Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Topic kleurenanalyse

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Apr 2019 18:44

Re: Topic kleurenanalyse

Zwart is alleen heel sterk bij wintertypes. Maar of je iets graag draagt of niet kan ook met je humeur/emoties te maken hebben. Wat je mooi stáát is met een kleurenanalyse te vangen!
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Jun 2019 19:06

Re: Topic kleurenanalyse

Ik heb gisteren nog een keer een kleuranalyse laten doen (had het een paar jaar geleden al gedaan, maar twijfelde over haar expertise). Het kwam toch weer op een zomertype uit, maar wel met wat andere adviezen. Een paar heldere kleuren, met name blauw, uit het winterpalet gaan ook goed. De lichte pasteltinten van het zomertype kan ik juist beter laten.

Alleen dan, gisteren was ik even de stad in, maar vind ik het lastig om de kleuren te vinden. Ook online vind ik het moeilijk.De nuance in de kleur is soms maar klein natuurlijk. Iemand tips daarvoor?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Jun 2019 19:18

Re: Topic kleurenanalyse

Heb je geen kleurenwaaier gekregen Taeda? Die neem ik altijd mee als ik naar een winkel ga.
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 30 Jun 2019 20:27

Re: Topic kleurenanalyse

Wat leuk, Taeda! Volgens mij zaten we in dit topic ook steeds in de buurt van zomer, toch? Dat komt allemaal wel redelijk overeen dan, da's fijn! Je kunt trouwens best de lichte tinten gebruiken, maar dan niet als basiskleur. Altijd aangevuld met een donkerder/duidelijker kleur uit je palet. Dan kan bijvoorbeeld in een print, maar ook bloesje/jasje of shirtje/vestje.

Een waaier is inderdaad je eerste hulp bij kleding zoeken uit je palet. Een kleur kan dan precies hetzelfde zijn als in je waaier, maar dat is niet altijd zo. En dan moet je kijken of de kleur 'ertussen valt'. Dat betekent dat je je waaier erbij houdt en dan bekijkt of het in dezelfde toon en kleur valt als je waaier. Stel dat je een koraalroze blouse ziet, en je twijfelt, dan houd je je waaier erbij en dan zie je al snel dat hij heel anders is dan de roze kleuren in je waaier. En dan hang je 'm dus terug, hehe.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Jun 2019 20:33

Re: Topic kleurenanalyse

Ja, ik heb een waaier, dus dat helpt zeker!
Ik moet zelf nog even de richting vinden met shoppen, val toch snel terug op mijn veilige donkerblauw, (room)wit en grijs.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Okt 2019 00:11

Re: Topic kleurenanalyse

Even een upje, ik heb besloten om ook een analyse te gaan doen. Lijkt me een goed moment aangezien mijn kast er dramatisch bij staat op dit moment. Verschillende sites bekeken en kom telkens bij dezelfde uit. Mooie foto’s en de mensen stralen echt.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Okt 2019 09:45

Re: Topic kleurenanalyse

Cool Minx! Welke site is het? Ben benieuwd!
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Okt 2019 11:28

Re: Topic kleurenanalyse

2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Nov 2019 18:59

Re: Topic kleurenanalyse

Volgende week vrijdag heb ik een afspraak stiekem best wel spannend. Wat nou als mijn favo kleuren toch net niet mooi blijken. Aan de andere kant Mn kast is praktisch leeg.
2015 💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Nov 2019 20:23

Re: Topic kleurenanalyse

Leuk Minx! Ik heb het pas ook gedaan, gekregen voor m'n verjaardag. Ik was ook bang dat alles weg moest. Maar gek genoeg klopt mijn kast aardig!
⁠♡♡♡
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Nov 2019 11:32

Re: Topic kleurenanalyse

Zo dit had ik ff niet aan zien komen, ik dacht echt ver bij de herfstkleuren vandaan te moeten blijven maar ik zit tussen herfst en lente in. Wel heel blij mee want ik vind die kleuren echt heel erg mooi. Nu dus shoppen.
2015 💙
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Nov 2019 23:35

Re: Topic kleurenanalyse

Minx schreef:Zo dit had ik ff niet aan zien komen, ik dacht echt ver bij de herfstkleuren vandaan te moeten blijven maar ik zit tussen herfst en lente in. Wel heel blij mee want ik vind die kleuren echt heel erg mooi. Nu dus shoppen.

Ik vind dit wel een gek advies eigenlijk, want dan ben je geen warm en ook geen koel type?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2019 23:44

Re: Topic kleurenanalyse

Taeda schreef:
Minx schreef:Zo dit had ik ff niet aan zien komen, ik dacht echt ver bij de herfstkleuren vandaan te moeten blijven maar ik zit tussen herfst en lente in. Wel heel blij mee want ik vind die kleuren echt heel erg mooi. Nu dus shoppen.

Ik vind dit wel een gek advies eigenlijk, want dan ben je geen warm en ook geen koel type?

Herfst en lente is allebei warm maar ik vind het ook een gekke analyse eerlijk gezegd. Heb de site even bekeken en vind het een beetje bijzonder wat er staat. Het is zo jammer dat we echt veel mensen in dit wereldje zijn die hun beroep niet goed verstaan.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Nov 2019 23:57

Re: Topic kleurenanalyse

Oh je hebt gelijk, ik haalde lente en winter door elkaar.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Geel

Bericht 09 Nov 2019 08:23

Re: Topic kleurenanalyse

Fijn dat je in elk geval weet dat je warme tinten moet hebben, Minx. Dan ben je al een heel eind. Het verschil tussen herfst en lente is echter wel flink: herfst is diep en gedempt, terwijl lente fris en helder is. Veel plezier met shoppen, en blijf goed kijken naar hoe je huid reageert op een kleur. Als ie rustiger wordt, zit je goed!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Nov 2019 08:25

Re: Topic kleurenanalyse

Carrie vind je nu wel heel kort door de bocht. 4 types is eigenlijk veel onlogischer. Er zijn ook analyses die van 12 en zelfs van 76 kleurtypes uitgaan. Kleuren zijn natuurlijk behoorlijk complex opgebouwd. Qua kleuren zat ik echt tussen herfst en lente in. De echte lentekleuren waren net wat te licht en de typische herfstkleuren waren net te donker. En dan kom je dus op een mix uit. Eigenlijk is indelen puur in 4 kleuren super onlogisch.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Nov 2019 09:31

Re: Topic kleurenanalyse

Afbeelding

Mijn kleurenwaaier
2015 💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Mei 2020 18:47

Re: Topic kleurenanalyse

Ik heb mijn analyse ook geboekt, bij het adres dat Carrie mij gaf. Ze mag in juni weer beginnen.
Ik vind het best spannend, ik doe niet vaak iets op die manier voor mijzelf en mijn uiterlijk of uitstraling.

Het enige jammer is nu dat ik mijn vriend niet echt overtuigd krijg van het nut of meerwaarde ervan. Hij is bang dat ik ineens al mijn kleding moet weggooien en niet meer normaal kan winkelen. Ik krijg het niet beter uitgelegd dan dat je kleding dan echt past bij je huid, haar en ogen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Mei 2020 18:48

Re: Topic kleurenanalyse

Leuk Soleil! En wat je vriend betreft: hoeft toch ook niet? Ik snap ook niet alles van mijn man :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 11 Mei 2020 18:53

Re: Topic kleurenanalyse

Oh wat leuk Soleil! Ben heel benieuwd of het je gaat bevallen. Denk het wel want ze is zo leuk, enthousiast en goed in haar vak. Benieuwd wat voor kleurentype je bent!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Mei 2020 18:58

Re: Topic kleurenanalyse

Nee, dat klopt ook. En hij staat er wel achter, dat is het niet. Ik had het gewoon leuker gevonden als hij het ook een leuk idee vond.

Dit ben ik, voor degene die het leuk vinden. Dan zal ik na de analyse vertellen wat de uitkomst was.
Niet quoten aub.
*Weg*

Deze is recenter, wie weet is de kleur van dit paard wel perfect voor mij :smile:
*weg*
Laatst gewijzigd door Soleil op 11 Mei 2020 19:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mei 2020 19:31

Re: Topic kleurenanalyse

Het is zo tof om te doen, ik ben ook nog steeds blij met de analyse die ik gedaan heb. Scheelt echt zoveel en shoppen is zoveel makkelijker.
2015 💙
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Mei 2020 19:52

Re: Topic kleurenanalyse

Oh ik wil ook!! Super leuk Soleil, veel plezier alvast.
Had een kleuranalyse voor mijn verjaardag gevraagd aan mijn man, maar die vond het maar een stom cadeau helaas dus niet gekregen. Binnenkort toch gewoon zelf maar eens boeken.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Mei 2020 19:54

Re: Topic kleurenanalyse

Carrie schreef:Oh wat leuk Soleil! Ben heel benieuwd of het je gaat bevallen. Denk het wel want ze is zo leuk, enthousiast en goed in haar vak. Benieuwd wat voor kleurentype je bent!

Leuk om te horen! Ik wilde ook wel echt naar iemand die ervaring heeft en goede aanbevelingen heeft, omdat ik er zelf niks vanaf weet.

Bisq, dat klinkt een beetje hetzelfde als mijn vriend, dan inderdaad gewoon zelf boeken!

Ik merk dat ik nu even wacht met online shoppen tot ik de uitkomst weet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Mei 2020 20:38

Re: Topic kleurenanalyse

Oh ik heb je foto’s gemist!
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers