Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuis bevallen

<<

Anoniem250

Bericht 09 Mrt 2016 12:56

Thuis bevallen

Hallo, hallo,

Ik denk erover na om thuis te bevallen. Grootste voordeel vind ik dat de omgeving vertrouwd en niet klinisch is. En ik niet met weeen naar het ziekenhuis hoef. Terwijl ik eerst moet wachten, totdat er iemand is om mijn kinderen op te halen. De vorige keer had ik na het breken van de vliezen binnen een uur volledige ontsluiting.

Nadeel, die weeenstorm vond ik heel pijnlijk. Een uur is te doen, maar als het vier uur duurt dan wil ik pijnstilling en dat kan niet thuis. En het lijkt me ook heel naar en eng als er complicaties optreden en ik thuis ben en dan met spoed naar het ziekenhuis moet.

Ik ben benieuwd naar ervaringen. Zijn er ook bij die de eerste in het ziekenhuis hebben gekregen en de tweede, derde, etc. thuis?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Mrt 2016 12:59

Re: Thuis bevallen

Ik lees ook even mee, heb eigenlijk dezelfde vragen.
Wel woon ik 5 a 10min van het ziekenhuis af, dus ik ben er alsnog zo..
2016
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 09 Mrt 2016 13:07

Re: Thuis bevallen

Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen en bij de tweede thuis. Ik wilde eigenlijk naar het ziekenhuis maar daar was geen tijd meer voor. Ik vond het heerlijk thuis, na afloop lekker in onze eigen douche en weer in een schoon bed. Mocht er een derde komen ga ik zeker weer thuis bevallen.
Het ziekenhuis is hier wel dichtbij dat vond ik wel een fijne gedachte.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 09 Mrt 2016 13:17

Re: Thuis bevallen

Ja ik! Ik ben van de eerste bevallen in het ziekenhuis en van de tweede thuis vorige week.

Ik vond het zo fijn om thuis te bevallen. Pijnstilling heb ik niet gemist, mijn ontsluiting ging van 0 naar 10 in ongeveer 20 minuten. De uren daarvoor heb ik wel weeën gehad, die ondanks dat ze niet voor ontsluiting zorgden, wel pijnlijk waren, maar te doen. Dit heb ik opgevangen in het bevalbad, wat erg prettig was. Helaas niet in bad kunnen bevallen omdat er geen tijd meer was om naar beneden te gaan, volgens de verloskundige was onze dochter dan op de trap geboren.

Toen mijn dochtertje eenmaal geboren was heeft ze lekker 3 uur bloot op mij gelegen, kraamzorg heeft alles opgeruimd en mijn bed verschoond toen ik ging douchen en daarna kwam onze zoon om zijn zusje re ontmoeten.

Ik kijk zoveel fijner terug op mijn tweede bevalling dan op de eerste, juist doordat ik lekker thuis was in mijn vertrouwde omgeving met alleen mijn vriend en de verloskundige zonder allerlei infusie en draden aan mijn lijf en 5 mensen om mijn bed.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem166

Bericht 09 Mrt 2016 13:30

Re: Thuis bevallen

Ik ben van beide kinderen thuis bevallen en dat vond ik echt heel fijn. De eerste keer was ik aanvankelijk wel van plan naar het ziekenhuis te gaan, maar toen alles volgens de boekjes verliep, bleef ik toch liever thuis. Wat ook goed was, want de laatste paar cm ontsluiting verliepen zo snel dat onze dochter kans had in de auto te worden geboren als we wel naar het ziekenhuis waren gegaan.

Ook de tweede keer ben ik thuis bevallen. Een weeënstorm heb ik niet gehad. Ik had, vergeleken met de eerste bevalling, veel minder pijn, ik dacht daarom dat het hooguit wat rommelde. Voor de zekerheid hebben we rond kwart voor 5 de verloskundige gebeld, zij kwam 20 minuten later kijken en is gelijk het bed gaan klaarmaken met mijn man. Toen ging het ineens heel snel en een half uur later was onze zoon geboren.

Wat ik heel prettig vond aan de thuisbevalling, is dat je gewoon lekker met z'n tweeën bent, in je eigen omgeving. De eerste keer is de verloskundige vanaf haar eerste bezoek erbij gebleven, wat ik heel prettig vond. De tweede keer was ze er pas 3 kwartier voor de geboorte. Ik kon heerlijk over de keuken heen hangen, in mijn eigen huis. Na de bevalling tijd genoeg om lekker op bed te blijven liggen en toen ik ging douchen heeft de kraamzorg alles opgeruimd. Ik heb geen rommel gezien en kon daarna weer in een fris bed gaan liggen. En je hoeft niet met een pasgeboren baby weer naar huis.
<<

Pitty

Bericht 09 Mrt 2016 14:08

Re: Thuis bevallen

Ik wil even een ander geluid laten horen, ik vind het namelijk heerlijk om in het ziekenhuis te bevallen. Ik kan me daar veel beter ontspannen omdat ik weet dat als er iets 'mis' gaat, alle medische hulp direct aanwezig is. Ik ben dan ook al twee keer met volledig ontsluiting in de ambu naar het ziekenhuis gegaan. (1e keer wilde ik zelf thuis bevallen, maar bij 10 cm stopten de weeen, bij de 3e braken eerst mijn vliezen en toen de vk wam had ik 7 cm ontsluiting en de vk dacht dat het met een uurtje geboren zou worden en zij besloot dat ik thuis zou blijven, helaas, dochter lag met haar kruin eerst dus hop met dikke weeen in de ambt)

Bij nr 2 en nr 4 kreeg ik rustig aan weeen, vk gebeld, zij kwam thuis, constateerde 5 cm ontsluiting en daarna rustig met eigen auto naar het ziekenhuis gereden en daar lekker bevallen in een verloskamer met onze eigen vk. En baby daarna in de maxicosi gemikt en weer naar huis gereden. Appeltje eitje.

En daarbij, oppas voor de andere kinderen kwam gewoon bij ons aan huis (opa en oma of buurvrouw) dus kinderen konden lekker in hun eigen omgeving blijven.
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 15:02

Bericht 09 Mrt 2016 14:18

Re: Thuis bevallen

Bij de eerste wilde ik graag thuis bevallen. Helaas moest ik nadat ik 24 uur gebroken vliezen had naar het zkh. Na de geboorte lag m'n zoon op m'n buik en bleek hij ineens niet te ademen. Hij werd meegenomen, alle alarmbellen gingen rinkelen, ik hoor nog de hakjes van de kinderarts aan komen rennen over de gang. De minu(u)t(en) voordat ik hem hoorde huilen vergeet ik nooit meer.. Het leek uren! Maar achteraf heb ik vaak gedacht 'wat nou als ik thuis was bevallen?' Was hij dan op tijd in zkh geweest?
Daarom mijn voorkeur bij de tweede zkh. Uiteindelijk moest het ook omdat ze in het vruchtwater gepoept had.
Mijn derde wil ik weer in zkh. Maar gyn wil dat ook ivm mijn twee klein geboren kinderen. Dus prima! Ik vind het een veilig gevoel, als alles goed is ben je zo weer thuis, en als het niet goed is ben je op de juiste plaats.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 09 Mrt 2016 14:38

Re: Thuis bevallen

Bij de eerste wilde ik graag thuis bevallen. We zijn thuis gestart en na zo'n 3 kwartier persen kreeg de baby flinke nood waardoor we met spoed met de ambulance naar het ziekenhuis moesten. Ik erg daarhen stopten mijn weeën, eenmaal in het ziekenhuis met weeopwekkers en vacuumpomp en knip is ze vrij vlug geboren.
Geen bijzonder positieve ervaring maar absoluut niet als negatief ervaren om zo lang thuis te kunnen blijven en te eindigen in het ziekenhuis.

Bij de tweede moest ik in het ziekenhuis bevallen en nu bij de derde wil ik dat het liefste weer.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 09 Mrt 2016 17:08

Re: Thuis bevallen

Nala3 schreef:Bij de eerste wilde ik graag thuis bevallen. Helaas moest ik nadat ik 24 uur gebroken vliezen had naar het zkh. Na de geboorte lag m'n zoon op m'n buik en bleek hij ineens niet te ademen. Hij werd meegenomen, alle alarmbellen gingen rinkelen, ik hoor nog de hakjes van de kinderarts aan komen rennen over de gang. De minu(u)t(en) voordat ik hem hoorde huilen vergeet ik nooit meer.. Het leek uren! Maar achteraf heb ik vaak gedacht 'wat nou als ik thuis was bevallen?' Was hij dan op tijd in zkh geweest?


Als je thuis was geweest dan had de verloskundige je zoontje gereanimeerd/beademd. Zij heeft de spullen en vaardigheden om dat in een thuis situatie ook te kunnen doen als dat nodig is. En als het binnen 5 minuten goed gaat met een kind (een apgar score boven de 7) hoeft een kind in principe niet eens naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 09 Mrt 2016 17:21

Re: Thuis bevallen

Fiwen schreef:
Nala3 schreef:Bij de eerste wilde ik graag thuis bevallen. Helaas moest ik nadat ik 24 uur gebroken vliezen had naar het zkh. Na de geboorte lag m'n zoon op m'n buik en bleek hij ineens niet te ademen. Hij werd meegenomen, alle alarmbellen gingen rinkelen, ik hoor nog de hakjes van de kinderarts aan komen rennen over de gang. De minu(u)t(en) voordat ik hem hoorde huilen vergeet ik nooit meer.. Het leek uren! Maar achteraf heb ik vaak gedacht 'wat nou als ik thuis was bevallen?' Was hij dan op tijd in zkh geweest?


Als je thuis was geweest dan had de verloskundige je zoontje gereanimeerd/beademd. Zij heeft de spullen en vaardigheden om dat in een thuis situatie ook te kunnen doen als dat nodig is. En als het binnen 5 minuten goed gaat met een kind (een apgar score boven de 7) hoeft een kind in principe niet eens naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.


Tenzij je in die 5 minuten zuurstof hebt gebruikt of thoraxcompressies hebt gegeven (sorry even verloskundigen onder elkaar hier (toch?))
<<

Anoniem258

Bericht 09 Mrt 2016 18:01

Re: Thuis bevallen

De eerste lukte het persen niet dis alsnog naar het ziekenhuis. De tweede ging gelukkig heel goed en dat was lekker thuis.
De tweeling daarna uiteraard weer ziekenhuis.

Ik mag nu niet meer thuis bevallen mocht ik ooit zwanger zijn ivm de keizersnee, maar mijn eerste keus zou zeker weer thuis zijn. Heerlijk weer in je eigen bed en lekker thuis douchen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 09 Mrt 2016 18:49

Re: Thuis bevallen

Henque schreef:
Fiwen schreef:
Nala3 schreef:Bij de eerste wilde ik graag thuis bevallen. Helaas moest ik nadat ik 24 uur gebroken vliezen had naar het zkh. Na de geboorte lag m'n zoon op m'n buik en bleek hij ineens niet te ademen. Hij werd meegenomen, alle alarmbellen gingen rinkelen, ik hoor nog de hakjes van de kinderarts aan komen rennen over de gang. De minu(u)t(en) voordat ik hem hoorde huilen vergeet ik nooit meer.. Het leek uren! Maar achteraf heb ik vaak gedacht 'wat nou als ik thuis was bevallen?' Was hij dan op tijd in zkh geweest?


Als je thuis was geweest dan had de verloskundige je zoontje gereanimeerd/beademd. Zij heeft de spullen en vaardigheden om dat in een thuis situatie ook te kunnen doen als dat nodig is. En als het binnen 5 minuten goed gaat met een kind (een apgar score boven de 7) hoeft een kind in principe niet eens naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.


Tenzij je in die 5 minuten zuurstof hebt gebruikt of thoraxcompressies hebt gegeven (sorry even verloskundigen onder elkaar hier (toch?))


Ja oke, maar dan zie je in de meeste gevallen ook geen AS van 7 na 5 minuten.
En mijn reactie was vooral op haar vraag of het dan wel goed afgelopen was. Veel mensen weten niet dat een verloskundige ook kan reanimeren en zuurstof bij zich heeft. Gelukkig zien de meeste mensen dat ook niet tijdens de bevalling :wink:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 09 Mrt 2016 21:31

Re: Thuis bevallen

Fiwen schreef:
Henque schreef:
Tenzij je in die 5 minuten zuurstof hebt gebruikt of thoraxcompressies hebt gegeven (sorry even verloskundigen onder elkaar hier (toch?))


Ja oke, maar dan zie je in de meeste gevallen ook geen AS van 7 na 5 minuten.
En mijn reactie was vooral op haar vraag of het dan wel goed afgelopen was. Veel mensen weten niet dat een verloskundige ook kan reanimeren en zuurstof bij zich heeft. Gelukkig zien de meeste mensen dat ook niet tijdens de bevalling :wink:


Nee je hebt gelijk hoor! Is ook goed om dat (zeker in zo'n topic zoals dit ) even te benoemen. Ik was gewoon even flauw :p Werk je in de 1e of 2e lijn trouwens?
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 09 Mrt 2016 21:38

Re: Thuis bevallen

Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, wilde ik zelf ook graag. We woonden toen ver van het ziekenhuis en ik vond het fijn dat als er iets zou zijn, hulp vlakbij was.

Bij de tweede had ik veel meer vertrouwen in de bevalling en wilde thuis bevallen. Dat is maar goed ook, want het ziekenhuis hadden we niet gehaald met een bevalling van nog geen uur van de eerste wee tot geboorte. Ik vond het erg fijn, thuis. Heerlijk de rest van de nacht in rust van ons meisje kunnen genieten, terwijl er in het ziekenhuis toch meer drukte en in- en uitloop was.
februari 2012
november 2015
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 15:02

Bericht 09 Mrt 2016 21:38

Re: Thuis bevallen

Fiwen schreef:
Henque schreef:
Tenzij je in die 5 minuten zuurstof hebt gebruikt of thoraxcompressies hebt gegeven (sorry even verloskundigen onder elkaar hier (toch?))


Ja oke, maar dan zie je in de meeste gevallen ook geen AS van 7 na 5 minuten.
En mijn reactie was vooral op haar vraag of het dan wel goed afgelopen was. Veel mensen weten niet dat een verloskundige ook kan reanimeren en zuurstof bij zich heeft. Gelukkig zien de meeste mensen dat ook niet tijdens de bevalling :wink:


Dat wist ik inderdaad wel. Maar ik weet natuurlijk niet of de vk hem had kunnen reanimeren/helpen thuis. Dat vond ik wel een eng idee en daarom ben ik nu wel gerust als ik in zkh ben.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Mrt 2016 21:47

Re: Thuis bevallen

Ik ben thuis bevallen, maar na 2,5 liter bloedverlies en flauwvallen daardoor ambulance gebeld en uiteindelijk 2 dagen geweest. Bij de volgende moet ik in het ziekenhuis bevallen, maar vind het niet erg, als je weet hoe de bevalkamers in het ziekenhuis in dirksland eruit zien :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem155

Bericht 10 Mrt 2016 10:38

Re: Thuis bevallen

In het ziekenhuis kunnen ze echt veel meer in noodgevallen. Je weet nooit hoe je bevalling verloopt. Daarom ben ik zelf voorstander van het ziekenhuis. Natuurlijk is het fijn thuis en knus en gezellig, maar toch vind ik het niet echt een goede plek om een kind te baren. Ik ken teveel verhalen van vrouwen waarbij het mis is gegaan en waar het kindje niet meer had geleefd als ze thuis was geweest. Misschien is het maar een klein percentage hoor, maar dat risico zou ik zelf nooit willen nemen.
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:22

Bericht 10 Mrt 2016 11:33

Re: Thuis bevallen

Maud schreef:In het ziekenhuis kunnen ze echt veel meer in noodgevallen. Je weet nooit hoe je bevalling verloopt. Daarom ben ik zelf voorstander van het ziekenhuis. Natuurlijk is het fijn thuis en knus en gezellig, maar toch vind ik het niet echt een goede plek om een kind te baren. Ik ken teveel verhalen van vrouwen waarbij het mis is gegaan en waar het kindje niet meer had geleefd als ze thuis was geweest. Misschien is het maar een klein percentage hoor, maar dat risico zou ik zelf nooit willen nemen.


Dit dus! Mij lijkt thuis bevallen ook fijn, wat betreft eigen spulletjes, ontspannen in eigen omgeving, lekker je eigen douche en bed weer instappen.. Maar ondanks dat het risico klein is, zou ik deze alsnog niet willen nemen. Als het heel snel gaat is het misschien niet anders. Maar doe mij persoonlijk dan maar de 'veiligheid' van het zkh.
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 10 Mrt 2016 12:39

Re: Thuis bevallen

Sorry ik kan het niet laten;
Onderzoek heeft aangetoond dat thuis bevallen net zo veilig is als bevallen in het ziekenhuis. Dus voor de veiligheid hoef je het echt niet te doen. Er is natuurlijk wel een praktische kant aan in het ziekenhuis bevallen; je hoeft vaak niet meer verplaatst te worden op het moment dat je overgedragen wordt.
https://www.ntvg.nl/artikelen/perinatal ... evallingen

Wel moet je natuurlijk bevallen op een plek waar je je goed voelt. Als je je thuis niet lekker voelt, dan ben ik ervan overtuigd dat dit ook doorwerkt op de bevalling. Dus dan moet je zeker in het ziekenhuis gaan bevallen! Ook vind ik dat wanneer je bv 3 hoog achter woont je beter poliklinisch kan bevallen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Mrt 2016 12:42

Re: Thuis bevallen

Ik ben bij beide kinderen thuis bevallen. Bij de oudste ging het allemaal zo snel toen eenmaal de vliezen braken dat ik het ziekenhuis nooit gered had. Mijn man had de vk aan de telefoon toen de vliezen braken en ik kreeg gelijk persdrang. Ze is toen gelijk in de auto gesprongen om te komen. Net voor dat ze er was zei ik tegen mijn man 'nu moet ze snel zijn, want anders is de baby er al'. Gelukkig stormde ze net binnen en 9 minuten later is mijn zoon geboren met drie maal de navelstreng om zijn nek. Achteraf was ik erg blij dat het thuis gebeurde, ik vond het zo fijn om thuis zijn. Daarom de tweede keer besloten om ook thuis te bevallen. Helaas was dit een heel erg lange bevalling en was ik er na 25 uur weeën wel aan toe om naar het ziekenhuis te gaan. Maar toen bleek ik toch 4 cm ontsluiting te hebben en stelden ze voor om de vliezen breken. Ik heb toen alsnog besloten om thuis te blijven en een uur na het breken van de vliezen is toen ook mijn tweede zoon thuis geboren. Ook hij had problemen met de navelstreng, al had hij het om zijn arm gedraaid zitten, wat er waarschijnlijk voor gezorgd heeft dat deze bevalling ruim 27 uur duurde. Toch ben ik erg blij geweest dat het thuis lukte en ik kijk erg positief terug op beide bevallingen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:22

Bericht 10 Mrt 2016 13:50

Re: Thuis bevallen

Henque schreef:Sorry ik kan het niet laten;
Onderzoek heeft aangetoond dat thuis bevallen net zo veilig is als bevallen in het ziekenhuis. Dus voor de veiligheid hoef je het echt niet te doen. Er is natuurlijk wel een praktische kant aan in het ziekenhuis bevallen; je hoeft vaak niet meer verplaatst te worden op het moment dat je overgedragen wordt.
https://www.ntvg.nl/artikelen/perinatal ... evallingen

Wel moet je natuurlijk bevallen op een plek waar je je goed voelt. Als je je thuis niet lekker voelt, dan ben ik ervan overtuigd dat dit ook doorwerkt op de bevalling. Dus dan moet je zeker in het ziekenhuis gaan bevallen! Ook vind ik dat wanneer je bv 3 hoog achter woont je beter poliklinisch kan bevallen.


Oh, dit geloof ik ook zeker wel hoor! :) Maar het is mijn voor mijn eigen veilige gevoel!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Mrt 2016 14:12

Re: Thuis bevallen

Ik moest bij beide jongens in het ziekenhuis bevallen en hoewel ik geen keuze had, had het ziekenhuis sowieso mijn voorkeur. Bij de oudste ben ik ingeleid wat uiteindelijk een keizersnede is geworden, dus maar goed dat ik al daar was. Bij de jongste zou ik door de keizersnede bij de oudste poliklinisch moeten bevallen, maar vanwege het geschatte gewicht, is dat een geplande keizersnede geworden. Soms heb je het ook gewoon niet voor het kiezen. Ik zou kijken hoe jij je voelt als de bevalling begint. Voelt het thuis goed en lijkt alles goed te gaan, dan blijf je thuis. En voelt het toch niet fijn, dan ga je naar het ziekenhuis.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem250

Bericht 10 Mrt 2016 21:12

Re: Thuis bevallen

Bedankt voor jullie reacties. Het heeft me alleen niet geholpen :smile: de fijne ervaringen sluiten aan bij mijn idee en voorkeur voor thuis en de angst voor complicaties geeft aan waarom ik twijfel.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 10 Mrt 2016 21:18

Re: Thuis bevallen

Wil je het heel graag al van te voren besloten hebben? Anders kan je het er ook op aan laten komen. Gaat je bevalling vlot en goed, blijf je thuis. Gaat het toch trager of valt de pijn je tegen heb je over het algemeen nog wel tijd om richting een ziekenhuis te vertrekken voor pijnstilling.

Zelf hier overigens 2x een heel positieve ervaring met de thuisbevalling, maar ik denk inderdaad ook dat iedere vrouw op die plek moet bevallen waar ze zich het prettigst voelt, want dan ontspan je het best en dat komt de duur en pijn van je bevalling ten goede.

En wat Henque zegt, thuisbevallen lijkt in de Nederlandse situatie net zo veilig te zijn als bevallen in een ziekenhuis, zeker in het geval van een 2e kind en geen noemenswaardige complicaties bij de 1e keer.
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 10 Mrt 2016 21:44

Re: Thuis bevallen

Zoals Mouette het voorstelt, heb ik het de eerste keer ook gedaan. Mijn plan was aanvankelijk om naar het ziekenhuis te gaan, maar alles verliep zo goed dat ik er vertrouwen in kreeg dat het ook thuis kon. De weeën verliepen volgens het boekje, de ontsluiting vorderde keurig. De hartslag van dochter was goed, ze bewoog goed. Ik heb toen alsnog besloten thuis te blijven.

De tweede keer wilde ik juist thuis bevallen, maar ook met het idee dat ik tijdens de bevalling wel zou zijn of dat voor mijn gevoel verantwoord was. Dus als ik om wat voor reden het gevoel zou hebben dat het toch niet helemaal lekker ging, dan zou ik naar het ziekenhuis gaan (of als de verloskundige dat zou zeggen natuurlijk).

Je kunt het tijdens de bevalling nog beslissen he?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder