Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buren.

<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 06 Mrt 2016 11:52

Buren.

Horen jullie veel geluid van de buren? Wij wonen in een rijtjeshuis, aan de ene kant een jong gezin waarvan je de kinderen soms hoort, stoort me totaal niet.
Aan de andere kant wonen oude mensen. Zij hebben de tv vaak zo hard dat ik kan horen wat ze kijken. Soms zet ik zelf maar onze tv/radio harder om niet het gebrom van hun tv te horen. Het kan me ontzettend irriteren, maar ja ze zijn oud dus durf er ook niet echt iets van te zeggen, ze zullen die tv anders wel niet goed horen denk ik dan.

Zouden jullie er wel wat van zeggen?
<<

Anoniem335

Bericht 06 Mrt 2016 12:05

Re: Buren.

Ik was gisteren bij een oudoom en tante van 83 die ook niet meer zo goed horen en zij hebben net een nieuwe tv gekocht. Maar omdat de tv's tegenwoordig steeds dunner worden zitten de geluidsboxen tegenwoordig niet meer aan de voorkant, maar aan de achterkant van de tv en nu konden ze de tv ook niet meer horen.

Zij hebben een box gekocht met een draadje die nu achter hun stoel staat zodat ze de tv weer kunnen horen. Misschien kan je die oplossing aandragen? De tv-winkel waar ze langs waren geweest had ze een koptelefoon aangeraden, maar dat vonden ze zelf maar niks.
<<

Anoniem167

Bericht 06 Mrt 2016 12:06

Re: Buren.

Als je het vervelend vindt, zou ik het wel zeggen. Hoeft niet als kritiek of boos, maar je kunt het wel aangeven toch, dat je soms jouw tv harder moet zetten omdat je die van hun heel erg goed hoort?

Wij wonen in een soortement en hebben wel last van de buren. Onderburen draaien muziek met bas, dus dat dreunt vooral erg door en bovenburen hadden 4 zeur kinderen, al komen daar nu nieuwe mensen en hoor je vooral veel klusgeluiden, maar dat is niet erg :)
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 06 Mrt 2016 12:28

Re: Buren.

Ik zou daar denk ik niets van zeggen. Ik vind t een beetje raar om kindergeluiden wel te tolereren, maar wel te vallen over een tv die harder staat, omdat dat inderdaad waarschijnlijk is omdat ze m anders niet horen. Verschillende levensfases, verschillende bijgeluiden.
<<

anoniem213

Bericht 06 Mrt 2016 12:48

Re: Buren.

Mijn stiefoma kijkt tegenwoordig televisie met een koptelefoon. Ze had zelf niet door dat het veel herrie maakte, maar wilde gerust meewerken aan een oplossing. Ik vind het geluid van muziek of een televisie ook veel doordringender dan het geluid van praten hoor.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 06 Mrt 2016 12:59

Re: Buren.

De kinderen van de buren hoor ik alleen in de ochtend en avond. De tv van de oudere buren staat de halve dag aan. Dus daarom wat minder verdraagzaam over de tv. Het is gewoon zo'n constante irritante brom. Bovendien vind ik wakker worden met t geluid alsof ik zelf in de kerk zit niet echt chill.
De buurman heeft wel een koptelefoon, maar die gebruikt hij alleen bij niet nederlandstalige programma's.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Mrt 2016 13:10

Re: Buren.

Ik woon ook in een rijtjeshuis en hoor soms wel iets. De kinderen die spelen, (trap)lopen of de buurvrouw op dr hakken. Dat laatste vind ik wel dom, is echt onnodig. Ik loop ook nooit in huis op m'n schoenen maargoed. Sinds ik écht overlast heb ervaren erger ik me totaal niet meer aan leefgeluiden gelukkig.
<<

Anoniem184

Bericht 06 Mrt 2016 13:46

Re: Buren.

Ik woon in een flat maar hoor m'n buren eigenlijk nauwelijks. Ik hoor de onderburen nog het meest, als de kinderen even druk spelen, of de tv/muziek hard staat. Of ik ruik dat de onderbuurvrouw staat te koken, dat komt dan via de meterkast omhoog bij ons. Ruilt noot vervelend :)
De laatste tijd hoor ik regelmatig een jankende/blaffende hond van één van de andere buren, dat kan uren doorgaan, maar ik heb nog niet kunnen plaatsen waar dat geluid vandaan komt. Maar dat vind ik meer zielig dan dat ik er last van heb.
Al met al vind ik de geluiden hier in de flat echt reuze meevallen, voor een flat vind ik dat we hier maar weinig burengeluiden horen. Ik woon hier maar 10 jaar en heb maar één keer iemand aangesproken op geluidsoverlast.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Mrt 2016 22:12

Re: Buren.

Wij wonen in een tussenwoning.
Onze ene buren kan ik in de slaapkamer horen, ik hoor hem hoesten en ik hoor zijn wekker. Hun telefoon hoor ik ook af en toe.
En andere buren hoor ik de badkamer kastjes dicht gaan.
Verder hoor ik ze niet. Ze zeggen ons niet te horen... Watik me niet kan voorstellen want ons bed kraakt als de malle ;)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 06 Mrt 2016 22:18

Re: Buren.

In ons vorige huis hoorde ik alleen de buurman savonds thuiskomen, je hoorde dan de voordeur dicht gaan.
Nu is het nog even afwachten. Ben bang dat de buurvrouw met 1 kind meer last van ons zal hebben dan wij van hun... Over een poosje maar eens vragen. Nu galmt het ook nog zo lekker in huis...

Ik zou als je het echt vervelend vindt toch voorzichtig het gesprek aan gaan.
December 2009
juli 2012
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Mrt 2016 22:30

Re: Buren.

Wij wonen ook in een tussenwoning. Van de ene buren horen we alleen wat woongeluiden, zoals traplopen en deuren als het bij ons stil is. Aan de andere kant hoor ik het buurmeisje minimaal een uur per dag oefenen op de blokfluit en staat de jongste telg (4jr) van het gezin elke dag huilend op, daar hebben we dus wel wat overlast van.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Mrt 2016 22:50

Re: Buren.

Wij wonen in een rijtjeshuis. En sinds december nieuwe buren en die mensen maken vreselijk veel lawaai. Hij schreeuwt de hele dag. Alle scheldwoorden komen voorbij. Zij stampt in huis dat bij ons de dingen heen en weer gaan. Slaan met deuren. Hun trap zit aan de andere kant van het huis maar wij horen ze gewoon naar boven stampen.

Zij vroeg mij eens of we ze hoorden heb toen gezegd dat we ze horen en kreeg als reactie we horen jullie ook de gordijnen dicht doen tja dat is 2x per dag 2 sec ofzo. Wij zijn hun nu al zo zat dat we al op zien naar de zomer. Ik ga dit zo echt niet lang meer volhouden. Een dag vrij was anders lekker rustig maar nu ga ik maar weg omdat ik gek word van het lawaai en gescheld. Ze werken ook amper. Dus zijn veel thuis.

Aan de andere kant van ons staat leeg. Dus afwachten wanneer dat verkort word en wat daar komt
Afbeelding
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 06 Mrt 2016 23:13

Re: Buren.

Wat naar sarah..

Taeda, een blokfluitend kind lijkt me idd ook niet alles.
<<

anoniem203

Bericht 06 Mrt 2016 23:14

Re: Buren.

Wij wonen op de hoek en naast ons wonen een man en vrouw van 50+. We hebben opzich niet zoveel last van hun maar man slaat altijd hard met de deuren en dat hoor je goed. Hij heeft ook een harde luide stem en als hij moet niezen, lacht en schreeuwd hoor je dat ook goed. We hebben deze week te horen gekregen dat ze uit elkaar gaan en dat de man hier blijft wonen. Ik ben benieuwd hoe het straks is.
<<

Anoniem321

Bericht 07 Mrt 2016 05:03

Re: Buren.

Wij wonen in een tussenwoning. Aan de ene kant een oudere vrouw alleen. Die hoor ik nooit tenzij ze (en dat komt bijna nooit voor) eens Adele of Bruce Springsteen luid op heeft staan.
Aan de andere kant een gezin met 2 kinderen in basisschool leeftijd. Bij hen hoor ik het geklikklak van hakken, het schuiven van stoelen over de vloer en gerommel als ze in de keuken bezig zijn. En als ze hard praten/ roepen dan hoor ik dat (maar kan ik niet verstaan wat er gezegd wordt). En ik hoor het als ze stofzuigen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Mrt 2016 09:52

Re: Buren.

Wij wonen in een tussenwoning. Mijn ene buurman is vrijgezel en hoor je niet, soms wat luide muziek. Mijn andere buurman heeft sinds kort een vriendin sinds die tijd is het rustiger. Daarvoor had hij geregeld de tv of de muziek heel hard staan op de meest onlogische tijden. Daar hebben we een paar keer wat van gezegd. Dat was nooit een probleem en hebben we samen opgelost.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2016 10:16

Re: Buren.

Wij wonen vrijstaand. Het enige geluid wat ik in het begin storend vond is de afzuiging van de zaagmachines van het bedrijf waar we op het terrein wonen. Daar was ik na een ruime maand wel aan gewend.

Voor de rest hoor ik nooit iets en dat went heel snel. Als ik dan bij m`n moeder ben en de buren (gewoon leefgeluiden) hoor, vind ik dat echt storend, haha.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Mrt 2016 10:30

Re: Buren.

Wij wonen in een 2 onder 1 kap en horen de buren alleen als ze af en toe 's avonds verstoppertje of tikkertje doen. Dat vertelde de buurvrouw een tijdje terug en ze schrok ervan dat wij dat horen en zei direct dan doen we het nooit meer. Aangegeven dat ze gewoon lekker moeten genieten van hun half uurtje lawaai maken, heb er echt geen last van. Wat ik wel heel vervelend vind is dat als de buren buiten staan te roken, de rook bij ons via de wc naar binnen gaat. Zo goor!

Sarah wat naar, dat klinkt als een situatie uit Bonje met de buren.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Mrt 2016 10:51

Re: Buren.

Wij wonen in een 2 onder 1 kap en horen de buren eigenlijk praktisch niet. Heel soms als hun kleinkinderen er zijn, horen we ze wel eens huilen, maar we hebben er eigenlijk helemaal geen last van.
2012 & 2016
<<

Anoniem273

Bericht 07 Mrt 2016 17:00

Re: Buren.

Wij wonen vrijstaand en horen nooit de buren. Echt super blij mee! Het enige wat we soms horen is de garagedeur die open en dicht gaat van onze buren aan de rechterkant.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Mrt 2016 17:14

Re: Buren.

Wij wonen in een rijtjeshuis, op de hoek. Onze buurman is een alleenstaande man van rond de 75 jaar en die horen wij nooit. Heel af en toe zijn hondje die wij horen blaffen maar dat hoor je voornamelijk goed in de bijkeuken.
Wat wel een beetje vervelend is, is dat hij ontzettend nieuwsgierig is en ook nog eens veel in de voortuin zit en dan de hele straat in de gaten houdt haha!

Wij hebben meer last van de buren die aan de andere kant naast ons wonen. Die verkopen diervoer vanuit hun garage en dat wordt iedere donderdag om 06:30 geleverd met een grote vrachtwagen die erg veel herrie maakt. Dat vind ik gewoon asociaal in een woonwijk. Ook willen ze niet met ons praten omdat wij niet van de kerk zijn en ongehuwd samenwonen..
Gelukkig staat er sinds twee weken een te koop bord in hun voortuin, ze gaan verhuizen :cheering:
10.04.17
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 07 Mrt 2016 17:15

Re: Buren.

Wij wonen in een hoekhuis en ik hoor de buren eigenlijk nooit. Heel af en toe hoor ik ze de trap op lopen ofzo. De buren van 2 deuren verder hoor ik alleen in de zomer buiten. Ze hebben dan muziek hard aan staan en de boxen staan in de tuin. Dit vind ik soms wel heel vervelend. Verschillende buren hebben er al eens iets van gezegd maar volgens mij interesseert het ze niet echt. Vorig jaar was het al iets minder dan het jaar daarvoor dus ben benieuwd naar dit jaar.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 07 Mrt 2016 17:35

Re: Buren.

Ik zou het ze wel zeggen, misschien hebben ze niet door dat jullie ze zo goed horen.

Wij wonen in een tussenwoning. Hiervoor in een hoekhuis waar je de buren soms echt kon verstaan, vooral als je in de keuken onder de afzuiger (uit) stond. Dit huis is veel beter geisoleerd. De ene buren hoor ik alleen de buurvrouw af en toe op een fluit spelen. De andere buren als een van de kinderen weer een uitbarsting heeft. De laatste buren hebben vloerbedekking beneden, wij hebben in het hele huis laminaat. Ik vraag mij wel af hoe veel ze van ons horen en of ze er last van hebben. Ik heb er nog nooit wat over gehoord, dus het zal wel meevallen...
<<

Anoniem239

Bericht 07 Mrt 2016 21:39

Re: Buren.

Wij wonen in een geschakelde twee-onder-een-kap en horen aan de ene kant bijna nooit iets. Woont een vrouw alleen die veel werkt. Laatst had ze een feestje en toen hoorde je stoelen schuiven. Aan de andere kant woont een stel met werkhonden. De honden hoor ik wel regelmatig blaffen en omdat ze door werk vaak pas rond half 1 in de nacht thuis zijn blaffen de honden ook. Stoort me niet zo, ze hebben dit bij het kennismaken aangegeven waarop wij meteen hebben aangegeven dat de jongste nogal veel huilt dus dat ze dat ook best kunnen horen. Gelukkig gaf ze aan dat totaal niet erg te vinden, ze heeft zelf ook jonge kinderen gehad zei ze.

Een maand terug hoorde we ineens vet kabaal waarvan in dacht dat ze in de straat ruzie hadden. Toen bleken het onze buren te zijn. We konden bijna alles verstaan en ook uren het klappen van deuren en weet ik veel wat allemaal. Gelukkig maar 1x voorgekomen :laughcry:
<<

Anoniem185

Bericht 08 Mrt 2016 00:14

Re: Buren.

Wij wonen in een rijtjeshuis.

Mijn ene buren hebben net een kindje, ik hoor hun eigenlijk niet. Heel soms het kindje, maar dan moet ik me echt concentreren om het te horen. Het enige wat ik wel duidelijk hoor is als ze stofzuigen, en dan niet eens de stofzuiger, maar het schrapen over de vloer. Oh en hun papegaai als de achterdeur open staat, ze zetten die geregeld in de tuin. Ze hebben ook twee honden, maar die heb ik nog nooit gehoord.

Mijn buurman aan de andere kant is alleenstaand. Hij is nog aan het klussen (al loopt dat op het einde) en ja ik hoor af en toe wel iets, maar dat was klus-gerelateerd. Verder denk ik dat ik bij hem het wel hoor als hij het toilet doorspoelt of als hij de kraan in de keuken laat lopen. Echt praatgeluiden heb ik van hem nog niet gehoord.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron