Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Okt 2013 11:42

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

SuperGrover schreef:
Harrison schreef:Bij een standaard soa test testen ze niet op alles, dus technische gezien betekent een negatieve soatest niet dat je ook echt een soa hebt.

Precies. Bepaalde soa's kun je zelfs niet op testen, zoals genitale wratten en herpes, dat weet je pas als je een uitbraak hebt (en dan kun je al jaren besmet zijn en het ook hebben overgedragen op andere mensen). Dus eigenlijk weet je nooit 100% zeker of je geen soa hebt.


Dit klopt dan weer niet SG dat ik weet (maar correct me if I am mistaken), maar herpes kan je alleen overdragen als je een uitbraak hebt. Net als zo'n ding op je lip (dat is immers ook herpes).
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 05 Okt 2013 11:54

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Tabbie schreef:
SuperGrover schreef:
Harrison schreef:Bij een standaard soa test testen ze niet op alles, dus technische gezien betekent een negatieve soatest niet dat je ook echt een soa hebt.

Precies. Bepaalde soa's kun je zelfs niet op testen, zoals genitale wratten en herpes, dat weet je pas als je een uitbraak hebt (en dan kun je al jaren besmet zijn en het ook hebben overgedragen op andere mensen). Dus eigenlijk weet je nooit 100% zeker of je geen soa hebt.


Dit klopt dan weer niet SG dat ik weet (maar correct me if I am mistaken), maar herpes kan je alleen overdragen als je een uitbraak hebt. Net als zo'n ding op je lip (dat is immers ook herpes).

Nee, je kunt herpes alleen overdragen als het virus actief is. Het virus is sowieso actief tijdens een uitbraak (dus dan is het in elk geval besmettelijk), maar het virus kan actief zijn zonder dat je een uitbraak hebt. De dagen voor een uitbraak is het virus bijvoorbeeld al actief, en ben je dus al besmettelijk. Bij mensen die nooit een uitbraak hebben, wordt wel af en toe het virus actief, alleen hun immuunsysteem reageert hier dus zo snel op dat het niet tot een uitbraak komt. Echter zijn ze dan wel besmettelijk. Je merkt dat alleen dus niet. Nu is het wel zo dat het besmettelijker is als je wel een uitbraak hebt, omdat er heel veel virusdeeltjes in die blaasjes zitten, maar overdracht is dus wel mogelijk zonder uitbraak.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Okt 2013 12:01

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Dat is r.u.k. SG. Dan kan ik dus gewoon al besmet zijn om met iemand te zoenen die nog net geen koortslip vertoond. Oke, op die manier weet ik het dus niet zeker (al heb ik nog geen koortslip gehad in mijn leven), maar ik heb wel onveilig gezoend met mensen.
<<

Anoniem75

Bericht 05 Okt 2013 12:05

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Sazzle schreef:Ja, dat weet ik zeker. Ben overal op getest tijdens het bloedprikken omdat ik zwanger ben.


Hier hetzelfde
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 05 Okt 2013 12:09

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Onveilig gezoend, hahaha. Maar eh ja, statistisch gezien kun je beter gokken dat je wel besmet bent met herpes (in elk geval type I) dan dat je niet besmet bent, aangezien er meer mensen met het virus rondlopen dan zonder. Je hoeft ook niet te tongzoenen om herpes op te lopen, ook van een gewone kus kun je het krijgen. En je kunt het op tal van andere manieren oplopen. Dus beter maak je je er gewoon niet druk om, want het valt niet echt actief te voorkomen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Okt 2013 12:27

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Nee, dat weet ik van die gewone kus. En mijn mama heeft ooit een koortslip opgelopen van haar tante, dus de kans is dan groot dat ik het wel in me draag kom ik nu achter.

Weet je, dat maakt onveilig orale seks bij een vrouw opeens ook een stuk minder aantrekkelijk opeens ...
<<

Anoniem44

Bericht 05 Okt 2013 13:05

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Marsy31 schreef:
-ED- schreef:
Marsy31 schreef:Ja, dat weet ik zeker. Ik heb ooit vriendje gehad die was vreemdgegaan en nadat ik uit Afrika terug kwam en nog 2 jaar na dato elk kwartaal een test moest doen (ja, zo ging dat toen)

Waarom was dit?


Omdat 13 jaar geleden SOA testen nog niet heel erg bekend waren. Ik werkte met HIV en AIDS besmette kinderen en het was een vereiste dat je je na die tijd nog 2 jaar laat testen. Het HIV virus is pas na een paar maanden zichtbaar in je bloed en rond die tijd wisten ze dat niet 100% zeker, dus moest ik tot 2 jaar. Anders mocht ik ook niet weer ZA in. Nu zijn de regels versoepeld en moet je geloof ik na 6 maanden en na 1 jaar eens testen. En ze wilden nooit alleen HIV testen maar ook meteen SOA test. Vond ik geen probleem natuurlijk en achteraf maar goed ook.

Ah ja, op die manier. Wel goed natuurlijk dat ze hier zo strikt op zijn.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 05 Okt 2013 13:16

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Tabbie schreef:Nee, dat weet ik van die gewone kus. En mijn mama heeft ooit een koortslip opgelopen van haar tante, dus de kans is dan groot dat ik het wel in me draag kom ik nu achter.

Weet je, dat maakt onveilig orale seks bij een vrouw opeens ook een stuk minder aantrekkelijk opeens ...

Tja, ik zou me daar niet door laten tegen houden. De kans dat je met één keer orale seks herpes oploopt of doorgeeft, is niet zo groot. Herpes is zo ongeveer de enige soa die je daarmee kunt oplopen/doorgeven. De meeste mensen zijn besmet met type I, en die kun je ook genitaal doorgeven, maar als dat gebeurt, heb je doorgaans weinig vervolguitbraken die ook niet zo heel erg heftig zijn. Eigenlijk wordt met herpes in soa-preventie überhaupt geen rekening gehouden, omdat het bij de meeste mensen niet heel heftig is en besmetting nauwelijks te voorkomen is. Condooms e.d. bieden zelfs geen volledige bescherming. Dus ja, als je het hebt is het klote, maar ik zou me vanwege het risico op herpes niet laten tegen houden om seks te hebben.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Okt 2013 13:18

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

1 keer? Wie doet dat nu maar 1 keer :p

Haha, nee ik laat me er niet door tegenhouden hoor. Het is alleen wel handig dat er meer kennis over is.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 05 Okt 2013 13:28

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Hahaha, that's the spirit ;) Het is handig als er meer kennis over is, al moet ik zeggen dat ik na die cursus waarin ik dus van alles leerde over geslachtsziektes, date rape en andere ongezellige seksuele zaken een klein beetje bang was dat ik tijdens de seks ineens flashbacks zou krijgen naar de kennis die ik daar heb opgedaan. Dus dat je tijdens de orale seks ineens denkt, goh, best een kans dat ik nu herpes aan het oplopen ben :laughcry: Maar gelukkig is dat niet het geval, hahaha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Okt 2013 13:31

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Hahaha SG. Ik moet zeggen dat ik daar de eerste keer wel aan dacht :pale: Maar gelukkig denk ik nu, tja, een beflapje is ook weer zo wat :P
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 05 Okt 2013 13:35

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Haha, ik mag hopen dat je dat niet letterlijk tijdens de seks denkt. Een beflapje is ongeveer het meest anti-opwindende voorwerp dat ik me kan voorstellen. Ik geloof dat ik dan bijna nog liever aan herpes denk :lol:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Okt 2013 13:37

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Nee ik dacht aan herpes hahaha. Dat beflapje denk ik dus echt niet aan tijdens, dat vind ik ook zo'n vreselijk woord.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2013 21:59

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Carrie schreef:
Fearie schreef:Ik ga er vanuit van niet. Heb na aanvang van mijn huidige relatie mezelf laten testen en was 'schoon'. Er vanuit gaande dat mijn man trouw is aan me, hebben we dus beiden niets.

Heeft je man zich toen ook laten testen?


Nee. Ik heb het toen zonder overleg gedaan. We hadden toen net een relatie.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem301

Bericht 05 Okt 2013 23:41

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Fearie schreef:
Carrie schreef:
Fearie schreef:Ik ga er vanuit van niet. Heb na aanvang van mijn huidige relatie mezelf laten testen en was 'schoon'. Er vanuit gaande dat mijn man trouw is aan me, hebben we dus beiden niets.

Heeft je man zich toen ook laten testen?


Nee. Ik heb het toen zonder overleg gedaan. We hadden toen net een relatie.
Moet je man zich dan ook niet alsnog laten testen? Of was hij nog maagd?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 06 Okt 2013 00:03

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Ik heb me op SOA's laten testen nadat ik erachter kwam dat mijn toenmalige vriend vreemdging. Ik bleek toen chlamydia te hebben, en ben hiervoor behandeld. (en hij dus ook).

Daarna zijn wij nog ruim 2 jaar samen geweest, en toen het uitging had ik wat klachten waardoor ik er een thuistest tegenaan heb gegooid (omdat ik ook het vermoeden heb dat hij in de laatste maanden van ons relatie misschien toch weer vreemd is gegaan....). Die thuistest was negatief.

En toch.... wil ik binnenkort even naar de HA, omdat ik nog steeds wat vage klachten heb waardoor ik het niet helemaal vertrouw.

Iemand op pagina 1 had het over chlamydia uitsluiten dmv een bloedtest.... maar dat moet toch vaginaal getest worden? Zo ben ik toen tenminste getest in het zkh.

Ik wil toch binnenkort bloed laten prikken ivm moeheid, dan kan ik net zo goed vragen of ze meteen op soa's testen.... scheelt me weer een keertje met de benen wijd bij de HA :angel:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Okt 2013 10:33

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Ja dat weet ik 100% zeker, tijdens de zwangerschap is er ook niks geks uit het bloedonderzoek gekomen.

JD, zijn die thuistesten wel betrouwbaar?
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 06 Okt 2013 11:42

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Jep dat weet ik zeker. Ooit getest toen ik mijn huidige man leerde kennen en daarbij wordt mijn bloed elke 3/4 maanden op diverse SOA getest bij bloeddonatie.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 06 Okt 2013 12:15

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat in geen SOA's heb. Waren allebei de eerste sekspartner, dus zolang er hier niemand vreemd gaat lijkt mij het wel veilig.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 06 Okt 2013 12:55

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Als mijn vriend tijdens onze relatie niet vreemd is gegaan (waar ik natuurlijk vanuit ga), weet ik zeker dat ik geen soa heb. We zijn elkaars eertsen dus van een ander kunnen we het niet hebben.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem123

Bericht 06 Okt 2013 13:06

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Ja ik weet zeker dat ik geen soa's heb. Pasgeleden ben ik daar nog op getest (met nog meer puntjes)
<<

Anoniem 47

Bericht 06 Okt 2013 13:31

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Ik denk dat ik geen soa heb, omdat ik nergens last van heb. Daarnaast ben ik bijna 10 jaar samen met mijn vriend en ga ik er vanuit dat hij niet vreemdgaat.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 06 Okt 2013 15:18

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Nee ik weet dat niet 100% zeker dus ik moet het binnenkort laten testen
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 06 Okt 2013 16:21

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

JaneDoe schreef:Iemand op pagina 1 had het over chlamydia uitsluiten dmv een bloedtest.... maar dat moet toch vaginaal getest worden? Zo ben ik toen tenminste getest in het zkh.
Mijn gynaecoloog was er vrij duidelijk in dat dit via een bloedtest opgespoord kon worden dus dat geloof ik dan meteen :)

De kans was trouwens vrij klein dat ik het gehad zou hebben aangezien mijn man mijn 1e is en ik bij hem de 2e maagd.
<<

Anoniem29

Bericht 06 Okt 2013 18:50

Re: Weet jij zeker dat je (g)een SOA hebt?

Ik heb alleen een chlamydia test laten doen toen ik een spiraaltje liet plaatsen. De arts vroeg of ik 100% zeker wist dat ik geen SOA had. Ik zei dat ik al 6 jaar een relatie was en mijn vriend geen andere vrouwen had gehad maar hij bleef aandringen. En uiteindelijk was het natuurlijk mijn eigen risico. Toen dus maar laten testen waarom niet.

Of ik andere SOA's heb weet ik niet. Ik denk het niet want ik heb alleen maar veilige seks gehad met 1 andere jongen voor dat ik met mijn vriend kreeg.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers