Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Temperatuur in huis

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mrt 2016 17:02

Re: Temperatuur in huis

We krijgen wel elke maand een melding van Toon: u zit onder uw maandbedrag! Haha! Soms hebben we maar 70 cent op een dag.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2016 17:03

Re: Temperatuur in huis

Brr het was hier 17 graden in huis. Vergeten de thuisstand aan te zetten nadat ik wakker was geworden!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 17:09

Re: Temperatuur in huis

Toon lijkt me zo leuk! Helaas moeten we dan nog een duur dingetje in onze ketel bijkopen en daar heb ik geen zin in. Als we eens een nieuwe ketel krijgen, komt Toon er ook!
<<

Anoniem173

Bericht 10 Mrt 2016 17:12

Re: Temperatuur in huis

Yadira schreef:
Atelier Madame schreef:
Jip schreef:Het is niet energiezuinig om vier graden op te stoken heb ik pas gehoord van de meneer van Eneco. Die adviseerde hooguit drie graden, omdT de cv anders elke keer zo hard moet werken.


Mijn man denkt daar anders over en die weet er ook best veel van :smile:

Dus dit.

Dat ligt maar net aan je ketel, je huis, je situatie (hoevaak je thuis bent) en de temperatuur buiten en en en .

Wij hebben de thermostaat `s nachts zo laag mogelijk, dat moet gewoon bij ons huis anders slaat de ketel de hele nacht door aan en stoken we als een malle, voor jan l*l dus. Het is voor ons veel goedkoper om van 12 graden naar 19 graden te gaan, dan constant te stoken op 15.


Dat is inderdaad ook ons standpunt. Maar wij houden hem dus wel altijd op 15, ik vind het daaronder gewoon niet meer comfortabel. Ik wil niet mijn bed uitkomen in de 12 graden haha. Ons huis is zo slecht geisoleerd..
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 17:20

Re: Temperatuur in huis

Atelier Madame schreef:
Yadira schreef:
Atelier Madame schreef:
Mijn man denkt daar anders over en die weet er ook best veel van :smile:

Dus dit.

Dat ligt maar net aan je ketel, je huis, je situatie (hoevaak je thuis bent) en de temperatuur buiten en en en .

Wij hebben de thermostaat `s nachts zo laag mogelijk, dat moet gewoon bij ons huis anders slaat de ketel de hele nacht door aan en stoken we als een malle, voor jan l*l dus. Het is voor ons veel goedkoper om van 12 graden naar 19 graden te gaan, dan constant te stoken op 15.


Dat is inderdaad ook ons standpunt. Maar wij houden hem dus wel altijd op 15, ik vind het daaronder gewoon niet meer comfortabel. Ik wil niet mijn bed uitkomen in de 12 graden haha. Ons huis is zo slecht geisoleerd..

15 is bij ons echt te hoog. Dan staat de verwarming de hele nacht aan helaas. Gelukkig komen er binnenkort isolerende maatregelen. :dance:
<<

Anoniem147

Bericht 10 Mrt 2016 18:15

Re: Temperatuur in huis

Brr dat vind ik ook koud! Hier stook ik hem altijd naar 20,5

Middenin de winter gaat hij 's nachts op 18,5 (of 19,5 als we was hebben hangen, anders droogt dat niet lekker). Heel soms draai ik hem iets te ver terug naar een graad of 17 maar dat trek ik niet 's morgens als ik mijn bed uitkom. Dan vind ik het echt veel, veel te koud!

Ons woonkamerraam staat wel op het zuiden dus vaak, als het zonlicht op de thermostaat staat, dan is het zo 20+ graden. (Nadeel, in de zomer gerust 28 tot 30!)

Ik heb de thermostaat hier nog nooit onder de 16 graden gezien als hij uit staat.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 10 Mrt 2016 18:30

Re: Temperatuur in huis

Hier is het meestal 19 graden zonder verwarming aan. Toch vind ik het fris aanvoelen, maar ik stook nooit hoger dan 20,5 graden. Ook hier is de woonkamer op het zuiden waardoor het met een zonnetje erop al snel boven de 20 graden komt. In de winter lekker, maar in de zomer al gauw erg warm.

17,5 graden vind ik echt te koud! Ik woon nu al in mijn vest en heb vaak een sjawl om, s' avonds lekker onder een dekentje en dat bij 20 graden nog. Ik ben een erge koukleum.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Geel

Bericht 10 Mrt 2016 18:38

Re: Temperatuur in huis

Ja, 17,5 vind ik koud. Het is hier meestal 18,5 of 19 graden.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 10 Mrt 2016 19:58

Re: Temperatuur in huis

Ik geloof eigenlijk niet dat iemand het warm kan hebben bij 17,5 graden.
De temperatuur van je thermostaat is natuurlijk ook niet perse de temperatuur in de ruimte.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mrt 2016 20:31

Re: Temperatuur in huis

Nouja ik ga er van uit dat als er 17,5 graden is dat het 17,5 graden is. Zal eens kijken als ik met een thermometer meet wat ie zegt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem186

Bericht 10 Mrt 2016 20:32

Re: Temperatuur in huis

Overdag staat de verwarming op 20 à 20,5 graad. 's Nachts op 17.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mrt 2016 21:28

Re: Temperatuur in huis

Green_Pepper schreef:Ik geloof eigenlijk niet dat iemand het warm kan hebben bij 17,5 graden.
De temperatuur van je thermostaat is natuurlijk ook niet perse de temperatuur in de ruimte.


hier is het echt 17,5 en echt goed warm in de woonkamer. Bij mijn ouders een hoekhuis staat de kachel op 20 en is het nog frisjes in huis. Het scheelt natuurlijk ook wat voor huis je hebt.
Afbeelding
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 22:02

Re: Temperatuur in huis

sarah1985 schreef:hier is het echt 17,5 en echt goed warm in de woonkamer. Bij mijn ouders een hoekhuis staat de kachel op 20 en is het nog frisjes in huis. Het scheelt natuurlijk ook wat voor huis je hebt.

Maar je zei toch dat de buren nogal flink stoken? Dan staat jullie thermostaat misschien wel op 17,5 maar door de warmte van de buren zal de temperatuur bij jullie in huis hoger zijn dan 17,5.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mrt 2016 22:11

Re: Temperatuur in huis

20,5 meestal. Ik zet hem graag op 21, vriend durft hem terug te draaien naar 18/19.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mrt 2016 22:18

Re: Temperatuur in huis

Als ik om 05:00 uit bed moet komen en het is maar 12-15 graden in mijn slaapkamer dan ben ik echt héél héél héél ongelukkig. Hoe doen jullie dat?
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 22:19

Re: Temperatuur in huis

Bob schreef:Als ik om 05:00 uit bed moet komen en het is maar 12-15 graden in mijn slaapkamer dan ben ik echt héél héél héél ongelukkig. Hoe doen jullie dat?

Eerst een jaar met de Nest, sinds een week met de Toon. Lekker aanzetten als je nog in bed ligt. :smile:
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 10 Mrt 2016 22:20

Re: Temperatuur in huis

Hier is het overdag 18 graden en om 18h heeft ie hem zelf verhoogd naar 20. Als ik het overdag koud heb zet ik hem wel eens naar 19, 17.5 vind ik wel wat laag...
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mrt 2016 22:23

Re: Temperatuur in huis

Forumster schreef:
Bob schreef:Als ik om 05:00 uit bed moet komen en het is maar 12-15 graden in mijn slaapkamer dan ben ik echt héél héél héél ongelukkig. Hoe doen jullie dat?

Eerst een jaar met de Nest, sinds een week met de Toon. Lekker aanzetten als je nog in bed ligt. :smile:
Dus dan zou ik mijn wekker om 4:00 moeten zetten om mijn verwarming op tijd aan te zetten? Ik werk namelijk onregelmatig. Thanks but no thanks :laughcry:
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 22:25

Re: Temperatuur in huis

Bob schreef:Dus dan zou ik mijn wekker om 4:00 moeten zetten om mijn verwarming op tijd aan te zetten? Ik werk namelijk onregelmatig. Thanks but no thanks :laughcry:
Nee, geen wekker hoor. Dat ding kun je gewoon instellen. :P
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mrt 2016 22:26

Re: Temperatuur in huis

Ik las hier ergens dat Toon duur was. Is er ook een goedkope versie waar iemand ervaring mee heeft?
En scheelt het zo enorm als je de nacht zo hard laat afkoelen? Voor hoeveel uur moet dat dan minstens? Wij leven zo onregelmatig dat het eigenlijk bijna nooit handig is... Vriend komt soms pas om 03:00 thuis van zijn werk en ik sta op om 05:00 om zelf te gaan werken.
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 22:36

Re: Temperatuur in huis

Wij zijn van Essent overgestapt naar Eneco en daar kregen we de Toon gratis bij.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 22:41

Re: Temperatuur in huis

Bob schreef:Als ik om 05:00 uit bed moet komen en het is maar 12-15 graden in mijn slaapkamer dan ben ik echt héél héél héél ongelukkig. Hoe doen jullie dat?

Uit bed direct richting werk. De verwarming gaat hier 's ochtends niet aan.
Oh en het is altijd rond de 12 graden bij ons boven in de winter. En als het vriest nog kouder. Ik vind het heerlijk. Wil niet wakker worden van kachelwarmte, dat vind ik zooooo vies.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 10 Mrt 2016 22:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 22:47

Re: Temperatuur in huis

Bob in een goed geïsoleerd huis is van hard afkoelen geen sprake, dan blijft het gewoon behaaglijk ;). Als je een slecht geïsoleerd huis hebt scheelt het wel. Het scheelt ons ongeveer €400 op jaarbasis nu de ketel 's nachts niet meer aan slaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2016 22:52

Re: Temperatuur in huis

Bob schreef:
Forumster schreef:
Bob schreef:Als ik om 05:00 uit bed moet komen en het is maar 12-15 graden in mijn slaapkamer dan ben ik echt héél héél héél ongelukkig. Hoe doen jullie dat?

Eerst een jaar met de Nest, sinds een week met de Toon. Lekker aanzetten als je nog in bed ligt. :smile:
Dus dan zou ik mijn wekker om 4:00 moeten zetten om mijn verwarming op tijd aan te zetten? Ik werk namelijk onregelmatig. Thanks but no thanks :laughcry:


Ik douche gewoon en ontbijt in de kou. Het heeft toch geen nut om voor dat uurtje de verwarming aan te zetten. En inderdaad, met m'n onregelmatige rooster is het toch niet in te stellen wanneer de verwarming aan moet en wanneer niet. Daarom staat ie ingesteld op het werkschema van m'n man, dus doordeweeks overdag uit, na half vijf springt ie aan tot half 12 's nachts, en in het weekend ook aan. Ben ik langer dan een uur thuis, dus bijv overdag vrij op een doordeweekse dag? Dan stel ik 'm zelf handmatig even in op verwarmen continue. Dan gaat ie wel aan op de temperatuur die ik zelf wil.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mrt 2016 22:52

Re: Temperatuur in huis

Forumster schreef:
sarah1985 schreef:hier is het echt 17,5 en echt goed warm in de woonkamer. Bij mijn ouders een hoekhuis staat de kachel op 20 en is het nog frisjes in huis. Het scheelt natuurlijk ook wat voor huis je hebt.

Maar je zei toch dat de buren nogal flink stoken? Dan staat jullie thermostaat misschien wel op 17,5 maar door de warmte van de buren zal de temperatuur bij jullie in huis hoger zijn dan 17,5.

Nee is hier niet hoger dan 17.5 op onze thermostaat staan te temperatuur van waar wij de kachel op hebben en de aantal graden wat het is
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers