Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hard lopen voor beginners

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 06 Apr 2016 10:06

Re: Hard lopen voor beginners

Ik wil ook weer beginnen met hardlopen! Ik ben in december door mijn rug gegaan en heb een hele tijd niks kunnen doen. Heb de afgelopen maanden geprobeerd met zwemmen en oefeningen mijn rug weer sterker te maken en nu ga ik weer proberen hard te lopen.

Ik ga donderdagmiddag of vrijdag!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 06 Apr 2016 10:22

Re: Hard lopen voor beginners

Succes carra met het weer starten.

Ik ga vanavond weer
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 06 Apr 2016 12:25

Re: Hard lopen voor beginners

Gisteravond weer geweest, kwam er aan het einde van de training achter dat als je verder wil je de app moet kopen, dus maar 2 andere gedownload kijken welke ik het fijnst vind. Runkeeper of runtastic...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 06 Apr 2016 17:20

Re: Hard lopen voor beginners

Succes carra met starten!

Ja hè soms jaloersmakend hoe goed de basis conditie is van sommige mensen. Ik moet echt per minuut opbouwen.

Ik ben maandag en vandaag weer geweest.

Ik deed de vorige keer met runkeeper geloof ik de gratis versie. Alleen voor het bijhouden van kilometers, snelheid en route. Wil nu wel gaan betalen straks maar doe nu met opbouwen nog heel ouderwets met een kookwekker. Haha
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 06 Apr 2016 21:11

Re: Hard lopen voor beginners

Lekker bezig Lotus.

Training weer gehad, in de regen.
3x 8 min, viel me toch nog alles mee.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem236

Bericht 06 Apr 2016 21:23

Re: Hard lopen voor beginners

Pfff knap hoor Woezel. Dat is voor mij nog erg ver weg. En fijn dat het meeviel, dat houdt het leuk

Wat staat er voor volgende week op de planning?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 06 Apr 2016 21:58

Re: Hard lopen voor beginners

Komt vanzelf Lotus.
Ik moet nu vh weekend 4x6.
Training op woensdag weet ik nog niet. Maar die keer er op hebben we al de laatste training, dus dan moeten we 25 min redden, ben benieuwd
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 07 Apr 2016 21:02

Re: Hard lopen voor beginners

Net weer hardlopen met de groep gedaan, eerst 3 minuten, toen 4 en als laatste 5 minuten zonder te stoppen hardlopen, ik wist niet dat ik het in me had 5 minuten vol te houden, best een beetje trots op mezelf :). Nu wel een beetje last van mijn linkervoet...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 08 Apr 2016 00:05

Re: Hard lopen voor beginners

Super Linnie om dat zo snel al vol te houden, vind je het ook leuk?
Voet goed in de gaten houden, ik heb jaren terug ook eens een voet blessure gehad, die was erg pijnlijk. Op een onverharde weg lopen ging toen beter.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Apr 2016 10:12

Re: Hard lopen voor beginners

Wat Goed Linnie en Woezel! Jullie zijn echt al goed op weg.

Ik heb net les 1 van Evy gedaan. Ik heb haar app gedownload. Voor het schema moet je dan wel betalen maar goed dan zegt er tenminste iemand tegen me wanneer ik moet lopen en wandelen en kan ik met mijn eigen muziek lopen. Het ging best goed! Ik heb zelfs nog iets extra gelopen omdat ik nog niet thuis was toen de training al was afgelopen. Dat moet ik zondag iets beter plannen. Op naar les 2!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 08 Apr 2016 16:18

Re: Hard lopen voor beginners

Was dit topic al bijna vergeten :shame:
Anyway ik heb gisteren ook gelopen. Ik loop niet met Evy ofzo maar gewoon met een schema van internet, die lijkt wel heel veel op Evy etc & uiteindelijk komt het op hetzelfde neer haha! Maar goed ik moest dus 45sec. hardlopen, 1.5minuut wandelen en dit 12x herhalen.. Het was best te doen, niet afschuwelijk zwaar maar ook niet dat ik dacht 'Peace of cake' alleen zakt mijn broek af, heel irritant! Ik heb wel een legging/thight (of hoe noem je zoiets?) die aansluit, goede maat alleen wanneer ik ga rennen/hardlopen zakt hij af :confused:
Wat als het lukt
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 08 Apr 2016 17:17

Re: Hard lopen voor beginners

Linnie, leuk dat jij ook met een groep loopt, wat voor groep? Lopen jullie ook met evy of Renate?

Pannetoet, heb je geen koortje in je broek die je strakker kunt trekken.

Ik merk echt dat het drang naar meer geeft. Heb nu ook zoiets van op zich zou ik vanavond ook wel kunnen en dan drie keer in de week.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 08 Apr 2016 21:16

Re: Hard lopen voor beginners

woezel schreef:Linnie, leuk dat jij ook met een groep loopt, wat voor groep? Lopen jullie ook met evy of Renate?

Pannetoet, heb je geen koortje in je broek die je strakker kunt trekken.

Ik merk echt dat het drang naar meer geeft. Heb nu ook zoiets van op zich zou ik vanavond ook wel kunnen en dan drie keer in de week.


Onze buurvrouw de politie agente geeft de lessen op haar manier en heeft haar eigen schema, ze doet ook aan wedstrijden mee en eindigd vaak in de top 3! Goeie coach dus :).
En ja vind het leuk om te doen, maar ben alleen niet altijd gemotiveerd om in mn 1tje te lopen, daarom als ik tussendoor een kwer train vind ik een app wel fijn :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 09 Apr 2016 10:01

Re: Hard lopen voor beginners

Gister weer een training gelopen, nu wil ik zondagavond weer. Dan heb ik deze week 3 x ipv 2x.

Voelde gister wel zwaar in mijn kuiten.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Apr 2016 13:52

Re: Hard lopen voor beginners

Wat goed Woezel. Ik liep ook drie keer per week met start to run. Twee keet huiswerk en 1 x training bij de loopgroep.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 10 Apr 2016 19:57

Re: Hard lopen voor beginners

Dank je Maddie. Ga je het straks ook weer oppakken?
Hoe lang heb je die loop groep gedaan? Heb je het later zelf uitgebreid, bij gehouden?

Vanmorgen weer een les gedaan. Moest 6x 3 min in fase 2 ( stapje sneller dan normaal lopen)
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Apr 2016 20:32

Re: Hard lopen voor beginners

Ik moet eerst met een andere sport beginnen. Na de geboorte van T. lukte het niet, omdat mijn spieren nog te week waren. Ik hoop op langere termijn wel weer te kunnen hardlopen. Ik heb geloof ik anderhalf jaar hardgelopen bij de loopgroep. Eigenlijk tot mijn eerste zwangerschap.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem236

Bericht 11 Apr 2016 18:22

Re: Hard lopen voor beginners

Net weer geweest, qua conditie ging het super alleen nu weer last van m'n kuiten. Verzuurd voelt het aan.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 13 Apr 2016 22:37

Re: Hard lopen voor beginners

Hoe gaat het met je kuiten Lotus?

Ik kan ook eindelijk weer mee schrijven! Had sinds februari niet meer hardgelopen (5 weken op reis geweest), daarna 1x geprobeerd en kreeg na een halve minuut al steken, die maar niet wegtrokken. Heb in de tussentijd wel gebokst. Besloot vanavond toch maar weer eens te gaan hardlopen omdat ik eind mei een 5km run heb.. Deed les 17 van Evy (5/2/7/2/7/2/5/2), dikgedrukt is rennen. Heb nog nooit langer dan 9 minuten achter elkaar kunnen lopen, vroeger ook niet toen ik nog fanatiek sportte. Maar toen ik met de 2e 7minuten bezig was, kwam ik echt in een lekkere flow. Heb toen die 2 minuten lopen geskipt en gewoon doorgerend tot het einde van de les, de 2 minuten wandelen op het einde ook door gerend, en daarna nog intro + 5 minuten van de volgende les (audio ging automatisch door)!
Uiteindelijk was mijn schema dus 5/2/7/2/22 ! Gewoon 22 minuten achter elkaar! (4.8km totaal) :banaan:
<<

Anoniem187

Bericht 14 Apr 2016 09:01

Re: Hard lopen voor beginners

Wauw Sawadee wat goed!

Ik hebt echt moeite met les 13, heb die vorige week maandag gerend maar ging niet lekker. Daarna geen tijd meer gehad om te rennen, les 13 staat voor morgen weer op de planning. Zondag ga ik weer rennen, ben benieuwd of het nog een keer les 13 wordt of dat ik dan les 14 ga doen. Ach, stiekem ben ik best trots. Dit is poging 4548642123 met rennen via Start to run, ben al die keren nooit verder gekomen dan les 3. En nu les 13! Whoehoeeeee
<<

Anoniem236

Bericht 14 Apr 2016 09:30

Re: Hard lopen voor beginners

Sawadee wat goed! Heerlijk is dat hè als je eenmaal de flow te pakken hebt en merkt dat je gewoon door kan lopen.

Serendipity, wees inderdaad trots dat je al zover bent gekomen. Misschien gewoon beginnen met les 14 en kijken hoe het gaat?

Ik ben gisteravond weer geweest, ging best goed. Geen last gehad van de kuiten. Morgen weer, hoop dan wat langer te kunnen doen. Gister deed ik weer 1 2 4 4 5
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 14 Apr 2016 13:43

Re: Hard lopen voor beginners

Ja was echt bizar want langste wat ik ooit volhield was 9 min
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Apr 2016 14:25

Re: Hard lopen voor beginners

Die flow is zo fijn he dames!
Ik kom er helaas meestal pas na 3 a 4 km in, dus die eerste kilometers zijn dan echt afzien.

Zet hem op, jullie zijn toppers!

*breekt weer uit*
<<

Anoniem187

Bericht 14 Apr 2016 14:38

Re: Hard lopen voor beginners

Lotus schreef:Serendipity, wees inderdaad trots dat je al zover bent gekomen. Misschien gewoon beginnen met les 14 en kijken hoe het gaat?


Heb ik over nagedacht, maar het aantal minuten hardlopen neemt alleen maar toe. Dus als ik les 13 niet kan volhouden, ga ik les 14 ook niet redden. Ik ga les 13 vanavond rennen in plaats van morgen, mijn personal training gaat vanavond niet door. Dus vanavond les 13 en dan hopelijk zaterdag of zondag les 14 :D
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 14 Apr 2016 16:50

Re: Hard lopen voor beginners

Sawedee, wat goed zeg ineens zolang achter elkaar.

Lotus fijn dat het de laatste keer beter ging met je kuiten.

Serenipety, succes met je les.

Ik had gister weer een training, 5, 10 en 12 min achter elkaar.
Volgende week de wielerwedstrijd, dan lopen we een route van ong 25 min achter elkaar.
Denk dat ik daarna wel bij de club blijf, mooi als stimulans
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers