Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is er écht veranderd?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2016 21:10

Wat is er écht veranderd?

Zeg eens op..

Wat is er nou écht veranderd in jouw leven sinds je kinderen hebt? Wat moet je laten? Wat is juist een verrijking van je leven? Waar heb je echt geen tijd meer voor? En wat doe je tegenwoordig anders dan voorheen? Maakt niet uit of je nou kersverse moeder bent (dan zit je misschien nog middenin die verandering) of dat je al bijna-tieners hebt. Welke dingen zijn echt anders, positief en/of negatief?
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mrt 2016 21:14

Re: Wat is er écht veranderd?

M'n slaappatroon. En ik ga veel minder uit dan ik deed.
#teammaple🍁
<<

Anoniem219

Bericht 04 Mrt 2016 21:17

Re: Wat is er écht veranderd?

Haha en nog een topic van Marin... :smile:

Wat er bij ons echt veranderd is, is dat we niet zomaar meer spontaan ergens heen kunnen, naar bv de bios met vrienden, of uit eten. Dat moet altijd gepland worden... Dat mis ik soms nog wel eens.
En dat we ook niet zomaar meer alle twee ergens anders heen kunnen, omdat er toch 1 bij de kinderen moet blijven, of ze mee moet nemen, of er moet oppas komen.

Verder inderdaad ook het slapen, en dat merk ik nu vooral weer nu we net een baby hebben... ik was zo gewend aan dat D van 19.00 tot 7.00 sliep, en ik dus ook zomaar kon zeggen ik ga om 21.00 naar bed als ik moe ben... Nu word dat wat lastiger omdat er toch nog een avond fles gegeven moet worden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mrt 2016 21:17

Re: Wat is er écht veranderd?

Mijn energie. N. is iedere ochtend tussen 6 en half 7 wakker en ik trek dat niet heel erg goed.

Verder merk ik dat ik te weinig tijd voor mezelf in plan. Dit gaat namelijk altijd ten koste van tijd met mijn man en dat vind ik zonde omdat we al niet heel veel tijd samen hebben. Dat is echt iets waar ik m'n weg nog in moet vinden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem286

Bericht 04 Mrt 2016 21:21

Re: Wat is er écht veranderd?

De vrijheid om te gaan doen wat je wilt, wanneer je wilt. Vooral dat laatste. Als ik nu beslis dat ik even een rondje wil wandelen of wil gaan sporten/koffie drinken bij iemand kan dat niet. Want mijn man is nu weg. Het is altijd afspreken en alleen spontane acties als dochter mee kan. Dat is naar mijn idee het enige dat echt is veranderd.
<<

Anoniem147

Bericht 04 Mrt 2016 21:22

Re: Wat is er écht veranderd?

Dat slapen lijkt me de grootste hel. Ik kan echt nukkig worden als iemand mijn slaap 'steelt'. Even wakker worden vind ik niet erg, maar daadwerkelijk de dekens uit moeten. Hell on earth.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2016 21:23

Re: Wat is er écht veranderd?

Aagje! schreef:Haha en nog een topic van Marin... :smile:

Wat er bij ons echt veranderd is, is dat we niet zomaar meer spontaan ergens heen kunnen, naar bv de bios met vrienden, of uit eten. Dat moet altijd gepland worden... Dat mis ik soms nog wel eens.


Haha ja het is vrijdagavond en ik ben ziek thuis en verveel me ;)

Dit lees ik wel vaker. Mag ik vragen wát er precies geplanned moet worden dan? Bedoel je dan oppas? Of als je je kinderen mee wilt nemen naar iets? Wat moet je dan van te voren extra regelen? Nu je een babietje hebt natuurlijk de luiertas en voor je oudste misschien speelgoed. Moet je met meer dingen rekening houden? Vraag ik me oprecht af, omdat ik altijd afvraag wat je dan moet plannen precies.

Idem dito deze vraag aan Highway. Waarom kan je niet precies gaan wanneer je wilt? Komt dat door slaapjes van je dochter? Of door iets anders?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem176

Bericht 04 Mrt 2016 21:24

Re: Wat is er écht veranderd?

Negatief :

- De bankrekening gaat sneller leeg en daarbij hebben wij beide een stuk minder budget om zelf op te maken aan leuke dingen, kleding etc.
- Mijn dag draait om de kinderen..werkelijk de hele dag. Waar ik vroeger heerlijk kon uitslapen of rustig iets voor mezelf doen op een vrije dag of voor een late dienst, begint mijn dag nu altijd om 06.30/ 07.00. Best balen als je nog van 14.30 tot 22.30 moet werken.
Ik vond dat ook de aller grootste verandering. Constant verantwoordelijk zijn voor een ander mensje.
- Spontaan besluiten uit eten te gaan , bij vrienden langs gaan e.d is erg lastig te regelen. En al hebben we oppas is het nog een gedoe voordat je weg kunt gaan ( spullen inpakken , naar oppas brengen e.d).

Positief:

- Ik heb het gevoel dat mijn leven meer inhoud heeft sinds de kinderen. Ik ben verantwoordelijk voor het welzijn van 2 kleine mensjes. Ik wil hiermee niet zeggen dat het leven van mensen zonder kinderen geen inhoud heeft! Het is echt de vergelijkig die ik maak met ons leven voor de kinderen.
- Het gevoel dat ik heb bij fijne momenten met ons gezin is onbeschrijfelijk. Het voelt zo compleet.
- Het is heerlijk te zien hoe onze kleintjes zich ontwikkelen.

Ik was er trouwens altijd bang voor dat ik zou veranderen m.b.t. sociale contacten. Gelukkig is dit helemaal niet zo. Ik ga geregeld met een club vriendinnen een avond iets leuks doen ( bios, stappen, eten) of bij een vriendin bijkletsen onder het genot van een wijntje .
Alleen vind ik nu overdag afspreken wat lastiger. Zij hebben allemaal nog geen kinderen en ik kan me dan niet zo focussen op een gesprek met een vriendin, terwijl onze jongste bengel van alles uitvreet haha.
Laatst gewijzigd door Anoniem176 op 04 Mrt 2016 21:30, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Mrt 2016 21:25

Re: Wat is er écht veranderd?

Wat echt veranderd is, is in ieder geval het uitgaan (bios/etentjes/theater). Alles moet nu gepland worden en dan rekening houdend met de agenda van de oppas.
We doen minder vaak iets met zijn tweeën, we doen ofwel apart van elkaar iets met vrienden of iets als gezin.

Ik heb overal nog wel tijd voor alleen moet alles wat meer gepland worden. Een kappersbezoekje van 2uur bijv. doe ik nog steeds maar niet meer overdag maar in de avond als mijn man thuis is.

Mijn dochters laten me genieten van de kleinste dingen en maken me bewust van dingen die ik heel normaal vind. Ik vind het mooi dat alles bij hen nog zo puur en oprecht is. En als ik na een minder goede nacht wakker word met N. half op me of mij helemaal vasthoudend en T. die vrolijk goedemorgen liefste mama zegt... dan word ik daar ongeacht weinig energie of als ik moe ben zo blij van.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem286

Bericht 04 Mrt 2016 21:30

Re: Wat is er écht veranderd?

Marin schreef:
Aagje! schreef:Haha en nog een topic van Marin... :smile:

Wat er bij ons echt veranderd is, is dat we niet zomaar meer spontaan ergens heen kunnen, naar bv de bios met vrienden, of uit eten. Dat moet altijd gepland worden... Dat mis ik soms nog wel eens.


Haha ja het is vrijdagavond en ik ben ziek thuis en verveel me ;)

Dit lees ik wel vaker. Mag ik vragen wát er precies geplanned moet worden dan? Bedoel je dan oppas? Of als je je kinderen mee wilt nemen naar iets? Wat moet je dan van te voren extra regelen? Nu je een babietje hebt natuurlijk de luiertas en voor je oudste misschien speelgoed. Moet je met meer dingen rekening houden? Vraag ik me oprecht af, omdat ik altijd afvraag wat je dan moet plannen precies.

Idem dito deze vraag aan Highway. Waarom kan je niet precies gaan wanneer je wilt? Komt dat door slaapjes van je dochter? Of door iets anders?


Nou stel ik wil nu gaan koffie drinken bij mijn zus. Dat kan niet, want S ligt in bed. Ik kan haar niet uit bed trekken en meenemen. Daar is ze nu echt te groot voor (valt niet meer in slaap zoals een mini baby in de wagenbak). Dus ik ben nu gebonden aan huis. Wil ik toch koffie gaan drinken of wat, moet ik oppas regelen of afspraken maken dat mijn man thuis is. Het ondernemen met een kind vind ik geen probleem, we doen nog van alles. Maar je moet wel rekening houden met slaapjes etc. Maar ik bedoel vooral het last minute beslissen om iets te doen zonder je kind. Dat kan gewoon niet meer altijd.
toevoeging: mijn dochter slaapt dus ook nog in de middag, ruim 3 uur. Heeft ze echt nodig dus dan ben je ook aan huis gekluisterd. Ze kan wel bij iemand op de bank in slaap vallen, maar dan slaapt ze kort en minder goed. Dan is ze 's avonds doodop en zit ze niet lekker in haar vel. Dat vind ik sneu dus dat probeer ik echt te beperken en liever helemaal niet te doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 04 Mrt 2016 21:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mrt 2016 21:31

Re: Wat is er écht veranderd?

Ik reageer ook even op dat plannen. Toen zoon nog sliep overdag zat ik dus met dat slaapje qua planning. Een ochtendactiviteit of een middagactiviteit. Slapen in kinderwagen/buggy deden we hier eigenlijk nauwelijks, vanaf dat hij 2 was zat hij daar sowieso niet meer in.
Andere dingen zoals dagjes weg: ik heb het liefst continuïteit voor hem qua slapen, dus ik wil het liefst dat hij om 19.30 in z'n eigen bed ligt, met eten in z'n maag en schoongewassen. Een borrel met vrienden eindigt daarom vroeger dan vroeger, want er moet een fatsoenlijk maal gegeten en dus bereid zijn voor hij naar bed gaat. Geen wijn en bitterballen in 't café tot een uur of 19.00 en daarna maar eens zien wat je met het avondeten gaat doen. Dat mis ik wel.

Oppas regelen hou ik niet zo van, ik leg mn zoon het liefst zelf in bed (of dat m'n man dat doet), dus dan kunnen we vanaf 20.00 de deur uit en moeten we voor 23.00 weer terug zijn. Je houdt dat toch steeds de klok in de smiezen, heel irritant.
Wat wel lekker is is als hij uit logeren gaat. Dat doet hij nu dan ook bijna ieder weekend, kunnen wij even bijkomen.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2016 21:33

Re: Wat is er écht veranderd?

Dank voor de toelichting! Die slaapjes en de regelmatig is natuurlijk iets waar je echt wel rekening mee moet houden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mrt 2016 21:33

Re: Wat is er écht veranderd?

Dat lijkt me inderdaad heerlijk UN, als je kind goed 'kan' logeren.
<<

Anoniem219

Bericht 04 Mrt 2016 21:34

Re: Wat is er écht veranderd?

Marin schreef:
Aagje! schreef:Haha en nog een topic van Marin... :smile:

Wat er bij ons echt veranderd is, is dat we niet zomaar meer spontaan ergens heen kunnen, naar bv de bios met vrienden, of uit eten. Dat moet altijd gepland worden... Dat mis ik soms nog wel eens.


Haha ja het is vrijdagavond en ik ben ziek thuis en verveel me ;)

Dit lees ik wel vaker. Mag ik vragen wát er precies geplanned moet worden dan? Bedoel je dan oppas? Of als je je kinderen mee wilt nemen naar iets? Wat moet je dan van te voren extra regelen? Nu je een babietje hebt natuurlijk de luiertas en voor je oudste misschien speelgoed. Moet je met meer dingen rekening houden? Vraag ik me oprecht af, omdat ik altijd afvraag wat je dan moet plannen precies.



Vaak gaat het bij ons over de avonden... overdag is het wat makkelijker... zeker toen B er nog niet was, dan kan je met D zo de deur uit lopen...
Maar als ze kids eenmaal op bed liggen en wij een smsje krijgen van de groep van gaan jullie mee naar de film, of iedereen komt naar ons komen jullie ook, dan word dat lastig omdat je dan weer de kinderen uit bed moet halen, en dat doen we niet.
Wel nemen we ze overal mee naar toe maar dan blijven ze wakker en leggen we ze daar op bed.

en uit eten met D is al niet leuk, want die vind er geen zak aan, en gaat alleen maar irriteren, en nu met B al helemaal niet meer handig, dus dat moet gewoon van tevoren gepland worden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mrt 2016 21:36

Re: Wat is er écht veranderd?

Yadira schreef:Dat lijkt me inderdaad heerlijk UN, als je kind goed 'kan' logeren.
Jaaaa daar ben ik ook echt blij mee. We doen dat al sinds hij een baby is, af en toe een weekend naar mijn ouders of schoonouders. Hij heeft er totaal geen moeite mee, loopt zo de deur met ze uit en kijkt niet meer om :laughcry:
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 04 Mrt 2016 21:38

Re: Wat is er écht veranderd?

M'n slaap, energie, uiterlijk, vrijheid en bankrekening.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2016 21:39

Re: Wat is er écht veranderd?

Aagje! schreef:
Marin schreef:
Aagje! schreef:Haha en nog een topic van Marin... :smile:

Wat er bij ons echt veranderd is, is dat we niet zomaar meer spontaan ergens heen kunnen, naar bv de bios met vrienden, of uit eten. Dat moet altijd gepland worden... Dat mis ik soms nog wel eens.


Haha ja het is vrijdagavond en ik ben ziek thuis en verveel me ;)

Dit lees ik wel vaker. Mag ik vragen wát er precies geplanned moet worden dan? Bedoel je dan oppas? Of als je je kinderen mee wilt nemen naar iets? Wat moet je dan van te voren extra regelen? Nu je een babietje hebt natuurlijk de luiertas en voor je oudste misschien speelgoed. Moet je met meer dingen rekening houden? Vraag ik me oprecht af, omdat ik altijd afvraag wat je dan moet plannen precies.



Vaak gaat het bij ons over de avonden... overdag is het wat makkelijker... zeker toen B er nog niet was, dan kan je met D zo de deur uit lopen...
Maar als ze kids eenmaal op bed liggen en wij een smsje krijgen van de groep van gaan jullie mee naar de film, of iedereen komt naar ons komen jullie ook, dan word dat lastig omdat je dan weer de kinderen uit bed moet halen, en dat doen we niet.
Wel nemen we ze overal mee naar toe maar dan blijven ze wakker en leggen we ze daar op bed.

en uit eten met D is al niet leuk, want die vind er geen zak aan, en gaat alleen maar irriteren, en nu met B al helemaal niet meer handig, dus dat moet gewoon van tevoren gepland worden.



Oh ja dat kan ik me goed voorstellen dat dat dan lastig is, zeker als er last minute dingen gedaan worden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem176

Bericht 04 Mrt 2016 21:39

Re: Wat is er écht veranderd?

Jans schreef:M'n slaap, energie, uiterlijk, vrijheid en bankrekening.

Waarom uiterlijk?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2016 21:39

Re: Wat is er écht veranderd?

Haha Jans, mooie kort maar krachtige opsomming!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Mrt 2016 21:40

Re: Wat is er écht veranderd?

DeLu schreef:
Jans schreef:M'n slaap, energie, uiterlijk, vrijheid en bankrekening.

Waarom uiterlijk?


De striemen op m'n buik. En ik heb echt niet meer zo'n mooi figuur als voor m'n zwangerschappen.
Oh en m'n wallen zijn ook chronisch zichtbaar geworden.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Mrt 2016 21:40

Re: Wat is er écht veranderd?

Marin schreef:Haha Jans, mooie kort maar krachtige opsomming!


Haha ja dit was het eerste wat me te binnen schoot.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mrt 2016 21:41

Re: Wat is er écht veranderd?

Ik heb zelf vroeger 2x gelogeerd. 1x bij m`n oma toen ik een jaar of 7 was, midden in de nacht werd ik wakker, huilde ik om m`n moeder en heb niet meer geslapen (en ben ook niet weer gestopt met huilen). M`n moeder heeft de volgende ochtend de eerste bus gepakt om me weer op te halen.
De tweede keer was ik ouder en sliep ik bij m`n buurmeisje op zolder, slaapfeestje. Wat wou ik graag naar huis! Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld. En dat terwijl ik naast ons eigen huis was.

Ik hoop dat ons kind later niet zo`n zuurtje is, haha.
<<

Anoniem176

Bericht 04 Mrt 2016 21:43

Re: Wat is er écht veranderd?

Jans schreef:
DeLu schreef:
Jans schreef:M'n slaap, energie, uiterlijk, vrijheid en bankrekening.

Waarom uiterlijk?


De striemen op m'n buik. En ik heb echt niet meer zo'n mooi figuur als voor m'n zwangerschappen.
Oh en m'n wallen zijn ook chronisch zichtbaar geworden.


Op die fiets.. ik dacht dat je kledingkeuze , verzorging , make-up en dergelijke bedoelde

Mijn lichaam is ook veranderd. Theezakjes, striae .
Ik besteed wel nog steeds even veel tijd aan het doen van make-up en haren enzo. Dat is niet veranderd bij mij.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Mrt 2016 21:46

Re: Wat is er écht veranderd?

Ik kan er pas 2 weken over meepraten en deze periode is hopelijk niet geheel representatief voor het hele moederschap.

Grootste negatieve veranderingen:
- ik heb sinds ze er is niet meer dan 3u achter elkaar geslapen. En dat is nog veel.
- omdat ik borstvoeding geef en nog niet kolf is ze totaal afhankelijk van mijn lichamelijke aanwezigheid. Dat vliegt me soms enorm aan. Daarom heb ik vandaag een kolf besteld, als er een paar voedingen in de vriezer liggen voel ik me denk ik al iets relaxter.

Grootste positieve veranderingen:
- de enorme liefde voor dat mini mensje dat je mag begeleiden in het opgroeien. Zoooo bijzonder voelt dat, heel intens!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2016 21:48

Re: Wat is er écht veranderd?

Ik hoopte al dat jij zou reageren Teun, als kersverse mama! Lijkt me heel overweldigend inderdaad. Wat goed dat je gaat kolven. Is dat dan een soort gevoel dat je aanvliegt van stel er gebeurd iets met je, dat er dan geen voeding is voor je dochter? Of een soort van iets mindere afhankelijkheid? Ik kan het me overigens best voorstellen. Ik had er nog nooit zo over nagedacht maar ik kan me je gevoel denk ik best begrijpen. Doen wat goed voor jou voelt met die voeding!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers