: Temperatuur in huis

Haha ik doe in de winter op m'n werkdagen hetzelfde als Bob, dan gaat m'n wekker om 6.00 en dan is de badkamer nog te koud. Dus dan douche ik de avond er voor zodat ik die kou niet hoef te dealen.
#teammaple🍁
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 11 Mrt 2016 20:29

Re: Temperatuur in huis

Als iemand thuis is 20 graden, anders 17. 'S avonds heel af en toe nog een graadje warmer.
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers