Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen? - aangepast

<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 03 Mrt 2016 21:46

Wat te doen? - aangepast

*
Laatst gewijzigd door madelief op 04 Mrt 2016 20:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Mrt 2016 22:22

Re: Wat te doen?

Kun je voor jezelf bepalen wat je het liefst zou willen, een vaste groep en dus in het onderwijs blijven (inclusief doorgroeimogelijkheden) of een hele andere richting op? Want dat wordt mij niet helemaal duidelijk aan je verhaal.
#teammaple🍁
<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 03 Mrt 2016 22:32

Re: Wat te doen?

Het liefst ga ik iets anders doen. Maar in mijn zoektocht naar iets anders loop ik vast.
<<

Anoniem282

Bericht 03 Mrt 2016 23:14

Re: Wat te doen?

Op basis van je OP is het onmogelijk om met je mee te denken, aangezien ik je verder niet 'ken' en dus ook geen idee heb wat je leuk vindt, waar je goed in bent, et cetera, et cetera. Misschien kun je wat meer over jezelf vertellen (hobby's/interesses, vaardigheden, wel/geen financiële ruimte voor omscholing, regio waar je zoekt, parttime/fulltime, etc.). Het lijkt me ook handig om te weten waarop je zoal hebt gesolliciteerd. Waren deze sollicitaties, omdat je de baan echt wilde en dus geïnteresseerd was in dit vakgebied? Of is op dit moment alles beter dan je eigen baan? Heb je ook nevenactiviteiten gedaan naast je studie/werk, waarmee je wellicht verder zou kunnen?

Ik kan nu wel iets gaan roepen, maar het is nergens op gebaseerd.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Mrt 2016 09:08

Re: Wat te doen?

Mocht je toch in het onderwijs willen blijven dan is misschien speciaal onderwijs of middelbare school onderwijs iets dat meer perspectief biedt. Zelf ben ik na de Pabo gaan werken in speciaal voortgezet onderwijs en heb nu als enige van mijn pabo-vriendinnen een vaste baan.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Mrt 2016 09:17

Re: Wat te doen?

Waar heb je met je loopbaancoach aan gewerkt? Heb je al helder waar je wensen en krachten liggen? Een half jaar coaching zou je toch al wel iets aan helderheid gebracht moeten hebben lijkt me, kun je daar iets over vertellen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem282

Bericht 04 Mrt 2016 13:00

Re: Wat te doen?

In mijn omgeving ken ik ook een aantal mensen die een loopbaancoach hebben gehad en ze zeggen hetzelfde als jij: er is weinig tot niets concreets uit voortgekomen. Het enige heldere was dat ze nu niet in het vakgebied zaten waar ze gelukkig van werden, terwijl ze juist met deze 'klacht' de begeleiding van een coach hadden ingeschakeld. Wat ze niet meer wilden werd nogmaals bevestigd na veel sessies.

Wellicht is het voor ons (om mee te denken) ook handig dat je hier laat weten wat je absoluut niet zou willen doen. Je moet toch ergens beginnen. Lastig, hoor.
<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 04 Mrt 2016 13:49

Re: Wat te doen? - aangepast

Ik heb mn bericht aangepast.

Met de loopbaancoach kreeg ik vooral bevestiging van wat ik al wist of zelf dacht. Tuurlijk heb ik ook wel tips gekregen en is mn cv aangepast maar verder heeft het niet veel opgeleverd.
<<

Anoniem282

Bericht 04 Mrt 2016 14:51

Re: Wat te doen? - aangepast

Ik vind het echt lastig. Iets administratiefs, iets met sales en je noemt gastouder. Het ligt best ver uit elkaar.

Als ik puur kijk naar een combi van iets administratiefs en sales, denk ik aan intercedente/recruiter. Daar heb je wel gewoon papieren voor nodig en met een PABO-diploma zie ik geen link.

Ik vind dat UN je ook relevante vragen stelt: wensen en krachten. Je geeft nu heel summier antwoord ---> zie vragen UN en van mij. Door een beeldscherm heen kan ik hier te weinig uithalen, sorry.
<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 04 Mrt 2016 19:29

Re: Wat te doen?

Bisq schreef:Mocht je toch in het onderwijs willen blijven dan is misschien speciaal onderwijs of middelbare school onderwijs iets dat meer perspectief biedt. Zelf ben ik na de Pabo gaan werken in speciaal voortgezet onderwijs en heb nu als enige van mijn pabo-vriendinnen een vaste baan.


Heb je daar nog andere opleidingen voor gedaan? Klinkt ook wel interessant want diep in mijn hart zou ik toch graag binnen het onderwijs willen blijven. Voortgezet onderwijs heb ik ook over na zitten denken maar dan moet je wel gericht een vak kunnen geven.
<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 04 Mrt 2016 19:40

Re: Wat te doen? - aangepast

Bedankt voor jullie reacties!

Het klopt inderdaad dat ik totaal niet helder mijn situatie schets maar dit was even een bericht geschreven op het moment dat ik even totaal niet meer wist wat ik nou precies moet en wil.

Inmiddels heb ik helder na kunnen denken en weet ik ook zeker dat ik binnen het onderwijs wil blijven werken of in ieder geval werk wat ik kan doen met mijn pabo diploma. Ik weet ook zeker dat mijn kwaliteiten en mijn hart daar liggen.
Zijn er meiden hier met een pabo diploma die ander werk doen dat het basisonderwijs?

Met mijn loopbaancoach heb ik zeker een heleboel dingen helder kunnen krijgen. Ik ga weer met goede moed verder en uiteindelijk zal het me lukken om een passende baan te vinden.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Mrt 2016 19:47

Re: Wat te doen? - aangepast

Hè? Gisteren wilde je het onderwijs uit en had je aan je coach gehad - en vandaag wil je zeker weten in het onderwijs blijven en heb je met je coach een hoop helder gekregen? Mis ik iets?
<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 04 Mrt 2016 20:06

Re: Wat te doen? - aangepast

Caulfield schreef:Hè? Gisteren wilde je het onderwijs uit en had je aan je coach gehad - en vandaag wil je zeker weten in het onderwijs blijven en heb je met je coach een hoop helder gekregen? Mis ik iets?


Nee hoor je mist helemaal niets. Ik zou graag wel iets anders willen doen dan het basisonderwijs. Inderdaad heb ik een loopbaancoach gehad maar daar heb ik niet heel veel aan gehad. Wel hebben we uiteraard dingen helder op een rij gezet maar door alleen dingen op een rij te zetten kom je nog niet direct tot een baan.... Misschien leest het wat verwarrend. En het is allemaal erg ingewikkeld waarbij ik gewoon keuzes moet maken. En misschien komt er inderdaad binnenkort wel heel iets anders op mijn pad, ik weet het ook niet zo goed meer. Maar ik ga me nu concentreren op de mogelijkheden onderwijs gerelateerd. Mede omdat een andere baan met een pabo diploma niet echt makkelijk haalbaar is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Mrt 2016 20:52

Re: Wat te doen? - aangepast

Ik zit op dit moment ook in deze situatie en ben ook veel aan het onderzoeken, op dit moment ben ik mij bijvoorbeeld aan het orienteren op de de ICT. Iets totaal anders dan waar ik voor opgeleid ben.

Wat ik met name doe is uitproberen. Nu ben ik bv aan het programmeren. Nou ja het leren daarvan en ik vind het echt interessant.Op internet zijn er heel veel van dat soort korte cursusjes te vinden.
2015 💙

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers