Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zelf outfit uitkiezen

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 07 Mrt 2016 10:44

zelf outfit uitkiezen

bij ons is het verschil tussen een zoon en dochter zo duidelijk!
Voor N pak ik zijn kleding en hij trekt het aan, nooit discussie!
Bij J........ compleet ander verhaal! Hele discussie met argumenten en een boze dochter gehad. Ze heeft nogal een sterke eigen mening en een goede woordenschat die dit onderbouwt :12: na een paar niet zo heel gezellige ochtenden heb ik besloten het los te laten. Ze mag zelf kiezen wat ze draagt, soms trek ik een wenkbrauw op en denk ik :wtf: maargoed, zij moet erin lopen en ik denk dat het zelf kiezen ook goed is voor de ontwikkeling van haar ' ik' . Vorige week wilde ze in haar zwarte pietenpak naar school, zo gezegd zo gedaan, nog wel tegen haar gezegd dat kindjes misschien wel een beetje gek opkijken maar dat maakte haar niets uit.
Ik kan ook het beste gewoon alleen jurkjes kopen want die pakt ze het liefst. Laatst nog een onwijs gave tumble & dry broek gekocht, vond ik dan... de broek ik welgeteld al 1x aan geweest.

Hoe gaat dit bij jullie thuis? Samen kiezen? Zelf kiezen? Of maakt het jullie dochters weinig uit?
Mother of 3 adorable children
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 07 Mrt 2016 10:47

Re: zelf outfit uitkiezen

Hier is het nog lang niet zover (hoop ik), maar ik wil toch even zeggen dat ik het knap vind dat je dit zo doet. Ik hoop het zelf destijds ook los te kunnen laten want deel je mening zeker. Een strijd is het niet waard.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 07 Mrt 2016 10:49

Re: zelf outfit uitkiezen

Ik vraag 's avonds aan haar wat ze aan wil de volgende dag en meestal is haar antwoord dan 'een jurk'. Dan vraag ik nog voor de zekerheid of ze een specifieke jurk in gedachte had en de ene keer is dat wel en de andere keer mag ik uitzoeken. Als ze wel een specifieke jurk aanwijst dan kies ik de legging/shirt/vest die erbij passen en tot nu toe vindt ze dat prima gelukkig.

Dus eigenlijk kiezen we samen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 07 Mrt 2016 10:58

Re: zelf outfit uitkiezen

pure, er moest eerlijk gezegd wel even een knop om hoor. Dan heb ik zo'n leuk setje in mijn hoofd en dan wil ze iets compleet anders!

Fiwen, samen heb ik ook nog geprobeerd maar ook dat hielp niets. Tot op haar ondergoed aan toe heeft ze precies in haar hoofd wat ze aan wilt!

Enige uitzondering is overigens als we naar mijn schoonouders gaan, dan vindt vooral mijn man het leuk als ze iets aan heeft wat netjes is en leuk bij elkaar past.
Mother of 3 adorable children
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Mrt 2016 11:05

Re: zelf outfit uitkiezen

Mijn dochter is pas 2 en heeft dit soort acties ook al...
Ik geef er maar gewoon aan toe. Verkleedkleren heeft ze niet dus heel belachelijk loopt ze er niet snel bij.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem219

Bericht 07 Mrt 2016 11:08

Re: zelf outfit uitkiezen

Fiwen schreef:Ik vraag 's avonds aan haar wat ze aan wil de volgende dag en meestal is haar antwoord dan 'een jurk'. Dan vraag ik nog voor de zekerheid of ze een specifieke jurk in gedachte had en de ene keer is dat wel en de andere keer mag ik uitzoeken. Als ze wel een specifieke jurk aanwijst dan kies ik de legging/shirt/vest die erbij passen en tot nu toe vindt ze dat prima gelukkig.

Dus eigenlijk kiezen we samen.



Wij doen dit precies zo
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 07 Mrt 2016 11:17

Re: zelf outfit uitkiezen

naast het zwarte pietenpak hebben we nog een pippi langkous jurkje en een soort prinsessenjurk. We hebben afgesproken dat de prinsessenjurk voor verjaardagen is (anders woont ze erin!) dus als er een jarige in de klas is gaat die jurk aan (en reken maar dat ze geen verjaardag vergeet!! hahaha)
Mother of 3 adorable children
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 07 Mrt 2016 11:34

Re: zelf outfit uitkiezen

Oh ja dat zou ik ook zo doen, meestal kies ik nog en vind ze dat goed, soms wil ze zelf kiezen en geef ik wat suggesties (bijv dat een zwarte legging er mooier bij staat) dag neemt ze meestal ook wel aan.

Als ze iets "geks" zou uitkiezen zou ik dat ook aangeven maar wel de keus aan haar laten precies zoals jij gedaan hebt. Ik vind het juist knap dat ze gewoon de kleren kiest die ze mooi vind.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mrt 2016 11:38

Re: zelf outfit uitkiezen

maia schreef:
Hoe gaat dit bij jullie thuis? Samen kiezen? Zelf kiezen? Of maakt het jullie dochters weinig uit?


Zoontjes kunnen ook sterke ideeen hebben over hun outfits hoor! Die van mij mag zelf kiezen welke broek of trui, en dan kies ik daar een tweede kledingstuk bij. Als ik hem helemaal de vrije hand geef, komen we nooit op tijd bij het KDV aan ;)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2016 11:42

Re: zelf outfit uitkiezen

Ze heeft heel af en toe dat ze graag een jurk of rokje aan wil, maar meestal maakt het niet uit. Wel vindt ze stugge spijkerbroeken heel vervelend, ze wil alleen spijkerbroeken van een lekker soepel, elastisch stofje. Nu zijn die er tegenwoordig gelukkig ook wel erg veel, dus keuze zat.

E maakt het echt helemaal niks uit, het zou hem niet kunnen schelen als hij ik hem een bloemetjesbroek en een roze trui aan zou trekken. Hij draagt meestal gewoon een spijkerbroek en een overhemd, trui of vest. Wel heeft hij een voorkeur voor een bepaald paar winterlaarsjes, maar ik denk gewoon omdat ze lekker zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Mrt 2016 11:53

Re: zelf outfit uitkiezen

R denkt dat hij de directeur is ofzo want die moet en zal elke dag een blouse aan. Hij weet ook precies welke broek en schoenen hij aan wil. Soms mag hij kiezen en soms kies ik voor hem.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mrt 2016 12:07

Re: zelf outfit uitkiezen

E heeft er wel een hekel aan als bij truien het hoofdgat aan de krappe kant is, dat is meestal bij truien met een capuchon. Die wil hij dan ook echt niet aan. Hij draagt dus meestal een trui zonder capuchon of een vest met capuchon. Of een overhemd, longsleeve of T-shirt dus, maar daar is het nu wat koud voor, deze dagen zijn het vooral vesten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Mrt 2016 12:15

Re: zelf outfit uitkiezen

Ingewikkeld lijkt me dat, ik denk dat ik het lastig zou vinden om dat los te laten (als het er niet uit zou zien bedoel ik).
Mijn zoon maakt het niks uit wat hij draagt. Hij trekt alles aan wat ik klaar leg. Om hem iets kritischer te krijgen leg ik hem nu af en toe de keuze voor tussen twee truien, dan kiest hij wel.
#teammaple🍁
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 07 Mrt 2016 12:19

Re: zelf outfit uitkiezen

Aagje! schreef:
Fiwen schreef:Ik vraag 's avonds aan haar wat ze aan wil de volgende dag en meestal is haar antwoord dan 'een jurk'. Dan vraag ik nog voor de zekerheid of ze een specifieke jurk in gedachte had en de ene keer is dat wel en de andere keer mag ik uitzoeken. Als ze wel een specifieke jurk aanwijst dan kies ik de legging/shirt/vest die erbij passen en tot nu toe vindt ze dat prima gelukkig.

Dus eigenlijk kiezen we samen.



Wij doen dit precies zo


Ik doe dat ook zo bij mijn dochter. Maar soms vergeet ik het te vragen en dan leg ik zelf wat klaar (iets waarvan ik zeker weet dat ze het mooi vindt), dan vindt ze het meestal ook wel goed. Ze wil eigenlijk altijd een jurk of een tule rokje aan.

Zoon vindt het allemaal wel prima, hij kiest vaak wel een trui of vest omdat ik het vraag maar als ik het klaar leg vindt hij het meestal ook wel goed.
2010 2012
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 07 Mrt 2016 12:21

Re: zelf outfit uitkiezen

Verkleedkleding mogen ze trouwens gewoon niet aan naar school. Wel als er feest is ofzo maar anders niet. Dat zit in een aparte bak om mee te spelen maar niet om aan te doen als ze weg moeten.
2010 2012
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mrt 2016 12:30

Re: zelf outfit uitkiezen

Meestal kies ik iets uit. Ze heeft een paar setjes waarvan ik weet dat ze die graag draagt, dus die komen wekelijks aan bod. We kiezen ook wel eens 's avonds wat samen uit.

We hebben afgesproken dat ze in het weekend haar goddelijke gang mag gaan en dat ze alles zelf mag kiezen. Het ziet er soms niet uit, maarja.. Niks aan te doen.
Ik wil zelf niet dat ze kleding naar school draagt wat echt niet bij elkaar past. En feestkleding naar school wil ik ook niet hebben, dat wordt hier op school ook niet gewaardeerd.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Mrt 2016 12:36

Re: zelf outfit uitkiezen

Ze kiezen eigen kleren uit, en dat vind ik ook meer dan prima. Ik mocht dat vroeger nooit en vond dat vreselijk, dus ik laat ze mooi geworden. Niet altijd even flatteus nee, maar als ze zich er prettig in voelen vind ik het prima. En al helemaal naar school, feestjes doen we wel in overleg.
<<

Jolly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 25 Jan 2016 11:38

Bericht 07 Mrt 2016 12:45

Re: zelf outfit uitkiezen

Dubbel
Laatst gewijzigd door Jolly op 07 Mrt 2016 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jolly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 25 Jan 2016 11:38

Bericht 07 Mrt 2016 12:45

Re: zelf outfit uitkiezen

Jolly schreef:Hier gaat het net zo als bij jou maia, dochter is zeven en heeft een heel sterke eigen wil. Ook een sterke eigen wil betreft haar kleding, dat ik soms denk :palm: :omg: zelf vind ze het geweldig en is dan super trots
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Mrt 2016 13:39

Re: zelf outfit uitkiezen

Hier een jochie met een eigen mening hoor. Het liefst iedere dag een overhemd, maar een longsleeve of trui lukt soms ook wel. Er zijn wel dingen die hij echt niet aan wilt, mijn vriend dwingt hem dan om het toch aan te doen, onder het mom van: soms moet je ook iets wat je niet wilt. De ene keer doe ik dat ook, andere keer geef ik hem 2 alternatieven. Wilt hij die ook niet, dan kies ik.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 07 Mrt 2016 14:52

Re: zelf outfit uitkiezen

Mijn oudste kiest ook zelf alles uit. Als ie iets niet mooi vind trekt hij ook niet aan, de jongste doet nu ook al vrolijk mee, wil geen joggingbroeken aan.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem255

Bericht 07 Mrt 2016 14:58

Re: zelf outfit uitkiezen

Meestal kies ik het uit en soms mijn dochter. Ze mag best ver gaan maar ze hoeft er niet als een kermisattractie bij te lopen (maillot met rode sterren, roze rokje met blauwe vissen, geel t-shirt en een grijs vest met groene stippen bijvoorbeeld)

Mijn zoon geeft meestal aan welke trui hij graag aan wil.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 07 Mrt 2016 20:08

Re: zelf outfit uitkiezen

Mijn dochter kiest vaak haar eigen kleding uit. En als ze iets echt niet wil dragen, krijg ik het ook niet voor elkaar. Soms maakt het haar niet uit en dan leg ik wat klaar. Of ze zegt of ze een broek, rokje of jurkje aan wil en ik kies wat uit. Maat steeds vaker stelt ze zelf haar hele outfit samen. Verkleedkleding mag niet, in elk geval niet maar school. Als zij bijvoorbeeld in het weekend een dag in een prinsessenjurk wil lopen, prima, alleen dus niet naar school.

Verder probeer ik haar wel een beetje te sturen, als zij bijvoorbeeld een bepaalde jurk heeft gekozen dan pak ik een bijpassende legging of maillot. Al zijn er ook dagen dat ze dus echt alles zelf wil kiezen. Meestal laat ik haar dan gaan, maar als het echt té gek is wat ze heeft gekozen dan geef ik haar de keuze uit een hele andere outfit of dat wat zij gekozen heeft een klein beetje aanpassen. Meestal werkt dat wel. Vorige week had ze zo'n bonte verzameling uitgekozen dat we uiteindelijk toch echt wat hebben aangepast. Als het niet 100% matcht geeft dat op zich niet, maar er zijn ook wel grenzen. Misschien stom hoor, maar als ze er belachelijk bij loopt word ik er misschien wel op aan gekeken, en ik wil wel dat ze er een beetje fatsoenlijk bij loopt.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Mrt 2016 20:16

Re: zelf outfit uitkiezen

Hier kiezen ze allebei hun eigen kleren. Mijn zoon pakt als hij wakker wordt uit zichzelf kleren uit zijn kast, doet zijn vieze kleren in de wasmand en kleed zich aan :hulde: . Zijn kleren zijn vrijwel altijd een spijkerbroek en een shirt dus dat matcht meestal wel.
Mijn dochter kiest ook haar eigen kleren, dat mag ik absoluut niet van haar dus daar begin ik ook niet meer aan. Ze kan steeds beter combineren dus meestal ziet het er ook wel leuk uit en als dat een keer niet zo is en ze wil het toch aan dan vind ik dat ook prima (al probeer ik haar dan wel eerst zover te krijgen dat ze iets aan trekt wat wat beter bij elkaar past).
Ze is wel altijd lang bezig met uitzoeken van haar kleren, vervolgens moet ik 100 keer zeggen dat ze zich aan moet gaan kleden en haar vieze kleren/pyjama liggen vervolgens verspreid over de vloer van haar kamer.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 07 Mrt 2016 21:09

Re: zelf outfit uitkiezen

Mijn dochter is 3 (!) en kiest zelf haar kleding uit! Oh ja en dat begint al in de winkel dus...! Sinds kort wil madammetje ook alleen nog maar in een pashokje passen, zelfs als het om een trui of een jas gaat! :love:
Op de dagen dat we er vroeg uit moeten, ligt de kleding de avond ervoor al klaar. Ik vraag meestal aan haar wat ze aan wil hebben en dan pak ik het uit de kast voor haar. Ze zoekt er zelf matchende sokken bij! :smile:

Oh ja en dit dametje had al met een maand of 10 een sterke mening qua kleding. Als ze het niks vond, kreeg je het met geen mogelijkheid aan bij haar! :palm:
Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers