Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Temperatuur in huis

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mrt 2016 23:28

Re: Temperatuur in huis

Hier snachts en als we niet thuis zijn 15 graden en als we er zijn 17,5 dan is het hier echt goed warm. Als we hem hier op 21 zetten kun je naakt rondlopen zo warm is het dan
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 09 Mrt 2016 23:30

Re: Temperatuur in huis

Heb een thermostaat met dag en nacht ingesteld. Overdag staat ie op 21. In de nacht op 17. Maar door de rolluiken zakt ie eigenlijk maar tot 18,5/19.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Mrt 2016 23:35

Re: Temperatuur in huis

S'nachts 16 graden (maar de temperatuur komt eigenlijk nooit onder 18,5 graden uit zo goed geïsoleerd is het, dat de temperatuur zelfs in de winter in de woonkamer zelf stijgt en blijft hangen als de zon schijnt). S'avonds 20 graden. We kunnen de thermostaat verschillend programmeren met tig tijden en programma's. Verbruik ligt ver onder het gemiddelde van mensen met een vergelijkbare woning.
<<

Linvi

Bericht 09 Mrt 2016 23:38

Re: Temperatuur in huis

Ik vind het nogal verschil maken wat voor soort verwarming je hebt eigenlijk....

Wij hebben vloerverwarming door het gehele huis en hier staat hij op nu standaard op 18.5. Een paar keer per week zetten we hem ff een uurtje aan, op 20 max, om de kou eruit te krijgen. Straks richting voorjaar zetten we hem terug naar een temperatuur van 14.5 graden.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 09:31

Re: Temperatuur in huis

Arwyn schreef:Overdag hebben we hem eigenlijk altijd op 18 staan, 's avonds nog wel eens op 19. Heel soms 19,5.
Zie hier best veel 21 staan. Ben echt een koukleum, maar dat vind ik in huis niet echt een fijne temperatuur. Als ik bezig ben vind ik dat te warm en 's avonds vind ik het juist zo lekker om onder een dekentje te kruipen :)

Of dat een fijne temperatuur is verschilt natuurlijk per omgeving. 21 graden bij jou thuis zal anders voelen dan 21 graden bij mij.

Met enkel glas en slechte isolatie is 21 graden hier gewoon koud als het hard waait. :laughcry:
<<

Anoniem177

Bericht 10 Mrt 2016 10:15

Re: Temperatuur in huis

Ik heb best een grote woonkamer maar 19 graden is hier voldoende. Als ik evht koud koud ben staat ie op 20
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Mrt 2016 10:31

Re: Temperatuur in huis

De verwarming staat standaard ingesteld op 15 graden als minimumtemperatuur. Als ik thuis kom en ik doe de houtkachel niet aan, dan zet ik de verwarming op 18 graden, dan is het hier lekker warm. Ik vind de warmte van een verwarming vaak heel benauwend en zal hem ook zeker nooit hoger dan 20 graden zetten. Maar goed, wij hebben meestal de houtkachel aan en dat is een hele andere warmte waardoor het hier wel rond de 21 graden is en dat kan ik dan weer wel hebben.
2012 & 2016
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2016 11:12

Re: Temperatuur in huis

sarah1985 schreef:Hier snachts en als we niet thuis zijn 15 graden en als we er zijn 17,5 dan is het hier echt goed warm. Als we hem hier op 21 zetten kun je naakt rondlopen zo warm is het dan

Weet je zeker dat je thermostaat niet kapot is? Dat hebben wij namelijk ook gehad zonder dat we het door hadden. De thermostaat gaf een andere temperatuur aan dan dat het daadwerkelijk in huis was. Natuurlijk begrijp ik wel dat 17,5 graden in het ene huis warmer aanvoelt dan in het andere huis maar over het algemeen is 17,50 niet "echt goed warm".
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 11:20

Re: Temperatuur in huis

Forumster schreef:
sarah1985 schreef:Hier snachts en als we niet thuis zijn 15 graden en als we er zijn 17,5 dan is het hier echt goed warm. Als we hem hier op 21 zetten kun je naakt rondlopen zo warm is het dan

Weet je zeker dat je thermostaat niet kapot is? Dat hebben wij namelijk ook gehad zonder dat we het door hadden. De thermostaat gaf een andere temperatuur aan dan dat het daadwerkelijk in huis was. Natuurlijk begrijp ik wel dat 17,5 graden in het ene huis warmer aanvoelt dan in het andere huis maar over het algemeen is 17,50 niet "echt goed warm".

Wij hebben dat ook. Onze thermostaat is ongeveer 2 graden lager dan de temperatuur daadwerkelijk is. 17,5 graden is bij ons ook lekker warm, want het is daadwerkelijk 19/19,5.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mrt 2016 11:30

Re: Temperatuur in huis

Nee de thermostaat is niet kapot is een nieuw ding. We hebben een tussenwoning buren die hoog stoken. We hebben het al sinds we hier wonen deze temperatuur. Als het echt mega koud is buiten komt die wel wat hoger. Maar afgelopen winter niet nodig gehad
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 10 Mrt 2016 11:58

Re: Temperatuur in huis

Bij ons is het minimum 15 graden, we stoken op tot 19 graden. Dan is het gewoon prima te doen. We hebben enorme ramen dus als de zon er ook maar een beetje op schijnt is het ook heel snel warm.
Ik ben overigens wel iets zuiniger met energie dan mijn man. Hij komt thuis en stookt gelijk de boel op. Terwijl ik vaak pas na het koken de verwarming omhoog zet haha.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2016 12:03

Re: Temperatuur in huis

Het is niet energiezuinig om vier graden op te stoken heb ik pas gehoord van de meneer van Eneco. Die adviseerde hooguit drie graden, omdT de cv anders elke keer zo hard moet werken.

Het is nu nog steeds 17,5 maar nu heb ik het niet koud en ik zit met blote armen in huis...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem173

Bericht 10 Mrt 2016 12:04

Re: Temperatuur in huis

Jip schreef:Het is niet energiezuinig om vier graden op te stoken heb ik pas gehoord van de meneer van Eneco. Die adviseerde hooguit drie graden, omdT de cv anders elke keer zo hard moet werken.


Mijn man denkt daar anders over en die weet er ook best veel van :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 12:15

Re: Temperatuur in huis

Atelier Madame schreef:
Jip schreef:Het is niet energiezuinig om vier graden op te stoken heb ik pas gehoord van de meneer van Eneco. Die adviseerde hooguit drie graden, omdT de cv anders elke keer zo hard moet werken.


Mijn man denkt daar anders over en die weet er ook best veel van :smile:

Dus dit.

Dat ligt maar net aan je ketel, je huis, je situatie (hoevaak je thuis bent) en de temperatuur buiten en en en .

Wij hebben de thermostaat `s nachts zo laag mogelijk, dat moet gewoon bij ons huis anders slaat de ketel de hele nacht door aan en stoken we als een malle, voor jan l*l dus. Het is voor ons veel goedkoper om van 12 graden naar 19 graden te gaan, dan constant te stoken op 15.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Mrt 2016 12:17

Re: Temperatuur in huis

Wij hebben vloerverwarming als hoofdverwarming. Overdag op 22 graden en 's nachts op 20 graden.
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Mrt 2016 12:22

Re: Temperatuur in huis

Overdag staat de verwarming op 20,5
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Mrt 2016 15:32

Re: Temperatuur in huis

Nu op 17,5. Ik heb de verwarming overdag meestal niet aan. Soms in de avond rond de 19,5.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2016 15:36

Re: Temperatuur in huis

Yadira schreef:
Atelier Madame schreef:
Jip schreef:Het is niet energiezuinig om vier graden op te stoken heb ik pas gehoord van de meneer van Eneco. Die adviseerde hooguit drie graden, omdT de cv anders elke keer zo hard moet werken.


Mijn man denkt daar anders over en die weet er ook best veel van :smile:

Dus dit.

Dat ligt maar net aan je ketel, je huis, je situatie (hoevaak je thuis bent) en de temperatuur buiten en en en .

Wij hebben de thermostaat `s nachts zo laag mogelijk, dat moet gewoon bij ons huis anders slaat de ketel de hele nacht door aan en stoken we als een malle, voor jan l*l dus. Het is voor ons veel goedkoper om van 12 graden naar 19 graden te gaan, dan constant te stoken op 15.


Het zal idd schelen. Ons huis is vrij nieuw en goed geisoleerd. Het blijft dus ook zo'n 17,5 graden en de thermostaat staat op 16. Ik vind het zelf ook onzin om het altijd op 19 of whatever te zetten wegens de ketel....want als ik niet thuis ben en maar even thuis ben dan hoeft het ook niet zo warm te zijn. In het weekend zet ik 'm wel weer aan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 15:38

Re: Temperatuur in huis

Jip schreef:
Het zal idd schelen. Ons huis is vrij nieuw en goed geisoleerd. Het blijft dus ook zo'n 17,5 graden en de thermostaat staat op 16. Ik vind het zelf ook onzin om het altijd op 19 of whatever te zetten wegens de ketel....want als ik niet thuis ben en maar even thuis ben dan hoeft het ook niet zo warm te zijn. In het weekend zet ik 'm wel weer aan.

Wie zegt dat dat moet dan? Dat hoeft toch ook niet? Of begrijp ik je nu verkeerd? :angel:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2016 15:43

Re: Temperatuur in huis

Dat vond die leuke meneer van Eneco. Of eigenlijk: hij vind 21 graden lekker, dus ook voor ons, haha. Dus moet de ketel op max 19 graden waardoor de ketel niet zo hard hoeft te stoken. (En we lekker on-energiezuinig zijn).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 15:46

Re: Temperatuur in huis

Jip schreef:Dat vond die leuke meneer van Eneco. Of eigenlijk: hij vind 21 graden lekker, dus ook voor ons, haha. Dus moet de ketel op max 19 graden waardoor de ketel niet zo hard hoeft te stoken. (En we lekker on-energiezuinig zijn).

Ja, hij zorgt wel dat het goed gaat bij Eneco op die manier. :P
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2016 15:52

Re: Temperatuur in huis

Nou en of! Ik geloof al dat wij heel zuinig leven hoor. Niet bewust, maar nu we de kosten zien blijkt dat wel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 15:55

Re: Temperatuur in huis

Hoeveel m3 gas verbruik je dan per jaar?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2016 15:58

Re: Temperatuur in huis

Euh...Kan ik dat ergens vinden?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 15:58

Re: Temperatuur in huis

Jip schreef:Euh...Kan ik dat ergens vinden?

Op je jaarafrekening. :ja:

En eens per maand opschrijven, dan weet je het na een jaar ook, haha.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers