Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


AH moestuinpotjes

<<

Anoniem304

Bericht 20 Mei 2016 14:25

Re: AH moestuinpotjes

Ik heb gisteren de eerste plantjes verpot. Beetje laat ben ik bang, maar ze gaan het vast redden. Nu ook een nieuwe lading geplant en daar ga ik beter m`n best op doen. Sneller verpotten.
<<

Anoniem219

Bericht 20 Mei 2016 17:08

Re: AH moestuinpotjes

Hier vandaag de eerste oogst binnen gehaald hahaha!

Afbeelding

En alles naar buiten, op 2 doperwten (geen potten meer voor buiten) en 2 water meloen (eerst maar eens groter groeien) na...
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 20 Mei 2016 23:02

Re: AH moestuinpotjes

Wauw!! Ik heb ze sinds afgelopen maandag ook buiten staan maar ze zijn nog lang zo groot niet. Nu zijn de meeste ook pas begin april geplant. Vriend werkt bij bedrijf waar ze bloempotten maken dus ik heb hele grote in allerlei kleuren nu. Handig hoor. En van de week watermeloen en nog wat geplant.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem219

Bericht 21 Mei 2016 05:37

Re: AH moestuinpotjes

Ik heb alles 2 april pas gezaaid... Het groeide bij mij op het zuiden in de zon gewoon heel hard :smile:


En dit is de watermeloen

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Mei 2016 09:14

Re: AH moestuinpotjes

Mijn watermeloen is echt zo groot nog niet, die blijft achter in de groei.
Mijn cherrytomaten zijn wel huge, zitten vol met bloemen ook, heb er 6 staan. Mijn erwten bloeien nu ook maar oogst heb ik nog niet.
<<

anoniem203

Bericht 21 Mei 2016 09:51

Re: AH moestuinpotjes

Mijn watermeloen is helaas overleden. Er zat ineens een hoop schimmel op. Toen heb ik 'm maar weggegooid. Hier doet de rucola en veldsla het goed. Hopelijk eten we dus binnenkort een keer een gemengde salade uit eigen tuin!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 21 Mei 2016 09:55

Re: AH moestuinpotjes

Bij mij staan de sla, wortel, komkommer en radijs nu buiten. Ik denk dat ik met een week twee radijsjes heb en met een week of twee sla. De komkommer bloeit ook al, maar dat duurt daarna natuurlijk nog langer.
Ik heb ook nog een aantal potjes binnen staan, die heb ik later gezaaid. Hoop ze dit weekend te verpotten, maar daar had ik eerst nieuwe aarde voor nodig en die heb ik nu. Van die kleine plantjes lijken de komkommer, tomaat en sla het ook goed te doen. Precies de dingen die ik lekker vind, dus ik ben er wel blij mee!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Mei 2016 19:12

Re: AH moestuinpotjes

Mijn radijsjes hebben t niet overleefd, mijn watermeloen heeft een groeistoornis, mijn komkommer en courgette beginnen het nu te snappen, mijn erwten zijn volop in bloei, mijn rucola is al lang kaalgevreten door Lo., mijn cherrytomaten zijn het grootst en enthousiasts van allemaal en staan volop in bloei. Mijn kruiden doen 't ook goed trouwens. En mijn broccoliplantem groeien hard, ik weet alleen niet hoe ze horen. En mijn andijvie groeit ook leuk. Heb laatst wat blaadjes geplukt, die heeft Lo. Ook opgegeten.
Inmiddels heb ik alles buiten staan. Ik heb twee moestuinbakken en ook nog andere dingen gekocht en gezaaid.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Mei 2016 20:01

Re: AH moestuinpotjes

Mijn watermeloen is echt enorm! Hij groeit een cm per dag minimaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Mei 2016 22:11

Re: AH moestuinpotjes

Wij hebben al twee keer sla en twee keer rucola gegeten, een paar radijsjes, een keer spinazie en wat peterselie, basilicum en tijm. In de tuin gaan op dit moment vooral de broccoli en courgetten als een tierelier, bijna niet bij te houden hoe hard dat groeit. De doperwten, wortelen, bieten, venkel, augurk, cherrytomaten en andijvie gaan ook heel goed. Sla en rucola is al bijna klaar voor de derde oogst. Mijn watermeloen leeft nog wel, maar ziet er niet goed uit, ik denk niet dat dat wat wordt. Alleen mijn komkommer is helaas overleden buiten. En de sperziebonen waren bij mij binnen al mislukt. Wel raar, want verder is alles goed gelukt. Maar goed, ik heb nog een potje liggen, dus ik ga gewoon een tweede poging doen denk ik.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 31 Mei 2016 15:03

Re: AH moestuinpotjes

Dan doe ik iets niet goed denk ik. Kan hier nog niks oogsten hoor.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem173

Bericht 31 Mei 2016 15:14

Re: AH moestuinpotjes

Wow wat hebben sommigen hier al een hoop geoogst. Ik heb 2x gegeten van mijn veldsla, toen heb ik hem maar weggedaan. De doperwten heb ik inmiddels 5 bonen van geoogst, maar ik vraag mij af of er nog meer afkomt. De tomatenplant ziet er wat zielig uit, maar de komkommers doen het heel goed. Mijn watermeloen groeit gestaag, maar 1tje is helaas ook overleden.
<<

Anoniem336

Bericht 20 Mrt 2017 22:17

Re: AH moestuinpotjes

Zo jammer dat er dit jaar geen actie lijkt te komen :(
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Mrt 2017 11:36

Re: AH moestuinpotjes

Niet? Dat is jammer, gelukkig heb ik er een paar van vorige bewaard.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 21 Mrt 2017 12:27

Re: AH moestuinpotjes

Jawel hoor! Zag toevallig vandaag bericht voorbij komen dat er volgende week weer gespaard kan worden voor potjes bij de AH.
<<

anoniem203

Bericht 21 Mrt 2017 13:08

Re: AH moestuinpotjes

Ik had dit van de week gelezen :

https://tallsay.com/page/4294987382/alb ... -tips-2017

Vorig jaar was de actie al van start gegaan. Toen had ik de verjaardagboodschappen van mijn zoon besteld en had ik gelijk 10 verschillende potjes gekregen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 21 Mrt 2017 14:21

Re: AH moestuinpotjes

Super leuk! Ik heb ze ook nog van vorig jaar, we gaan ze opkweken voor bij m'n ouders in de moestuin. De kids hebben daar hun eigen tuintje
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 21 Mrt 2017 15:47

Re: AH moestuinpotjes

Ik heb er ook nog een heleboel van vorig jaar dus die ga ik eerst eens opmaken. Of er moet iets nieuws tussen zitten wat ik graag wil hebben. Heb ook laatst bi Heinz een zakje met zaadjes voor tomaten aangevraagd en al binnen.
D. 💙14-01-2019💙
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers