Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Benaming geslachtsdelen

<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 05 Mrt 2016 11:15

Re: Benaming geslachtsdelen

Jongens hebben een piepie
En meisjes een plasser
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem176

Bericht 05 Mrt 2016 11:15

Re: Benaming geslachtsdelen

plasser en piemeltje
<<

Anoniem159

Bericht 05 Mrt 2016 11:38

Re: Benaming geslachtsdelen

Meisjes een plassertje en jongens een pietje. Weet eigenlijk niet hoe we er bij gekomen zijn, volgens mij via familieleden.
Toen zoon net geboren was noemde dochter het zijn 'poepertje' XD
<<

Anoniem151

Bericht 05 Mrt 2016 12:24

Re: Benaming geslachtsdelen

Jans schreef:Piemel en plassertje.

Ik vind al die aparte namen altijd een beetje vreemd. Maar ik gebruik sowieso nooit echt gekke namen/bewoordingen.


Dit :)
En meisjes hebben ook nog een baby-gaatje
<<

Anoniem301

Bericht 05 Mrt 2016 12:34

Re: Benaming geslachtsdelen

Ik vind plasser wel een goede voor een meisje. Mijn moeder noemde het vroeger dódó. Met een korte o qua uitspraak. Tot m'n 21 ofzo dacht ik dat dat het Surinaamse woord voor vagina was :laughcry:
<<

anoniem213

Bericht 05 Mrt 2016 14:21

Re: Benaming geslachtsdelen

Ik denk bij een plasser dus direct aan een piemel. Ik wist niet dat het als woord voor een vagina werd gebruikt.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mrt 2016 14:26

Re: Benaming geslachtsdelen

June schreef:Ik denk bij een plasser dus direct aan een piemel. Ik wist niet dat het als woord voor een vagina werd gebruikt.


Dat wordt het ook niet, althans, dat zou niet kloppen. Een vrouw plast niet uit haar vagina.
Dat bedoelde ik met lastig: niet dat vagina een te moeilijk woord zou zijn, maar dat bij vrouwen de plasser iets anders is dan het geslachtsorgaan.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Mrt 2016 14:55

Re: Benaming geslachtsdelen

Pielie en poenie
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem255

Bericht 05 Mrt 2016 15:17

Re: Benaming geslachtsdelen

Voor jongens piemel en billen
Voor meisjes voorbillen en achterbillen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 05 Mrt 2016 15:34

Re: Benaming geslachtsdelen

Voor een jongen piemel.
Voor een meisje kontje.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem301

Bericht 05 Mrt 2016 16:37

Re: Benaming geslachtsdelen

sophiee schreef:Voor een jongen piemel.
Voor een meisje kontje.

De vagina noem jij een kontje? Mag ik vragen waarom? Voorbibs snap ik ook nooit zo goed.
<<

anoniem213

Bericht 05 Mrt 2016 17:25

Re: Benaming geslachtsdelen

Caulfield schreef:
June schreef:Ik denk bij een plasser dus direct aan een piemel. Ik wist niet dat het als woord voor een vagina werd gebruikt.


Dat wordt het ook niet, althans, dat zou niet kloppen. Een vrouw plast niet uit haar vagina.
Dat bedoelde ik met lastig: niet dat vagina een te moeilijk woord zou zijn, maar dat bij vrouwen de plasser iets anders is dan het geslachtsorgaan.

Nee, oké. Maar ik wist überhaupt niet dat het voor meisjes werd gebruikt. Wij zeiden vroeger thuis juist plasser tegen een piemel en spleetje over een vagina.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Mrt 2016 17:30

Re: Benaming geslachtsdelen

Oh men dit zijn dingen waar ik echt niet over na gedacht heb, dat dit ooit aan bod komt. Heel naïef, ik weet 't.. Moest ook heel diep nadenken hoe wij 't thuis ook alweer noemde, volgens mij was een penis een Plasser en een meisje had een Doosje.

De verwarring was wel groot toen m'n moeder opeens besloot om 'Doos' te gebruiken als een (liefkozend) 'scheldwoord', als ik iets doms deed. Ook al was ik 'al' 12.
Laatst gewijzigd door Anoniem281 op 05 Mrt 2016 17:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 05 Mrt 2016 17:32

Re: Benaming geslachtsdelen

Haha, Bazinga!
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 05 Mrt 2016 17:33

Re: Benaming geslachtsdelen

Wij zeiden thuis ook plasser (jongen) en plasgaatje (meisje).
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 05 Mrt 2016 18:05

Re: Benaming geslachtsdelen

June schreef:Ik denk bij een plasser dus direct aan een piemel. Ik wist niet dat het als woord voor een vagina werd gebruikt.


Ik zei net tegen mijn vriend dat ik bij plasser dus ook juist aan een piemel denk. Zo noemde wij die geloof ik vroeger. Ligt dat aan waar we vandaan komen?

Ik denk dat het hier spleetje zal worden. Al vind ik het maar een stom woord, maar vagina klinkt wel heel 'volwassen' idd.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

anoniem213

Bericht 05 Mrt 2016 18:09

Re: Benaming geslachtsdelen

Zou inderdaad best kunnen, MdU.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2016 19:13

Re: Benaming geslachtsdelen

Je hoeft bij een kind toch niet letterlijk het geslachtsorgaan van de vrouw te benoemen? De meeste kinderen weten toch niet eens dat er nog een extra gat zit?

Dan gaat het in dit geval toch om waar de plas uit komt?
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mrt 2016 19:18

Re: Benaming geslachtsdelen

Ik heb het vroeger geleerd als plasser. Gewoon beide geslachten. En later werd het piemel en plasser.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2016 19:19

Re: Benaming geslachtsdelen

Exogenesis schreef:Ik heb het vroeger geleerd als plasser. Gewoon beide geslachten. En later werd het piemel en plasser.

Ik ook.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Mrt 2016 19:19

Re: Benaming geslachtsdelen

Yadira schreef:Je hoeft bij een kind toch niet letterlijk het geslachtsorgaan van de vrouw te benoemen? De meeste kinderen weten toch niet eens dat er nog een extra gat zit?

Dan gaat het in dit geval toch om waar de plas uit komt?


Ja, dat lijkt mij ook. Daarom zou ik zelf nooit vagina zeggen.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mrt 2016 19:25

Re: Benaming geslachtsdelen

Yadira schreef:Je hoeft bij een kind toch niet letterlijk het geslachtsorgaan van de vrouw te benoemen? De meeste kinderen weten toch niet eens dat er nog een extra gat zit?

Dan gaat het in dit geval toch om waar de plas uit komt?


Ja, daarom zou ik dus plasser zeggen, en geen vagina. Omdat het bij kleine kinderen waarschijnlijk gaat om waar de plas uitkomt en niet om het geslachtsorgaan. En dan benoem je het gewoon verkeerd.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2016 19:37

Re: Benaming geslachtsdelen

Ja idd!
<<

Anoniem149

Bericht 05 Mrt 2016 20:23

Re: Benaming geslachtsdelen

Blue Phone schreef:
Jans schreef:Piemel en plassertje.

Ik vind al die aparte namen altijd een beetje vreemd. Maar ik gebruik sowieso nooit echt gekke namen/bewoordingen.


Dit :)
En meisjes hebben ook nog een baby-gaatje


Wat bedoel je met een baby-gaatje? De vagina zelf?

Verder ben ik het met jullie eens, ik hoop dat mijn zusje mijn neefje ook gewoon de namen leert die het hebben, piepie en al die namen vind ik een beetje raar eigenlijk.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Mrt 2016 20:34

Re: Benaming geslachtsdelen

Ik denk dat ze bedoelt wat mijn schoonzusje 'Mamma-gaatje' noemde, toen haar dochter van 8 met vragen kwam, waar baby's vandaan komen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers